/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hvordan får jeg lettest vandet ud af karbu~
Fra : HouDy, VFR 750 Fj


Dato : 29-03-01 21:15

....så er man endelig på vej til syn... på prøvplader (trods slud og hagl i
luften) og da sker det at min tørstige VFR'en kræver at få adgang til
reservetanken - Ok det fik den så ...med det resultat at den nægter at køre
rent i motoren hvorefter den opgiver at køre på andet en EL !!!!

konklusion : der var vand i bunden af tanken og det er nu i karburartorerne
med det resultat at den ikke vil starte - kun prutte lidt i ny og næ.

Hvordan får jeg tømt karburartorerne? (tanken er selvfølgelig tømt og fyldt
op med frisk benz og sprit)

Skal jeg virkelig til at adskille karburartorne? i en fremmed mands garage?


www.whitehat.dk/houdy/mc.htm

.....--..... .....--.....
__ /-______-\ __ __ / \ __
( __\/ _______ \/ __) ( __\ / / -oO -- \ \ __ )
| \___|___/ | ( / _ --- _ \ )
( ___ ) \ / __|__ \ /
( / \ ) | [VFR] L
\ | . . | / \ .-----. {O)
\ | | | | / \ | / / / | | |
' \ | | / ' | \ | \ | {_}
| | | / / / | / /
' ' | / / / |
' - - -'




 
 
Jens S., Esbjerg (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 29-03-01 21:51

"HouDy, VFR 750 Fj
> skrev
SNIP
> Hvordan får jeg tømt karburartorerne? (tanken er selvfølgelig tømt og
fyldt
> op med frisk benz og sprit)
>
> Skal jeg virkelig til at adskille karburartorne? i en fremmed mands
garage?
SNIP
**********************
Er der ikke en bundskrue i karb. ?
Hvis der er det, så tag en plastic frysepose ind under karb. og tap benzinen
der i. Herfra kan det så hældes over i en dunk, brændes af eller hvad du
vil - samtidig kan du tjekke om der virkelig er vand i benzinen, idet det
vil synke til bunds i posen.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125



HouDy, VFR 750 Fj (29-03-2001)
Kommentar
Fra : HouDy, VFR 750 Fj


Dato : 29-03-01 22:09

> > Hvordan får jeg tømt karburartorerne? (tanken er selvfølgelig tømt og
> fyldt op med frisk benz og sprit)
> > Skal jeg virkelig til at adskille karburartorne? i en fremmed mands
> garage?
> SNIP
> **********************
> Er der ikke en bundskrue i karb. ?
> Hvis der er det, så tag en plastic frysepose ind under karb. og tap
benzinen
> der i. Herfra kan det så hældes over i en dunk, brændes af eller hvad du
> vil - samtidig kan du tjekke om der virkelig er vand i benzinen, idet det
> vil synke til bunds i posen.
> /Jens S., Esbjerg
> GSX 600 F & GN 125


....der er ikke nogen bundskrue... hvert(V4) bundkar sidder med 4 skruer og
de er trælse at komme til så jeg bliver vel nødt til at afmontere
karburatorerne ?



Preben Riis Sørensen (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 29-03-01 22:55

Kan karburatorsprit ikke emulgere vandet væk? Jeg ville også checke om der
overhovedet kommer normale mængder ud af tanken, tankfiltrene kan vel være
beskidte forneden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk


HouDy, VFR 750 Fj <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en
news:9a080c$4md$1@sunsite.dk...
> > > Hvordan får jeg tømt karburartorerne? (tanken er selvfølgelig tømt og
> > fyldt op med frisk benz og sprit)
> > > Skal jeg virkelig til at adskille karburartorne? i en fremmed mands
> > garage?




HouDy, VFR 750 Fj (30-03-2001)
Kommentar
Fra : HouDy, VFR 750 Fj


Dato : 30-03-01 07:25

det p..... ud når jeg åbner hanen ( jeg har haft tømt tanken)

Til armand : Jeg kan ikke se nogen slange eller aftapningssted i min
Haynes... (men et er at se på et billede et andet er virkeligheden...)

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:9a0atn$qqd$1@news.inet.tele.dk...
> Kan karburatorsprit ikke emulgere vandet væk? Jeg ville også checke om der
> overhovedet kommer normale mængder ud af tanken, tankfiltrene kan vel være
> beskidte forneden.




Armand (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-03-01 12:22


HouDy, VFR 750 Fj <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en
news:9a18il$gih$1@sunsite.dk...
> det p..... ud når jeg åbner hanen ( jeg har haft tømt tanken)
>
> Til armand : Jeg kan ikke se nogen slange eller aftapningssted i min
> Haynes... (men et er at se på et billede et andet er virkeligheden...)

Jup! Man må desværre forlade såvel skærm, som manual og svine fingrene
til for at få sagerne lavet!

--
Armand (der nu er 100% sikker på at der er en bundaftapning)



HouDy, VFR 750 Fj (30-03-2001)
Kommentar
Fra : HouDy, VFR 750 Fj


Dato : 30-03-01 19:08

Sådan !! nu står den hjemme i stalden tygger hø (lader batteri)..

Først en tak til Peter Jacobsen, Rønde for at arrangere en trailer der var
stor nok (fik ikke brug for den) og fordi han kom og hjalp til.. Søren Krogh
Jensen, Ørsted takkes også for hjælp og råd.

....i andre : Armand, Tommy, Jens m.f. skal skal også have ros for gode råd
og tilsendte tegninger m.m.

hvad skete der :
Efter at have skruet siden af kåben af, kunne jeg ikke undgå at se
bundaftapningerne... en pose under og tappe tøm...der var nu ikke spor af
vand ansamlinger i posen da jeg var færdig. Men det var ikke nok at få gang
i den, måske for tændrørerne var druknede...så vi (Peter og jeg) monterede
nye men stadig ingen villighed at finde i motoren...da var det at en dåse
starthjælp kom frem !!!! fand'me om den skulle nu hvor jeg havde
prøvepladerne endnu!! så vi tvang den til at køre omend det gjorde ondt at
høre på...motorgangen var ustabil men den accepterede efterhånden, som
minutterne gik, at tage flere omdrejning, og efter 10 min. kørte den rent
som den skal.

Konklusion : aldrig køre afsted til noget vigitgt uden at have kørt på
reserven efter en overvintring. Der var vand i benzinen og det kom i
karburatorerne som så var forpestet af det.

Selvom jeg planlagde salgsannoncen i godt et døgns tid, var det nu
vidunderlig at ride den hjem.... den skal nok komme til at give mig flere
gode og sikkert også undværlige oplevelser


/ HouDy
VFR 750 Fj







Armand (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-03-01 04:00


HouDy, VFR 750 Fj <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en
news:9a080c$4md$1@sunsite.dk...
>
> ...der er ikke nogen bundskrue... hvert(V4) bundkar sidder med 4
skruer og
> de er trælse at komme til så jeg bliver vel nødt til at afmontere
> karburatorerne ?


Aaaarh! Ka' de' nu å' pass'??

Sidder der ikke en lille slange i bunde af hvert svømmerhus?
Ved siden af monteringen af disse sidder der vel så også en lille
kærvskrue, der virker som en ventil ("hane")!?

--
Armand.



Morten Christensen (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-03-01 08:33

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote in
message news:9a078p$c1g$1@news.inet.tele.dk...
> "HouDy, VFR 750 Fj
> > skrev

> SNIP
> **********************
> Er der ikke en bundskrue i karb. ?
> Hvis der er det, så tag en plastic frysepose ind under karb. og tap
benzinen
> der i. Herfra kan det så hældes over i en dunk, brændes af eller hvad du
> vil - samtidig kan du tjekke om der virkelig er vand i benzinen, idet det
> vil synke til bunds i posen.
>
> --
>
> /Jens S., Esbjerg
> GSX 600 F & GN 125
>
SNIP

Jens, du må være manden at spørge, nu vi alligevel er igang med det med
benzin og sår'n...

Hvordan skal din benzinhane stå for at stå på hhv. normal, PRI og RES?

Selv har jeg en Gix'er fra '91, hvis kåbe har fået lidt for meget lak, så
man ikke kan se hvad der står
Håber du kan hjælpe....


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
Nybagt GSX600F-ejer ('91)
ICQ 112100518



Jens S., Esbjerg (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 30-03-01 08:54

"Morten Christensen"
> skrev
> Jens, du må være manden at spørge, nu vi alligevel er igang med det med
> benzin og sår'n...
>
> Hvordan skal din benzinhane stå for at stå på hhv. normal, PRI og RES?
SNIP
*******************
Hmm min er en nyere model.

På kåben står med store bogstaver, når hanen peger frem: RES.
Når hanen peger ned: ON
Når han peger bagud: PRI

som jeg husker at du skrev det, kunne hanen pege op - det kan den ikke på
min, og jeg har derfor blandet mig lidt udenom tråden.

PS: På min GN 125 står der:
Hane op: RES
Hane frem: OFF
Hane ned: ON

Den har alm. karburator.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125



Mureren (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 30-03-01 13:51

> > Hvordan skal din benzinhane stå for at stå på hhv. normal, PRI og RES?
> SNIP
> *******************
> Hmm min er en nyere model.
>
> På kåben står med store bogstaver, når hanen peger frem: RES.
> Når hanen peger ned: ON
> Når han peger bagud: PRI

Det kan jeg tilslutte mig....

Mureren
(Suzuki GSX 750 F '94)



Jan Olsen (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Jan Olsen


Dato : 31-03-01 00:34

he he jens

Var det ikke det jeg sagde...........;oD...........


mvh

Jan

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9a1vil$614$1@news.inet.tele.dk...
> > > Hvordan skal din benzinhane stå for at stå på hhv. normal, PRI og RES?
> > SNIP
> > *******************
> > Hmm min er en nyere model.
> >
> > På kåben står med store bogstaver, når hanen peger frem: RES.
> > Når hanen peger ned: ON
> > Når han peger bagud: PRI
>
> Det kan jeg tilslutte mig....
>
> Mureren
> (Suzuki GSX 750 F '94)
>
>



Morten Christensen (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 03-04-01 22:22


"HouDy, VFR 750 Fj" <henrik_hougaard@hotmail.com> wrote in message
news:yCMw6.2210$84.292767@news010.worldonline.dk...
> ...så er man endelig på vej til syn... på prøvplader (trods slud og hagl i
> luften) og da sker det at min tørstige VFR'en kræver at få adgang til
> reservetanken - Ok det fik den så ...med det resultat at den nægter at
køre
> rent i motoren hvorefter den opgiver at køre på andet en EL !!!!
>
> konklusion : der var vand i bunden af tanken og det er nu i
karburartorerne
> med det resultat at den ikke vil starte - kun prutte lidt i ny og næ.
>
> Hvordan får jeg tømt karburartorerne? (tanken er selvfølgelig tømt og
fyldt
> op med frisk benz og sprit)
>
> Skal jeg virkelig til at adskille karburartorne? i en fremmed mands
garage?

Narj - det *burde* ikke være nødvendigt.
Min ny erhvervede gix'er har (haft) samme problem som din Vif'er.
Jeg orkede rent ud sagt ikke at skille kåbe og deslige ad, for at hælde 0,1
dl vand ud, så den fik et godt skvæt karburator-alkohål (SKÅL *S*) på en 1/3
tom tank, kørte 50 km, fylde et par liter på igen, og igen et skvæt
karburator-sprut sammen med det.
Tanken køres *næsten* tom (Husk at holde _nøje_ øje med indholdet i tanken)
og så fylde op igen til fuld tank.
Det var en operation som passede perfekt til weekendens vejr, og da jeg
ufattelig tidligt i morges (kl 5:15) tog fra Aalborg for at kunne møde på
job i Kbh kl 10:00 tankede jeg et par gange undervejs, og der har *intet*
været af vand-problemerne siden.

Måske kommer de igen - men hvem ved.
Men at skulle pille store dele af kåben af, for at løsne en skrue - så vil
jeg helle gi' den 10'er for ½ l karburator-sprit ;c)


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
Nybagt GSX600F-ejer ('91)
ICQ 112100518



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408701
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste