/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Regler for indregistrering af mc stel?
Fra : Jimmi


Dato : 10-06-03 16:41

Er der nogen der kender til reglerne om afgift på et stel som er købt i
udlandet.
Og kan man bare sætte en anden motor på denne, lovmæssigt?

Tanken er, om det lovmæssigt er muligt at købe en cykel i udlandet, skille
den ad, betale afgift (af stellet) og så derefter samle cyklen igen.

vh Jimmi



 
 
Brian Sørup (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 10-06-03 16:51


"Jimmi" <spam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3ee5fc0d$0$13217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender til reglerne om afgift på et stel som
er købt i
> udlandet.
> Og kan man bare sætte en anden motor på denne, lovmæssigt?
>
> Tanken er, om det lovmæssigt er muligt at købe en cykel i
udlandet, skille
> den ad, betale afgift (af stellet) og så derefter samle cyklen
igen.

No way - José....
--
Brian Sørup
Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
der så ?



Ukendt (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-03 17:05

> Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
> der så ?

Så bliver lyset skarpere! Derfor er det vigtigt for en motorcyklist altid at
køre med det lange lys tændt i dagslys.
Det skal kun redde dit liv, een gang for at være "tjent ind"...

Mvh
Allan



Anders Majland \(Rep~ (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 10-06-03 17:34

> Derfor er det vigtigt for en motorcyklist
> altid at køre med det lange lys tændt i dagslys.

Mødte en krakiler imorges der var utilfreds med min lygteføring (blinken
og tuden). Det var den første på adskillige tusinde kilometre og incl en
snak med en af lovens håndhævere der dog kun vil snakke hastighed. Så
jeg fortsætter med blus på begge nefalygterne (2x35W kan squ ikke genere
nogen om dagen - det kan de knapt om natten)

/A



Jimmi (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 11-06-03 14:53


"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:bc4uon$f5vjk$1@ID-149180.news.dfncis.de...
>
> "Jimmi" <spam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3ee5fc0d$0$13217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Er der nogen der kender til reglerne om afgift på et stel som
> er købt i
> > udlandet.
> > Og kan man bare sætte en anden motor på denne, lovmæssigt?
> >
> > Tanken er, om det lovmæssigt er muligt at købe en cykel i
> udlandet, skille
> > den ad, betale afgift (af stellet) og så derefter samle cyklen
> igen.
>

> No way - José....

Tak for et yderst dybdegående svar, lige hvad jeg stod og manglede... ;-(

> --
> Brian Sørup
> Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
> der så ?
>
>



Armand (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-03 01:18


Jimmi <spam@yahoo.com> skrev i en
news:3ee5fc0d$0$13217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender til reglerne om afgift på et stel som er købt i
> udlandet.
> Og kan man bare sætte en anden motor på denne, lovmæssigt?
>
> Tanken er, om det lovmæssigt er muligt at købe en cykel i udlandet, skille
> den ad, betale afgift (af stellet) og så derefter samle cyklen igen.

Man kan kun indregistrere komplette køretøjer, hvorfor ideen er dødfødt

Den fede fidus er at finde en billigt stel der er betalt afgift på (á: en
totalskade ell.lign) og således bygge en importeret model over på!
Det er dog ikke lovligt at gøre med ét slag, men hvem ved hvornår der er
blevet bygget hvad på?

--
Armand.



Jes Vestervang (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-06-03 09:01

Armand wrote:
>
> Den fede fidus er at finde en billigt stel der er betalt afgift på (á: en
> totalskade ell.lign)

Svjh. skal man da vistnok betale afgift påny, hvis man vil have plader på en
totalskadet :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Armand (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-03 15:05


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:p64jr-g91.ln1@vissen.vandhane...
> Armand wrote:
> >
> > Den fede fidus er at finde en billigt stel der er betalt afgift på (á:
en
> > totalskade ell.lign)
>
> Svjh. skal man da vistnok betale afgift påny, hvis man vil have plader på
en
> totalskadet :-/

Jup!

Men dét afhænger alligevel af hvem der bedømmer den som totalskadet!
Hvis kaskoforsikringen dækker den som værende totalskadet og følgelig
afmelder den, er det som du siger; men hvis Kawa-Kaj stor-crasher sin gamle
6½'er uden at have kasko på til at dække det, vil man (eller han) kunne
bygge en pæn tysk model over på til næsten ingen penge!!

--
Armand.



Ib Jakobsen (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-06-03 16:30

Armand wrote:

> > Svjh. skal man da vistnok betale afgift påny, hvis man vil have plader på
> en
> > totalskadet :-/
>
> Jup!
>
> Men dét afhænger alligevel af hvem der bedømmer den som totalskadet!
> Hvis kaskoforsikringen dækker den som værende totalskadet og følgelig
> afmelder den, er det som du siger;

Jeg ved ikke om begrebet "genopbygningsattest" eksisterer mere. Og om det har
eksistsret for motorcykler. Men jeg har for 4 år siden fået indregistreret en
bil med sådan attest.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Anders Majland \(Rep~ (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 11-06-03 16:53

> > Den fede fidus er at finde en billigt stel der er betalt afgift på
(á: en
> > totalskade ell.lign)
>
> Svjh. skal man da vistnok betale afgift påny, hvis man vil have plader
på en
> totalskadet :-/

Ja hvis den er aafmeldt som totalskadet af et forsikringsselskab... Men
jeg har f.eks en "totalskade" stående som stumpecykel. Motoren er bare
sprunget i luften og den har flere andre defekter så at det i praksis
ikke har kunne betale sig at rep'e den. Men den kan jeg i princippet
sagtens sætte istand med brugte stumper og indregistere igen ...

/A



Jimmi (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 11-06-03 14:51



"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bc5sr0$1sbr$4@news.cybercity.dk...
>
> Jimmi <spam@yahoo.com> skrev i en
> news:3ee5fc0d$0$13217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Er der nogen der kender til reglerne om afgift på et stel som er købt i
> > udlandet.
> > Og kan man bare sætte en anden motor på denne, lovmæssigt?
> >
> > Tanken er, om det lovmæssigt er muligt at købe en cykel i udlandet,
skille
> > den ad, betale afgift (af stellet) og så derefter samle cyklen igen.
>
> Man kan kun indregistrere komplette køretøjer, hvorfor ideen er dødfødt

>
> Den fede fidus er at finde en billigt stel der er betalt afgift på (á: en
> totalskade ell.lign) og således bygge en importeret model over på!
> Det er dog ikke lovligt at gøre med ét slag, men hvem ved hvornår der er
> blevet bygget hvad på?

Tak skal du have, det var da et svar jeg kunne bruge til noget. Tak!

Mvh Jimmi

>
> --
> Armand.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste