Ventiler på transalp OSV.
Fra : Esben Bøll

Dato : 11-06-03 18:00

jeg skal ha tjekket min nye gamle transalp igennem i morgen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor ventil mellemrummet skal være på
sådan en TA.
Hvad skal jeg ellers tjekke??? justering af karburator? tomgang? osv.

MVH Esben Bøll
TA som jeg intet ved om.

Fra : Richard

Dato : 11-06-03 22:39

Esben Bøll wrote:
> jeg skal ha tjekket min nye gamle transalp igennem i morgen.
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor ventil mellemrummet skal være på
> sådan en TA.

Nu kan jeg ikke lige huske, hvor gammel din TransAlf er, men
kleinjung.de/techdata har (rimelig pålidelige) specs og
vedligeholdelsesdata på de fleste Honda'er, fx '97'eren:
http://kleinjung.de/techdata/xl600vv.htm

Check evt. også Louis' Motobase eller tilsv. hos H. Gericke m.fl.

En værkstedshåndbog får du sikkert billigst hos Birgers Billige Bøger -
se adr tidl i gruppen - eller hos en af:
http://www.repairmanual.com/
http://store.yahoo.com/motobooks/index.html
http://www.instruction-manuals.co.uk/

eller de tysksprogede hos:
www.motorradonline24.de/data/Bucher/Reparatur1.htm
www.transalp.de/technik/pd-technik/reparaturen/literatur.php

Og så må der da være en eller flere lister eller web-site med
diskussionsfora for TA'er, hvor du kan få gode tip hen ad vejen.
Måske finder du dem gennem www.transalp.de ?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Lasse

Dato : 11-06-03 22:48

Ja nu har jeg selv lige købt en transalp, hvor den er en sirvicebog med,
dette er en årgang 89-90, der står den indsunind 0,15mm, unstødning 0,20mm
Lasse
Transalp