/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hurtig indregistrering af MC i DK
Fra : Esben Bøll


Dato : 04-06-03 12:40

Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er den hurtigste måde at få en
tysk importeret mc indregistreret i dk.
hvad skal man gøre først. afgift, forsikring, syn eller hvad?
Jeg henter nemlig en transalp i morgen og vil selvfølgelig gerne have den ud
og kører hurtigst muligt.

MVH Esben Bøll
som er ramt af mc feberen.



 
 
TheHobbit (04-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 04-06-03 14:40

(Ikke et svar på dit spørgsmål - men et spørgsmål til din situation! Andre
unikum må også gerne svare...)

Hvordan er din handel forløbet??

Hvor har du fundet mc'en (eBay.de, mobile.de el. andet)??

Hvad var prisen i forhold til DK?

Hvad regner du med at afgiften bliver??

Hvorfor besluttede du at handle i D istedet for DK?

Hvad regner du med transporten kommer til at koste?

+ evt andre informationer i den forb. der kunne have interesse for en mc'ist
der overvejer at begi sig ud på den samme "quest" i håb om (på sigt)at finde
en olm raket til en fordelagtig pris.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -


"Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> wrote in message
news:bbklpp$30p6$1@news.cybercity.dk...
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er den hurtigste måde at få en
> tysk importeret mc indregistreret i dk.
> hvad skal man gøre først. afgift, forsikring, syn eller hvad?
> Jeg henter nemlig en transalp i morgen og vil selvfølgelig gerne have den
ud
> og kører hurtigst muligt.
>
> MVH Esben Bøll
> som er ramt af mc feberen.
>
>



Esben Bøll (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Esben Bøll


Dato : 04-06-03 19:37

JEg skal ned og hente motorcyklen i morgen og så må jeg skynde mig at få det
hele
ordnet med syn osv.
Jeg har fundet motorcyklen på mobile.de
Jeg regner med at den samlede pris bliver ca den samme som for en af samme
årgang i dk.
Dog har jeg ikke kunnet finde en i så pæn stand og med så få kilometer på
klokken her i dk.
Transporten bliver heldigvis nem nok da en ven af mig lige har købt en VW
transporter.
Så vi tager en mandetur til tyskerland.
Tja afgiften kan man vist aldrig regne helt med men jeg regner med et par og
30 tusinde.
selve cyklen skal jeg give 20.000 for.
Så nu må vi se hvordan det kommet til at gå.

MVH Esben


"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
news:3eddf612$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> (Ikke et svar på dit spørgsmål - men et spørgsmål til din situation! Andre
> unikum må også gerne svare...)
>
> Hvordan er din handel forløbet??
>
> Hvor har du fundet mc'en (eBay.de, mobile.de el. andet)??
>
> Hvad var prisen i forhold til DK?
>
> Hvad regner du med at afgiften bliver??
>
> Hvorfor besluttede du at handle i D istedet for DK?
>
> Hvad regner du med transporten kommer til at koste?
>
> + evt andre informationer i den forb. der kunne have interesse for en
mc'ist
> der overvejer at begi sig ud på den samme "quest" i håb om (på sigt)at
finde
> en olm raket til en fordelagtig pris.
>
> Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
> www.StephanNet.dk
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
>
> - We who are about to die salute you -
>
>
> "Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> wrote in message
> news:bbklpp$30p6$1@news.cybercity.dk...
> > Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er den hurtigste måde at få
en
> > tysk importeret mc indregistreret i dk.
> > hvad skal man gøre først. afgift, forsikring, syn eller hvad?
> > Jeg henter nemlig en transalp i morgen og vil selvfølgelig gerne have
den
> ud
> > og kører hurtigst muligt.
> >
> > MVH Esben Bøll
> > som er ramt af mc feberen.
> >
> >
>
>



Bent Erik Thomsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 04-06-03 15:53

Esben Bøll wrote:
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er den hurtigste måde at
> få en tysk importeret mc indregistreret i dk.
> hvad skal man gøre først. afgift, forsikring, syn eller hvad?
> Jeg henter nemlig en transalp i morgen og vil selvfølgelig gerne have
> den ud og kører hurtigst muligt.
>
> MVH Esben Bøll
> som er ramt af mc feberen.


Jeg var gennem turen her omkring påsken..

På mobile.de kan du udskrive en tysk slutseddel.
Udskriv 2 eksemplarer ug udfyld og underskriv sammen med sælger.

Sørg for at få følgende papirer med
1) Farzeugbrief
2) Abmeldebescheinigung (afmeldeses kvittering)

Sidstnævnte er ikke nødvendig hvis den er på gyldige plader. Du kan afmelde
den på motorkontoret i Danmark.

3) Bestil et TOLDSYN. Alm syn kommer automatisk med. Der kan godt være
rimelig lang ventetid, men prøv igen og igen og hele tiden. Der dukker hele
tiden "huller" op.

4) På motorkontoret afhentes blanket til syn som du udfylder og medbringer
til synet

4a)På dette tidspunkt kan du passende finde ud af hvilket forikringsselskab
du vil bruge. Få et forsikringsbevis herfra.

5) Når dyret er synet, gå ned på Told og Skat og medbring synsattest,
farzeugbrief og tallet fra km tælleren samt KONTANTER svarende til
afgiftsdepositum. (de tager IKKE mod dankort)

6) Gå op på motorkonteret med kvittering for betalt depositum, og alle de
øvrige papirer (og tyske plader hvis ikke den er afmeldt), læg 560 kr og få
en nummerplade. Bed om at få lov til at beholde det originale FARZEUGBRIEF
(de stempler med anulleret) Det indeholder mange oplysninger om cyklens liv
og levned

7) Skru pladen på og kør


Jeg håber ikke jeg har glemt noget

mvh

--
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk





Ib Jakobsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-06-03 16:32

Bent Erik Thomsen wrote:

> 6) Gå op på motorkonteret med kvittering for betalt depositum, og alle de
> øvrige papirer (og tyske plader hvis ikke den er afmeldt), læg 560 kr og få
> en nummerplade. Bed om at få lov til at beholde det originale FARZEUGBRIEF
> (de stempler med anulleret) Det indeholder mange oplysninger om cyklens liv
> og levned
>
> 7) Skru pladen på og kør
>
> Jeg håber ikke jeg har glemt noget

Jo, en lille detajle. Husk skuer på motorkontoret. Så kan man også skrue pladen
af efter nogle år. Og i den forbindelse kunne man måske snuppe et par af de
røde afdækninger til skruerne. Det kunne måske gå hen og blive et kendetegn på
at det er en her fra gruppen?.

Og så kan man også lige nævne i synshallen at man ønsker at stille til
vurdering.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Soren S. Jorvang (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Soren S. Jorvang


Dato : 04-06-03 16:37

In article <3EDE10FD.586EFF16@post.tele.dk>, Ib Jakobsen wrote:
> Jo, en lille detajle. Husk skuer på motorkontoret. Så kan man også
> skrue pladen af efter nogle år. Og i den forbindelse kunne man måske

Desvaerre er disse gratis bolcher til folket af mildt staal med
et meget tyndt lag messing yderst.


--
Soren

Armand (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-06-03 18:38


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3EDE10FD.586EFF16@post.tele.dk...
> Bent Erik Thomsen wrote:
>
> > 7) Skru pladen på og kør
> >
> > Jeg håber ikke jeg har glemt noget
>
> Jo, en lille detajle. .......så kan man også lige nævne i synshallen at
man ønsker
> at stille til vurdering.

Jeg har en dugfrisk historie om en mand der efter toldsynet blev afvist i
forsøget på at indregistrere straks - Han skulle først til vurdering!
Uanset at det er stik imod både min og denne gruppes opfattelse, så er det
ikke desto mindre fakta!
Men mon ikke at det skyldes et forvirret føl hos etaten? :-/

Og så er der lige dét med depositum'et:
Skal der ikke være betalt depositum allerede inden(!) toldsynet?

--
Armand.
(der forøvrigt henviser til Gruby's hjemmeside omkring emnet)





Orla Pedersen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 04-06-03 21:07


Armand skrev i meddelelsen ...
>
>
>Jeg har en dugfrisk historie om en mand der efter toldsynet blev afvist i
>forsøget på at indregistrere straks - Han skulle først til vurdering!
>Uanset at det er stik imod både min og denne gruppes opfattelse, så er det
>ikke desto mindre fakta!
>Men mon ikke at det skyldes et forvirret føl hos etaten? :-/


Der er vist ingen faste regler Jeg overværede at en Harley ejer fik
oplyst, at han under alle omstændigheder skulle til endelig vurdering. :-/
Jeg selv fik oplyst, at det der står på hjemmesiden ikke kan bruges til en
skid. I grunden tror jeg de bøjer reglerne som det passer dem. Med
papirerne i hånden indregistrerede jeg samme dag.


>Og så er der lige dét med depositum'et:
>Skal der ikke være betalt depositum allerede inden(!) toldsynet?


Nej !

mvh
Orla

>
>--
>Armand.
>(der forøvrigt henviser til Gruby's hjemmeside omkring emnet)
>
>
>
>



Ib Jakobsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-06-03 21:53

Armand wrote:

> Jeg har en dugfrisk historie om en mand der efter toldsynet blev afvist i
> forsøget på at indregistrere straks - Han skulle først til vurdering!
> Uanset at det er stik imod både min og denne gruppes opfattelse, så er det
> ikke desto mindre fakta!
> Men mon ikke at det skyldes et forvirret føl hos etaten? :-/

Det må være et forvirret føl. Der foretages kun vurdering hver tredie måned i
vores område. Så længe gider man vist ikke vente.

> Og så er der lige dét med depositum'et:
> Skal der ikke være betalt depositum allerede inden(!) toldsynet?

Det har jeg ikke skullet de to gange jeg har foretaget det det seneste halve
år.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Steen Gruby (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-06-03 21:56

On Wed, 4 Jun 2003 19:38:21 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.
>
>Jeg har en dugfrisk historie om en mand der efter toldsynet blev afvist i
>forsøget på at indregistrere straks - Han skulle først til vurdering!
>Uanset at det er stik imod både min og denne gruppes opfattelse, så er det
>ikke desto mindre fakta!
>Men mon ikke at det skyldes et forvirret føl hos etaten? :-/
>
Jeg tror det må være en enlig svale.
Reglerne er, at man skal til syn og derefter/samtidig toldsyn.
Når syn/toldsyn er overstået kan indregistreringen foretages hvis der
foreligger en toldattest.
Med andre ord: Hvis depositum er betalt.

Der er lige en enkelt krølle på sagen.
Hvis der er tale om en veteran kan T&S forlange en "udendørs"
vurdering - Så vidt jeg er orienteret følges dette som praksis.
Jeg har selv været på den, og jeg spurgde naturligvis hvorfor.
"Det gør vi ved alle veteraner" lød svaret.

Enden på den sag var 631 Kr i depositum og 631 Kr retur = 0 Kr i
afgift

Nu mener jeg personligt at det er snydedumt at registrere (afhente
nummerpladen) før den endelige vurdering foreligger.
Hvis registrering er foretaget har man i princippet accepteret den
endelige vurdering uanset om der kommer penge tilbage eller en ekstra
regning.

>Og så er der lige dét med depositum'et:
>Skal der ikke være betalt depositum allerede inden(!) toldsynet?

Nej, det er ikke nødvendigt.
Toldattesten, kvitteringen for de alt for mange penge, skal først
forelægges på motorkontoret ved registrering af køretøjet.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-06-03 11:16

Armand wrote:
> Jeg har en dugfrisk historie om en mand der efter toldsynet blev afvist i
> forsøget på at indregistrere straks - Han skulle først til vurdering!
<SNIP>
> Men mon ikke at det skyldes et forvirret føl hos etaten? :-/

Det kan ikke undre med den mangel på datadisciplin, eteaten lægger for
dagen i denne sammenhæng!

> Og så er der lige dét med depositum'et:
> Skal der ikke være betalt depositum allerede inden(!) toldsynet?

Nej, det skulle ikke være nødvendigt. Jeg tog til told- og reg-syn med
GB'en om morgenen og et par timer senere til T&S Nærum og til sidst,
motorkontoret inden de lukkede. Og synsmanden havde til overflod skrevet
på synssedlen, at køretøjet skulle fremstilles til vurdering.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Ib Jakobsen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-06-03 11:44

Richard wrote:

> Nej, det skulle ikke være nødvendigt. Jeg tog til told- og reg-syn med
> GB'en om morgenen og et par timer senere til T&S Nærum og til sidst,
> motorkontoret inden de lukkede. Og synsmanden havde til overflod skrevet
> på synssedlen, at køretøjet skulle fremstilles til vurdering.

Det minder meget om en sag jeg forestod for et par måneder siden. Købte mc-en
onsdag eftermiddag. Ringede direkte til synshallen torsdag morgen. Kom mandag
kl 8:00. Desværre blev der sygdom i synsmandens familie. Så han ringede fredag
til min kammerat, og spurgte om det kunne udsættes til kl 10:00. Klokken 11:00
stod den med plader på!. Og min kammerat har intet tilhørsforhold til
synhal/mand. Og nu du nævner han ordnede det med fremstilling til
vurdering/datadisciplin. Den seddel han udfylder for T&S indeholder ikke noget
felt om man ønsker fremstilling til vurdering. Det er først når han går på
kontoret og taster det hele ind.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Richard (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-06-03 16:38

Ib Jakobsen wrote:

Og nu du nævner han ordnede det med fremstilling til
> vurdering/datadisciplin. Den seddel han udfylder for T&S indeholder ikke noget
> felt om man ønsker fremstilling til vurdering. Det er først når han går på
> kontoret og taster det hele ind.

Det var hans anbefaling at GB'en skulle synes, da den ikke var så kendt,
ikke mit ønske som sådan. Men jeg regnede da med at ville fremstille
den til vurdering under alle omstændigheder for at sikre mig at de
kendte den svagheder og ikke bare takserede ud fra de sparsomme data.



--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


==ViXer== (05-06-2003)
Kommentar
Fra : ==ViXer==


Dato : 05-06-03 10:33

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3EDE10FD.586EFF16@post.tele.dk...
> ........... Og i den forbindelse kunne man måske snuppe et par af de
> røde afdækninger til skruerne. Det kunne måske gå hen og blive et
kendetegn på
> at det er en her fra gruppen?.
>
>
Øhh, jeg har aldrig set en rød nr.plade.

Mener også at man SKAL bruge samme farve til dækning af skruerne som pladen
--
==ViXer==



Bjørn S (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 05-06-03 11:30


"==ViXer==" <vixer@mail.dk> skrev
> >
> Øhh, jeg har aldrig set en rød nr.plade.

De findes skam, kig efter næste gang du skal ud og flyve, mange køretøjer
(de fleste) som kun kører inde på lufthavnsområdet har røde plader, det har
noget med afgiftsfritagelse at gøre. - men nu var det jo mc vi kom fra, så
er nok mit svat OT

--
/Bjørn



Ib Jakobsen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-06-03 11:53

==ViXer== wrote:

> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3EDE10FD.586EFF16@post.tele.dk...
> > ........... Og i den forbindelse kunne man måske snuppe et par af de
> > røde afdækninger til skruerne. Det kunne måske gå hen og blive et
> kendetegn på
> > at det er en her fra gruppen?.
> >
> >
> Øhh, jeg har aldrig set en rød nr.plade.

De røde hætter kom samtidig med man indførte den ekstra nr.plade til
cykelholdere.

> Mener også at man SKAL bruge samme farve til dækning af skruerne som pladen

Der har du så ganske ret. Og skruerne må ikke placeres så læseligheden ændres.
Men nok ikke noget der er dødstraf for. )




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Richard (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-06-03 16:39

Ib Jakobsen wrote:
>>Mener også at man SKAL bruge samme farve til dækning af skruerne som pladen
>
> Der har du så ganske ret. Og skruerne må ikke placeres så læseligheden ændres.
> Men nok ikke noget der er dødstraf for. )

Hvis der var det, kender værkstederne i hvertfald ikke til det; de
fleste af dem sætter bare skruerne, hvor det er lettest at bore, tegn
eller ej


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Ib Jakobsen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-06-03 17:36

Richard wrote:

> Hvis der var det, kender værkstederne i hvertfald ikke til det; de
> fleste af dem sætter bare skruerne, hvor det er lettest at bore, tegn
> eller ej

Du har så evig ret. To symmetrisk placeret huller i nr. pladen. Og to nye huller i
bagklappen. Men det kan også irritere folk.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Richard (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 04-06-03 18:50

Esben Bøll wrote:
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er den hurtigste måde at få en
> tysk importeret mc indregistreret i dk.
> hvad skal man gøre først. afgift, forsikring, syn eller hvad?
> Jeg henter nemlig en transalp i morgen og vil selvfølgelig gerne have den ud
> og kører hurtigst muligt.

Skynd dig at få en tid til told- og registreringssyn og spørg evt. om de
udfører denne kombination på chancen, hvis der som her i Nordsjælland er
10-13 ugers ventetid...

Spørg også dit lokale toldkontor, om det er iorden at møde op med et par
udskrifter af eksisterende vurderinger på tilsvarende alder/km fra
Modep, eller om de insisterer på, at du skal søge om at få opgivet
depositum. Det kan også spare lidt tid.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste