Jetkit???
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 09-06-03 22:55

Nogen der gider at forklare hvad det sårn' helt præcist er, og om det er
noget der kan betale sig at mont. på cyklen?
Køber nok også k&n + Larmepot (Scorpion)...
Er det noget der kan betale sig, eller er der nogen der evt. har bedre
ideer?

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
2002... Eller 2003???
--==(Hvorfor siger de 2003'er når det egentligt kun er en 2002'er???)==--

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Richard

Dato : 09-06-03 23:13

Oliver Bruchhaus wrote:
> --==(Hvorfor siger de 2003'er når det egentligt kun er en 2002'er???)==--

Mere prestige i at opgive salgsåret frem for produktionsåret synes
forhandlerne - og vel nogle købere også. Skaber en del forvirring fx ved
res-delskøb, især når der er sket større ændringer fra et år til et andet.

Eller fx som min årgang af VFS'er, der ofte ses annonceret som en 86'er
- selv om produktionen stoppede med '85-modellen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 10-06-03 09:57

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Køber nok også k&n + Larmepot (Scorpion)...
> Er det noget der kan betale sig, eller er der nogen der evt. har bedre

Typisk er alternativet til et Jetkit at montere andre nåle i karburatoren.
Fordelen ved Jetkit frem for dette er, at nye nåle typisk "kun" giver bedre
maks.effekt, hvor et komplet Jetkit (nåle, fjedre og instruktion til at bore
i karburatorspjældet) også iflg firmaet giver hurtigere gasrespons og bedre
moment.

Om det er pengene værd? Tja, lige så meget (eller lidt) som en larmpotte.
Hver enkelt del giver ikke en voldsom mærkbar ændring, men tilføjer du de 3
dele (+ eksempel optimering af tændingen) vil du sandsynligvis få en mærkbar
forbedring af maskinen.

Jeg har selv en SV650 S med Dyno Jetkit (stage 1), K&N Luftfilter,
Larmepotte og NIKKO G-Pack (tændingsoptimering). Tydeligste bevis på det har
en effekt (udover print fra et dyno-rullefelt) er, at efter monteringen
laver den nu (små) "power wheelies" i skiftet fra 1. til 2. gear - på trods
af min vægt på små 90 kg.

Inden du køber Dyno Jetkit bør du gøre op med dig selv, hvilket stage du
ønsker - altså hvor du ønsker effekten. Hvis du vil have mere maks.effekt
skal du nok gå efter et stage 3-jetkit, men ønsker du mere moment skal du
vælge stage 1.

Mvh.

Henrik, Aalborg

Fra : S.G

Dato : 10-06-03 15:58

drop jetkittet....
smid resten i og få den dysset om med de originale nåle, og hævet sunket
nålene..
Evt få vacumhuller boret op og fjeder kortet af..