/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor hurtig kører i på motorvej?
Fra : M. G. Nielsen.


Dato : 13-06-03 07:16

Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens medlemmer
kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
almindelig "kedelig" dag

Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140

Du?
--
Mvh.
Morten G. Nielsen
(Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)



 
 
M. G. Nielsen. (13-06-2003)
Kommentar
Fra : M. G. Nielsen.


Dato : 13-06-03 07:21

.... og jeg tænker på de danske motorveje..


Mvh.
Morten G. Nielsen
(Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)






Anet (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 13-06-03 07:34

Tja...

Normalt 135-140 men sidste weekend på vej hjem fra nordjylland sneg farten
sig vel op på 170-180 km/t


--
~Hilsen
Annette~
Fazer 1000



Bjørn K Nilssen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn K Nilssen


Dato : 13-06-03 09:02

On Fri, 13 Jun 2003 08:20:38 +0200, "M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:

>... og jeg tænker på de danske motorveje..

Og jeg tenker på kofferter, tankbag, topbox og evnt. stroppet bagasje.
Hvor fort kører man da med det på motorveje?


-- Bjørn K. Nilssen --

Brian W. (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 13-06-03 13:40

Bjørn K Nilssen wrote:
> On Fri, 13 Jun 2003 08:20:38 +0200, "M. G. Nielsen."
> <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>> ... og jeg tænker på de danske motorveje..
>
> Og jeg tenker på kofferter, tankbag, topbox og evnt. stroppet bagasje.
> Hvor fort kører man da med det på motorveje?
>
>
> -- Bjørn K. Nilssen --

Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Oros (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 13-06-03 14:22

Brian W. wrote:
> Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.

Det samme gjorde jeg på min nu naked cbr600, og dog kun lige akkurat 240 ned
af bakke på vej til Norge! ;) Det værste var sgu min billige klaphjelm ved
den hastighed uden brug af ørepropper! :D Men min 50liters baggagepølse
bagved sad fint kun med 2 tværliggende elastikker. Tanktasken brokkede sig
heller ikke synderligt.

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222



Bjørn K Nilssen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn K Nilssen


Dato : 13-06-03 14:48

On Fri, 13 Jun 2003 15:21:46 +0200, "Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote:

>Brian W. wrote:
>> Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.
>
>Det samme gjorde jeg på min nu naked cbr600, og dog kun lige akkurat 240 ned
>af bakke på vej til Norge! ;) Det værste var sgu min billige klaphjelm ved
>den hastighed uden brug af ørepropper! :D Men min 50liters baggagepølse
>bagved sad fint kun med 2 tværliggende elastikker. Tanktasken brokkede sig
>heller ikke synderligt.

Så da er det ihvertfall ingen grunn til å bekymre seg for produsentenes advarsler om max
120 osv...


-- Bjørn K. Nilssen -- GSX1100F

Brian W. (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 13-06-03 17:49

Oros wrote:
> Brian W. wrote:
>> Jeg testede min oppakning med 250.. det gik fint.
>
> Det samme gjorde jeg på min nu naked cbr600, og dog kun lige akkurat
> 240 ned af bakke på vej til Norge! ;) Det værste var sgu min billige
> klaphjelm ved den hastighed uden brug af ørepropper! :D Men min
> 50liters baggagepølse bagved sad fint kun med 2 tværliggende
> elastikker. Tanktasken brokkede sig heller ikke synderligt.

He hvem sagde bagagepølse.. Hææh du det var på den hårde måde.. Sovepose i
foderal, og så lige ned i en nettopose for at være vandtæt ( det meste af
var da vandtæt) og så teltet i foderalet bagved. Tanktask til de nødvendige
sko og tandbørste.. :=) Sovepose og telt var bare spændt fast med 2
elastikker.. hehe. forbavsende godt som de sad.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Claus Rittig (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-06-03 14:31

"Bjørn K Nilssen" <bk@bknilssen.no> skrev i en meddelelse
news:e51jev0qlld27v8govn2g44hjsp17or29q@4ax.com...
> On Fri, 13 Jun 2003 08:20:38 +0200, "M. G. Nielsen."
<mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> >... og jeg tænker på de danske motorveje..
>
> Og jeg tenker på kofferter, tankbag, topbox og evnt. stroppet bagasje.
> Hvor fort kører man da med det på motorveje?

Marchfart omkring 160, hvor man må. Ellers omkring 130.

Rittig



Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-06-03 07:56

Hej Morten

Jeg kører omkring 100 på min offroader og prøver at holde hastigheden nede
på 130 på min CBR. For bøder og benzin økonomis skyld

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



M. G. Nielsen. (13-06-2003)
Kommentar
Fra : M. G. Nielsen.


Dato : 13-06-03 08:02

Hej Jens

Går den ikke over 100 sådan en DR600??
Min NX650 kan lige komme op over 150 -indrømmet det er nok ikke lige det
som den er bedst til -hurtig motorvejskørsel. Men at køre under
hastighedsgrænsen, det kan den godtnok ikke

Morten

>
> Jeg kører omkring 100 på min offroader og prøver at holde hastigheden nede
> på 130 på min CBR. For bøder og benzin økonomis skyld
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-06-03 09:11

> Går den ikke over 100 sådan en DR600??

Hej Morten

Jeg har haft den oppe på 150km/t. Grunden til jeg holder den omkring 100 er
at det er mest behageligt og den ikke føles "presset". Jeg har MC der kan
køre langt over 200, og hvis jeg vil køre hurtigt, kan jeg da bare tage den.
Offroaderen har mange charmer, men højhastighedskomfort er ikke en af dem.
Jeg gider ikke ligge og hane den på motorvejen, for, lad og se det i øjnene,
der sker jo ikke noget alligevel.

Det er ikke fordi jeg er nærig med gassen i grusgraven eller på de svenske
grusveje (jeg bliver dog skam-sat alligevel )men motorvej på en
offroader er ikke specielt sjovt. Derfor kører jeg ca. 100 hvor støj,
rystelser raslerier fra vind, motor og dæk er overkommelige.

Jeg har prøvet en velkørende Dominator (Den er til salg ) Den gik en del
bedre og mere behageligt end min 6800kr's 600cc Suzuki.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



RacerNiels (13-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 13-06-03 14:49

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
news:2GfGa.23$hc7.11@news.get2net.dk...
>. Jeg har MC der kan
> køre langt over 200

Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..


;-b Niels
S FAU
*who cares hvor hurtigt jeg kører - TRÆK IND, skide billist!*



Jens Jacob Bager Jen~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-06-03 18:26

> >. Jeg har MC der kan køre langt over 200
> Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..

?
Den er da hurtigere end en SV'er!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



RacerNiels (16-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 16-06-03 10:28

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
news:BTnGa.946$Vp2.316@news.get2net.dk...
> > >. Jeg har MC der kan køre langt over 200
> > Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..
>
> ?
> Den er da hurtigere end en SV'er!

Nu er det heller ikke SV'eren der er på tale her, men en CBR600 fra 1994.
Ifølge MC-revyen render den 220km/t på toppen, og det er da selvfølgelig et
definitionsspørgsmål, men _jeg_ vil ikke kalde 220 for langt over 200.
Min SV'er kan køre langt over 100



/Niels
S FAU



Allan Jørgensen (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 16-06-03 15:27

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
news:bck2e6$vv0$1@news.net.uni-c.dk...
> Nu er det heller ikke SV'eren der er på tale her, men en CBR600 fra 1994.
> Ifølge MC-revyen render den 220km/t på toppen, og det er da selvfølgelig
et
> definitionsspørgsmål, men _jeg_ vil ikke kalde 220 for langt over 200.
> Min SV'er kan køre langt over 100

hmm alt om motorcykler testede den til 240 km/t og dem tror jeg mere på end
mc-revyen, som bla skriver min fzr går 15 km/l og der har jeg aldrig haft
den nede

--
Allan(fzr600us)som også kan tage en sv650 på toppen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Jens Jacob Bager Jen~ (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-06-03 15:45

> > > >. Jeg har MC der kan køre langt over 200
>
> Nu er det heller ikke SV'eren der er på tale her, men en CBR600 fra 1994.
> Ifølge MC-revyen render den 220km/t på toppen, og det er da selvfølgelig
et
> definitionsspørgsmål, men _jeg_ vil ikke kalde 220 for langt over 200.
> Min SV'er kan køre langt over 100

Hej Niels

Nu er MC-Revyen jo ikke nødvendigvis svaret på den endegyldige sandhed inden
for MC specs. Det er kun knallertdrenge der gider diskutere tophastighed, så
jeg vil afslutte min side af diskutionen med at sige at speedometeret går
til 280.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



RacerNiels (16-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 16-06-03 23:09

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
news:sJkHa.2903$6b1.908@news.get2net.dk...
> jeg vil afslutte min side af diskutionen med at sige at speedometeret går
> til 280.

Ja, det er for at spare penge.... De tager speedometeret fra de store
modeller og sætter ned på de små - så har knallertdrengene nemmerlig noget
at "gå amok" over....

Muhahhahhaha....

/Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk




Benz... (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 17-06-03 08:53


> Nu er MC-Revyen jo ikke nødvendigvis svaret på den endegyldige sandhed
inden
> for MC specs. Det er kun knallertdrenge der gider diskutere tophastighed,

> jeg vil afslutte min side af diskutionen med at sige at speedometeret går
> til 280.

Mit går til 999kmt. ;)



Tony Lorentzen (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 17-06-03 11:17

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Nu er MC-Revyen jo ikke nødvendigvis svaret på den endegyldige
> sandhed inden for MC specs. Det er kun knallertdrenge der gider
> diskutere tophastighed, så jeg vil afslutte min side af diskutionen
> med at sige at speedometeret går til 280.

Og min far kører hurtigere end din far

--
Tony



Claus Rittig (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-06-03 19:15

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:bcckjn$jdd$1@news.net.uni-c.dk...

> >. Jeg har MC der kan
> > køre langt over 200
>
> Muhahahaha..... den lader vi stå et øjeblik..

Det her kan udvikle sig underholdende, jeg henter lige popcorn...

> ;-b Niels
> S FAU
> *who cares hvor hurtigt jeg kører - TRÆK IND, skide billist!*

Rittig
*Who cares om min bil kom til at lave en lille opbremsning, det er vel
derfor vi har intensivafdelinger. Til motorcyklister*



RacerNiels (16-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 16-06-03 10:34

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3eea1338$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> *Who cares om min bil kom til at lave en lille opbremsning, det er vel
> derfor vi har intensivafdelinger. Til motorcyklister*

Abe!


/Niels




Claus Rittig (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-06-03 15:43

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:bck2q2$c5$1@news.net.uni-c.dk...

> > > *who cares hvor hurtigt jeg kører - TRÆK IND, skide billist!*

> > *Who cares om min bil kom til at lave en lille opbremsning, det er vel
> > derfor vi har intensivafdelinger. Til motorcyklister*

> Abe!



Ahwa? Er dette en afsløring af dit sande intelligensniveau, eller er det
blot et udslag af din afmagt over at blive mødt med dine egne midler?
Jeg KUNNE sige at du burde kunne se det humoristiske i mit modspil. Jeg
BURDE sige, at jeg blot påpeger at din holdning ikke gavner
trafiksikkerheden, fordi den holdning jeg her eksponerer, faktisk findes hos
nogle trafikanter, og det vil formodentlig altid være dig (som motorcyklist)
det ender med at gå ud over. Jeg tror bare ikke jeg siger andet end: Måske
er det fordi min trafikale tilværelse er mere nuanceret end din - da jeg
færdes både til fods, på cykel, på motorcykel og i bil, men selvom jeg da
godt ved din sig er ment i spøg, synes jeg stadig den giver udtryk for en
farlig, ja, næsten til stupiditet grænsende mangel på helhedssyn. Så jeg
skrev spøgefuldt tilbage i samme skuffe. Og så kalder du mig en abe? Sært.

Rittig



Benz... (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-06-03 08:02

> Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
> Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
>
> Du?
> --
> Mvh.
> Morten G. Nielsen
> (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)
>

Lige for tiden ligger jeg nok omking 140. Skyldes nok at der var en flink
mand på¨en stor hvid BMW som målte mig her for nylig. Snittet var 163kmt.
(havde lidt travlt ;)
pris 2kilo kr. :(
Men en flink betjent var han da!
Hans bemærkning (Og jeg citere!!) var at jeg kørte LIDT for stærkt. Så køre
man 140 kmt er der nok nogenlunde ok.

mvh Benz R6



Henrik H. Jensen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 13-06-03 08:21

M. G. Nielsen. wrote:
> Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
> medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
> Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
> almindelig "kedelig" dag

Jeg kører så stærkt som forholdelse nu byder sig, men sørger for at holde
mig liiige under den magiske 187 km/t grænse.

Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du må
godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak". Mine
erfaringer er at deres grænse for hvorfor det går for stærkt ligger omkring
150-160. De kan ikke se speedometeret, og når jeg efterfølgende spørger:
"hvor stærkt troede du vi kørte", så ligger svarere ofte på "omkring 130".
De finder det sjældent behageligt at køre over 180, og så kommer der: "mit
hoved var ved at falde af" bemærkninger. Husk at kåben er designet til at
gøre det behageligt for piloten - ikke for bagagen, så selv om du sidder
fint i læ, så kan der altså være nogle rigtig ubehagelige turbulenser lige
bag dig.

På de små veje er mine erfaringer at man sagtens kan køre "meget for stærkt"
med passagerer bagpå uden at de på nogen måde bliver bange/utrygge eller
lignende. Man skal blot ikke accellerere og bremse kraftigt, hvis man
derimod forsøger at holde en flydende stil, med lette accellerationer og
motorbremsning så kan man snilt ligge på 100-130 på de små snoede landeveje
med en glad passager bagpå.

Og iøvrigt: det er ikke hastigheden der afgør om man kører uforsvarligt.

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74



Henrik Nielsen - Rap~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 13-06-03 08:31

Nu håber jeg ikke der sidder en politiker og kigger med her, som skulle få
lyst til at stramme bøderne mere end de allerede gør til næste år

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Mikkel Christensen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-06-03 08:39

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Nu håber jeg ikke der sidder en politiker og kigger med her, som skulle
> få lyst til at stramme bøderne mere end de allerede gør til næste år

Heh, jeg sad og tænkte nogenlunde det samme. Dog mistænk[te|er] jeg
den oprindelige poster for at være i ledtog med "Dem"

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de
| fajvhooondred.... Faaaaack!
| <J.M. does Doctor Rossi>

Jesper B Nielsen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Jesper B Nielsen


Dato : 13-06-03 08:58


> Nu håber jeg ikke der sidder en politiker og kigger med her, som skulle få
> lyst til at stramme bøderne mere end de allerede gør til næste år
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>

Ja føj for den da! Denne post kunne typisk være en der ville blive brugt i
Ekstra Bladet og fordrejet som eksempel på hvor hensynsløse og fartgale
danske MC'ister er.

Selv kører jeg nu ikke så stærkt. Det er begrænset hvor meget XVS 650'eren
vil lege med når det gælder de subsoniske hastigheder. En god marchhastighed
for mig er ca. 120-30 stykker med eller uden passager.

Jeg napper en Fiat Punto med campingvogn på en god dag, ellers er det ikke
så meget jeg kan rende fra. Men den lyder godt og ser flot ud, såen' er det
jo med de crusiere

/Jesper



Tony Lorentzen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-03 09:47

Jesper B Nielsen wrote:

> Jeg napper en Fiat Punto med campingvogn på en god dag, ellers er det
> ikke så meget jeg kan rende fra. Men den lyder godt og ser flot ud,
> såen' er det jo med de crusiere

På vej hjem fra seneste Malerklemmen besøg blev jeg overhalet af en Lettisk
Harley klub med baggagebil.

Jeg kørte 150 (!) og blev temmeligt overrasket da jeg pludselig hørte en
flok "vrede bier" i mit venstre øre

Hilsner,

Tony



Thomas Hjort (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 13-06-03 08:53


"Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk> skrev i en meddelelse
news:bcbu1o$j5$1@sunsite.dk...
> M. G. Nielsen. wrote:
> > Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
> > medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
> > Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
> > almindelig "kedelig" dag
>
> Jeg kører så stærkt som forholdelse nu byder sig, men sørger for at holde
> mig liiige under den magiske 187 km/t grænse.

Også mig. Det vil sige ca. 195 på speedometer.

> Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
> bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du

> godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak".

Jeg får også disse 'klem', men det betyder altid at jeg skal sætte farten
ned :)



Mvh Thomas
SV650S



Carsten Nielsen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Nielsen


Dato : 13-06-03 09:22

Thomas Hjort wrote:
>>Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
>>bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du
> må
>>godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak".
>
>
> Jeg får også disse 'klem', men det betyder altid at jeg skal sætte farten
> ned :)

Min kæreste er ikke så bange for hastigheden som for opbremsningen! Hun
synes, det er ubehageligt, når jeg bremser "for hårdt op", så hun ryger
helt op i nakken af mig. Det skal lige siges, at vi nok har forskellig
opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse

Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager
med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før
jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt
ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
Er der andre gode forslag???

Og så tilbage til spørgsmålet:
min motorvejshastighed ligger generelt mellem 140 og 170 (på
speedometret - jeg har den mistænkt for at være temmelig optimistisk).
En sjælden gang imellem får jeg lyst til at køre stærkere, og gør det
så, hvis ellers forholdene tillader det.

Carsten - der for at undgå forveksling herefter kalder sig: /cni
--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192


Kristian Budde (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Budde


Dato : 13-06-03 09:42

<snip>
> Min kæreste er ikke så bange for hastigheden som for opbremsningen! Hun
> synes, det er ubehageligt, når jeg bremser "for hårdt op", så hun ryger
> helt op i nakken af mig. Det skal lige siges, at vi nok har forskellig
> opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse
>
> Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager
> med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før
> jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt
> ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
> Er der andre gode forslag???
<snip>

Jeg har fået instrueret min kærste til at støde lidt igen med hoften når jeg
bremser. På den måde mener jeg at hendes vægt bliver flyttet fra overkroppen
til underkroppen. Hvis jeg skal bære trykket fra endes overkrop på min arme
så bliver jeg hurtigt træt

For os virker det fint men jeg har nok heller ikke så meget fart på som
du

I øvrigt så kører jeg ca 110km/t når jeg er på motorvej og det passer mig
rigtig fint

Mvh
Kristian Budde
XTZ660



Morten dahl (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 14-06-03 07:53


"Kristian Budde" <kbudde@{nospam}control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee98e4d$0$97207$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> <snip>

>
> Jeg har fået instrueret min kærste til at støde lidt igen med hoften når
jeg
> bremser. På den måde mener jeg at hendes vægt bliver flyttet fra
overkroppen
> til underkroppen. Hvis jeg skal bære trykket fra endes overkrop på min
arme
> så bliver jeg hurtigt træt

Nu kører (shit kørte) jeg jo på en GSXR af nyere årgang, og den er ikke just
behagelig for en passager, slet ikke når hun er 180 høj.

Men hun har altid fat rundt om maven på mig, og ved lette nedbremsninger
læner hun sig ganske lidt bagover, det er rigeligt. Men ved hårde
opbremsninger, har vi / hun fundet ud af at langt det nemmeste er at flytte
hænderne ned på tanken, og så lade armene tage trykket.

Denne metode har vi fundet ved at prøve os frem, find en mindre landevej en
solskinsaften og prøv jer frem. Den dag det gælder kan de øvelser være guld
værd.

Ved acceleration følger hun med mig ned over tanken, da en oprejst stilling
nemt bliver ubehagelig, ikke mindst fordi at selv moderate accelerationer
med hende bagpå kan føre til løftet forhjul..

Men til topic.

Jeg vil ikke mene jeg har en normal cruise hastighed, det kommer helt an på
forholdende, det være sig trafiktæthed, vejret og vejen. Samt ikke mindst
hvor oplagt jeg er.

Men sjældent 110 på motorvej, og ligeledes sjældent de 187km/t.

Nu er det generelt sjældent at jeg kører på hovedveje, og endnu sjældnere
jeg bevæger mig ud på motorvejen. Alt for kedeligt.

Og på landevejen aner jeg det ikke, jo det gør jeg vist. Den anden aften var
jeg ude at køre hyggetur med bla. 3 miller, og disse her italienere har
alsken elektronik indbygget, og den sagde at vi havde holdt 87km/t i snit.
Så på småveje køre jeg vel omkring 80..

-
Morten Dahl
midlertidigt på en GSX600F



Christian Knudsen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 13-06-03 09:54



> Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager
> med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før
> jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt
> ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
> Er der andre gode forslag???
>

Lad hende holde rundt om dig. Det er klart det nemmeste. Så kan hun tage
fat, når du accelererer, og hold på tanken, når der bremses. Det giver en
meget bedre føling af sikkerhed som bagsædepassager.
Desuden gør det det også nemmere for passageren at "følge med", så man
undgår at de læner sig modsat eller andet....

Ellers så er det korrekt. Ved kørsel med passager bruges bagbremsen mere, da
det letter bagsædepassagerens opgave...

mvmch
christian



Carsten Nielsen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Nielsen


Dato : 13-06-03 10:28

Christian Knudsen wrote:
> Lad hende holde rundt om dig. Det er klart det nemmeste. Så kan hun tage
> fat, når du accelererer, og hold på tanken, når der bremses. Det giver en
> meget bedre føling af sikkerhed som bagsædepassager.
> Desuden gør det det også nemmere for passageren at "følge med", så man
> undgår at de læner sig modsat eller andet....

Det gør hun også - altså holder rundt om mig og stemmer imod tanken ved
opbremsning. Gad vide om passagerer sidder unormalt højt på en GSX-F ???
Hvis hun sidder meget højt, vil det sandsynligvis højne følelsen af at
ryge ind i/henover mig ved nedbremsning.

--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192


Martin Sørensen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 13-06-03 11:32

>> Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en
>> passager med?
> Ellers så er det korrekt. Ved kørsel med passager bruges bagbremsen
> mere, da det letter bagsædepassagerens opgave...

Jeg synes også at bagbremsen er noget mere effektiv når der er passager på
cyklen. Når man kører selv, skal man jo ikke trykke ret hårdt for at blokere
den, men en gang dødkød på bagsædet giver altså baghjulet meget mere
vejgreb.

signing off.. Martin Sørensen



Tony Lorentzen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-03 09:50

Carsten Nielsen wrote:

> Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en
> passager med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på
> den lidt før jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen
> ikke går så langt
> ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud
> mindsket.

Jeg kører en del med min kæreste bagpå og benytter efter erfaring samme
metode. Ligeledes filer jeg lidt mere på koblingen når jeg lægger fra i et
kryds.

Ovenstående burde naturligvis have været anført i datid :-/

--
Tony
(Ex XJ 600 ejer)



Benz... (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-06-03 10:00

> Jeg kører en del med min kæreste bagpå og benytter efter erfaring samme
> metode. Ligeledes filer jeg lidt mere på koblingen når jeg lægger fra i et
> kryds.
>
> Ovenstående burde naturligvis have været anført i datid :-/


Står i samme situation! :-/

mvh benz R6



Carsten Nielsen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Nielsen


Dato : 13-06-03 10:06

Tony Lorentzen wrote:
> Jeg kører en del med min kæreste bagpå og benytter efter erfaring samme
> metode. Ligeledes filer jeg lidt mere på koblingen når jeg lægger fra i et
> kryds.
>
> Ovenstående burde naturligvis have været anført i datid :-/

Tony din stakkel! Vi sidder jo allesammen og holder vejret indtil du
tilkendegiver, at Fazer'en er i hus - så skynd dig at få gjort noget ved
det!
(mellem os to, så kan jeg godt forstå, at du ikke er ligeglad med farven)

Held og lykke med det!

--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192


Benz... (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 13-06-03 10:20

> Tony din stakkel! Vi sidder jo allesammen og holder vejret indtil du
> tilkendegiver, at Fazer'en er i hus - så skynd dig at få gjort noget ved
> det!
> (mellem os to, så kan jeg godt forstå, at du ikke er ligeglad med farven)
>
> Held og lykke med det!


he he... sådan den skulle forstås! :)

Benz, med R6, ude kæreste! ;)



Tony Lorentzen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-03 12:34

Benz... wrote:

> he he... sådan den skulle forstås! :)
>
> Benz, med R6, ude kæreste! ;)

Haha ... Ja - det troede jeg lå implicit i indlægget - men det gør det
naturligvis ikke

--
Tony



Tony Lorentzen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-06-03 12:31

Carsten Nielsen wrote:

> Tony din stakkel! Vi sidder jo allesammen og holder vejret indtil du
> tilkendegiver, at Fazer'en er i hus - så skynd dig at få gjort noget
> ved det!

LOL ...

> (mellem os to, så kan jeg godt forstå, at du ikke er ligeglad med
> farven)

Desværre er det ikke længere så "ukompliceret" (lang historie) ... Jeg er i
seriøs tænkeboks for tiden og i tvivl om hvorvidt jeg skal nøjes med en
"slave"-MC (mindre, billigere og ældre) til resten af sæsonen eller købe den
sorte Fazer 1000 ... Eller måske en Thunderace... Jo mere jeg kigger på den
desto mere lun på den bliver jeg På den ene side vil jeg gerne have
noget ordentligt at køre på - og på den anden side så kunne det være rart -
rent økonomisk - at have lidt mere "frihed" hen over sensommeren, efteråret
og til vinter... Et dillemma uden modstykke ...

> Held og lykke med det!

Tusind tak! Mon ikke det lykkes på et tidspunkt?

Hilsner,

Tony



Futte & Co. (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 13-06-03 14:27


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:bccclg$2h4t$1@news.cybercity.dk...
På den ene side vil jeg gerne have
> noget ordentligt at køre på - og på den anden side så kunne det være
rart -
> rent økonomisk - at have lidt mere "frihed" hen over sensommeren,
efteråret
> og til vinter... Et dillemma uden modstykke ...

Næe, du ....... kig bare efter en glad CB'er fra midten af 70'erne. Kører
godt, er billig i anskaffelse og skulle den få en enkelt lille defekt, er
reservedelene billige og mange , henne i engeland
En anden ting der også er værd at tage med i overvejelserne er at den ikke
frister svage sjæle i samme omfang som nyere plast mc'er gør. Forsikring er
meget enkelt på en gammel Honda, ansvar og reservecykler i massevis i .de.
Så hvad venter du på , du kan jo altid sælge igen uden det store tab
)


--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=70



Thomas Hjort (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 13-06-03 10:20


"Carsten Nielsen" <cni@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3EE9898D.6090909@image.dk...
> Thomas Hjort wrote:
> >>Når jeg har passager bagpå (hvilket ikke er ofte på motorvej), lader jeg
> >>bagsædesilden bestemme farten. Et klem med den venstre hånd betyder: "du
> > må
> >>godt køre hurtigere", den højre betyder "så så lidt langsommere tak".
> >
> >
> > Jeg får også disse 'klem', men det betyder altid at jeg skal sætte
farten
> > ned :)
>
> Min kæreste er ikke så bange for hastigheden som for opbremsningen! Hun
> synes, det er ubehageligt, når jeg bremser "for hårdt op", så hun ryger
> helt op i nakken af mig. Det skal lige siges, at vi nok har forskellig
> opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse
>
> Men hvad gør I andre, når I skal bremse lidt hurtigt og har en passager
> med? Jeg bruger generelt bagbremsen lidt mere, og jokker på den lidt før
> jeg bruger forbremsen. Det er mit indtryk, at cyklen ikke går så langt
> ned i forbenene, og dermed er chancen for at hun ryger ovenud mindsket.
> Er der andre gode forslag???


Min kæreste har en hånd på tanken og en hånd på baggrebet, så kan hun selv
styre det :)


Mvh Thomas



HardKaare (13-06-2003)
Kommentar
Fra : HardKaare


Dato : 13-06-03 11:26

> Det skal lige siges, at vi nok har forskellig
> opfattelse af, hvornår begrebet "for hårdt op" kan finde anvendelse
>

Det vil jeg ikke vide mere om

Undskyld, men kunne ikke dy mig!


--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289
SV650



Dennis Hellan Peders~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 13-06-03 10:01


"M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bcbq8c$1v4h$1@news.cybercity.dk...
> Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
medlemmer
> kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
> Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
> almindelig "kedelig" dag
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hej

Sådan helt almindelig kedelig transport til og fra arbejde ( 2 x 55
km ) kører jeg 120-130 km/t ( speedometer visning !)
Så er der jo lige hjerneblødningerne en gang i mellem, og så går det
"lidt" stærkere


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66



TheHobbit (13-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 13-06-03 10:21

Haha, jeg har en GS500 så jeg kører (omtrent) så hurtigt den tillader, uden
dog at presse den til max. hele tiden.

Det er lidt forskelligt alt efter vind forholdende men ca. 140-150. Hvis jeg
skal slappe af (i ryggen+højre hånd) så 110-120 et stykke bag en kassevogn


Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -


"M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:bcbq8c$1v4h$1@news.cybercity.dk...
> Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
medlemmer
> kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
> Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
> almindelig "kedelig" dag
>
> Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
> Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
>
> Du?
> --
> Mvh.
> Morten G. Nielsen
> (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)
>
>



Jesper Hedegaard (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 15-06-03 21:11


"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
news:3ee996f9$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Haha, jeg har en GS500 så jeg kører (omtrent) så hurtigt den tillader,
uden
> dog at presse den til max. hele tiden.
>
> Det er lidt forskelligt alt efter vind forholdende men ca. 140-150. Hvis
jeg
> skal slappe af (i ryggen+højre hånd) så 110-120 et stykke bag en kassevogn
>
>
> Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
> www.StephanNet.dk
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
>
> - We who are about to die salute you -
>


Har en af samme årgang - se at få monteret en kåbe. Så har du fuld "dækning"
mellem 80 og 140.
Eneste "problem" for mig er at holde farten nede ! Jeg syntes alt for tit at
farten pludselig passerer 140 og ender omkring de 160. Og hvis du nogensinde
har kigget ned på det slibebånd, du kører på, har du måske fået samme tanke:
"Det der nede vinder, hvis vi kommer i nærkontakt...".
Jeg er slet ikke i tvivl om hvorvidt maskinens køreegenskaber er gode nok
til farten - tværtimod. Men når jeg ser på, hvordan idioterne omkring mig
kører bliver jeg sgu' sommetider ret bange.
Bevares - på motor- og landevej får du betydeligt mere respekt, når du
nærmer dig en bil bagfra end du gør i bil. Men alligevel....
Prøver faktisk pt at holde march-farten nede på 120 og kun trække op ved
overhalinger. Har tænkt alvorligt på at købe en 2½ Virago igen, hvis jeg
ikke kan holde farten nede. Nåh ja - indrømmet; det ville nok ende med en
535'er. Kørestilling/fartvind ku' vel holde march-hastigheden nede og
alligevel lade dig beholde en pæn portion acceleration at lege med.

Og egentlig er det accellerationen - både ligeud og ud af sving - der
fascinerer mig ved MC-kørsel. Og så lige det at være så betingelseløst
udendørs. Og sving.
Og - og - osv. Men egentligt ikke høj hastighed.

Er det bare mig, der er underlig ?
-----------------------------
Mvh
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....



Martin Sørensen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 13-06-03 11:27

> Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
> medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
> Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
> almindelig "kedelig" dag
> Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
> Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140

Jeg ligger typisk på 120km/t når jeg kører længere ture på motorvej.
70% af maks. omdrejninger i højeste gear svarer til 125km/t, hvorfor jeg
forsøger at holder den konstante hastighed derunder. Af og til kan jeg da
godt komme op på 140km/t, f.eks. under en overhaling, men sådan en er jo
hurtigt overstået.

signing off.. Martin Sørensen



Claus Lorentzen (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Lorentzen


Dato : 14-06-03 05:51

Jeg kører normalt 120-30, er jeg nææææsten helt alene ligger den på 150-160



ClausL XJ600



Hans Joergensen (14-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-06-03 23:14

M. G. Nielsen. wrote:
> Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
> Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140

RD'en virker ret glad for at køre ca. 130-150 på motorvejen.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Pein (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 15-06-03 01:22

De fleste gange 125-130.
Nogle gange 145-150.
Sjældent andre hastigheder.

Niels Pein
Honda XL600V TransAlp



Armand (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-06-03 17:35


Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en
news:3eebbc2e$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> De fleste gange 125-130.
> Nogle gange 145-150.
> Sjældent andre hastigheder.
>
> Niels Pein
> Honda XL600V TransAlp

Skal man læse imelem linierne at Trans'en har et generende vibrations-område
imellem 130 og 145 km/t i højgear?

--
Armand.



Pein (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 18-06-03 02:02

"Armand" skrev ...
>
> Skal man læse imelem linierne at Trans'en har et generende
> vibrations-område imellem 130 og 145 km/t i højgear?
>
Nej. Turbulens.
Kåben dækker godt, men ikke det hele. Derved opstår risikoen for
turbulens ved visse hastigheder.
Og jeg gider ikke sidde og dukke mig. Så hellere sætte farten lidt op
eller ned.

Det er først ved langture man egentlig bemærker det, men nu da jeg har
fundet ud af det, så kører jeg helt automatisk efter det.

/Niels



Jens U (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 15-06-03 10:16

Altid efter vej og vejr forhold.

1.80 Km/m

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.



-V- (15-06-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 15-06-03 20:26


"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote:

> 1.80 Km/m

Huh?

For hver meter du bevæger dig, er din tilbagelagte afstand altså 1800 meter?
Hvor kan jeg købe den maskine?

Det kunne HG Wells ikke have gjort bedre.....





-V-





Peter Christiansen (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Christiansen


Dato : 15-06-03 20:37

-V- wrote:
> "Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote:
>
>> 1.80 Km/m
>
> Huh?
>
> For hver meter du bevæger dig, er din tilbagelagte afstand altså 1800
> meter? Hvor kan jeg købe den maskine?

Jeg tror han mener 1.80Km/minut.
Det giver 108 Km/t.

> Det kunne HG Wells ikke have gjort bedre.....

LOL

Peter



MKS - 74 (15-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-06-03 20:39

On Sun, 15 Jun 2003 21:36:56 +0200, "Peter Christiansen"
<peter.c[REMOVE]@oncable.dk> wrote:


>Jeg tror han mener 1.80Km/minut.

Jeg tror.... at vi ved det

>Det giver 108 Km/t.

Men kedeligt,noget med curved space og ormehuller eller sår'n havde
været 1000 gange mere spændende

--
-Michael

Rune \(Bandit600R\) (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 15-06-03 20:47

M. G. Nielsen. wrote:
> Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
> medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
> Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
> almindelig "kedelig" dag
>
> Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
> Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
>
> Du?

Jeg kører selvfølgelig 110 km/t ???
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.489 / Virus Database: 288 - Release Date: 10-06-2003



MKS - 74 (15-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-06-03 20:51

On Sun, 15 Jun 2003 21:47:17 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
<REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg kører selvfølgelig 110 km/t ???

Jeg kører så hurtigt jeg og cyklen overhovedet kan,mellem 100 og 300
km/t afhængig af hvad jeg nu kører på......til nærmeste afkørsel.

--
-Michael

Rune \(Bandit600R\) (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 15-06-03 21:00

MKS - 74 wrote:
> On Sun, 15 Jun 2003 21:47:17 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
> <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Jeg kører selvfølgelig 110 km/t ???
>
> Jeg kører så hurtigt jeg og cyklen overhovedet kan,mellem 100 og 300
> km/t afhængig af hvad jeg nu kører på......til nærmeste afkørsel.

Øh!... Det gør jeg også så, jeg har bare ingen afkørsler for jeg kan godt
holde min mc på vejen...
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.489 / Virus Database: 288 - Release Date: 10-06-2003



MKS - 74 (15-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-06-03 21:01

On Sun, 15 Jun 2003 21:59:56 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
<REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:


>Øh!... Det gør jeg også så, jeg har bare ingen afkørsler for jeg kan godt
>holde min mc på vejen...

Så kører du for langsomt...


--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Rune \(Bandit600R\) (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 15-06-03 21:10

MKS - 74 wrote:
> On Sun, 15 Jun 2003 21:59:56 +0200, "Rune \(Bandit600R\)"
> <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:
>
>
>> Øh!... Det gør jeg også så, jeg har bare ingen afkørsler for jeg kan
>> godt holde min mc på vejen...
>
> Så kører du for langsomt...

*LOL*

Nej jeg er bare for fattig

--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.489 / Virus Database: 288 - Release Date: 10-06-2003



Anders Majland \(Rep~ (15-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 15-06-03 21:16

> Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
> Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140

I torsdags ~90 bag en lastbil, men det var med knækket forrør og fri
udblæsning ... Eller alt hvad knallerten kan rende og det er op imod 110
på en god vej (eller 120 ned ad en god bakke)

I bil finder jeg op til 132 som en passende marchfart (Kompromis mellem
tidsbesparelse og risikoen for en trafikafgift)

/A



Megas (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 17-06-03 01:26

M. G. Nielsen. wrote:
> Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvor hurtig gruppens
> medlemmer kører, sådan i gennemsnit på motorvejen (march-hastighed).
> Lad os sige at det er uden kæreste og oppakning bagpå, sådan en helt
> almindelig "kedelig" dag
>
> Jeg ligger på 125 i gennemsnit på min offroader.
> Da jag havde min GSXR750 lå jeg på ca. 140
>
> Du?

Etellerandet sted imellem 0 & 285 km/t alt efter "forholdende" :D

0 = Idiot-kø fordi folk ik kan finde ud af at flette..
285 = Ude & prøvekøre en ZX9R

(Nope har stadig ik fået min 12ér *suk*).


--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste