CB 500 Vs. 500S
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 14-06-03 19:28

Nu har jeg jo besluttet mig til at en CB 500 skal være min første mc. Jeg
har kigget lidt på den 5000kr dyrerer cb500S med ½kåbe. Mit spørgsmål er nu:
Er den de 5000 kr værd eller kan jeg lige så godt spare de 5000 spir, og
købe en lille vindbreaker hvis behovet opstår?

Tobias
P.S. jeg kommer til at kører 35 km hver vej til/fra arbejde hver dag.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 14-06-03 20:47

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tobias
> P.S. jeg kommer til at kører 35 km hver vej til/fra arbejde hver dag.

Hæp!

Jeg tror du bliver glad for en sjat kåbe. - Jeg kører selv gpz500s - der
også har en lille kåbe. Specielt hvis man kører motorvej, bliver man glad
for den. Og så er den da sådan lidt kæk med en lille kåbeting på.

Mvh
Kristoffer

Fra : Armand

Dato : 15-06-03 00:35

Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en

> [...]
> også har en lille kåbe. Specielt hvis man kører motorvej, bliver man glad
> for den. Og så er den da sådan lidt kæk med en lille kåbeting på.

Jup!
Men forhør dig lige på forsikringspræmien for de to modeller!
Det kan hænde at selv den diminutive kåbe gør den betragteligt dyrere at
forsikre :-/
Eftermontering af en given lignende kåbe på de nøgne søster-model er til
gengæld fuldt tilladt uden præmiestigning
Så: Eftersom at kåben ér praktisk bør du focusere på den; men klare sagen
igennem en eftermontering hvis altså forsikringen er højere for den
originalt kåbemonterede!

--
Armand.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-06-03 20:43

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> wrote in message
news:3eeb6940$0$32468> >
>Er den de 5000 kr værd eller kan jeg lige så godt spare de 5000 spir, og
> købe en lille vindbreaker hvis behovet opstår?

Det ville jeg bestemt mene.....

Det kunne jo være at du engang i mellem ville lidt længere end 35 km væk, så
er den god at have. Men selv på dine 70 daglige km er den rar at have, giver
meget beskyttelse for vind og vejr, hvilket er rart når det er koldt, eller
man bliver overrasket af en byge.

Iøvrigt........de 5000 k. du betaler i merpris nu, kan du også hente langt
de fleste af hjem igen, hvis du sælger MC'en en dag for at købe en større.

Thore

Fra : RacerNiels

Dato : 15-06-03 21:26

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> wrote in message
> Er den de 5000 kr værd eller kan jeg lige så godt spare de 5000 spir, og
> købe en lille vindbreaker hvis behovet opstår?

Gem pengene og se ad. Enten kan du købe en Givi vindskærm til 600kr eller
smide 7000kr og købe en _fuld_ kåbe fra TCP. Det er 2000kr dyrere, men du
får i mine øjne en flottere kåbe og fuldbeskyttelse - også til benene.

www.tcpsa.com

Niels
S FAU *komplet kåbe købt for 1890Dkr inkl porto fra Tyskland*
www.sqzuki.subnet.dk