/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Er det en dum ide?
Fra : Boje Thosti


Dato : 13-06-03 08:55

Jeg har kigget lidt på nogle forsikringer til en MC og så kiggede jeg på en
fra GF-forsikring, den var billig men der var bare lige det ved den at den
ikke indeholder tyveriforsikring, så mit spørgsmål går på er det dumt ikke
og tyveriforsikre sin motorcykel? Jeg bør nok lige nævne at det er en Suzuki
GS 500 E.

Jeg har tænkt på at udstyre den med en lås af en art, men hvorfor en lås er
bedst? jeg har kigget lidt på kædelåse og lås på skivebremserne.



 
 
Streetteam (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Streetteam


Dato : 13-06-03 09:24

Skivelås er kun for sjov, den kan fjernes på under ti minutter.

Kombinerer den med en god bøjle eller kædelås (i 1000 kr klassen)

En alarm med startspærre kan hindre dem i at køre væk med mc'en, men de kan
finde på at rulle den væk i stedet også fjerne alarmen senere.

Den bedste tyverisikring ville være at aflive alle som stjæler motorcykler,
så må det vel stoppe på et tidspunkt.
ps. det skal selvfølgelig være en human aflivning

Mvh ST


"Boje Thosti" <boje_thosti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ee9834b$0$97221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har kigget lidt på nogle forsikringer til en MC og så kiggede jeg på
en
> fra GF-forsikring, den var billig men der var bare lige det ved den at den
> ikke indeholder tyveriforsikring, så mit spørgsmål går på er det dumt ikke
> og tyveriforsikre sin motorcykel? Jeg bør nok lige nævne at det er en
Suzuki
> GS 500 E.
>
> Jeg har tænkt på at udstyre den med en lås af en art, men hvorfor en lås
er
> bedst? jeg har kigget lidt på kædelåse og lås på skivebremserne.
>
>



Esben Bøll (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Esben Bøll


Dato : 13-06-03 09:26

Jeg har købt en godt stor kædelås fra Abus og så støbt en
god kraftig metalring i gulvet. Så kræver det i hvert fald en vinkelsliber
for at få den fri.
Ellers bruger jeg en skivebremselås til når jeg parkere ude i byen.

MVh Esben Bøll

"Boje Thosti" <boje_thosti@hotmail.com> wrote in message
news:3ee9834b$0$97221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har kigget lidt på nogle forsikringer til en MC og så kiggede jeg på
en
> fra GF-forsikring, den var billig men der var bare lige det ved den at den
> ikke indeholder tyveriforsikring, så mit spørgsmål går på er det dumt ikke
> og tyveriforsikre sin motorcykel? Jeg bør nok lige nævne at det er en
Suzuki
> GS 500 E.
>
> Jeg har tænkt på at udstyre den med en lås af en art, men hvorfor en lås
er
> bedst? jeg har kigget lidt på kædelåse og lås på skivebremserne.
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-06-03 09:31

> er det dumt ikke at tyveriforsikre sin GS 500 E?

Hej Boje

Der er grundlæggende to typer forsikring.
1. Den lovpligtigt ansvarsforsikring. Den dækker al skade du påfører andre,
men ikke noget skade på dig selv. Hvis du er indblandet i et færdselsuheld,
og det er modpartens skyld, dækker modpartens ansvarsforsikring den skade
der er påført dig.

2. Kaskoforsikring. Den dækker al skade påført din motorcykel ved
færdselsuheld og eneulykker samt ved brand, hærværk og tyveri også selv om
det er din egen skyld. Den lovpligtige ansvarsforsikring er indbygget i
kaskoforsikringen.

(3) Så giver nogen selskaber f.eks Fair mulighed for en ansvarsforsikring
der også dækker i forbindelse med brand, hærværk og tyveri, men ikke skader
sket i trafikken. Den lidt billigere end kasko.

Hvis man er nybegynder koster kasko gerne 1/3 eller ½ delen af nyprisen på
motorcyklen. Det kan ikke betale sig at kaskoforsikre i disse tilfælde. Hvis
man har en GS'er uden kåbe koster det ikke mange penge reparere et mindre
styrt. Som regel er det nok at skifte blinklys, styrknop og greb. Det løber
ca. op i 500kr. Selvrisikoen på kaskoforsikring er som regel minimum 3500kr,
så man kan smadre rigtigt meget for det kan betale sig at bruge sin kasko.
Hvis man bruger kaskoen falder man i anciennitet, og premiestigningen i
forbindelse med anciennitetsfaldet kan pludseligt blive et langt større
beløb end selvrisikoen. Man skal huske på at præmien stiger alle de år der
går indtil man er elite. Ved Top DK tager det mange år at blive elite,
derfor kan det være mange penge vi taler om. En GS 500 kan købes til
7-9000kr i tyskland. Derfor kan en GS'er ikke smadres for mere end 7-9000kr
så længe stellet er intakt. Er den smadret for mere køber man en GS'er fra
tyskland og bytter de gode dele over og sælger resten.

Balladen kommer først hvis modellen stjæles. Så er den væk og en tysker
hjælper ikke noget her. Hvad kan man så gøre for ikke at få sin MC stålet?
Alle cykler kan stjæles. Det det gælder om er at gøre netop din MC så
besværlig at stjæle at tyven tager "naboens".

En lås er kun fed hvis du bruger den. Det lyder logisk, men praksis viser at
mange ikke gider montre låsen, hvis de kun "lige" skal et eller andet. Jeg
ville kigge på Abus låse hos www.louis.de Jeg vil fraråde Abus billigmærke
Buffo. Min og andres Buffo skivebremselåse er brækket over ved almindelig
brug!

Jeg vil anbefale to ting:

Den hurtige "Jeg skal 10 min i Netto løsning" En god skivebremselås
kombineret med en holder på cyklen så den er nem at komme til. Abus laver en
sådan lås med holder f.eks Granit Quick best nr. 10001928 til 67,5 Euro samt
holderen SH 37 best nr: 10001826 til 14,95 Euro. Så vil den være let at
komme til og chancen for at du bruger den hver gang stiger betragteligt. En
skivebremselås kan dog omgås på en måde jeg ikke vil beskrive her, da alle
mulige kan læse med. Dem der kender tricket, lad være med at skrive det her!
Det hjælper kun tyvene! Derfor må du ikke stole på en skivebremselås som
eneste låseløsning. Monter e.v.t et eller andet som gør du husker du har
skivebremselås på. Monter altid skivebremselåsen så de sidder så tæt på
kaliberen som muligt, sådan så du kører så kort som muligt før du opdager du
har skivebremselås på. Finten med at parkere op mod noget så du er nød
til altid at bakke MC'en først, hvilket gør du opdager du har glemt
skivebremselåsen før du fyrer modellen af med 11.000 rpm foran 1.G pigerne
er også godt.

Låsen du bruger hvis den skal stå f.eks natten og hjemme ved dig selv: Det
er vigtigt cyklen er lås fast til noget! Alt andet en tåbelige knallerttyve
kender skivebremselåsfixet og har en varevogn med de kan smide cyklen ind i.
Så kan de i ro og mag skære låsen op derhjemme. Ingen låse kan modstå en god
vinkelsliber!

Jeg ville personligt købe en kæde med en stor ring i enden (best nr.:
10001827 til 115Euro).Grunden til jeg synes den er fed er at normale kæder
er for korte til man effektivt kan fastankre MC'en til noget. Bliver kæden
lang, bliver den også så tung man ikke gider slæbe den med sig. Man lægger
kæden rundt om noget fastankret og trækker kæden gennem den store ring. Man
har nu lavet en løkke rundt om f.eks lygtepælen. Enden at kæden som nu
ligger i en streng hen mod MC'en og fastgøres til f.eks en bøjlelås som
trækkes igennem fælgen eller stellet eller bagsvingeren. At fastgøre den til
en passagerfodhviler ophæng som nemt kan adskilles er ikke ønskeligt, men
det er ikke altid man tænker på, at en tyv faktisk som regel har værktøj
med.

En god alarm er også en fin ting. De koster ca. 1000kr hos Louis.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



TheHobbit (13-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 13-06-03 10:26

Hvor meget hjælper det med en indbygget ret(styr)-lås + en skivelås på
forhjulet når man bor i Horsens-Super-Bronx-Ghetto??

....jeg har også kasko - men det er jo ikke somsådan nogen "sikkerhed" mod
tyveri.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
news:XYfGa.28$tV7.7@news.get2net.dk...
> > er det dumt ikke at tyveriforsikre sin GS 500 E?
>
> Hej Boje
>
> Der er grundlæggende to typer forsikring.
> 1. Den lovpligtigt ansvarsforsikring. Den dækker al skade du påfører
andre,
> men ikke noget skade på dig selv. Hvis du er indblandet i et
færdselsuheld,
> og det er modpartens skyld, dækker modpartens ansvarsforsikring den skade
> der er påført dig.
>
> 2. Kaskoforsikring. Den dækker al skade påført din motorcykel ved
> færdselsuheld og eneulykker samt ved brand, hærværk og tyveri også selv om
> det er din egen skyld. Den lovpligtige ansvarsforsikring er indbygget i
> kaskoforsikringen.
>
> (3) Så giver nogen selskaber f.eks Fair mulighed for en ansvarsforsikring
> der også dækker i forbindelse med brand, hærværk og tyveri, men ikke
skader
> sket i trafikken. Den lidt billigere end kasko.
>
> Hvis man er nybegynder koster kasko gerne 1/3 eller ½ delen af nyprisen på
> motorcyklen. Det kan ikke betale sig at kaskoforsikre i disse tilfælde.
Hvis
> man har en GS'er uden kåbe koster det ikke mange penge reparere et mindre
> styrt. Som regel er det nok at skifte blinklys, styrknop og greb. Det
løber
> ca. op i 500kr. Selvrisikoen på kaskoforsikring er som regel minimum
3500kr,
> så man kan smadre rigtigt meget for det kan betale sig at bruge sin kasko.
> Hvis man bruger kaskoen falder man i anciennitet, og premiestigningen i
> forbindelse med anciennitetsfaldet kan pludseligt blive et langt større
> beløb end selvrisikoen. Man skal huske på at præmien stiger alle de år der
> går indtil man er elite. Ved Top DK tager det mange år at blive elite,
> derfor kan det være mange penge vi taler om. En GS 500 kan købes til
> 7-9000kr i tyskland. Derfor kan en GS'er ikke smadres for mere end
7-9000kr
> så længe stellet er intakt. Er den smadret for mere køber man en GS'er fra
> tyskland og bytter de gode dele over og sælger resten.
>
> Balladen kommer først hvis modellen stjæles. Så er den væk og en tysker
> hjælper ikke noget her. Hvad kan man så gøre for ikke at få sin MC stålet?
> Alle cykler kan stjæles. Det det gælder om er at gøre netop din MC så
> besværlig at stjæle at tyven tager "naboens".
>
> En lås er kun fed hvis du bruger den. Det lyder logisk, men praksis viser
at
> mange ikke gider montre låsen, hvis de kun "lige" skal et eller andet. Jeg
> ville kigge på Abus låse hos www.louis.de Jeg vil fraråde Abus
billigmærke
> Buffo. Min og andres Buffo skivebremselåse er brækket over ved almindelig
> brug!
>
> Jeg vil anbefale to ting:
>
> Den hurtige "Jeg skal 10 min i Netto løsning" En god skivebremselås
> kombineret med en holder på cyklen så den er nem at komme til. Abus laver
en
> sådan lås med holder f.eks Granit Quick best nr. 10001928 til 67,5 Euro
samt
> holderen SH 37 best nr: 10001826 til 14,95 Euro. Så vil den være let at
> komme til og chancen for at du bruger den hver gang stiger betragteligt.
En
> skivebremselås kan dog omgås på en måde jeg ikke vil beskrive her, da alle
> mulige kan læse med. Dem der kender tricket, lad være med at skrive det
her!
> Det hjælper kun tyvene! Derfor må du ikke stole på en skivebremselås som
> eneste låseløsning. Monter e.v.t et eller andet som gør du husker du har
> skivebremselås på. Monter altid skivebremselåsen så de sidder så tæt på
> kaliberen som muligt, sådan så du kører så kort som muligt før du opdager
du
> har skivebremselås på. Finten med at parkere op mod noget så du er nød
> til altid at bakke MC'en først, hvilket gør du opdager du har glemt
> skivebremselåsen før du fyrer modellen af med 11.000 rpm foran 1.G pigerne
> er også godt.
>
> Låsen du bruger hvis den skal stå f.eks natten og hjemme ved dig selv: Det
> er vigtigt cyklen er lås fast til noget! Alt andet en tåbelige
knallerttyve
> kender skivebremselåsfixet og har en varevogn med de kan smide cyklen ind
i.
> Så kan de i ro og mag skære låsen op derhjemme. Ingen låse kan modstå en
god
> vinkelsliber!
>
> Jeg ville personligt købe en kæde med en stor ring i enden (best nr.:
> 10001827 til 115Euro).Grunden til jeg synes den er fed er at normale kæder
> er for korte til man effektivt kan fastankre MC'en til noget. Bliver kæden
> lang, bliver den også så tung man ikke gider slæbe den med sig. Man lægger
> kæden rundt om noget fastankret og trækker kæden gennem den store ring.
Man
> har nu lavet en løkke rundt om f.eks lygtepælen. Enden at kæden som nu
> ligger i en streng hen mod MC'en og fastgøres til f.eks en bøjlelås som
> trækkes igennem fælgen eller stellet eller bagsvingeren. At fastgøre den
til
> en passagerfodhviler ophæng som nemt kan adskilles er ikke ønskeligt, men
> det er ikke altid man tænker på, at en tyv faktisk som regel har værktøj
> med.
>
> En god alarm er også en fin ting. De koster ca. 1000kr hos Louis.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



Anders Houmark (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 13-06-03 11:34


"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee99814$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvor meget hjælper det med en indbygget ret(styr)-lås + en skivelås på
> forhjulet når man bor i Horsens-Super-Bronx-Ghetto??

Jeg går ikke ud fra at en styrlås er mere holdbar når man går fra scooter
til mc (det er stadig samme dårlige måde det er låst på) og det kan brækkes
op rimelig nemt.. Man har jo hele styret til at rykke med.

Skivelåsen holder som tidligere nævnt i denne tråd ikke længere end 10 min,
hvis tyven ved hvad han laver. En MC kan også nemt fjernes fra stedet,
f.eks. ved at proppe cyklen ind i en varevogn eller op på en trailer eller
en ladvogn. Og så er en lås som sættes fast i omgivelserne (lygtepæl f.eks.)
en god ide, så kan den ikke lige hives afsted på en bil

> ...jeg har også kasko - men det er jo ikke somsådan nogen "sikkerhed" mod
> tyveri.

God sikkerhed er også at stille den et sted hvor mange mennesker går forbi,
istedet for at stille den i en mørk og ubefærdet gyde.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Christian Knudsen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 13-06-03 09:44


"Boje Thosti" <boje_thosti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ee9834b$0$97221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har kigget lidt på nogle forsikringer til en MC og så kiggede jeg på
en
> fra GF-forsikring, den var billig men der var bare lige det ved den at den
> ikke indeholder tyveriforsikring, så mit spørgsmål går på er det dumt ikke
> og tyveriforsikre sin motorcykel? Jeg bør nok lige nævne at det er en
Suzuki
> GS 500 E.
>
> Jeg har tænkt på at udstyre den med en lås af en art, men hvorfor en lås
er
> bedst? jeg har kigget lidt på kædelåse og lås på skivebremserne.
>

Hej Boje

En GS 500 er en vældig fed begyndermaskine, men hvis jeg var tyv, ville jeg
nok ikke stjæle en GS 500, fordi cyklen ved siden af, næsten altid er
bedre... Det ved tyven godt, og derfor tror jeg ikke du behøver at være så
bange for det.
Dem der evt vil stjæle sådan et bæst er knallert drenge, der liiiiige skal
ud og køre stor kværn. De kan ikke dirke låse op etc, hvis du invisterer i
eks en skive og kædelås af god kvalitet. Eks Abus.
Sørg for når du parkerer, at parkere, så folk kan komme uhindret forbi, og
gerne nær en lygtepæl, eller noget andet du kan smide kædelåsen om. Hvis du
bruger en kædelås, er det dog en god vane, at smide den rundt om stellet, og
så fast til noget andet. En kædelås er næsten ligegyldig hvis den sidder
rundt om hjulet på en R1'er... Så piller man da bare hulet af, og vupti, så
har man en R1'er... (dog uden baghjul - men det kan tyven sagtens skaffe).
Men stellet, det gider de ikke save i !!!

Derfor: Gå ud og køb en lås af god kvalitet (eks abus). Køb en skivelås
og en kædelås og brug den!
Monter skivelåsen så tæt op af kaliberen som muligt (hindrer
pinlige cafe-racer uheld.....)
Smid kædelåsen rundt om stellet og eks en lygtepæl, hvis
muligt.

Hvis du vil, kan du også instalere en alarm, men jeg ved ikke om det vil
kunne betale sig at instalere det på en GS 500.

En skivelås er mindre, lettere og nemmere at tage med sig.
En kædelås er oftere stærkere og tungere og sværere at tage med sig. Der er
ikke plads til en kædelås under sædet på en GS 500.
Jeg har hørt at en kædelås er sværere at ødelægge/smadre, men jeg kan ikke
give dig nogle referencer.

Jeg vil tro en skivelås, i de fleste tilfælde er nok.
Er du meget glad for din mc, og har du de ekstra penge, så køb også en
kædelås og alarm....

mvmch
christian, der lige har solgt sin GS 500 idag - wuhuuuu



flemsus (13-06-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 13-06-03 10:39

Boje Thosti wrote:
> Jeg har kigget lidt på nogle forsikringer til en MC og så kiggede jeg
> på en fra GF-forsikring, den var billig men der var bare lige det ved
> den at den ikke indeholder tyveriforsikring, så mit spørgsmål går på
> er det dumt ikke og tyveriforsikre sin motorcykel? Jeg bør nok lige
> nævne at det er en Suzuki GS 500 E.
>
> Jeg har tænkt på at udstyre den med en lås af en art, men hvorfor en
> lås er bedst? jeg har kigget lidt på kædelåse og lås på
> skivebremserne.

--

Du glemte nogle vigtige faktorer, hvor bor du? Er cyklen låst inde om
natten. Min erfaring er at risikoen vokser når lyset dæmpes.
Mvh. Flemming Sørensen




Remove NOSPAM to reply.



Anders Majland \(Rep~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 13-06-03 11:01

Flemsus, det er temmeligt uheldigt at bruge "-- " først i en linie til
at adskille dit indlæg fra det du svarer på da det er en standard
adskiller til signaturen. Så når jeg trykker reply på dit indlæg får jeg
kun det over "-- " og dermed intet af det jeg ville svare på ...

Det har jeg så manuelt klippet ind her
>u glemte nogle vigtige faktorer, hvor bor du? Er cyklen låst inde om
>natten. Min erfaring er at risikoen vokser når lyset dæmpes.
>Mvh. Flemming Sørensen

Min erfaring er at det heller ikke er sikkert at parkere under en
gadelygte direkte ud til en ringvej (Næsten et tyveriforsøg/hærværk om
året mens den har stået der ...)

Intet af det er dog meldt til forsikringen da det kun liger kommet over
selvrisikoen og brugte stumper har kunnet holde det under ... Men jeg
har overvejet et elefanthegn - Det hjælper sikkert også på de hunder der
pisser på den

/A



flemsus (13-06-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 13-06-03 19:25

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
> Flemsus, det er temmeligt uheldigt at bruge "-- " først i en linie til
> at adskille dit indlæg fra det du svarer på da det er en standard
> adskiller til signaturen. Så når jeg trykker reply på dit indlæg får
> jeg kun det over "-- " og dermed intet af det jeg ville svare på ...
>
> Det har jeg så manuelt klippet ind her
>> u glemte nogle vigtige faktorer, hvor bor du? Er cyklen låst inde om
>> natten. Min erfaring er at risikoen vokser når lyset dæmpes.
>> Mvh. Flemming Sørensen
>
> Min erfaring er at det heller ikke er sikkert at parkere under en
> gadelygte direkte ud til en ringvej (Næsten et tyveriforsøg/hærværk om
> året mens den har stået der ...)
>
> Intet af det er dog meldt til forsikringen da det kun liger kommet
> over selvrisikoen og brugte stumper har kunnet holde det under ...
> Men jeg har overvejet et elefanthegn - Det hjælper sikkert også på de
> hunder der pisser på den
>
> /A
Jeg er nybegynder med det der Quotefix, skal jeg så svare over -- måske?
Mvh. Flemming Sørensen
--





Remove NOSPAM to reply.



Martin Sørensen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 13-06-03 11:43

> Jeg har kigget lidt på nogle forsikringer til en MC og så kiggede jeg
> på en fra GF-forsikring, den var billig men der var bare lige det ved
> den at den ikke indeholder tyveriforsikring, så mit spørgsmål går på
> er det dumt ikke og tyveriforsikre sin motorcykel? Jeg bør nok lige
> nævne at det er en Suzuki GS 500 E.

Det kan sjældent betale sig at kaskoforsikre sin motorcykel, medmindrer man
har en del anciennitet og kan få den til en god pris. Jeg har haft
motorcykel i 2 år nu, og kører stadig kun med den lovpligtige
ansvarsforsikring. Der går mange år endnu, før en kasko kan komme på tale.

> Jeg har tænkt på at udstyre den med en lås af en art, men hvorfor en
> lås er bedst? jeg har kigget lidt på kædelåse og lås på
> skivebremserne.

Min egen er låst med styrlås + bøjlelås gennem baghjulet + skivebremselås i
forhjulet og en wirelås der låser bagsvingeren fast til en kraftig pæl den
står op af.

Køb nogle kvalitetslåse, evt. fra Tyskland da der er en del at spare. Jeg
kunne ihvertfald spare ca. 40% på en Abus Granit bøjlelås ved at købe den
ved Louis.de frem for den lokale motorcykelforhandler.
Jeg vil anbefale dig at købe mindst en bøjlelås til baghjulet og en
skivebremselås til forhjulet. Alt efter tilgængeligheden på din motorcykel
kan det ske, at en god kædelås er at foretrække frem for en bøjlelås.

signing off.. Martin Sørensen



Boje Thosti (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Boje Thosti


Dato : 13-06-03 15:01

Jeg bor i Gjern (En lille by 15 km ude for Silkeborg) Den er låst inde i min
private garage om natten.



flemsus (13-06-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 13-06-03 19:34

Boje Thosti wrote:
> Jeg bor i Gjern (En lille by 15 km ude for Silkeborg) Den er låst
> inde i min private garage om natten.

Jeg har fået stjålet 2 stk. mc.(offroad) her hvor jeg bor efter mørkets
frembrud, fordi jeg var for doven til at låse dem ind i skuret. Foruden det
har jeg ingen problemer haft med tyveri i 18 år med mc, så med en god lås og
lidt fornuft mener jeg godt at du kan gå efter den billige forsikring.
Mvh. Flemming Sørensen
--





Remove NOSPAM to reply.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste