Lovpligtig MC-beklædning...?
Fra : Martin

Dato : 06-06-03 00:19

Hey,

Vi sad lige et par gutter og diskuterede MC'er. Ingen af os har MC-kort. Vi
kom til at snakke om hvorvidt det kun er hjelmen der er lovpligtig at køre
med. Jeg mener, der vel ikke noget med at man skal køre med MC-jakke
osv...vel...?

Mvh

Martin

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 06-06-03 00:47

"Martin" <martin@REMOVETHISbrogaard.nu> wrote in message
> [...]
> kom til at snakke om hvorvidt det kun er hjelmen der er lovpligtig at køre
> med. Jeg mener, der vel ikke noget med at man skal køre med MC-jakke

Fastspændt hjelm er eneste krav.......endnu. mvh Erland

Fra : Anet

Dato : 06-06-03 06:42

> Vi

> Fastspændt hjelm er eneste krav.......endnu. mvh Erland

(klip)

Jeg mener ikke at børn under 7 år skal have hjelm på for en hjelms vægt kan
vist skade et lille barns nakke. Men ellers er hjelmen obligatorisk.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Hekto

Dato : 06-06-03 07:53

In article <3ee029a2$0$24660$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Anet
says...
> Jeg mener ikke at børn under 7 år skal have hjelm på for en hjelms vægt kan
> vist skade et lille barns nakke. Men ellers er hjelmen obligatorisk.

8 år.
8 - 15 år MC-førerens ansvar.
15 - deres eget ansvar.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 06-06-03 14:35

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
> In article <3ee029a2$0$24660$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Anet
> says...
> >
> 8 år.
> 8 - 15 år MC-førerens ansvar.
> 15 - deres eget ansvar.

hmm over 15 er det både passagerens og førens ansvar
hvis en mc bliver stoppet og føren har hjelm på og passageren ikke har får
begge en bøde, men hvis det kun er passageren der har hjelm på er det alene
føren der får en bøde!!!

right or wrong??
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Buck

Dato : 07-06-03 19:17

Allan Jørgensen wrote:

> [...]
> hvis en mc bliver stoppet og føren har hjelm på og passageren ikke har får
> begge en bøde, men hvis det kun er passageren der har hjelm på er det

æh wrong... vist nok...

ligesom det heller ikke længere er førerens ansvar om passagerer over
15år(?) benytter sikkerhedssele i en bil...
/Buck
CB 550 F1 '75
CZ 180 '01

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-06-03 07:46

> Fastspændt hjelm er eneste krav.......endnu. mvh Erland

Der er (var?) noget eu halløj på vej hvor der var krav til at også tøjet
skulle være godkendt - Mener dog at det blev "dysset" ned til kun at
skulle gælde proffesionelle kørere

At bar røv og hjelm (som det faktisk blev illustreret i min teoribog)
ikke er en fornuftig påklædning er der vel ingen tvivl om

/A

Fra : Jake

Dato : 06-06-03 09:06

> At bar røv og hjelm (som det faktisk blev illustreret i min teoribog)
> ikke er en fornuftig påklædning er der vel ingen tvivl om

Det er faktisk også ulovligt!! Det hedder blufærdighedskrænkelse

/Jake

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-06-03 09:16

> Det er faktisk også ulovligt!! Det hedder blufærdighedskrænkelse

Er der ikke nogle nudist strande der må køres på ?
Eller på privat grund ?

/A

Fra : Jake

Dato : 06-06-03 09:44

> Er der ikke nogle nudist strande der må køres på ?
> Eller på privat grund ?

Måske!!
Men det er vel trods alt de færreste, der tager på nudiststrand for at køre
motorcykel?

/Jake

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-06-03 17:45

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke nogle nudist strande der må køres på ?
> Eller på privat grund ?

Så er det heller ikke påkærevet med hjelm.... (ARGH mit indre syn giver mig
grusomme billeder)

mvh Tommy Fer

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 06-06-03 19:31

Jeg ved ikke om det er løgn eller latin, men jeg hørte engang, en kørelærer
der fortalte at man kunne blive fritaget for, at køre med hjelm hvis man
havde lægeerklæring på at man led af klaustrofobi.

mvh

MNM

Fra : Tue

Dato : 06-06-03 19:50

"Morten Mandrupsen" <s011571@student.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> der fortalte at man kunne blive fritaget for, at køre med hjelm hvis man
> havde lægeerklæring på at man led af klaustrofobi.

Du kan få en lægeerklæring eller anden erklæring på at du ikke skal køre med
hjelm. F.eks hvis du har problemer med nakken eller andet...

-----
Tue

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-06-03 22:06

> Du kan få en lægeerklæring eller anden erklæring på at du ikke skal køre
med
> hjelm. F.eks hvis du har problemer med nakken eller andet...

Ja - eller er rocker

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-06-03 16:12

> Ja - eller er rocker

Så har man nemlig problemer med hovedet

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-06-03 18:16

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by
email)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
også tøjet
> skulle være godkendt - Mener dog at det blev "dysset" ned til

Og det er vel egentligt godt nok - jeg kan lige forestille mig
hvordan prisniveauet på *godkendt* MC-beklædning vil gå ind i et
lodret stigende forløb......
Dem der kører i shorts og t-shirt har vel egentlig heller ikke
behov for at køre med hjelm ?

--
Brian Sørup