alarm, nytter det ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-06-03 09:03

Hejsa,

jeg er tæt på at købe en ny Fazer 600.

Forhandleren siger jeg kan få en original alarm i fra yamaha for 2300,-, som
passer til kablerne, og se pænt ud.

Mit spørgsmål er: nytter de alarmer egentlig noget ?

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-06-03 09:15

> Mit spørgsmål er: nytter de alarmer egentlig noget ?

Sålænge du er indenfor hørbar afstand er de gode. De er også gode, hvis
nogen forsøger sig med en skruetrækker i tændingslåsen (startspærre). Måske
og lidt i øvrigt.

*jeg har + en tyk kædelås*

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-06-03 09:23

> Sålænge du er indenfor hørbar afstand er de gode.

Ditto - der er ikke _en_ der så meget som kigger hvis en mc/bil står og
hyler... Den afstand kan øges noget med en pager

Og min løsning er den "sædvanlige" med alarm og en kæde jeg kan låse den
til gadeinventaret med....

--
/A
S: M+S Pager - kan tilsluttes stort set alle alarmer.

Fra : Bjørn S

Dato : 10-06-03 09:23

Thomas Jensen wrote:

> Mit spørgsmål er: nytter de alarmer egentlig noget ?

Hvis den har startspærre, og en ikke alt for følsom bevægelsessensor
(sidstævnte må gierne kunne kobles fra ved rep og færgefart) så syntes jeg
ihvertfald prisen lyder ok, blev selv tilbudt en orginal til min Ducati
til 4K som jeg syntes var i overkanten.

Om det nytter ? Er den som den skal være kan ingen ubemærket pille ved
cykelen, og de kan ikke starte den ved at ødelægge tændingslåsen.
Med mindre du bor langt fra hvor cykelen står parkeret, og ligeglade
naboer, mener jeg det er en god ekstra forsikring, sammen med en god lås.

Hvis den også er afmærket med blinkende lysdioder eller skilte har det da
efter min mening en afskrækkende effekt på tyvekoste.

--
/Bjørn

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-06-03 11:19

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> 2300,-, som passer til kablerne, og se pænt ud.
>
> Mit spørgsmål er: nytter de alarmer egentlig noget ?

________________________________

Jeg har alarm på min, og jeg må indrømme, at den absolut _ingen_ virkning
har på omgivelserne, hvis den fx starter i blæsevejr eller lign.!
Hvis du derimod selv opholder dig inden for hørbar radius af din motorcykel,
kan den være rar til at give et praj om, når nogen bliver langfingrede. Men
som direkte tyverisikring ville jeg nok satse på en god lås af en ordentlig
kvalitet. En alarm forhindrer sq nemlig ikke en professionel tyv i at gøre
sit arbejde. :o/

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-06-03 14:13

Thomas Jensen wrote:

> Hejsa,
>
> jeg er tæt på at købe en ny Fazer 600.

Fornuftigt

> Forhandleren siger jeg kan få en original alarm i fra yamaha for 2300,-,
> som passer til kablerne, og se pænt ud.

Jep, cyklen er forberedt på alarm, idet der sidder et multistik til at til
at tilslutte alarmen i. Det kan ganske let at udnyttes til at lave en
startspærre i form af en gemt kontakt, som afbryder tændingen. Jeg tror
selv på at det er ganske effektivt, idet cyklen er umulig at starte, hvis
kontakten er slukket
En skæg feature ved det er, at det kun er tændingen som afbrydes, hvorved
starteren snurrer lystigt, hvis man alligevel forsøger at starte cyklen.
Jeg kan lige forestille mig en tyv, der langt om længe har fået
tændingslåsen rykket fra hinanden, få grå hår i hovedet, når motoren
endelig snurrer, men aldrig starter
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Jim

Dato : 11-06-03 00:34

Hejsa Thomas

Jeg har lige købt mig en Fazer 600 og er meget tilfreds med den
og samtidig havde jeg selv set på Yamaha´s originale alarm, men forhandleren
anbefalede mig en startspærre i stedet for alarm da han jo rigtig nok sagde
at det ikke altid var at folk tog sig noget af det

Men en startspærre var mere effektiv, så kunne de ikke starte skidtet på
nogen måde

Jeg har fået anbefalet en der hedder SESAM som er dansk udviklet den er med
en kodelæser og den aktivere automatisk 20 sec. efter at Mc er stoppet den
går ind op til 9 steder og spærre, samtidig er den godkendt af
forsikringsselskaberne, pris ca. 1500 + montering og de giver 10 års garanti
hvis den bliver værkstedmonteret ( aut. forhandler )