Pakdåse til XT600E
Fra : Maria & Anders

Dato : 06-06-03 14:59

Hej NG
Jeg er rendt ind i problemer. Det drejer sig om den pakdåse der sidder i
motorhuset omkring akslen hvor forreste kædehjule er monteret. Den har jeg
på mystisk vis fået ødelagt, og der er ikke nogle forhandlere der har nogen
hjemme. Er der nogen der kan fortælle mig målene, og evt typenummer på den?
Jeg har nemlig adgang til et hav af pakdåser, men ved ikke hvilken størrelse
det er. Jeg vil nemlig ikke pille den gamle ud før jeg har en ny.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Armand

Dato : 06-06-03 18:41

Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en
> [...]
> motorhuset omkring akslen hvor forreste kædehjule er monteret. Den har jeg

Jeg har ingen mål på sagerne; men bliv ikke overrasket hvis årsagen til
lækken er at udgangslejet enten er færdigt eller trykket bagud i blokken af
for mange wheelie-forsøg eller for stram en kæde =

--
Armand.

Fra : Maria & Anders

Dato : 06-06-03 20:39

> [...]
af
> for mange wheelie-forsøg eller for stram en kæde =

Tja det kan være. Men for stram kæde er udelukket, kører altid med ca 3,5
til 4 cm slæk i kæden da jeg kører meget off road og der skal være plads til
at dæmperen skal kunne arbejde. Jeg tror heller ikke det er wheelie forsøg,
for det har jeg kun prøvet et par gange, og det må siges at det er ikke der
jeg skal gøre karriere.
Problemet opstod efter jeg skiftede kædekit forleden dag. dvs onsdag. og
efter den første prøvetur troede jeg bare det var overskydende fedt fra
kæden. men det er det ikke.
Men tak for hjælpen.

Fra : Armand

Dato : 07-06-03 01:02

> [...]
> forsøg, for det har jeg kun prøvet et par gange, og det må siges at det er

Har du da haft den fra ny af?
Ellers ved du jo ikke hvilken kædeopspændings og wheelie -fortid at den har
haft :-/

> Problemet opstod efter jeg skiftede kædekit forleden dag. dvs onsdag. og
> efter den første prøvetur troede jeg bare det var overskydende fedt fra
> kæden. men det er det ikke.

Det er ikke fordi der er overtryk i motorblokken p.g.a. en klemt
udluftnings-slange??

> Men tak for hjælpen.

"Hjælp" er så meget sagt i dette tilfælde :-/

--
Armand.

Fra : Maria & Anders

Dato : 07-06-03 15:54

> [...]
> udluftnings-slange??

> "Hjælp" er så meget sagt i dette tilfælde :-/

Det med slangen må jeg lige tjekke.
Jeg har ikke hact den fra ny af, jeg er 3. ejer af den. Den startede med at
køre på fyn, så sjælland og nu i nordjylland. Så den har været vidty
omkring.
Men det der undrer mig er bare at der ikke var noget før jeg skiftede
kædekit. Den har aldrig dryppet olie før, men nu sviner den af h til for at
sige det rent ud. Den har gået 19500 km så det er heller ikke fordi det er
noget gammelt lort. hmm, men jeg må rtode lidt med det. Bestiller i hvert
tilfælde en ny pakdåse hjem tirsdag og håber så på jeg kan have den onsdag.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)