/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tandfeen ta'r trykket....
Fra : GRISEN


Dato : 09-06-03 20:25

Ja, jeg er ikke helt sikker på, at det er hende.....

Facts er, at der forsvinder 3 PSI ud af mit bagdæk hvert nat (også selvom jeg ikke parkerer hjemme).
Mit Michelin Pilot Sport har gået 11000 km og er tydeligt mærket af motorvej, men jeg havde håbet at det kunne holde resten af sæsonen - incl. turen til TT i
Assen.
Der er ingen synlige alvorlige revner eller sten i dækket.

Hvad gør man?
Hælder luft på hver morgen og krydser fingre?

*
Jan


 
 
Anders Majland \(Rep~ (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 09-06-03 20:38

> Hvad gør man?
> Hælder luft på hver morgen og krydser fingre?

Start med at kontrollere at ventilen er skruet helt i, dernæst at det
ikke er der der kommer luft ud (evt ved at vende ventilen så du kan
putte lidt vand i)



GRISEN (09-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 09-06-03 21:15

On Mon, 9 Jun 2003 21:38:14 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Start med at kontrollere at ventilen er skruet helt i,

???
Kan den skrues ud?
Jeg synes ikke det ser sådan ud...

>dernæst at det ikke er der der kommer luft ud (evt ved at vende ventilen så du kan putte lidt vand i)

Vandtrick afprøvet - ventilen er vandtæt.

*
Jan

Anders Majland \(Rep~ (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 10-06-03 16:31

>> Start med at kontrollere at ventilen er skruet helt i,
>
> ???
> Kan den skrues ud?
> Jeg synes ikke det ser sådan ud...

Det kan langt de fleste "bilventiler". Der er gevind invendigt i halsen
hvor selve ventilen er skruet i. Du kan endda købe et special værktøj
til formålet... Men en lile tang kan også gøre det ...

/A



Martin Sørensen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-06-03 16:53

>>> Start med at kontrollere at ventilen er skruet helt i,
>> Kan den skrues ud?
>> Jeg synes ikke det ser sådan ud...
> Det kan langt de fleste "bilventiler". Der er gevind invendigt i
> halsen hvor selve ventilen er skruet i. Du kan endda købe et special
> værktøj til formålet... Men en lile tang kan også gøre det ...

Mange ventilhætter kan også vendes om og bruges til at skrue ventilen ind
eller ud..

signing off.. Martin Sørensen



GRISEN (10-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 10-06-03 22:02

On Tue, 10 Jun 2003 17:53:15 +0200, "Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote:

>Mange ventilhætter kan også vendes om og bruges til at skrue ventilen ind eller ud..

Lyder sandsynligt... jeg havde også undret mig over formen på toppen af ventilhætten.
Tak for hintet.

*
Jan

GRISEN (10-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 10-06-03 22:00

On Tue, 10 Jun 2003 17:31:28 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Det kan langt de fleste "bilventiler". Der er gevind invendigt i halsen
>hvor selve ventilen er skruet i. Du kan endda købe et special værktøj
>til formålet... Men en lile tang kan også gøre det ...

Ok tak, det må tjekkes nærmere i morgen...

*
Jan

Mogens Dammand (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Dammand


Dato : 09-06-03 21:18

> > Hvad gør man?
> > Hælder luft på hver morgen og krydser fingre?
>
> Start med at kontrollere at ventilen er skruet helt i, dernæst at det
> ikke er der der kommer luft ud (evt ved at vende ventilen så du kan
> putte lidt vand i)
>

Sæbevand på ventilen, så kan du se om det er der, det siver ud

Mogens
TA




Ervin Metzdorf (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Ervin Metzdorf


Dato : 09-06-03 20:48

> Mit Michelin Pilot Sport har gået 11000 km og er tydeligt mærket af
motorvej, men jeg havde håbet at det kunne holde resten af sæsonen - incl.
turen til TT i
> Assen.
> Jan
11000 km ?? har du et eller andet specielt fremstillet med stål i mønstret,
el hur Jeg har kørt 3000 km på mine, og tror da jeg blir nødt til at
skifte inden Assen turen.(Desværre)
Venligst Ervin
RF900R.



GRISEN (09-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 09-06-03 21:14

On Mon, 9 Jun 2003 21:48:04 +0200, "Ervin Metzdorf" <metz@tdcadsl.dk> wrote:

>11000 km ?? har du et eller andet specielt fremstillet med stål i mønstret, el hur

Sådan en gammel FZR1000 er ro en stilleog rolig maskine, så jeg slider ikke så meget....

*
Jan

Michael [2760] (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Michael [2760]


Dato : 09-06-03 21:08

Hej..J
Når vi nu kører til Assen skal vi jo forbi louis....Kunne man ikke slå to
fluger med et smæk og få monteret et nyt dæk i Tyskland der er da noget at
sparer....

--
Mvh. Michael..
Be careful out there....
http://fp.tiscali.dk/fpefambrock/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=109
"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
news:ifi9evc2pikslgu4ihrdgvn8ao370hbcoo@4ax.com...
> Ja, jeg er ikke helt sikker på, at det er hende.....
>
> Facts er, at der forsvinder 3 PSI ud af mit bagdæk hvert nat (også selvom
jeg ikke parkerer hjemme).
> Mit Michelin Pilot Sport har gået 11000 km og er tydeligt mærket af
motorvej, men jeg havde håbet at det kunne holde resten af sæsonen - incl.
turen til TT i
> Assen.
> Der er ingen synlige alvorlige revner eller sten i dækket.
>
> Hvad gør man?
> Hælder luft på hver morgen og krydser fingre?
>
> *
> Jan
>



GRISEN (09-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 09-06-03 21:20

On Mon, 9 Jun 2003 22:08:14 +0200, "Michael [2760]" <FZR1000@sporty.dk> wrote:

>Kunne man ikke slå to fluger med et smæk og få monteret et nyt dæk i Tyskland der er da noget at sparer....

Jo, det er da en klar mulighed.... jeg tænkte bare, det ville tage for lang tid.

*
Jan


Michael [2760] (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Michael [2760]


Dato : 09-06-03 21:30

....Det er bare et spørgsmål om hvad tid vi kører hjemmefra...


--
Mvh. Michael..
Be careful out there....
http://fp.tiscali.dk/fpefambrock/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=109
"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
news:1nq9evgieor57dvuuj4uc5pghmt0su6pjs@4ax.com...
> On Mon, 9 Jun 2003 22:08:14 +0200, "Michael [2760]" <FZR1000@sporty.dk>
wrote:
>
> >Kunne man ikke slå to fluger med et smæk og få monteret et nyt dæk i
Tyskland der er da noget at sparer....
>
> Jo, det er da en klar mulighed.... jeg tænkte bare, det ville tage for
lang tid.
>
> *
> Jan
>



GRISEN (10-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 10-06-03 22:06

On Mon, 9 Jun 2003 22:29:54 +0200, "Michael [2760]" <FZR1000@sporty.dk> wrote:

>...Det er bare et spørgsmål om hvad tid vi kører hjemmefra...

Jaa, deeet.....
Morgenstund har guld i mund - og søvn i øjnene.

*
Jan

Armand (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-06-03 22:59


Michael [2760] <FZR1000@sporty.dk> skrev i en
news:mI5Fa.14939$Jp3.513493@news010.worldonline.dk...
> Hej..J
> Når vi nu kører til Assen skal vi jo forbi louis....Kunne man ikke slå to
> fluger med et smæk og få monteret et nyt dæk i Tyskland der er da noget at
> sparer....

Louis og "de andre to" gør det ikke i dæk og montage, så det er ikke dén
måde at det skal ske på!

Fra Sjælland og over broen evt.?
Wilhelmsen i Oeversee (lige op ad autobahn på østsiden og kun to afkørsler
fra grænsen!) Link: www.motorradtechnik.de

--
Armand.






Michael [2760] (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Michael [2760]


Dato : 10-06-03 15:26

Hej Armand..

Jeg takker for oplysningen.

--
Mvh. Michael..
Be careful out there....
http://fp.tiscali.dk/fpefambrock/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=109


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bc2vq6$31hg$2@news.cybercity.dk...
> Louis og "de andre to" gør det ikke i dæk og montage, så det er ikke dén
> måde at det skal ske på!
>
> Fra Sjælland og over broen evt.?
> Wilhelmsen i Oeversee (lige op ad autobahn på østsiden og kun to afkørsler
> fra grænsen!) Link: www.motorradtechnik.de
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>



GRISEN (10-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 10-06-03 22:05

On Mon, 9 Jun 2003 23:58:32 +0200, "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Fra Sjælland og over broen evt.?
>Wilhelmsen i Oeversee (lige op ad autobahn på østsiden og kun to afkørsler fra grænsen!) Link: www.motorradtechnik.de

Yep, jeg havde i forvejen overvejet dækkøb hos dem, men afventer pt. svar på pris....

*
Jan

RacerNiels (09-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 09-06-03 21:24

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message
news:ifi9evc2pikslgu4ihrdgvn8ao370hbcoo@4ax.com...
> Mit Michelin Pilot Sport har gået 11000 km og er tydeligt mærket af
motorvej, men jeg havde håbet at det kunne holde resten af sæsonen - incl.
turen til TT i
> Assen.
> Hvad gør man?
> Hælder luft på hver morgen og krydser fingre?

Hej Øffe,

Mit bagdæk har også gået noget i stil med 11000km og det er færdigt - det
holder i hvert fald ikke resten af sæsonen.

Du kan prøve at spytte på ventilen og se om det bobler - så er det ventilen
der er problemet.
Jeg ved ikke om man kan lave samme trick rundt på fælgkanten... evt med The
Honda ToolT (vaseline)
Hvis du bare _vil_ beholde dækket kan du putte dækpilot i og se om ikke det
tætner.

Hvis ingen af disse råd virker, vil jeg komme med et fjerde råd - køb et nyt
dæk.


Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk





Ib Jakobsen (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 09-06-03 22:09

RacerNiels wrote:

> Jeg ved ikke om man kan lave samme trick rundt på fælgkanten... evt med The
> Honda ToolT (vaseline)

En blomsterforstøver med en sjat opvaskemiddel og vand. Så har man en billig
lækagesøger.

> Hvis du bare _vil_ beholde dækket kan du putte dækpilot i og se om ikke det
> tætner.

Det er bare et værre svineri når man en gang skal skifte dækket.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jes Vestervang (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-06-03 23:46

Ib Jakobsen wrote:

>> Hvis du bare _vil_ beholde dækket kan du putte dækpilot i og se om ikke
>> det tætner.
>
> Det er bare et værre svineri når man en gang skal skifte dækket.

Det synes jeg nu ikke er så slemt, og jeg har da efterhånden brugt det på 3
dæk (hvor jeg har kørt ~500 på hver efterflg.). Der er da lidt sjask i
dækket, men det er da ikke mere end en klud eller to kan tørre af
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

GRISEN (10-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 10-06-03 22:27

On Mon, 9 Jun 2003 22:23:44 +0200, "RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>Hvis du bare _vil_ beholde dækket kan du putte dækpilot i og se om ikke det tætner.

Er der ikke noget med, at Dækpilot tilstopper både evt. huller/revner OG ventilen ???
Dvs. en en-gangsløsning ???

*
Jan

RacerNiels (10-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 10-06-03 22:54

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message
news:a6jcevsfc1el8koeoke73mdkkef1h0jric@4ax.com...
> Er der ikke noget med, at Dækpilot tilstopper både evt. huller/revner OG
ventilen ???
> Dvs. en en-gangsløsning ???

Det tror jeg squtte... Hvis du sætter 8 bar på skal der nok komme luft i, og
ventilen er vel stadig tæt...
_Hvis_ det nu skulle være en engangs, så gør det vel heller ikke så meget
hvis bare skidtet langt om længe bliver tæt...??


Niels
S FAU



GERT BO THORGERSEN (10-06-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 10-06-03 04:54


GRISEN <grisen@pornotrold.dk> skrev i en
news:ifi9evc2pikslgu4ihrdgvn8ao370hbcoo@4ax.com...
> Ja, jeg er ikke helt sikker på, at det er hende.....
>
> Facts er, at der forsvinder 3 PSI ud af mit bagdæk hvert nat (også selvom
jeg ikke parkerer hjemme).
> Mit Michelin Pilot Sport har gået 11000 km og er tydeligt mærket af
motorvej, men jeg havde håbet at det kunne holde resten af sæsonen - incl.
turen til TT i
> Assen.
> Der er ingen synlige alvorlige revner eller sten i dækket.
>
> Hvad gør man?
> Hælder luft på hver morgen og krydser fingre?
>
> *
> Jan
>
Nu har du jo kigget efter på dækket, skriver du, for jeg havde en gang på
min Honda CB750 det samme problem og en dag viste sig at der sad et søm i
dækket. Jeg kørte med punkterfri i slangen så derfor kom der åbenbart kun i
meget korte intervaller noget luft ud om sømmet. En anden gang havde jeg
problemet på enten motorcykelen eller trædecyklen, og det viste sig at det
var en utæthed dér hvor gummiet om ventilen sad monteret på slangen. Især de
gamle Triumpher havde jo på fælgene tværmetalstykker til at låse dækket fast
til fælgen og netop undgå det med en kæntret ventil.

Men for at finde utætheden kan du jo gøre som Ib skriver, eller nærmere med
at få en del af hjulet ned i en balje med vand, og give den god tid til hver
drejet position, for det er kun få bobler der kommer ud over en god tid. Men
hvis denne "test" benyttes vil det jo hjælpe på at få luftboblerne ud ved
først at øge lufttrykket meget.

Gert Thorgersen





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste