Nybagt MC-kører, hvad skal jeg købe?
Fra : PainMaster

Dato : 05-06-03 21:42

Hej alle, jeg er i en alder af 32 næsten færdig med at tage mit MC-kørekort,
og skal nu ud og investere i en brugt maskine, men er i tvivl om, hvad jeg
bør vælge.

Jeg har kørt en del på min kammerats Suzuki GSX 750VF, en fin sportstourer,
som han købte til ca. 45.000 kr, vist nok fra '89. Jeg tænder på en sådan
type af maskine (og det prisleje), så kan nogen hjælpe med at gi' et hint
om, hvad jeg bør gå efter? Udvalget af maskiner i Odense ser fint ud, så der
børe være nogle muligheder...

På forhånd tak.

Mvh. Jan

Fra : Armand

Dato : 05-06-03 23:21

PainMaster <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en
> [...]
> hjælpe med at gi' et hint om, hvad jeg bør gå efter? Udvalget af maskiner
> i Odense ser fint ud, så der børe være nogle muligheder...

Klart sigte, men definitionen er utilstrækkelig!
Ud fra betegnelsen kan det være en GSX750ES eller en GSX750F :-/
Førstnævnte er luftkølet (=uden "køler" foran motoren!), og kun med kåbe
t.o.m. tankhøjde, hvorimod sidstnævnte har en større oliekøler, samt er med
fuld-dækkende kåbe så motoren dårligt ses!
Pris og alder peger imod sidstnævnte, men lad det lige være helt klart inden
snakken fortsætter!!!

--
Armand.

Fra : PainMaster

Dato : 07-06-03 14:56

Sorry, der var smuttet et "V" for meget med. Der er tale om en GSX750F, og
du har helt ret, det er med fulddækkende kåbe.

Jeg synes det er en OK maskine, måske lidt tung i det, men den føles god at
sidde på, og virker "venlig", hvis du forstår hvad jeg mener.

Mhv. Jan.

Fra : Armand

Dato : 07-06-03 15:41

> [...]
at
> sidde på, og virker "venlig", hvis du forstår hvad jeg mener.

Modellen er nok lidt vel voldsom og tung til en begynder, skulle jeg mene
:-/

Og så er der liiige snakken omkring de oliekølede Suzuki-motorers
knastaksler:
Jeg har været den der haglede ned på den overrepresenterede forekomst af
dårlige knaster på GSX-F'erne; men der har også været indsigelser imod
disse, samt deciderede fortalere. Så for at dele sol og vind lige vil jeg
opfordre dig til at søge på ordet GSX750F i alle gruppens indlæg igennem
Google-grupper!
Link:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.motorcyke

Søg, læs og bliv oplyst!

--
Armand.

Fra : K.H

Dato : 07-06-03 08:48

> Hej alle, jeg er i en alder af 32 næsten færdig med at tage mit
MC-kørekort,
> og skal nu ud og investere i en brugt maskine, men er i tvivl om, hvad jeg
> bør vælge.
Kilp.

Tillykke med det,
Jeg er også næsten ny på 2 hjul, det er i hvertfald mange år siden jeg sidst
har kørt på en sådan.
Men jeg kan da lige fortælle dig at jeg købte en Yamaha XJ 600N , og den er
jeg glad for,det er nok ikke den fedeste cykel vil mange mene,
men den trækker både mig (115 kg ) og min kone ( tør ikke skrive vægt her )
uden de største problemer, og jeg synes at dem er let at håndtere.
Men det er bare at klø på , der er jo mange maskiner tilsalg, så se om du
ikke kan prøvetur på nogle forskellige cykler inden du køber.

Mvh. Kasper