Passagere på ZX-6R?
Fra : Ninja Rider

Dato : 09-06-03 00:03

Hejsa

Jeg har lige prøvet at side bag på frø'en i dag. FØJ for en oplevelse.
Det er da godtnok det værste jeg har prøvet længe. Det føles jo som om
at man bliver flyttet hen af jorden i 2meters højde, uden at kunne
kontrolere noget!

Hvordan er de "Gamle" ZX-6R at side bag på?

Den nye 2003 er da ELENDIG efter min mening. Det kan da godt være at det
er fordi at det plejer at være mig der har styringen eller?
Det er da godt at jeg ikke har nogen "Kone" pt. der skal med på ferie
bag på! Det havde da ført til en øjeblikelig skildsmisse!....

Jeg har prøvet at side bag på en ZX-12 flere gange, men det er jo som at
side tilbagelænet i en SOFA i forhold til!

Jeg kan kun sige at ZX-6R Anno 2003, kun bør køres med KIT COVER!....
(EGO Sæde) (Jeg køre normalt med Kitcover.)

Mvh Emil
Der ER DYBT chokeret over den dårlige komfort!
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26

Fra : Peder

Dato : 09-06-03 07:05

On Mon, 09 Jun 2003 01:02:56 +0200, Ninja Rider
<Gundersen@tdcadsl.danmark> wrote:

-snippe

>Jeg har prøvet at side bag på en ZX-12 flere gange, men det er jo som at
>side tilbagelænet i en SOFA i forhold til!
ZX-12'eren har heller ikke et R i navnet...
Jeg tror du får svært ved at finde en R-cykel, det er rart at sidde
bagpå, hvis den da ikke hedder Honda, eller er over 1000 ccm.
Det er ikke bagsædekomfort producenterne i 600 og 750 klasserne
fokuserer mest på

>Jeg kan kun sige at ZX-6R Anno 2003, kun bør køres med KIT COVER!....
>(EGO Sæde) (Jeg køre normalt med Kitcover.)
Hvorfor?
--
Peder
SGSXR750 (http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=44)

Fra : SLP/JM

Dato : 09-06-03 07:32

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev > Jeg tror du får svært ved
at finde en R-cykel, det er rart at sidde
> bagpå, hvis den da ikke hedder Honda, eller er over 1000 ccm.

Ikke helt rigtigt.....en Mille er noget af det værste, jeg har prøvet at
sidde bagpå.

> Det er ikke bagsædekomfort producenterne i 600 og 750 klasserne
> fokuserer mest på

Jeg har ved en enkelt lejlighed siddet bag på en ZX-6R fra 1998, og jeg
synes, at bagsædekomforten på den var fin. Der var ganske vist kun tale om
en kort tur på 30 km, men jeg har mest siddet bag på sportslige cykler, og i
det selskab hører den ZX-6R til blandt de mere behagelige. Jeg tror sagtens,
jeg kunne klare en længere tur bag på en af de gamle ZX-6R.

--
Mvh Susanne

Fra : Claus

Dato : 09-06-03 08:41

"SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
sagtens,
> jeg kunne klare en længere tur bag på en af de gamle ZX-6R.

Efter en tur fra Kbh. - Mantorp og retur samme dag bag på vores ZX6R fra 96,
var konens kommentar"aldrig mer'".

Claus

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 09-06-03 08:58

> Efter en tur fra Kbh. - Mantorp og retur samme dag bag på vores ZX6R
> fra 96, var konens kommentar"aldrig mer'".
>
> Claus

Det kunne være du skulle have kørt lidt pænere
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Claus

Dato : 09-06-03 09:22

"Rune (Bandit600R)" <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være du skulle have kørt lidt pænere
> --

I min alder kører man altid pænt.
Hudafskrabningerne læges ikke så hurtigt mer'

Claus
Der efter hver banedag føler sig meget gammel.

Fra : Peder

Dato : 09-06-03 09:46

On Mon, 9 Jun 2003 08:32:10 +0200, "SLP/JM"
<susanne_lundp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at finde en R-cykel, det er rart at sidde
>
>Ikke helt rigtigt.....en Mille er noget af det værste, jeg har prøvet at

Nej den er afgjort ikke rar, Har selv været der, da jeg havde en.
Der hælder bagsædet ovenikøbet en smule bagover, hvor det iøvrigt
bliver smallere. "Til gengæld" har de plantet fodhvilerne så højt
oppe, at man nærmest sidder i split.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-06-03 08:48

SLP/JM wrote:
[snip]
> Ikke helt rigtigt.....en Mille er noget af det værste, jeg har prøvet at
> sidde bagpå.

Pyha, godt at kæresten ikke læser med her - jeg påtænker netop at
erhverve mig en Mille (selvom hun gør sit bedste for at få mig til
at købe en CBR600RR istedet )

--
-jens
XJ600 med ganske udmærket bagsædekomfort :)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-06-03 12:30

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
> Pyha, godt at kæresten ikke læser med her - jeg påtænker netop at
> erhverve mig en Mille (selvom hun gør sit bedste for at få mig til
> at købe en CBR600RR istedet )

Tjaa Karin kunne også godt lide xj600 ingen problemer der, den kunen hun
kører uden problemer. bagsædet på cbr1000f'ern var også fint men cyklen for
tung når hun selv kørte så skulel der kun et lille fejltring til og så kunen
den overmande hende når hun holdt stille...men millen...kun hvis det er
meget korte ture, hvor hastigheden ikke bliver alt for høj...140 er maks
herefter kan hun ikke holde sig fast LOL, jeg har iekk kunen lokke hende til
en køretur endnu men jeg er 150% sikker på at hun også hellere ville have
haft at jeg købte en cbr600rr men så havde den ikek stået og ventet i
garagen på at jeg kom hjem ...så havde hun trillet de små veje istedet for
mig

Lasse
Mille & Karin & Neelix
i øvrigt inden du forelsker dig blindt i aprilia så tænk lige på reservedels
priser og deres enorme leveringstid (selv om dette efterhånden er blevet
bekræftiget til at kun at være specielt slemt hos en større priller
forhandler i ringsted)

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-06-03 19:16

Lasse Lundberg wrote:
[snip]
> [...]
> haft at jeg købte en cbr600rr men så havde den ikek stået og ventet i
> garagen på at jeg kom hjem ...så havde hun trillet de små veje istedet for

Jeg er heldigvis i den situation at min kæreste slet ikke MÅ køre min MC
.. og hvad jeg så end ender med at købe må hun bare vende sig til
bagsædet

Jeg havde kig på en cbr1000f, men jeg synes den er lidt for kluntet til
frisk svingkørsel - kræfter havde den dog rigeligt med kræfter og
desuden jeg har bestemt at jeg vil have en cykel med mindre tørvægt end
XJ'eren :)

> [...]
> priser og deres enorme leveringstid (selv om dette efterhånden er blevet
> bekræftiget til at kun at være specielt slemt hos en større priller

Tjae, jeg har hørt om det - meeen det er jo næsten umuligt at finde en
mc uden skavanker (og nu vil jeg ikke hagles ned med at Honda er de
bedste )

--
-jens
XJ600

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-06-03 08:59

> Ikke helt rigtigt.....en Mille er noget af det værste, jeg har prøvet at
> sidde bagpå.

Tja - jeg har siddet på en Mille fra Kbh. til Odense - og tilbage igen. Jeg
sad fint nok. Lidt højt måske, men fint nok. Bagsædet var hævet omkring 2
cm. pga. et bagagestativ. Min højde er 183 cm.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 09-06-03 07:40

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message
> On Mon, 09 Jun 2003 01:02:56 +0200, Ninja Rider
> <Gundersen@tdcadsl.danmark> wrote:
>
> -snippe

ZX-12'eren har heller ikke et R i navnet...

Nå da ??? Citat fra Kawasaki :
"The Ninja ZX-12R is still the king af the road......"

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Peder

Dato : 09-06-03 09:43

On Mon, 9 Jun 2003 08:40:16 +0200, "Peter Jakobsen"
<pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote:

>"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message

> ZX-12'eren har heller ikke et R i navnet...
>
>Nå da ??? Citat fra Kawasaki :
>"The Ninja ZX-12R is still the king af the road......"
Oops. My mistake. Jeg har haft en gammel cykel i tankerne.
Så kan han jo bare skrive det

Fra : Ninja Rider

Dato : 09-06-03 17:02

Hejsa

> [...]
> bagpå, hvis den da ikke hedder Honda, eller er over 1000 ccm.
> Det er ikke bagsædekomfort producenterne i 600 og 750 klasserne

Kawa'en heder da ZX-12R Ninja, og er til salg i dk.marked.privat.MC

> Hvorfor?

Fordi så tror folk at den kun er lavet til een person! (Og ser noget
federe ud)

Mvh Emil

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-06-03 11:41

Peder wrote:
> ZX-12'eren har heller ikke et R i navnet...
> Jeg tror du får svært ved at finde en R-cykel, det er rart at sidde
> bagpå, hvis den da ikke hedder Honda, eller er over 1000 ccm.

Eller hedder RD )

// Hans, der lige havde svært ved at holde kæft.
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : m.grewy

Dato : 10-06-03 20:59

Peder wrote:

> Jeg tror du får svært ved at finde en R-cykel, det er rart at sidde
> bagpå, hvis den da ikke hedder Honda, eller er over 1000 ccm.

Nå spørg lige Morten Dahl om min er særlig god at sidde bag på selvom det er
en honda og er under 1000 ccm :)

Michael

Fra : Jon Larsen

Dato : 09-06-03 15:51

">
> [...]
> Det er da godtnok det værste jeg har prøvet længe. Det føles jo som om
> at man bliver flyttet hen af jorden i 2meters højde, uden at kunne
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Det samme gør sig gældende for Yamaha's YZF R1.
Prøvede at sidde bagpå på vej til Esbjerg, føj for den, men trække.. det
kunne den ;-D

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-06-03 17:26

"Jon Larsen" <jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> writes:

> xxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Det samme gør sig gældende for Yamaha's YZF R1.
> Prøvede at sidde bagpå på vej til Esbjerg, føj for den, men trække.. det
> kunne den ;-D

En fra klubben afleverede sin TLR til service og fik et lift hjem på
en GSX-R1000. Da jeg havde bragt ham retur til værkstedet på min
daværende (hulk!) R1'er var hans kommentar at den var _væsentligt_
dårligere end gekseren.

Jeg har haft mange bagsædepassagerer på min gamle ThunderCat, uden
særlige klager. Værste oplevelse var dog da jeg var ved at tabe Ha Vu
fra bagsædet på motorvejen på vej til Jyllandsringen i '99.

Efter et benzinstop hvor hun sagde "nøj, der er godt nok træk i den i
forhold til min RS125", så måtte jeg jo lige vise hende en max-
accelleration i 2. gear gør. Jeg havde "bare" glemt at fortælle hende
det, så da jeg gav gas, jeg mærkede en hånd der forgæves prøvede at få
fat i min skulder, og så et par hænder der tog fat i livet på mig og
*holdt fast*. Da jeg skulle sige undskyld grinede hun bare og sagde
at hun syns det var sjovt.

--Kai

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-06-03 07:04

> så måtte jeg jo lige vise hende en max-
> accelleration i 2. gear gør. jeg mærkede en hånd der forgæves prøvede at

> fat i min skulder, og så et par hænder der tog fat i livet på mig og
> *holdt fast*.

Hmm. Da jeg fyrede min Xj'er for vildt af synes hun det var sjovt den ikke
kunne mere

Man er forresten først ved at tabe bagsædepassageren når man får deres knæ
op i armhulerne. Vi har en fra klubben der faktisk har tabt en.
Bagsædepassageren (vor helt) havde sagt "Når vi når til kryds X giver du
FULD gas!" Da de nåde til kryds X blev der lukket HELT op for RF600'eren.
Vor helt på bagsædet fik desværre på samme tidspunkt en SMS, og var i gang
med at rode efter mobillos i lommen. Det kostede ham en røvtur.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-06-03 08:00

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> writes:

> [...]
> RF600'eren. Vor helt på bagsædet fik desværre på samme tidspunkt en
> SMS, og var i gang med at rode efter mobillos i lommen. Det kostede ham

*LOL*

Det er nærmest 100% modsat af at være passager på PerMPs Gumse. Den er
monteret med "King&Queen" sæde samt ryglæn (det er vist en nakkestøtte
fra en gammel Volvo?) og gule sidetasker i glasfiber.
Da jeg sad bagpå til St. Bededags optoget her i Aalborg nåede jeg da også
både at indtelefonere en liverapport, ryge en cigaret og snakke med en
cyklist.

Til gengæld er den fuldstændig umulig at lave tomands kneedown på...
Det er umuligt at komme ud og hænge med at det l*rt der er monteret

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-06-03 06:06

> få
>
> Hmm. Da jeg fyrede min Xj'er for vildt af synes hun det var sjovt den ikke
> kunne mere

No wonder. Der er jo trods alt en smule forskel på en gammel, træt
XJ600 og en ThunderCat. Det *burde* der være, i alle tilfælde

> [...]
> Vor helt på bagsædet fik desværre på samme tidspunkt en SMS, og var i gang
> med at rode efter mobillos i lommen. Det kostede ham en røvtur.

Det lyder som vores allesammen HaStig bag på Frank Thomas. Stemmer
det?

--Kai

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-06-03 08:39

> Det lyder som vores allesammen HaStig bag på Frank Thomas. Stemmer
> det?

Hvad? Er Hastig også faldet af mens han sad på bagsædet?
Nå men historien skete på Mors og Nikolai var chauffør.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-06-03 22:59

> Hvad? Er Hastig også faldet af mens han sad på bagsædet?
> Nå men historien skete på Mors og Nikolai var chauffør.

Nej, ikke så vidt jeg ved. Jeg gættede blot på hvilke medlemmer i
klubben der kunne have faldet af pga SMS-iver.

--Kai

Fra : Benz...

Dato : 10-06-03 08:05

> Det samme gør sig gældende for Yamaha's YZF R1.
> Prøvede at sidde bagpå på vej til Esbjerg, føj for den, men trække.. det
> kunne den ;-D

Jeg har haft en på ca 2 meter (måske lidt mere) bag på R6éren, hans komentar
da jeg sporde: Nej, jeg syntes da at man sidder godt.
Og en på 195cm: Jeg sidder da meget godt.
Bare for at nævne nogen af de lidt højere.

Den eneste som beklagede var Xén (på 177cm), hun sage at man sad elendigt!
(kan heller ikke lide at sidde bag på ;)

mvh Benz R6
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : bns

Dato : 10-06-03 11:56

hmm, har en fra 98, der sad kæresten da bagpå på sommerferien ( 4500
km). hun syntes at man sad godt og nej hun er ikke for polstret!!
brian