Så holdt man der - halvdefekt Bakkeåbning.
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 29-03-01 23:09

Hej alle.

Sidste år til Bakkens åbning var Guzzi'en på værksted, efter at en
nattesen bilist havde påkørt den, ud for vores hjem. Til Bakkens
lukning valgte vi (fornuftigt, men ikke velvilligt) BMW'en, da
Guzzi'ens kobling har været underlig, siden den megen "Stau"-kørsel i
Kassel sidste sommer. Selvom den ikke er blevet bedre, så skulle det
være GUzzi'en i år - vi kunne jo nøjes med at tage ud til "Pimserne"
på DTU og eventuelt følges med dem derindad og så dreje fra. Men
Pimserne kørte lige som vi nåede frem til DTU og så måtte vi jo bare
følge trop og havnede på Nørrebrograde, lige ud for Heimdalsgade -
pudsigt nok lige der, hvor Guzzi-klubben plejer at mødes.

Det dårlige vejr havde holdt mange væk, kunne vi se da vi var derinde
- så mon ikke koblingen alligevel ville holde? Det fandt vi aldrig ud
af - vi holdt og vi holdt, medens tusinder af motorcykler trillede
forbi os, der ved kantstenen ud for Heimdalsgade. Hvad gik galt? Jo,
da jeg skulle skubbe cyklen ned af hovedstøttebenet gik min venstre
clipon løs!! Ærlig talt - måske jeg roste Korup MC Service for meget i
min anmeldelse til DMCN? Nå, jeg burde jo nok havde efterspændt det,
men det er jo det med at huske det hele.
Så holder man der og hvor finder man lige en 10mm unbrakonøgle på
Nørrebrogade? Føtex? Nej, de fører kun størrelser op til 6mm. Falck?
Jo, måske, men hvis der ikke lige var en i vognen, så ville de bare
køre os hjem og der ville iøvrigt gå en time, før de kom - glem det!!
Min gamle kollega og gode ven, Michael - ham der slap for at hjælpe os
med flytning sidste gang? Yes!! Trods det, at han ikke forstår glæden
ved motorcykelkørsel, så var han straks klar til at komme til
undsætning, så kl. 20:00 rullede vi ned ad Lygten med fastspændt
clipon styr, lettere forsinket, men dog på vej.
Og uden den megen køkørsel, så holdt koblingen fint. Så til alle jer,
der måtte have set os holde der - det var ikke alvorligt og vi kom
frem, takket være gode venner - dem kan man ikke have for mange af og
man skal skal huske at lade dem vide, at man sætter pris på dem.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Armand

Dato : 30-03-01 04:42

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> [...]
> Jo, måske, men hvis der ikke lige var en i vognen, så ville de bare
> køre os hjem og der ville iøvrigt gå en time, før de kom

En anden gang Uffe:

En M6 bolt har det nydeligste 10mm hex -hovede!
En given 6 mm bolt fra en sekundært sted på motorcyklen + to møtrikker
(så man kan spænde den imod hinanden á "kontra-møtrik" - Og man har en
10 mm unbrako-nøgle der kan betjenes med en 10'er ring/gaffel eller
svensknøgle

Og efter brug kan M6'eren jo monteres på rette sted igen!

--
Armand. (der gerne lærer en nøgen kvinde at spinde)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 30-03-01 09:08

On Fri, 30 Mar 2001 05:41:36 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>En anden gang Uffe:
>
>En M6 bolt har det nydeligste 10mm hex -hovede!

Af en eller anden spøjs årsag, så var alle de bolte og møtrikker jeg
kunne finde på Nørrebrogade netop denne dag - i tommemål??!!?? ;)

> [...]
>(så man kan spænde den imod hinanden á "kontra-møtrik" - Og man har en
>10 mm unbrako-nøgle der kan betjenes med en 10'er ring/gaffel eller

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. Spørgmålet er så, om Føtex
havde haft 6mm bolte eller svensknøgler, for jeg var kommet ganske
nøgen afsted.

>Og efter brug kan M6'eren jo monteres på rette sted igen!

Idéen er ihvertfald god og jeg skal nok huske den, hvis det bliver
aktuelt igen (i første omgang tror jeg nok jeg vil prøve at
efterspænde præventivt istedet :).

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-03-01 19:54

> "Uffe R. B. Andersen
> Så holder man der og hvor finder man lige en 10mm unbrakonøgle på
> Nørrebrogade?

Havde jeg set dig kunne jeg have hjulpet dig allerede godt halv otte, da
jeg kørte rundt med en del værktøj efter at have på kundebesøg i Hillerød.

(Ja ja jeg ved godt at mange derinde ikke kalder mit køretøj for en mc, men
bakkeåbningen er en oplagt mulighed for at få kikket nærmere på nogle af
alle de modeller man ellers ikke ser så tit - selvom man jo får en stribe
tilråb af mindre pæn karakter

Men jeg nåede ikke derind før alle var væk, så det var en i en lille gruppe
af andre "langsomme" det gik mod bakken blandet op mellem køen af biler.

Det var nu ikke min egen skyld at jeg først kom så sent derind. Jeg ventede
på en kammerat fra Esbjerg der ikke ankom helt rettidigt da hans mc døde
20km fra kbh. Han var heldig at få et lift med en mc-forhandler fra Næstved
(Navnet fik jeg ikke fat i, men noget med en 3 bogstavs forkortelse og noget
med at de lige havde overtaget en en anden mc-forretning. STOR tak til ham).
Nå men han fik fik så et lift med mig derindaf - og alle var bare væk. Så vi
gik lidt slalom på p-pladsen ved bakken istedet.

Hennings suzi har eller klaret 93000km rimeligt problemfri kilometre. Men
han fik ikke liv i den idag så turen kig hjem med TopHjælp

(Sidste år forsøgte han også at nå frem til bakkeåbningen, men der satte
stemplet sig i hans DT125R sig midt på fyn - Så iår er da en fremgang -
Måske det lykkes for ham næste år)

Men det der faldt mest i øjnene var en gul vmax med en ethjulet anhænger -
nogen der kender dens ejer eller anhængerens historie ?

Mvh
/Anders, /Aprilia Leonardo