Denne gang uden Claus, hvis skulder stadig gør ondt.
Billeder på
http://roadracing.netpartner.dk
3. løb - Oschersleben
5/6-2003 "Det værste der kan ske, er at vi skal vente 1 time"
Tag ikke med Gedser - Rostock. Det er dyrt og de sejler kun hver 2.
time.
Denne gang har jeg min far med på tur. Claus er ikke blevet helt sig
selv endnu, så jeg måtte finde en afløser, og min far var oplagt emne.
Ikke at han skulle køre, men han ville gerne se, hvad jeg egentlig
render og laver.
Vi kørte hjemmefra kl. 10 og burde have været ganske hurtigt i
Tyskland, men jeg havde ikke reserveret plads, eller checket tider, da
jeg troede at de mindst sejlede en gang i timen. Men det gør de altså
ikke, så kl. 11:30 kunne vi læse at næste afgang var 13:00. Men så fik
vi en is i solen og fik set Gedser Remise udefra. Den opmærksomme
læser vil spørge "hvorfor flyver I ikke denne gang". Og svaret er, at
man skal booke mindst 2 uger før afrejse, for at få de billige
billetter. Ellers var det 1.800,- lidt mere end jeg havde regnet med.
Nåmen Tanja var også forsinket af kø, så vi tog det roligt. Kl. 19:00
var vi fremme og besigtigede faciliteterne. Det er ikke en ringe
bane….
Kl. 20:14 var Tanja også fremme og vi fik pakket ud og indlogeret os
på Pension "An der Rennstrecke". Ikke dårligt. Tanja sover godt nok i
telt ved banen, da hun ikke kunne få værelser nok, og insisterede på
at de og ikke vi skulle sove i telt.
Da Tanja og børnene havde været på Burger King på vejen, drog min far
og jeg på den lokale italienske restaurant og fik solid pasta. Ret
anbefalelsesværdig biks.
6/6-2003 "Pizza Diablo tak"
I dag var det træning. Helt præcis var det 7 gange 20 minutter, med
ca. 25 minutters pause i mellem - undtagen ved frokost. Så jeg er lidt
tæt nu til aften. Men alt gik efter planen - ingen styrt og bedste
omgangstid i næstsidste træningspas var 1:44. Jeg vil i den
forbindelse undlade at nævne de 99 hundrededele, der hører til. Det er
jeg ret godt tilfreds med. I det sidste pas prøvede jeg at køre med en
tand højere gearing, og gik rundt på 1:45, men jeg eksperimenterede en
del med bremsepunkter og gear, så jeg tror det går lidt hurtigere i
morgen. 2 timer og 20 minutter på Oschersleben er relativt hårdt og
man vil i galleriet kunne finde et billede af undertegnede i ret træt
tilstand.
Skal jeg kort beskrive banen, består den (fra start/mål langsiden) af
et kort hurtigt venstresving efterfulgt af 270 gr. højre. Herefter en
lige strækning og en 180 gr. venstre. Denne efterfølges af den tricky
"trippel left" der er tre hurtige venstre sving efter hinanden, der
skal køres som ét langt sving i ret høj fart og afsluttes af en skarp
højre. Kort efter møder man chikanen (højre/venstre) der også
afsluttes af en relativ skarp højre.
Så er man på bagerste langside, der er ret hurtig og "forstyrres" af
en i mine øjne rigtig lækker (og hurtig) højre/venstre s-kombination.
Igen et kort lige stykke og så en hurtig højre efterfulgt af en skarp
højre ud på start/mål langsiden.
For mad har vi igen været på italieneren. Denne gang var alle med og
jeg bestilte kæk en "Pizza Diablo", der bl.a. indeholdt tun, skinke og
jalapenios. Det skulle vise sig at være mindre klogt, men den smagte
rigtigt godt…
7/6-2003 "No no! 1 more lap!!!!"
Dauerprüfung og løb. Dauerprüfung er på 120 km (33 omgange) på 80
minutter.
Det er i dag 29 grader i skyggen, så det er temmelig varmt at køre.
Jeg har valgt at fortsætte med den højere gearing, da jeg føler mig
sikker på, at den kan hjælpe lidt.
Selve kvalifikationen går også godt, og jeg har nogle ret festlige
dueller på banen. Især har jeg meget fornøjelse af en blå R6'er, som
jeg kæmper for at komme forbi. Sært nok synes jeg bedst at kunne følge
med i svingene, for kun lige at kunne hænge på ned af langsiderne. Til
sidst kommer jeg forbi. Det er godt nok en kort fornøjelse, da han
senere ryger forbi og jeg taber ham helt.
Ved pitstoppet mangler jeg kun 5 omgange og jeg har 27 minutter. Så
jeg napper en lidt længere pause og går ud igen. Imidlertid er det en
kende svært at holde tal på omgangene, så da jeg er kørt i park fermé,
sidder jeg og bliver i tvivl om jeg egentlig var færdig. Tanja fjerner
tvivlen, da hun kommer løbende og med tegn og fagter gør mig opmærksom
på, at jeg mangler endnu en omgang. Det lykkes hende at overbevise
officials om, at jeg må komme ud igen og jeg når den sidste omgang.
Helt stresset var jeg dog ikke, da jeg havde 5 minutter til det.
Miseren bestod i, at jeg ved udkørsel ikke kommer over målesløjfen, så
min sidste omgang var ikke registreret.
Nåmen ingen straf og min bedste tid var nede på 1:43.01. Ikke så
ringe. Desværre var Claus ikke i nærheden, så jeg kunne ikke håne ham
med min 0,5 sek. hurtigere tid end hans
Nå ja - den R6'er jeg jagtede var en R1'er. Der er slet ikke 600'ere
med i min dauerprüfung. Det forklarede jo mine problemer på langsiden…
Inden løbet gjorde min mave knuder. Det var sikkert nervøsitet, men
jeg tror ikke at "Pizza Diablo" fra i går kombineret med Red Bull og
pommes har hjulpet…
Løbet gik helt fint. Min start er blevet forbedret så langt, at min
timing er i orden. Jeg skal bare have dyret i flere omdrejninger inden
indkobling. Men de par stykker, der røg forbi, fangede jeg i første
venstre/højre kombo.
Efterhånden er jeg blevet helt glad for de hurtige sving. De
overhalinger, jeg senere foretog, foregik mest forenden af langsiden
samt i højre/venstre s-kombinationen på bagsiden. Min
favoritmodstander på Kawasakien (nr. 220) fik jeg også en fin duel
med. Efter nogen tid, fik jeg ham i løbet af langsiden og fik ham godt
parkeret ved enden, men han gav ikke sådan op. Faktisk var han så
besluttet på at få fat i mig igen, at han kørte af i svinget lige før
s/m-langsiden. Men han kom ikke noget til. Kun hans stolthed var vist
såret.
2 andre kørere (210 og 226) kæmpede jeg med til hhv. 3. og 2. sidste
omgang, hvor de kom til at lave et par småfejl, og jeg fik krammet på
dem begge i s-kombinationen. Især overhalingen om 210 var festlig, da
han længe havde holdt mig bag sig ved at blokere for mine forsøg. Til
sidst fik jeg stresset ham lidt, og da han havde blokket mig i højren,
mistede han fart, og jeg kunne flyve forbi i venstren. Jeg talte med
begge bagefter, og vi var enige om, at det havde været nogle fede
kampe. Rar ånd man møder.
Det fik jeg så en 14. plads (13. i pointene) ud af 24 startende for og
har jævnt kørt 1:43 og 1:44 tider, så det var ret tilfredsstillende -
ikke mindst da alle bag mig undtagen 1, var foran i sidste og forrige
løb.
Efter løbet tog vi hjem, men valgte denne gang Puttgarten-Rødby. Ingen
grund til at betale det dobbelte for billetten (det er ret dyrt om
søndagen over Rostock) og oven i købet risikere at vente 1½ time…
Næste løb, som jeg selv deltager i, bliver formentlig i Assen den 19.
juli. Der er ellers 3 løb inden, men økonomien rækker ikke helt.
--
Peder
SGSXR750 (
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=44)
VWSharan
AlmeraSRX