vurdering af VFR 750 fra 1989
Fra : wheeler

Dato : 09-06-03 14:39

Hej dfm.

Er der nogen der har en idee om hvad mit max bud bør hedde...den skal vist
nok synes, så der skal vel være plads til et par skiver mv.

Han blev mobset da jeg bød 49K !

Jeg er ikke synderligt interesseret i taske-sættet

I øvrigt er jeg interesseret i at høre evt. kommentare til modellen!

Pft.
Wheeler

Ps. jeg har postet et par billeder på binaer, men som altid ...billeder er
taknemmelige

----------
Modellen hedder Honda VFR750F (på servicehæftet står VFR750FK).
- Årgang 89/90. Det er den sidste model der blev lavet med dobbelt svingarm.
- Den har kørt 54.000 km og jeg kan ikke dokumentere det yderligere end at
der på min slutseddel stod km 46.000.
- Jeg købte selv cyklen hos Masi Motor i Holbæk i juni 2000 for kr. 87.000.
Det monterede GIVI-taskesæt fik jeg monteret ved købet, så det er ganske
nyt. Jeg har stadig den org bøjle og blink, så det følger selvfølgelig med.
- Der følger servicebog med, som forresten også kan bevidne kilometertallet.
- Jeg kender ikke antallet af ejere, men registreringsnummeret er xxx,
så kan han jo lige prøve at slå den op i CRM.
- Dækket foran er fint. Bagdækket skal snart skiftes, men kan sagtens køre
sæsonen færdig (også lovligt).
- Batteriet blev skiftet for 2 måneder siden.
- Maskinen står originalt, bortset fra det påmonterede taskesæt. Taskesættet
er et GIVI monokey sæt, hvor taskerne er MEGET nemme at af- og påmontere.
- Kåben har haft en mindre lakskade i højre side. Skaden er udbedret før jeg
anskaffede maskinen, og jeg ved ikke hvorfra den stammer. Det er vist nok
almindeligt kendt at VFR'en er berygtet for at det ene sidespejl kan gå i
stykker (mærkeligt men sandt). Det var det også da jeg købte den, men der er
i februar 2002 påmonteret et nyt. Helhedsindtrykket er klart at MC'en står
meget flot. På billederne er coveret til passagersædet taget af. Det sidder
på normalt, og jeg kan oplyse at lakken på coveret har samme farve som
resten af cyklen og at sædet også har samme farve hele vejen (dvs ingen
misfarvninger).
- Jeg har aldrig haft nogen form for maskinelle problemer i de 3 år jeg har
haft den.
- I februar 2002 blev der desuden skiftet pakninger i forgaflerne samt olie
og bremser. Siden har jeg max kørt 500 km på den (i overenstemmelse med
overenskomst med min gravide kone !!).

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-06-03 14:55

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:E50Fa.74$m13.52@news.get2net.dk...
> [...]
hedde...den skal vist
> nok synes, så der skal vel være plads til et par skiver mv.

[cut]

Hvis modellen er ligså fin IRL som på billederne er 49K nok lige
i underkanten, men ikke alt for lavt.
Det tæller IMHO ned at den er rød, men det er bare min smag
(eller mangel på samme
--
Brian Sørup
Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker

Fra : Richard

Dato : 09-06-03 15:06

Brian Sørup wrote:
> Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker
> der så ?

Man får vel lyset i nakken...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-06-03 15:03

wheeler wrote:
> Er der nogen der har en idee om hvad mit max bud bør hedde...den skal
> vist nok synes, så der skal vel være plads til et par skiver mv.
>
> Han blev mobset da jeg bød 49K !

VFR750F er kendt for at være næste uopslidelig, men alt kan jo ødelægges.

Ligende VFR`er står til 55-60 kkr. i www.dba.dk så med det normale 5-10%
nedslag er prisen nok omkring 52-56 kkr.
Hvad forlanger sælger ?

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : wheeler

Dato : 09-06-03 15:18

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ligende VFR`er står til 55-60 kkr. i www.dba.dk så med det normale 5-10%
> nedslag er prisen nok omkring 52-56 kkr.
> Hvad forlanger sælger ?

[KLIP]
Han hævder masi motor kan sælge den for 70K og at han vil få 60K hos denne,
men det tvivler jeg lidt på (mon ikke han der højest vil kunne få 45-50K?)

Den har stået længe til 65K!
--
Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600/CBR 600 har interesse

Fra : Richard

Dato : 09-06-03 15:38

wheeler wrote:
> Han hævder masi motor kan sælge den for 70K og at han vil få 60K hos denne,
> men det tvivler jeg lidt på (mon ikke han der højest vil kunne få 45-50K?)

Mon så ikke, han skal købe en anden hos dem? - ellers lyder det mere som
en pris hos MC-Forum...

> Den har stået længe til 65K!

....så et sted midt-sidst i 50'erne er nok mere realistisk, hvis den
ellers er pæn indenunder, mon ikke?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-06-03 20:33

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> --
> Wheeler
> Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600/CBR 600 har interesse

Jah - Masi har da i det mindste haft den hvide '89er til ~75k stående siden
sidste sommer, den røde '89er til ~65 K er vist først kommet til i løber af
vinteren. Den hvide er OK pæn - den røde i lidt dårligere kosmetisk stand.
Begge har løbet omkring 95 kkm.
Så hvis ikke Masi Motor syntes de har nok af lige den årgang VFR lyder det
jo ikke helt urimeligt, hans påstand om at de kan slælge den for 70 K -
afhængig af stand og km. Men at de vil give ham 60K "på bordet" i rent
indkøb lyder som dårligt købmansskab ift deres nuværende lager og priser.
Kommer jævnligt hos dem og har altid fået en god og fair behandling og
vejledning. Jeg tror ikke du ville blive snydt hos dem, men de er ikke
dårligere købmænd end andre. Jeg tror ikke de køber den ind for at svare
moms af 10 k fortjeneste, fratrukket 20% moms, klargøring, syn + evt
garanti. Jeg ville ihvertfald ikke !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Richard

Dato : 09-06-03 15:02

wheeler wrote:
> Er der nogen der har en idee om hvad mit max bud bør hedde...den skal vist
> nok synes, så der skal vel være plads til et par skiver mv.
> Han blev mobset da jeg bød 49K !

Hm, fornylig var der flere herinde, der mente at en sådan årgang burde
kunne fås for deromkring - bliver interessant at høre, hvordan de
vurderer din

> I øvrigt er jeg interesseret i at høre evt. kommentare til modellen!
> Modellen hedder Honda VFR750F (på servicehæftet står VFR750FK).

FYI: "K" siger fabrikeret 1989.

Den ser jo flot ud på overfladen, men hvordan ser den ud inde bagved -
fx på stelrørene bag motor, kronhovedet etc?

Taskesættet får du - eller sælger selv - velsagtens 2.500 kr for; måske
3.000 hvis de ellers er som nye.

Fra : Bjørn S

Dato : 09-06-03 15:08

> [...]
>
> Er der nogen der har en idee om hvad mit max bud bør hedde...den skal vist
> nok synes, så der skal vel være plads til et par skiver mv.

Det tror jeg også jeg ville blive, når man ser hvad han selv har givet for
den, men det er vel tale om pris og efterspørgsel.
Er ikke 60 K et mere realistisk forhandlingsgrundlag, kontra det manglende
syn ?
Du kan jo forsøge at finde ud af hvad en tilsvarende vil stå dig i hvis du
selv hænter i Tyskland, lægger afgifter og tabt arbejdsfortjeneste til
transport, syn m.m.

> Jeg er ikke synderligt interesseret i taske-sættet

Det kunne du jo blive, hvis du skulle ud på en weekendtur - men som
merverdi tæller nok kun ekstra salgsverdi, han kan sikkert få nogle flere
kroner for at sælge det løst ved siden af.

> I øvrigt er jeg interesseret i at høre evt. kommentare til modellen!

Ikke fordi jeg har forstand på cykelen, men den siges at være meget
slidestærk, og en god og sjov sportstourer, derudover hører man sjældent
noget dårligt om den modellen.
Den fik et kosmetisk facelift i -91 ? som pyntet lidt på fronten.

www.vfr.dk har sikkert mange gode svar til dig, og VFR har tit været
diskutert her inde, kan findes via Google.

--
/Bjørn

Fra : Richard

Dato : 09-06-03 15:23

Bjørn S wrote:
> Den fik et kosmetisk facelift i -91 ? som pyntet lidt på fronten.

Faktisk allerede i 89-90 (RC36); dette må være en rimelig sen RC24'er,
der stoppede i '89 (ab fabrik).

Fra : Bjørn S

Dato : 09-06-03 15:33

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk>

> Faktisk allerede i 89-90 (RC36); dette må være en rimelig sen RC24'er,
> der stoppede i '89 (ab fabrik).

OK, får ikke billederne op fra Binaer, min udbyder er lidt laaaangsom.
Har det fra en kammerat som lige har hentet en i DE, ved nærmere eftertanke
(avs) sa han nok også -90, hvoraf jeg kigget lidt gennem MC-revyen.

--
/Bjørn - utilregnelig, med italiensk virus

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-06-03 15:35

> [...]
> Hej dfm.
>
> Ps. jeg har postet et par billeder på binaer, men som altid

Hej.

Øv... hvorfor har du ikke postet dem i news:dk.binaer.motor så havde
jeg også kunne se dem

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Richard

Dato : 09-06-03 15:42

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Øv... hvorfor har du ikke postet dem i news:dk.binaer.motor så havde
> jeg også kunne se dem

?? Det er da vist der, jeg ser dem - endda på TDC's newsserver, som ikke
er af de hurtigst opdaterede.

Fra : Bjørn S

Dato : 09-06-03 16:11

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev
> ?? Det er da vist der, jeg ser dem - endda på TDC's newsserver, som ikke
> er af de hurtigst opdaterede.

Hos mig er seneste opdatering stadigt nogle billeder fra Fårup Skovhus, men
de kommer nok......

--
/Bjørn

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-06-03 16:52

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev
newsserver, som ikke

> Hos mig er seneste opdatering stadigt nogle billeder fra Fårup
Skovhus, men
> de kommer nok......

Prøv at højreklikke på gruppen, gå ind i
egenskaber>lokalfil>nulstil.

Fra : Bjørn S

Dato : 09-06-03 16:59

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev

> Prøv at højreklikke på gruppen, gå ind i
> egenskaber>lokalfil>nulstil.

Så genindlæses de samme meddelelser, stadig med xxFårup Skovhus xx som
sidste posting, det er nok Tiscali eller en anden videreformidler som skal
ha sparket til en af sine servere, jeg vet ikke hvem der hoster serveren

--
/Bjørn

Fra : Knorsfis

Dato : 09-06-03 19:58

Hvis det er den sidste RC-24 model, så er 49K 10K for lidt.
På den sidste udgave sidder der et 17" forhjul og kåbeglasset kan
vippes i vinklen.
Jeg gav 65K for min RC-36 fra 90 der havde gået 65.000Km
På den var mellempotten og forrørene tærret, hvilket ofte er tilfældet
for en vfr af de årgange. Prisen for de dele herhjemme er ca 8500,-
Desuden skal skiverne nok også skiftes, så hvis de ting også skal
skiftes på den du har kig på så skal du tænke på at der skal ligges
10K oveni.
Ellers skal du ikke bekymre dig om noget hvis den bare lyder godt i
motoren.

En dejlig MC
Jesper
Med en "mini"-Goldwing til salg

Fra : wheeler

Dato : 09-06-03 20:50

Jeg regner med at skulle købe VFR'en på fredag

Er der en venlig sjæl med en scanner der kunne lokkes til at scanne testen i
TN 3/1986.
I 1986 var mit foretrukne køretøj nemlig en puch maxi 2 gear!

Pft
--
Wheeler
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler