Eftersynsudgift...vurdering?
Fra : MicJen

Dato : 11-06-03 04:44

Hej!

Jeg skal have min CB500 årg. '97 til 24000 km eftersyn, som iflg
værkstedshåndbogen skulle være ret stort. I flg. Ja, faktisk det største.
Tabellen går til 36.000.
Værkstedshåndbogen er en tysk "Reparatur anleitung" fra forlaget bucheli
"verlag" og altså ikke en Haynes.

Jeg er klar over at der skal foretages en del. Her er en liste over min
umiddelbare vurdering.

Selve 24.000 km eftersyn.
Nyt kædekit.
Nye sutter, regner med Battlax (er det ikke BT45 de hedder?) for og bag.
Olie + oliefilterskift.
Luftfilter.
Bremseklodser. Tror ikke nye skiver er nødvendige.
Temperaturføler. Ved ikke om der bare er en løs forbindelse eller om den er
gået. En overgang virkede den alt efter hvordan styret stod, men ikke mere.
Arbejdsløn....x antal timer...

Jeg regner med at det skal foretages ved Probike i Lystrup, da han er den
eneste i Århus og omegn der skruer i Honda. Eller er der andre? MC-Touring
er lukket er det ikke?

Hvad vil I umiddelbart tro den samlede udgift vil komme til at stå i?

Jeg spørger for ikke at få et hjertestop når regningen kommer, altså lidt
forberedende førstehjælp

På forhånd tak!

Mvh
Michael
CB 500

Fra : Jake

Dato : 11-06-03 08:02

Her er et par løse overslag over priserne

> Selve 24.000 km eftersyn.

ca 2000 kr

> Nyt kædekit.

ca 1200 kr

> Nye sutter, regner med Battlax (er det ikke BT45 de hedder?) for og bag.

ca 1600 kr

> Olie + oliefilterskift.

ca 500 kr

> Luftfilter.

ca 180 kr

> Bremseklodser. Tror ikke nye skiver er nødvendige.

ca 600 kr

> Temperaturføler. Ved ikke om der bare er en løs forbindelse eller om den
er
> gået.

afhænger af fejlen

> En overgang virkede den alt efter hvordan styret stod, men ikke mere.
> Arbejdsløn....x antal timer...

ca 8 timer, men det er svært at sige. time pris ca 400. dvs 2400 kr

dvs give and take 8500 kr ialt.

Du kan selvfølgeligt spare en del ved selv at købe og skifte nogle af delene
hvis du har tid og lyst. Pointen er at det koster mesterslatten at få et
værksted til at gøre tingene.

> Jeg regner med at det skal foretages ved Probike i Lystrup, da han er den
> eneste i Århus og omegn der skruer i Honda.

Rydberg i Aidt gør vist også en del i Honda.

/Jake

Fra : Bjørn S

Dato : 11-06-03 08:14

Jake wrote:

> Her er et par løse overslag over priserne

> ca 1200 kr

> ca 180 kr

Er ikke lige de to priser skudt lidt lavt ?
Har selv mistet mælet nogle ganger når jeg har handlet orginalt Honda...
Og med mindre man insisterer på det, og forhandler fører uorginale stumper
kan det vel godt gå hen og blive noget dyrere ??

Anyway, det koster ikke noget at spørge Probike, de burde være i stand til
at give dig en rimelig precis forhåndpris på det hele, minus
temperaturføleren, da det andet er rent rutinearbejde, med mindre der
dukker større fejl op.
Det gør det nok ikke, det er jo en Honda

--
/Bjørn

Fra : Jake

Dato : 11-06-03 08:40

> Er ikke lige de to priser skudt lidt lavt ?

Det kan meget vel være?? Jeg tog reservedelspriserne fra en tilfældig
forhandlers webside og det var vist ikke originaldele!!

/Jake

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-06-03 08:43

Hej Michael

Jeg ville også lige få skiftet forgaffelolien.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-06-03 12:51

"MC-Touring er lukket er det ikke?"

Jo, det er rigtigt. Vi har købt hans ene lift til klubben

Så der er vist kun lige Pro Bike og Rydberg som de nærmeste. Men ring evt.
til dem begge og få dem til at give dig et overslag. Du ved jo nogenlunde
hvad der skal laves, ser det ud til

--
Mvh.
Henrik