Skal forløbig værdi betales ?
Fra : Morten Juel

Dato : 06-06-03 11:32

Så fik jeg brev fra T&S ;o/

De har vurderet den til 12000,- dvs en afgift på ca 20.000,- !! skal den
betales før jeg kan komme til 2. toldvurdering ?

Eller kan jeg syne cyklen og smide prøveplader på den og køre til 2. toldsyn
?!

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : J.O.R.

Dato : 07-06-03 08:28

Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee06c68$0$13016$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> betales før jeg kan komme til 2. toldvurdering ?
>
> Eller kan jeg syne cyklen og smide prøveplader på den og køre til 2.

Du skal have et toldsyn, husk at få et skema på motorkontor, som du skal
medbringe til toldsynet, og dertil skal du køre på prøveplader.
Derefter skal til TOLD&SKAT hvor du skal betale den foreløbige afgift.
Du kan så samtidig bestille det (2. toldsyn) eller som de siger endelig
vurdering, og det forlyder at det er bedst at køre dertil på prøveplader,
altså inden du får de rigtige plader, da det ellers vil blive opfattet som
du har godkendt den første "midlertidig" vurdering.
Derefter til din forsikring, for at de kan lave et stykke papir, hvor de
skrive at de vil forsikre dyret.
Så kan du ENDELIG få rigtige plader på, og så god fornøjelse.

Jørgen Ole

Fra : S.G

Dato : 07-06-03 12:21

jeg kørte til vurdering på en RF600R
jeg havde indregistreret den og sat den på plader. Dvs kom på mine egne
danske plader.
Den blev sat 8.000 ned, så den der med skrønen om at man ikke skal have sat
plader på (dvs accepteret afgiften) tror jeg nu ikke holder.
Der er 3 til vurderingen, en mand fra told og skat, samt 2 der laver selve
vurdering. De 2 har intet at gøre med told og skat, men ser objektivt på
cyklen og fastsætter en pris derpå.
I fald du vælger at indreg. og sætte plader på så ær opmærksom på at du IKKE
kan få afgiften tilbagebetalt. Hvis den ikke bliver indreg. så kan du få
alle dine penge tilbage (i fald den bliver for dyr eller lign.)

Fra : Richard

Dato : 07-06-03 17:50

S.G wrote:
> I fald du vælger at indreg. og sætte plader på så ær opmærksom på at du IKKE
> kan få afgiften tilbagebetalt. Hvis den ikke bliver indreg. så kan du få
> alle dine penge tilbage (i fald den bliver for dyr eller lign.)

Jo - i det midnstde noget af den. Hvis du eksporterer cyklen igen, kan
du jvf de nye regler for tilbnagebetaling af reg.afgift ved eksport af
brugte køretøjer. Men ud over besværet med at sælge den til en i
udlandet skal du så til toldsyn igen ligesom ved indføring af brugt køretøj.

Det er vist også kun 85 pct. reg.afgiften på den vurderede værdi, der
tilbagebetales, men det er forklaret på T&S' web-side.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade