Import fra udlandet
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-06-03 09:31

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål til de af jer som har prøvet at importere motorcykler
fra udlandet til danmark og har været hele møllen igennem afgiftsvurdering
osv osv.

Hvor lang tid skal man regne med at det tager fra start til slut, hvis vi
antager at man ikke bare smider plader på dyret når man har den foreløbige
vurdering (og dermed mister retten til at klage over beløbet)?

Hilsner og god weekend!

Tony

Fra : Esben Bøll

Dato : 13-06-03 09:57

Hej jeg er lige igang med det.
Jeg hentede min nye brugte transalp torsdag sidste uge og skal til
syn/toldsyn på tirsdag.
jeg regner med at få den foreløbige vurdering på mandag.
Det tager normal lige godt en uge. (det gjorde det sidst)
Så jeg satser på at skulle ud og trille på tirsdag med egne plader.

MVh Esben Bøll
TA på prøveplader

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 10:09

> jeg regner med at få den foreløbige vurdering på mandag.
> Det tager normal lige godt en uge. (det gjorde det sidst)

T&S siger at de har 5 arbejdsdage til at komme med vurderingen !

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Morten Juel

Dato : 13-06-03 10:08

> Jeg har et spørgsmål til de af jer som har prøvet at importere motorcykler
> fra udlandet til danmark og har været hele møllen igennem afgiftsvurdering
> osv osv.

Her kan jeg da godt være med

> Hvor lang tid skal man regne med at det tager fra start til slut, hvis vi
> antager at man ikke bare smider plader på dyret når man har den foreløbige
> vurdering

det tager en uge at få forløbige vurdering, og det tager xxx dage til syn
, og så har vi ihvertfald her i byen et told eftervurdering syn mindst
hver 14. dag.
Så en lille måned, min skal til syn på Mandag, og så er der gået ca 14 dage
det er så uden det endelige toldsyn !

> (og dermed mister retten til at klage over beløbet)?

Du mister ikke retten, du kan bare ikke få afgiften tilbage når først pladen
er sat på ! eller jow det kan du, minus, er det 10 eller 15 % af afgiften.

> Hilsner og god weekend!

Hehe weekenden startede da i onsdags ! )

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-06-03 11:23

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> antager at man ikke bare smider plader på dyret når man har den foreløbige
> vurdering (og dermed mister retten til at klage over beløbet)?

Fra du indsender en vurdering, og til du igen modtager noget, kan der snildt
gå 3 uger, alt efter hvor travlt de har.
Så skal svinet synes, men det er der vist ikke så lang ventetid til mere.
Så indbetaler du beløbet, og får en tid til vurdering (typisk en lille måned
efter indbetaling).
Så går der igen en lille måned siger de, men i mit tilfælde 5 uger, inden
jeg fik svar.
Skal man så til at klage over det, så kan der jo nemt smutte en måned mere
på den bekostning !

Og er det en cykel uden for EU, så hav en oversat reg. attest klar, ellers
sænker den også forløbet!
Med mindre den altså står på et læseligt sprog, hvilket Japansk fx ikke er.

> Tony
Thomas - Der aldrig gør det shit igen .

Fra : HHR

Dato : 15-06-03 21:13

Jeg kan ikke forstå at i siger at det tager en uge eller over at få en
vudering,de gange jeg har gjort det tog det 15min.

Du går ned til t§s udfylder et stykke papir og 15min efter har du en pris
for hvad du skal give i depositium.
Så er du klar til at køre til syn tag ud og hold i venterække der skal nok
blive tid til en mc.
Så tilbage og betale det beløb t§s har sat og du kan derefter køre ned og
hente dine plader.

God tur
MVH HHR