Argh...den tager slet ikke fat!
Fra : Shsj

Dato : 11-06-03 13:59

Hej.

Jeg skulle lige ud og trille en tur på min Suzuki GS 750...den startede som
altid fint og jeg satte af fra kantstenen og gav lidt gas...den tog stort
set ikke fat i gearene!?, alt acceleration var væk og det føltes nærmest som
om at tænderne i gearkassens tandhjul var væk og skiftet ud med
vaseline!!!???
- Sidst jeg var ude at køre (3 dage siden) var der ingen problemer, jeg
vaskede den og fyldte lidt extra olie på den da jeg kom hjem ...kan olien
være en del af problemet eller er gearkassen ganske enkelt stået af i løbet
af de sidste dage??? - Der har ikke været mislyde el. lign.

Hjæælp, hva' f... sker der?
Venlig hilsen
Shsj

Ps.: Er der i øvrigt nogle der kender et billigt og godt MC-værksted "i
nærheden" af Vesterbro?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-06-03 14:14

> [...]
> væk og det føltes nærmest som om at tænderne i gearkassens tandhjul
> var væk og skiftet ud med vaseline!!!???

Det er nok koblingen der er synderen og er begyndt at glide.. Prøv først at
se efter om din koblingssnegl kan løbe frit. Følg koblingskablet og se at
det hele virker som det skal. Der skal også være lidt frigang i
koblingskablet, dvs., så der ikke er træk i kablet, når koblingen er
sluppet.

> [...]
> ...kan olien være en del af problemet eller er gearkassen ganske
> enkelt stået af i løbet af de sidste dage??? - Der har ikke været

Er det den samme olie som du plejer at hælde på?

> Ps.: Er der i øvrigt nogle der kender et billigt og godt MC-værksted
> "i nærheden" af Vesterbro?

Vesterbro hvor? Selv kender jeg kun den i Aalborg, men jeg har hørt at der
vist også er en i København..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Shsj

Dato : 11-06-03 18:34

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote in message

> [...]
> se efter om din koblingssnegl kan løbe frit

> Vesterbro hvor? Selv kender jeg kun den i Aalborg, men jeg har hørt at der

Puha, nu er jeg lykkelig igen .

....-Det VAR koblingssneglen (...hvis det er den koblingskablet er fæstnet
til i motorenden?) ...efter nærmere eftertanke mindes jeg også noget med at
jeg havde åbnet ind til koblingssnegl og kæde da jeg vaskede cyklen forleden
(citat Armand: "Måske der lige er den anden ting du har rodet med
sidenhen...")...-du havde ret Armand
Tak Martin Sørensen & Armand for gode råd og hurtig respons

VH.
Shsj (-der nu kan se Danmark/Luxembourg med ro i sjælen)
Vesterbro - København

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 22:50

Shsj <Shsj@(FJERN)kabelnettet.dk> skrev i en

> [...]
> forleden (citat Armand: "Måske der lige er den anden ting du har rodet med

Hæ!
Men det var nu ellers Martin der tog bulls eye!!

Det er forøvrigt nu ikke så svært igen:
Hér foran skærmen sidder man, modsat dig, helt uden den stress der smadrer
overblikket, og kan derfor stille og roligt slå ind på almen fejlsøgning!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-06-03 15:55

> [...]
> vaskede den og fyldte lidt extra olie på den da jeg kom hjem ...kan olien
> være en del af problemet eller er gearkassen ganske enkelt stået af i

Mekanikken går ikke i styker imens den står stille :-|
Måske at det ikke var så "lidt" olie at efter alt hældte på :-/ For meget
olie kan godt medføre at koblingen glider! Kontrollér oliestanden som det
første!!

Måske der lige er den anden ting du har rodet med sidenhen, og som du helt
har glemt :-/ Noget med koblingskablet??
Kontrollér at koblingskablet har spillerum når grebet er sluppet (der kan jo
også have været pilfingre på spil :-/ )

--
Armand.

--