Ny MC bruger
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 05-06-03 12:04

Hej
Jeg har lige taget mc kortet.
Da jeg er søfarende og ikke er så meget hjemme. skal det være en fornøjelse.
Den skal være til at betale (import måske kan det betale sig ?) og forsikre
? Prøveplader ? regler for disse ?
Jeg er 22 år har haft bil end til nu men ikke i eget navn.
Hvad skal jeg vælge?

Venligst
Jens

Fra : Jake

Dato : 05-06-03 12:16

> Jeg har lige taget mc kortet.

Tillykke og velkommen i flokken

> Den skal være til at betale

Dette er relativt hvad er din grænse

> forsikre

Der er ikke nogen entydige regler men et godt fingerpeg er at prisen ofte
stiger eksplosivt som funktion af antal heste.

> ? Prøveplader ? regler for disse ?

Prøveplader må anvendes til prøvekørsler i forbindelse med salg, samt kørsel
til og fra synshal.
Første overtrædelse koster en stor bøde. Anden gang man bliver snuppet
koster det en dobbelt registreringsafgift (potentielt rigtig mange penge)

> Jeg er 22 år har haft bil end til nu men ikke i eget navn.
> Hvad skal jeg vælge?

Det afhænger bla af følgende kriterier:
-er du til store mængder af crom.
-er du til højhastighedsture på de tyske motorveje.
-er du til stille cruising med åben hjelm i somerlandet.
-er du til ture gennem terrænnet med mudder op i hoftehøjde.

/Jake

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-06-03 12:20

> [...]
forsikre
> ? Prøveplader ? regler for disse ?
> Jeg er 22 år har haft bil end til nu men ikke i eget navn.

Lavede samme forsikringstræk som dig, bare med en mc. Det er en pissedårlig
idé, som jeg så inderligt har fortrudt

Siden du ligesom mig, ikke kan få kaskoforsikret en stor mc, må den jo ikke
være for dyr. Hvad med en gs500 som bliver pænt låst inde, mens du er til
søs?

Du må ikke køre med prøveplader, med mindre du er på vej til syn eller (jeg
er ikke sikker) skal have en netop købt mc hjem. Ret mig hvis jeg tager
fejl. Hvis du bliver taget med sådan en plade på, kommer du af med en stor
bøde.

mvh Jacob

Fra : Armand

Dato : 05-06-03 13:05

Jens Vestergaard <lionx@mail.dk> skrev i en
> [...]
fornøjelse.
> Den skal være til at betale (import måske kan det betale sig ?)

Har du tid(!) til at bruge et par uger eller tre til både at finde, hente,
syne og indregistrere en egen-importeret når du endelig er hjemme og solen
skinner? Mnjah :-/

Det skulle da lige være hvis du er så priviligeret at du kommer i land
indimellem og derfor har mulighed for at købe og hjembringe pågældende model
undevejs :-/
Det skal lige siges, at det er en ubetinget fordel for papirgangen at en
egenimporteret model senest har kørt i et EU-land

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-06-03 13:50

Tillykke og velkommen.

Hvis du vil have gode råd, skal du nok være lidt mere præcis mht. til type
af MC, du ønsker.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 05-06-03 19:46

Jens Vestergaard wrote:
> Jeg har lige taget mc kortet.

Tillykke, tillykke.

> Da jeg er søfarende og ikke er så meget hjemme. skal det være en fornøjelse.

Det skal det sørme også for os, der ikke er søfarende .-)

> Den skal være til at betale (import måske kan det betale sig ?) og forsikre
> ? Prøveplader ? regler for disse ?
> Jeg er 22 år har haft bil end til nu men ikke i eget navn.
> Hvad skal jeg vælge?

Når det står så åbent for dig, så kør lidt rundt til forhandlerne i dit
område og vælg den, du synes er fedest. Og har råd til - og også råd til
at skifte ud, når du har kørt på den et stykke tid, og den måske ikke
*lige* er det. Eller lej forskellige typer og prøv at skyde dig ind på
typen på den måde.

God jagt.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK