Hvordan er det med lovkrav til dækkets møn~
Fra : GRISEN

Dato : 11-06-03 20:08

Hvor tykt skal mønsteret være?

*
Jan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-06-03 20:10

GRISEN wrote:

> Hvor tykt skal mønsteret være?

1 mm. så vidt jeg husker!

Hilsner,

Tony

Fra : GRISEN

Dato : 11-06-03 20:52

On Wed, 11 Jun 2003 21:09:34 +0200, "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>1 mm. så vidt jeg husker!

Det mente jeg også der blev sagt i teori timerne for 8-10 år siden, så jeg forventede at det var blevet justeret...
Jeg har 1½-2 mm så det er jo RIGELIGT....

*
Jan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-06-03 20:56

> Det mente jeg også der blev sagt i teori timerne for 8-10 år siden,
> så jeg forventede at det var blevet justeret... Jeg har 1½-2 mm så
> det er jo RIGELIGT....

Det er stadig 1mm grænsen ligger på. Men en ting er jo hvad der er lovkrav,
noget andet er hvor lidt mønster man selv ønsker at køre med. Skal man
f.eks. køre i regnvejr, er 1mm alt for lidt, hvis man gerne vil have et
rimeligt vejgreb. Er du kun solskinskører, betyder det nok ikke så meget..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-06-03 21:02

> Det er stadig 1mm grænsen ligger på.

Er det ikke lavet om til 1,6mm. samtidig med biler? Det regnede jeg da med,
uden at vide det med sikkerhed.

mvh Jacob

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-06-03 21:03

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lavet om til 1,6mm. samtidig med biler? Det regnede jeg da
med,
> uden at vide det med sikkerhed.

Det er det ikke.

det er stadig 1,6mm..

Mvh Tommy Fer (Der aldrig har aqua planet selv under 1 mm mønster)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-06-03 21:17

> Det er det ikke.
> det er stadig 1,6mm..

Nu modsiger du lidt dig selv.. Mener du 1mm eller 1,6mm?

Det er stadig 1mm grænsen ligger på, det er jeg sikker på.

> Mvh Tommy Fer (Der aldrig har aqua planet selv under 1 mm mønster)

Det er nok heller ikke aquaplanning der er problemet, nok nærmere at
mønstret ikke kan 'arbejde' med underlaget, når der er slidt ned.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-06-03 07:28

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse

> Nu modsiger du lidt dig selv.. Mener du 1mm eller 1,6mm?

DOH

MC 1 mm

Bil 1,6mm..

der var jeg vist lidt for hurtig

mvh Tommy Fer

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-06-03 21:05

> [...]
meddelelse news:bc81od$1iv$1@sunsite.dk...

> Er det ikke lavet om til 1,6mm. samtidig med biler? Det

Til min køreprøve forrige Tirsdag var kravet 1mm , jeg tror ikke
det er lavet om i mellem tiden :)
--
Brian Sørup
Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker

Fra : Jake

Dato : 11-06-03 22:18

> Til min køreprøve forrige Tirsdag var kravet 1mm , jeg tror ikke
> det er lavet om i mellem tiden :)

Det er ikke lavet om i mellemtiden. For at citere afsnit 8.02.030 i detail
foreskrifter for motorkøretøjer:

'Motorcykel skal være forsynet med dæk med en mønsterdybde på mindst 1mm.'

/Jake

Fra : GRISEN

Dato : 12-06-03 08:33

On Wed, 11 Jun 2003 21:56:07 +0200, "Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote:

> Men en ting er jo hvad der er lovkrav, noget andet er hvor lidt mønster man selv ønsker at køre med.

Yep, jeg ved det ikke er optimalt, men det kommer alligevel til at indgå i overvejelserne om nyt dæk.
Tak for svarene.

*
Jan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-06-03 10:24

> Yep, jeg ved det ikke er optimalt, men det kommer alligevel til at indgå i
overvejelserne om nyt dæk.

Den sidste millimeter skal alligevel bare fjernes i en stor gang burnout. Så
har man da lidt sjov ud af den. Hvis du kører almindeligt på dækket til det
selv eksploderer, får du jo ikke lov til det

mvh Jacob

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-06-03 21:29

> Hvor tykt skal mønsteret være?

MC: 1 mm
Bil: 1.6 mm

.... hvis jeg ikke husker helt galt!

Hilsen
Lars

Fra : Jake

Dato : 11-06-03 21:47

> MC: 1 mm
> Bil: 1.6 mm

Det er fuldstændigt korrekt

/Jake

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 11-06-03 21:48

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> wrote in message

> MC: 1 mm
> Bil: 1.6 mm
>
> ... hvis jeg ikke husker helt galt!

jep og så kan jeg tilføje lastbil og busser 1 mm lissom motorcyklen

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 22:44

GRISEN <grisen@pornotrold.dk> skrev i en
> Hvor tykt skal mønsteret være?

Tykt?

Hvor højt er et tordenskrald?

Vi taler om dybden, ikke?

--
Armand.
(flueknepper der bifalder svarene i tråden)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-06-03 23:18

> Tykt?
>
> Hvor højt er et tordenskrald?
>
> Vi taler om dybden, ikke?

.... Hvad så, hvis du kigger opad, når du betragter slidbanen.... bliver
dybden så ikke pludselig til højden?

Hilsen
Lars
.... der vel egentlig ikke mener, at "tykt dækmønster" skulle give anledning
til ordkløveri... )

Fra : Jake

Dato : 12-06-03 00:20

> ... Hvad så, hvis du kigger opad, når du betragter slidbanen.... bliver
> dybden så ikke pludselig til højden?

Ja hvis du sidder inde i bunden af dækmønsteret

/Jake

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-06-03 08:04

> Ja hvis du sidder inde i bunden af dækmønsteret

.... jeg kunne jo også ligge mig ned på vejen og kigge op i dækmønsteret!

Hilsen
Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-06-03 15:47

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse

> ... jeg kunne jo også ligge mig ned på vejen og kigge op i dækmønsteret!

Næh, nej. Du kan lægge dig ned på vejen, men du kan ikke ligge dig ned på
vejen.
Hermed er dine argumenter fejet af bordet.

Rittig

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-06-03 16:00

> Næh, nej. Du kan lægge dig ned på vejen, men du kan ikke ligge dig ned på
> vejen.

Er det ikke noget med, at: Hønen ligger på reden og lægger æg?!
Så hvis hønen kan ligge på reden, så kan jeg vel også ligge på vejen?!

> Hermed er dine argumenter fejet af bordet.

Det gør nu nok heller ikke så meget! - For hvis jeg skulle <**host**> på
vejen og kigge op i et dækmønster, så kunne jeg vel nemt betragtes som: Kørt
over!

Hilsen
Lars

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-06-03 19:55

Lars T. Thomsen wrote:

> Er det ikke noget med, at: Hønen ligger på reden og lægger æg?!
> Så hvis hønen kan ligge på reden, så kan jeg vel også ligge på vejen?!

Jeg vil også være med til det her insekterotik.

Du lægger dig på vejen - bevægelse - hønen lægger æg
Du ligger på vejen - stilstand - hønen ligger på reden

Allan Bojesen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-06-03 19:52

> Du lægger dig på vejen - bevægelse - hønen lægger æg
> Du ligger på vejen - stilstand - hønen ligger på reden

Ja, han kan enten lægge sig på vejen eller ligge på vejen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-06-03 21:38

> Jeg vil også være med til det her insekterotik.
>
> Du lægger dig på vejen - bevægelse - hønen lægger æg
> Du ligger på vejen - stilstand - hønen ligger på reden

Nåeja, jeg havde helt glemt, at jeg oprindelig skrev.... dér var det
rigtignok en bevægelse, så det jeg skrev var forkert....
.... så lærte jeg det... takker!
I morgen har jeg atter glemt det.... Så gud, hvor jeg dog hader dette
grammatikvæsen!

Hilsen
Lars

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-06-03 22:00

Lars T. Thomsen wrote:

> [...]
> ... så lærte jeg det... takker!
> I morgen har jeg atter glemt det.... Så gud, hvor jeg dog hader dette

Den danske sprog er en svær en I nordvestjylland lægger høns ikke æg -
de gjør æg

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 12-06-03 23:19

> ... så lærte jeg det... takker!
> I morgen har jeg atter glemt det.... Så gud, hvor jeg dog hader dette
> grammatikvæsen!

Jeg vil da gerne sende dig et påmindelsesmail nogle gange ugentligt det
næste halve år, hvis du mener at dét kan være til nogen pædagogisk støtte

--
Armand
(der netop lige har åbenbaret sin 15 årige datter for simpliciteten i at

Fra : Armand

Dato : 12-06-03 15:16

> Hilsen
> Lars
> ... der vel egentlig ikke mener, at "tykt dækmønster" skulle give
anledning
> til ordkløveri... )

Ork!
Forvent dig alt(!) af D.F.M.

--
Armand.

Fra : GRISEN

Dato : 12-06-03 08:31

On Wed, 11 Jun 2003 23:43:42 +0200, "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Tykt?
>
>Hvor højt er et tordenskrald?
>
>Vi taler om dybden, ikke?

Ja, ja.... det rigtige ord forsvandt ud af mit ordforråd, da jeg tastede....
Et tordenskrald kan vist godt blive 2-3 km højt (altså i medvind).

*
Jan