indregistrering i sverige...
Fra : peterl

Dato : 12-06-03 15:48

Jeg har en veninde i Sverige som kigger efter motorcykel for tiden (hun har
gjort det i et stykke tid...)

Kan hun købe en brugt cykel i Danmark og indregistrere den i Sverige uden at
skulle betale særlige afgifter, moms etc., andet end pladerne naturligvis?
Hvis nej, hvad skal hun så betale?

mvh
-PeterL

Fra : Kim Persson

Dato : 12-06-03 16:04

> [...]
at
> skulle betale særlige afgifter, moms etc., andet end pladerne naturligvis?

jeg forstår vist ikke helt... registreringsafgiften er meget lavere i
sverige, så hvorfor ikke finde en bedre billigere brugt derovre?
ved udførsel fra dk, kan hun selvfølgelig få dk reg afgift tilbage, men det
er en større langsommelig mølle...
mvh kim

Fra : peterl

Dato : 12-06-03 16:09

Man kan jo være heldig og finde noget brugt uden plader...

-PeterL

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-06-03 16:13

> Kan hun købe en brugt cykel i Danmark og indregistrere den i Sverige
> uden at skulle betale særlige afgifter, moms etc., andet end pladerne
> naturligvis? Hvis nej, hvad skal hun så betale?

Hun kan endda få noget af den danske afgift retur ved eksport. Jeg
kender ikke svenske importafgifter men de kan ikke være store med de
priser de har derovre ...

/A

Fra : peterl

Dato : 12-06-03 16:54

Måske jeg lige skulle specificere at vi snakker om en ikke indregistreret
mc. Altså ikke noget med afgifts-penge tilbage, bare hvad det vil koste at
få den på svenske plader???

-PeterL

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-06-03 17:57

"peterl" <overground@hotmail.com> writes:

> [...]
> skulle betale særlige afgifter, moms etc., andet end pladerne naturligvis?

Hvis motorcykelen er mindre end 6 måneder gammel *ELLER* har kørt
mindre end 6000km, skal der betales 25% moms. Der den ældre og har
kørt mere, er der ingen afgifter.

Det eneste hun skal betale er et gebyr ifm syn, på ca 2000SEK.

Mvh,

Kai, SE/DK grænseoverløber til daglig

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-06-03 18:01

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> [...]
> kørt mere, er der ingen afgifter.
>
> Det eneste hun skal betale er et gebyr ifm syn, på ca 2000SEK.

Se også postingen Message-ID: <%Wlxa.9434$dP1.17052@newsc.telia.net>
på news:swnet.fordon.motorcyklar

--Kai

Fra : Armand

Dato : 12-06-03 22:23

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> skrev i en

> [...]
> kørt mere, er der ingen afgifter.
> Det eneste hun skal betale er et gebyr ifm syn, på ca 2000SEK.

Vil det sige at der overhovedet ikke er afgifter pålagt motorcykler i .se?
Ny-Priserene harmonerer da på ingen måde med f.eks de tyske do. :-/

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-06-03 05:56

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> skrev i en

> Vil det sige at der overhovedet ikke er afgifter pålagt motorcykler i .se?
> Ny-Priserene harmonerer da på ingen måde med f.eks de tyske do. :-/

Ingen afgifter, kun 25% moms. Den højere pris skyldes at forhandlerne
faktisk tjener nogle penge på cyklerne - og derfor også er villige til
at give rabat. F.eks. kunne man købe en spritzez-neues R1 i
sensommeren sidste år til 120.000SEK, eller 10.000SEK under
listenprisen.

Havde jeg købt R1'en i Danmark (uden afgifter) og importeret den til
Sverige havde jeg endt op med at betale ca. 95.000DKK, imod 105.000DKK
i Sverige.

--Kai

Fra : Armand

Dato : 13-06-03 15:23

> [...]
>
> Havde jeg købt R1'en i Danmark (uden afgifter) og importeret den til
> Sverige havde jeg endt op med at betale ca. 95.000DKK, imod 105.000DKK

Sidste års listepris i .de var ca. 96.000 Dkr (incl. 16% tysk moms),
svarende til 103.500 Dkr incl 25% moms!!

--
Armand.

Fra : peterl

Dato : 13-06-03 09:28

Tak det var det jeg søgte.

Hvis cyklen er mere end 6 måneder gammel, men har kørt mindre end 6000km,
eller er under seks måneder gammel, men har kørt over 6000km, skal der så
stadig betales moms?

-PeterL

Fra : OldSmurf

Dato : 13-06-03 10:25

- snip
> [...]
> eller er under seks måneder gammel, men har kørt over 6000km, skal der så

-snip

- vel ikke hvis den er momset i DK - eller det var den måske heller ikke?

Men ellers skal der vel ikke momses når moms er tidligere blevet erlagt i et
andet EU-land?

/Jens

Fra : MKS - 74

Dato : 13-06-03 10:48

On Fri, 13 Jun 2003 11:25:05 +0200, "OldSmurf"
<Oldsmurf56@hotmail.com> wrote:

>- vel ikke hvis den er momset i DK - eller det var den måske heller ikke?

Jow,det _er_ netop_ sådan at er køretøjet under 6 mdr. gammelt _eller_
har det kørt under 6.000 km så regnes det for nyt og man skal så
betale moms i brugerlandet - køber man således en sådan cykel i DK kan
man enten købe den uden moms og så betale 25 % i Sverige eller hvis
man har betalt moms allerede kan denne refunderes (mod behørig dok.
for udførsel) og man skal så betale 25 % af salgsprisen i Sverige,men
ikke moms 2 gange naturligvis.

>Men ellers skal der vel ikke momses når moms er tidligere blevet erlagt i et
>andet EU-land?

For nye køretøjer (se ovenstående) jow,for gamle nej....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : peterl

Dato : 13-06-03 14:05

Hvordan får man så refunderet momsen?
(evt. links til blanketter/sider etc. hos told&skat)

-SpørgeJørgen aka. PeterL

Fra : MKS - 74

Dato : 13-06-03 14:58

On Fri, 13 Jun 2003 15:05:21 +0200, "peterl" <overground@hotmail.com>
wrote:

>Hvordan får man så refunderet momsen?

Man henvender sig til sin lokale T&S-region og siger...."nu skal i
bare høre hvad jeg vil"

>(evt. links til blanketter/sider etc. hos told&skat)

Det er muligt at en sådan blanket ligger online,jeg er lidt for doven
til at gide lede efter den,ring til din lokale region og få dem til at
sende den/reglerne til dig.Lovgivningen er iøvrigt fælles for hele
EU....se f.eks :

http://europa.eu.int/scadplus/citizens/da/se/01080003.htm

Fra : peterl

Dato : 13-06-03 15:43

Tak!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-06-03 16:55

[citering rettet]

> [...]

> eller er under seks måneder gammel, men har kørt over 6000km, skal der så

Ja.

--Kai