/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Regler for om-syn ved modifikation?
Fra : TheHobbit


Dato : 05-06-03 10:46

Hvor meget må man lave om på sin MC før den lovmæssigt skal synes igen??

Hvis man f.eks. køber en MC i udlandet og får den Toldsynet + alm. synet må
man så sætte kåbe på ol. bagefter??

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -




 
 
MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 10:56

On Thu, 5 Jun 2003 11:45:45 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
wrote:


>Hvis man f.eks. køber en MC i udlandet og får den Toldsynet + alm. synet må
>man så sætte kåbe på ol. bagefter??

Hvis du tænker på at pille kåben af lad os f.eks sige en CBR600 få den
vurderet og derefter sætte den på igen og derved at spare en masse
penge - så glem det,så dumme er de altså heller ikke hos T&S....Men en
cykel som ikke er født med kåbe en GS(gab)500 må du godt sætte kåbe på
bagefter .

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

TheHobbit (05-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 05-06-03 11:14

Haha, fair nok.

Jeg har kig på en model der har været tabt på gulvet - ville det være bedre
bare at lade de ødelagte dele sidde på??

Stephan


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
news:2n4udvs5bf7nev86a1r2mcod30el7apfcv@4ax.com...
> On Thu, 5 Jun 2003 11:45:45 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
> wrote:
>
>
> >Hvis man f.eks. køber en MC i udlandet og får den Toldsynet + alm. synet

> >man så sætte kåbe på ol. bagefter??
>
> Hvis du tænker på at pille kåben af lad os f.eks sige en CBR600 få den
> vurderet og derefter sætte den på igen og derved at spare en masse
> penge - så glem det,så dumme er de altså heller ikke hos T&S....Men en
> cykel som ikke er født med kåbe en GS(gab)500 må du godt sætte kåbe på
> bagefter .
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
> http://62.79.120.117/
> (opdateret med nye dele:24-05-2003)



MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 11:17

On Thu, 5 Jun 2003 12:14:27 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
wrote:

>Haha, fair nok.
>
>Jeg har kig på en model der har været tabt på gulvet - ville det være bedre
>bare at lade de ødelagte dele sidde på??

Helt klart ja.Ellers vil de nærmest pr. automatik gå ud fra at du
ligger inde med de pæne dele derhjemme,vær opmærksom på at en
styrt/vælteskade skal se ægte ud,for at det evt. skal kunne trække
vurderingen ned,er der mistanke om det er dele der er monteret kun med
henblik på vurderingen,så vurderer de den som om den ingen skader
havde.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

TheHobbit (05-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 05-06-03 11:31

Ok. De er sgu hårde... men skaden er nu rigtig nok!

Det er jo ikke fordi jeg vil svindle og bedrage (T&S er jo alligevel langt
klogere end mig når det kommer til stykket - og har set alle tricks i bogen)
men jeg gider bare ikke BLIVE svindlet og bedraget af DEM mere en absolut
højest nødvendigt.

Hvis jeg f.eks. køber en MC til 13-14.000 - som de så kan vurderes til
28.000 hvis de lyster - så er jeg jo på skideren. Den situation vil jeg
gerne ha' den nødvendige viden til at kunne undgå.

Så.... er der noget somhelst man kan gøre for ikke at bliver taget i rxxen
at T&S??

/Stephan

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
news:st5udvse7gvhp15jjq0m239o1jrr0q7rf5@4ax.com...
> On Thu, 5 Jun 2003 12:14:27 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
> wrote:
>
> >Haha, fair nok.
> >
> >Jeg har kig på en model der har været tabt på gulvet - ville det være
bedre
> >bare at lade de ødelagte dele sidde på??
>
> Helt klart ja.Ellers vil de nærmest pr. automatik gå ud fra at du
> ligger inde med de pæne dele derhjemme,vær opmærksom på at en
> styrt/vælteskade skal se ægte ud,for at det evt. skal kunne trække
> vurderingen ned,er der mistanke om det er dele der er monteret kun med
> henblik på vurderingen,så vurderer de den som om den ingen skader
> havde.
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
> http://62.79.120.117/
> (opdateret med nye dele:24-05-2003)



MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 11:39

On Thu, 5 Jun 2003 12:31:05 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
wrote:

>Ok. De er sgu hårde... men skaden er nu rigtig nok!

Det er så også fair nok,men som du selv skriver så kender T&S' en del
af de anvendte tricks

>Hvis jeg f.eks. køber en MC til 13-14.000 - som de så kan vurderes til
>28.000 hvis de lyster - så er jeg jo på skideren. Den situation vil jeg
>gerne ha' den nødvendige viden til at kunne undgå.

Ingen kender morgendagen før T&S har fået deres......det vil iøvrigt
næppe heller nogensinde ske,i langt de fleste tilfælde har T&S pæn
føling med hvad de skal havne på.Man kan også sige at hvis de vurderer
den for højt,så må man jo dokumentere med eksempler at den samlede
handelspris så vil havne for højt og kan man ikke det,altså at
handelsprisen passer med deres vurdering,så kan man jo bare sælge den
til det beløb,så har man jo gjort en god forretning idet den så har
været billig i indkøb .

>Så.... er der noget somhelst man kan gøre for ikke at bliver taget i rxxen
>at T&S??

Måske at man bare ikke skal bekymre sig så meget ....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

TheHobbit (05-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 05-06-03 11:58

Ok, mange tak for svarene!

Jeg håber på en fair behandling hvis jeg giver mig i lag med et import
eventyr!!

Stephan


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
news:pt6udvkqmkpcnq927i9fmdh5vdod2ji3vf@4ax.com...
> On Thu, 5 Jun 2003 12:31:05 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
> wrote:
>
> >Ok. De er sgu hårde... men skaden er nu rigtig nok!
>
> Det er så også fair nok,men som du selv skriver så kender T&S' en del
> af de anvendte tricks
>
> >Hvis jeg f.eks. køber en MC til 13-14.000 - som de så kan vurderes til
> >28.000 hvis de lyster - så er jeg jo på skideren. Den situation vil jeg
> >gerne ha' den nødvendige viden til at kunne undgå.
>
> Ingen kender morgendagen før T&S har fået deres......det vil iøvrigt
> næppe heller nogensinde ske,i langt de fleste tilfælde har T&S pæn
> føling med hvad de skal havne på.Man kan også sige at hvis de vurderer
> den for højt,så må man jo dokumentere med eksempler at den samlede
> handelspris så vil havne for højt og kan man ikke det,altså at
> handelsprisen passer med deres vurdering,så kan man jo bare sælge den
> til det beløb,så har man jo gjort en god forretning idet den så har
> været billig i indkøb .
>
> >Så.... er der noget somhelst man kan gøre for ikke at bliver taget i
rxxen
> >at T&S??
>
> Måske at man bare ikke skal bekymre sig så meget ....
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
> http://62.79.120.117/
> (opdateret med nye dele:24-05-2003)



MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 12:16

On Thu, 5 Jun 2003 12:57:39 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
wrote:

>Jeg håber på en fair behandling hvis jeg giver mig i lag med et import
>eventyr!!

Man kan jo også vende den om og spørge sig selv hvorfor så mange
importerer cykler selv,det er jo netop fordi man mener at det kan
svare sig,eller evt. også,dog i færre tilfælde,at man udnytter det
større udvalg udenlands,hvilket jeg egentlig ser som den største
fordel.

I de fleste tilfælde går en egenimport godt og man sparer fra lidt til
en hel del,alle cykler jeg har hentet har jeg tjent lidt på,ikke det
helt vilde men dog så det har kunnet svare sig,men nu plejer jeg også
at prissætte mine cykler rimeligt og de bliver derfor solgt ret
hurtigt - den sidste var der flere købere til en ½ time efter den var
sat til salg

1. gang man kaster sig ud i det,er der naturligt nok en masse
uafklarede spørgsmål,men efterhånden lærer man dels hvilke cykler det
kan svare sig at hente og hvad de derfor ca. skal koste i Tyskland og
dels hvordan logistikken i at hente cykler iøvrigt er (f.eks en ca.
vurdering pr. distance ),men i sidste ende tager man jo en chance
med den ubekendte - T&S,nogle tør ikke kaste sig ud i det og betaler
sig fra besværet ved at andre "henter" cykler til dem,og så er vi
nogle der ikke er så nervøse,som så meget andet i livet er 1. gang den
værste

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Hobbit (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Hobbit


Dato : 05-06-03 13:00

Jeg takker, bukker og kaster mig i støvet.

/SJTH

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
news:hi8udv4fml4u3j67e5kut9v0s8pbspbapg@4ax.com...
> On Thu, 5 Jun 2003 12:57:39 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
> wrote:
>
> >Jeg håber på en fair behandling hvis jeg giver mig i lag med et import
> >eventyr!!
>
> Man kan jo også vende den om og spørge sig selv hvorfor så mange
> importerer cykler selv,det er jo netop fordi man mener at det kan
> svare sig,eller evt. også,dog i færre tilfælde,at man udnytter det
> større udvalg udenlands,hvilket jeg egentlig ser som den største
> fordel.
>
> I de fleste tilfælde går en egenimport godt og man sparer fra lidt til
> en hel del,alle cykler jeg har hentet har jeg tjent lidt på,ikke det
> helt vilde men dog så det har kunnet svare sig,men nu plejer jeg også
> at prissætte mine cykler rimeligt og de bliver derfor solgt ret
> hurtigt - den sidste var der flere købere til en ½ time efter den var
> sat til salg
>
> 1. gang man kaster sig ud i det,er der naturligt nok en masse
> uafklarede spørgsmål,men efterhånden lærer man dels hvilke cykler det
> kan svare sig at hente og hvad de derfor ca. skal koste i Tyskland og
> dels hvordan logistikken i at hente cykler iøvrigt er (f.eks en ca.
> vurdering pr. distance ),men i sidste ende tager man jo en chance
> med den ubekendte - T&S,nogle tør ikke kaste sig ud i det og betaler
> sig fra besværet ved at andre "henter" cykler til dem,og så er vi
> nogle der ikke er så nervøse,som så meget andet i livet er 1. gang den
> værste
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
> http://62.79.120.117/
> (opdateret med nye dele:24-05-2003)



Armand (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-03 13:06


MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en
news:pt6udvkqmkpcnq927i9fmdh5vdod2ji3vf@4ax.com...
> On Thu, 5 Jun 2003 12:31:05 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
> wrote:
>
> >Ok. De er sgu hårde... men skaden er nu rigtig nok!
> >Hvis jeg f.eks. køber en MC til 13-14.000 - som de så kan vurderes til
> >28.000 hvis de lyster - så er jeg jo på skideren. Den situation vil jeg
> >gerne ha' den nødvendige viden til at kunne undgå.
>
> Ingen kender morgendagen før T&S har fået deres......det vil iøvrigt
> næppe heller nogensinde ske,i langt de fleste tilfælde har T&S pæn
> føling med hvad de skal havne på.

Og til mine påpegelser af modellens stand, da jeg fik vurderet GPZ'en, blev
jeg mødt med et modspørgsmål: "Jamen, dét vil du vel ikke have at vi (T&S)
skal betale? Du hár forhåbentlig fået modellen så meget desto billigere med
dén skade!?"!
Og det er jo rigtigt nok. Selvfølgelig skal man ikke betale afgift af en
skadet, som var den funklendes ny; men den virkelige besparelse ved at købe
et "lig" bør vel ligge i købs-prisen og ikke ved registreringen!

> >Så.... er der noget somhelst man kan gøre for ikke at bliver taget i
> > rxxen at T&S??

Hva' med at købe en brugt motorcykel ved den nærmeste forhandler, hvis du
ikke har nerver til at operere på verdensmarkedet :-/

--
Armand.






Albert (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 05-06-03 14:14

> Og til mine påpegelser af modellens stand, da jeg fik vurderet GPZ'en,
blev
> jeg mødt med et modspørgsmål: "Jamen, dét vil du vel ikke have at vi (T&S)
> skal betale? Du hár forhåbentlig fået modellen så meget desto billigere
med
> dén skade!?"!
> Og det er jo rigtigt nok. Selvfølgelig skal man ikke betale afgift af en
> skadet, som var den funklendes ny; men den virkelige besparelse ved at
købe
> et "lig" bør vel ligge i købs-prisen og ikke ved registreringen!


nå ? Vil du gerne betale afgift af en stand din mc ikke er i ?! 2/3 af
prisen er afgift, og derfor skal afgift vel også følge DIN models
handelsværdi, hvilket nødvendigvis er en del lavere for et vrag end for en
cykel der er passet

mvh Albert



Jacob Larsen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-06-03 14:28

> nå ? Vil du gerne betale afgift af en stand din mc ikke er i ?! 2/3 af
> prisen er afgift, og derfor skal afgift vel også følge DIN models
> handelsværdi, hvilket nødvendigvis er en del lavere for et vrag end for en
> cykel der er passet

Reglerne siger vel, at afgiften skal fastsættes eftter hvad mc'en ville
koste i DK, men de har så store beføjelser inden ved T&S, så der er ikke
noget at gøre ved det, hvis de vil plukke een. Hvis de tager en afgift
større end hvad mc'en er værd i DK, fordi de tror du vil lave den i stand,
overtræder de da reglerne. Det ville være det samme som at tage ekstra
afgift af din "danske" mc, hvis du har lavet den i stand, fordi den så
stiger i værdi!

mvh Jacob



MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 14:43

On Thu, 5 Jun 2003 15:27:49 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote:


>Reglerne siger vel, at afgiften skal fastsættes eftter hvad mc'en ville
>koste i DK

Ja akkurat.

>, men de har så store beføjelser inden ved T&S, så der er ikke
>noget at gøre ved det, hvis de vil plukke een.

Jeg tror nu ikke T&S er interesseret i at plukke nogen,hele øvelsen
går nærmere ud på at staten ikke skal unddrages noget,nogle forsøger
så at svindle på forskellige måder f.eks ved at montere slidte
dele/crashdele som de evt. kun har lånt til formålet - Det kan godt
gi' lidt afhængig af hvor dygtig man er til det,men man skal ikke
forvente at hvis cyklen har en skade som en forhandler ville tage
f.eks 5.000 for at lave,at de så sætter afgiften tilsvarende mindre,og
har/får de mistanke om at folk forsøger sådannne tricks (tingene ikke
passer sammen) så er der så meget elastik og suverænitet i deres
afgørelser at de blot kompenserer for det .Når det så er sagt så er
der stadig nogle tilfælde hvor de rammer ved siden af,er det til
ulempe for personen,så må man i gang med at skaffe dok.,er det til
fordel - ja så er det jo bare tak og amen .

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Armand (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-03 17:21


Albert <No@mail.dk> skrev i en
news:3edf4215$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > Og det er jo rigtigt nok. Selvfølgelig skal man ikke betale afgift af en
> > skadet, som var den funklendes ny; men den virkelige besparelse ved at
> > købe et "lig" bør vel ligge i købs-prisen og ikke ved registreringen!
>
> nå ? Vil du gerne betale afgift af en stand din mc ikke er i ?!

Dét skrev jeg da heller ikke at man skal!

> ...... 2/3 af prisen er afgift, og derfor skal afgift vel også følge DIN
> models handelsværdi, hvilket nødvendigvis er en del lavere for et vrag end
for
> en cykel der er passet

Eksempel:
Du importerer en model der koster 100.000,- herhjemme og derfor kan du
forvente at T&S vil beskatte den med ca. 60.000,-, hvilket matcher det
generelle prisleje á. 30.000,- i Tyskland.
Modellen er dog med en heftig styrt-skade der antageligt vil koste ca.
15.000 kr at reparere!

Skulle det da ikke være den tyske udsalgspris der befandt sig omtrent de
forventede reperationsomkostninger lavere end det generelle prisleje??
Lyder det fornuftigt at forvente at T&S slår de 15.000,- af deres vurdering
fordi du har købt "noget lort"?

Dét er hvad der er at læse i mine oprindelige, og ovenfor tilbagestående,
tre linier!

--
Armand.






Albert (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 05-06-03 20:29

> Eksempel:
> Du importerer en model der koster 100.000,- herhjemme og derfor kan du
> forvente at T&S vil beskatte den med ca. 60.000,-, hvilket matcher det
> generelle prisleje á. 30.000,- i Tyskland.
> Modellen er dog med en heftig styrt-skade der antageligt vil koste ca.
> 15.000 kr at reparere!
>
> Skulle det da ikke være den tyske udsalgspris der befandt sig omtrent de
> forventede reperationsomkostninger lavere end det generelle prisleje??
> Lyder det fornuftigt at forvente at T&S slår de 15.000,- af deres
vurdering
> fordi du har købt "noget lort"?


Hvis skaden koster 15000 at reperere er cyklen 15000 mindre værd. Afgiften,
der udgør 2/3, skal derfor sænkes 2/3 af de 15.000 (dvs 10). Ellers
afspejler afgiften ikke cyklens værdi.

Om det er tilfældet ved jeg ikke, men det vil være det mest fair...



MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 20:43

On Thu, 5 Jun 2003 21:28:47 +0200, "Albert" <No@mail.dk> wrote:


>Hvis skaden koster 15000 at reperere er cyklen 15000 mindre værd. Afgiften,
>der udgør 2/3, skal derfor sænkes 2/3 af de 15.000 (dvs 10). Ellers
>afspejler afgiften ikke cyklens værdi.
>
>Om det er tilfældet ved jeg ikke, men det vil være det mest fair...

Det er det ikke og det siger også næsten sig selv at sådan må det
være,alene af den grund at det forhandleren tager 15.000 kr. for at
lave kan man oftest selv lave for en brøkdel af det beløb.

--
-Michael

Armand (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-03 22:35


Albert <No@mail.dk> skrev i en
news:3edf99e4$0$24727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Eksempel:
> > Du importerer en model der koster 100.000,- herhjemme og derfor kan
> > du forvente at T&S vil beskatte den med ca. 60.000,-, hvilket matcher
det
> > generelle prisleje á. 30.000,- i Tyskland.
> > Modellen er dog med en heftig styrt-skade der antageligt vil koste ca.
> > 15.000 kr at reparere!
> > Lyder det fornuftigt at forvente at T&S slår de 15.000,- af deres
> > vurdering fordi du har købt "noget lort"?
>
> Hvis skaden koster 15000 at reperere er cyklen 15000 mindre værd.
> Afgiften, der udgør 2/3, skal derfor sænkes 2/3 af de 15.000 (dvs 10).
> Ellers afspejler afgiften ikke cyklens værdi.
> Om det er tilfældet ved jeg ikke, men det vil være det mest fair...

Når man (T&S) ved at sælger tillige burde have slået tilsvarende beløb af
prisen, ér det så helt fair at forvente at få både i pose og sæk? :-/
Vil grisk ikke være mere dækkende?

--
Armand.





Albert (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 06-06-03 07:42

> Når man (T&S) ved at sælger tillige burde have slået tilsvarende beløb af
> prisen, ér det så helt fair at forvente at få både i pose og sæk? :-/
> Vil grisk ikke være mere dækkende?

aboslut ikke, men lad os nu vende det på en anden måde :

Hvis skader, udseende mv ikke betyder noget, hvorfor så køre til vurdering
?=! I teorien kan alle maskiner bringes til at ligne en ny, så derfor skal
den vurderes efter det. Det holder jo ikke...



Armand (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-03 10:30


Albert <No@mail.dk> skrev i en
news:3ee03796$0$24641$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Når man (T&S) ved at sælger tillige burde have slået tilsvarende beløb
af
> > prisen, ér det så helt fair at forvente at få både i pose og sæk? :-/
> > Vil grisk ikke være mere dækkende?
>
> aboslut ikke, men lad os nu vende det på en anden måde :
>
> Hvis skader, udseende mv ikke betyder noget, hvorfor så køre til vurdering
> ?=! I teorien kan alle maskiner bringes til at ligne en ny, så derfor
skal
> den vurderes efter det. Det holder jo ikke...

Nej, og derfor ér der jo også en vurdering. Men man skal ikke regne med at
T&S vil være dem der betaler (100% (=60%!)) væsentlige enkeltskader på
køretøjet!

--
Armand.



Morten Juel (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 05-06-03 13:10

hvis de vurderer
> den for højt,så må man jo dokumentere med eksempler at den samlede
> handelspris så vil havne for højt og kan man ikke det,altså at
> handelsprisen passer med deres vurdering,så kan man jo bare sælge den
> til det beløb,så har man jo gjort en god forretning idet den så har
> været billig i indkøb .

er det privat handler eller forhandler priser ?

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 13:14

On Thu, 5 Jun 2003 14:09:48 +0200, "Morten Juel" <mp@stofanet.invalid>
wrote:

>er det privat handler eller forhandler priser ?

Det kan man ikke svare helt entydigt på dertil svinger begge disse alt
for meget,jeg har ganske vist en mening om sagen, men du (og andre)
kan jo selv selv danne dig et indtryk ved at se på de vurderinger der
er lagt ud på nettet og sammenligne med det kendskab til markedet du
nu måtte have .

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Morten Juel (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 05-06-03 13:26

> Det kan man ikke svare helt entydigt på dertil svinger begge disse alt
> for meget,jeg har ganske vist en mening om sagen, men du (og andre)
> kan jo selv selv danne dig et indtryk ved at se på de vurderinger der
> er lagt ud på nettet og sammenligne med det kendskab til markedet du
> nu måtte have .

det er mere fordi jeg er ved at samle billige elsempler på XJ600 da min jo
skal til vurdering, men jeg samler private... hvis det nu er helt galt,
kommer jeg derop og så har jeg intet !! det ville jo være noget skidt !

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 13:42

On Thu, 5 Jun 2003 14:26:26 +0200, "Morten Juel" <mp@stofanet.invalid>
wrote:

>det er mere fordi jeg er ved at samle billige elsempler på XJ600 da min jo
>skal til vurdering, men jeg samler private... hvis det nu er helt galt,
>kommer jeg derop og så har jeg intet !! det ville jo være noget skidt !

Hvis det er i form af annoncer og ikke bare at du fortæller dem at den
og den cykel har du fået oplyst koster sådan og sådan så er det klart
brugbart.Det er også først når du har fået deres vurdering at du kan
se om du er tilfreds eller ej og evt. kan gå i gang med samle
dokumentation på prisniveauet.Men okay som det fremgår at de udlagte
vurderinger så svinger disse lidt mellem forhandlerpriser og
privatpriser,det er ikke entydigt hverken det ene eller det andet og i
nogle tilfælde er vurderingerne faktisk for lave i forhold til hvad
cyklerne ville kunne indbringe ved privat salg (så er der penge at
tjene og det er i dette område "hajerne" opererer ).I dette "spil" er
der dog stadig den store ubekendte at man jo ikke ved i hvilken stand
cyklerne har været præsenteret ved vurderingen.Jeg kan sige at en her
fra gruppen førte en cykel til endelig vurdering fornyligt og derefter
solgte den med en fortjeneste på 15.000 - dette eks. er dog _ikke_
typisk !!

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Claus Rittig (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-06-03 15:56

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:st5udvse7gvhp15jjq0m239o1jrr0q7rf5@4ax.com...

> >Jeg har kig på en model der har været tabt på gulvet - ville det være
bedre
> >bare at lade de ødelagte dele sidde på??
>
> Helt klart ja.Ellers vil de nærmest pr. automatik gå ud fra at du
> ligger inde med de pæne dele derhjemme,vær opmærksom på at en
> styrt/vælteskade skal se ægte ud,for at det evt. skal kunne trække
> vurderingen ned,er der mistanke om det er dele der er monteret kun med
> henblik på vurderingen,så vurderer de den som om den ingen skader
> havde.

Det kan nu godt risikere at være et forkert svar.
Jeg kender en sag hvor motorcyklen havde nogle småskader (revnet kåbe osv),
hvor T&S vurderingsmanden sagde, at det skulle jo skiftes, så han vurderede
cyklen som om den var med helt ny kåbe.
Man skal IKKE stille til toldsyn med skader, men gerne med slidte dele.

Rittig



MKS - 74 (05-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 05-06-03 16:06

On Thu, 5 Jun 2003 16:55:45 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:


>Det kan nu godt risikere at være et forkert svar.

Tror jeg nu ikke - alternativet slet ingen kåbe at have på vil næsten
sikkert vurderes som om den har fin kåbe liggende derhjemme,en ridset
kåbe derimod kan enten give ingenting eller lidt afhængig af
vurderingsmanden...

>Jeg kender en sag hvor motorcyklen havde nogle småskader (revnet kåbe osv),
>hvor T&S vurderingsmanden sagde, at det skulle jo skiftes, så han vurderede
>cyklen som om den var med helt ny kåbe.

Og jeg kender flere der har ført cykler til vurdering med
kåbeskader,nogle gange giver det noget andre ikke...jeg har aldrig
hørt om at de har _forhøjet_ afgiften svarende til en ny kåbe (andet
end de har regnet med at man måske har en okay kåbe liggende i skabet
).

>Man skal IKKE stille til toldsyn med skader, men gerne med slidte dele.

Jeg vil nu nærmere sige at man skal ikke udbedre noget (men heller
ikke påføre noget),men føre den til vurdering som den er....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste