V-Power problemer..
Fra : Uffe Bundgaard

Dato : 04-06-03 07:22

Hej

Efter jeg tankede på Shell igår, har jeg haft problemer...
Den vil ikke tage gassen - det virker lidt som en kold morgen, hvor der skal
noget choker til.. !
Hvis jeg giver den choker er der ingen problemer - mystisk....
Tankede 12 liter V-Power (+ et pift millenium blyerstatning) på en 16 liters
tank - så den var ikke engang tom.
Jeg har ikke checket Millenium flasken, men det var en ny flaske jeg
startede på m. ubrudt emballage.

Nogen gode forslag ?

mvh
Uffe
MG Lario

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-06-03 09:06

Uffe Bundgaard wrote:
> [...]
> liters tank - så den var ikke engang tom.
> Jeg har ikke checket Millenium flasken, men det var en ny flaske jeg

Det er efter sigende _ikke_ anbefalelsesværdigt at bruge V-power og lign.
produkter på motorcykel. Dette bl.a. aht. koblingen, som flere personer har
oplevet ødelagt, oven på en omgang "super-benzin".
FDM har også testet produktet på biler, (eller også var det Nitro3000) hvor
de anbefalede, _ikke_ at benytte det på ældre motore, da det givet vis kunne
fjerne nogle af de slagger, som evt. er med til at holde motoren tæt! :o/
Om det er dit problem ved jeg ikke, men det kunne måske være en mulighed?
--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Pwh

Dato : 04-06-03 09:31

Psycho Cowboy wrote:

> Det er efter sigende _ikke_ anbefalelsesværdigt at bruge V-power og
> lign. produkter på motorcykel. Dette bl.a. aht. koblingen, som flere
> personer har oplevet ødelagt, oven på en omgang "super-benzin".

Hvordan skulle benzin dog kunne ødlægge en kobling ???.
Benzinen burde da ikke på nogen måde komme i forbindelse med koblingen.

/Jens

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-06-03 10:22

Pwh wrote:

> Hvordan skulle benzin dog kunne ødlægge en kobling ???.
> Benzinen burde da ikke på nogen måde komme i forbindelse med
> koblingen.
>
> /Jens
_____________________________________

Hvorfor ikke??
Additiverne i benzinen, som jo altså skal fjerne sod osv. lejrer sig i
olien, som jo altså kommer i forbindelse med koblingen.
Så vidt jeg husker, er der vist folk herinde fra, der har undersøgt
muligheden for at lægge sag an mod Shell pga. ødelagt kobling.

Fra : Pwh

Dato : 04-06-03 13:12

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> Så vidt jeg husker, er der vist folk herinde fra, der har undersøgt
> muligheden for at lægge sag an mod Shell pga. ødelagt kobling.

Den er en smule for langt ud for mig.
Hvad så hvis man kører igennem byen i myldretiden,
vil forureningen så via benzinblandingen også evnt ødlægge din motor.
Nu tror jeg man skal passe på ikke at gå hen og blive paranoid mht hvad
ens motorcykel kommer i kontakt med.

/Jens

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-06-03 14:51

Pwh wrote:
> [...]
> Nu tror jeg man skal passe på ikke at gå hen og blive paranoid mht
> hvad ens motorcykel kommer i kontakt med.

He he, ja jeg ved det ikke!
Du er heller ikke klar over at en motorcykelmotor, der får for meget at leve
af, ligeledes kan lede benzin ned i oliesumpen?

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-03 16:11

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er heller ikke klar over at en motorcykelmotor, der får for meget at
leve
> af, ligeledes kan lede benzin ned i oliesumpen?

Nej, det var JEG ihvertfald ikke! Hvordan undgår bensinen at blive
forbrændt, og hvordan slipper den forbi stempelringene?
Jeg må indrømmer at jeg er dybt skeptisk.

Rittig

Fra : Orla Pedersen

Dato : 04-06-03 17:55

Claus Rittig skrev i meddelelsen <3ede0a87$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> [...]
>forbrændt, og hvordan slipper den forbi stempelringene?
>Jeg må indrømmer at jeg er dybt skeptisk.

Det behøver Du nu ikke at være, specielt turbomotorer kan "fortynde" olien
på ingen tid når motorstyringen "tager fejl"

mvh
Orla

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-06-03 00:03

Orla Pedersen wrote:

> Det behøver Du nu ikke at være, specielt turbomotorer kan "fortynde" olien
> på ingen tid når motorstyringen "tager fejl"

Suzukis TL1000'ere har også ry for at 'fortynde' olien. Noget siger mig at
det kan være særdeles destruktivt over for mekanikken :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Orla Pedersen

Dato : 09-06-03 10:19

Jes Vestervang skrev i meddelelsen <2vrcr-8t3.ln1@vissen.vandhane>...

>Suzukis TL1000'ere har også ry for at 'fortynde' olien. Noget siger mig at
>det kan være særdeles destruktivt over for mekanikken :-/

Rygter ? eller begrundet ? Synd, hvis det passer, for en ellers spændende
motorkonstruktion. Men ellers rigtigt, ekstremt usundt for så vidt, at
benzin, i modsætning til eks. vand, blander sig med olien uden at man kan se
det. Ved vand er man jo sjældent i tvivl.

mvh
Orla

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-06-03 11:55

Orla Pedersen wrote:

> Rygter ? eller begrundet ?

Bager nævner det, hver gang nogen spørger til modellen, så jeg tror da det
passer Men ok, manden siger også at en cbr600 er verdens bedste cykel,
så det kan da godt være at det med TL'eren også bare er tågesnak

> Synd, hvis det passer, for en ellers spændende motorkonstruktion.

Jep :-/

> Men ellers rigtigt, ekstremt usundt for så vidt, at
> benzin, i modsætning til eks. vand, blander sig med olien uden at man kan
> se det. Ved vand er man jo sjældent i tvivl.

Næh, det laver den nydeligste mayonaise
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Orla Pedersen

Dato : 09-06-03 21:25

> [...]

>passer Men ok, manden siger også at en cbr600 er verdens bedste cykel,
>så det kan da godt være at det med TL'eren også bare er tågesnak

Ja så er det jo nok fuldstændigt utroværdigt

Jeg havde ellers et godt øje til konstruktionen indtil den tilfældigvis stod
parkeret side om side med en VTR F, så så TL'en pludselig lidt "halvfærdig"
ud. VTR det blev, og det har jeg ikke fortrudt.

mvh
Orla

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-06-03 07:19

Hej Jes

Get your facts straight. Det var kun '97 årgangen af TL1000S der havde det
problem. Det var fordi den gik mega fedt og nærmest hældte benzin ind i
motoren. En fornuftig justering fik den til at stoppe problemet. De næste
års udgaver af TL1000S har ikke problemet.
TL 1000R fejler intet, på nær at den er træg grænsende til det kedelige at
køre på samt at den er meget bred af den V2.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-06-03 13:58

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Get your facts straight.

Hvorfor nu det?!?

> [...]
> motoren. En fornuftig justering fik den til at stoppe problemet. De næste
> års udgaver af TL1000S har ikke problemet.

Det er noteret!

> TL 1000R fejler intet, på nær at den er træg grænsende til det kedelige at
> køre på samt at den er meget bred af den V2.

Ok
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Tommy Fer

Dato : 05-06-03 06:35

Fra : Pwh

Dato : 04-06-03 20:58

Psycho Cowboy wrote:

> He he, ja jeg ved det ikke!
> Du er heller ikke klar over at en motorcykelmotor, der får for meget
> at leve af, ligeledes kan lede benzin ned i oliesumpen?

Jeg må indrømme at jeg må tage hatten af for den store viden
du tilsyneladene har efter et helt år på mc og en barndom med knallerter.
Nu har jeg desværre selv kun kørt på mc i 20 år, så jeg er nok en ren novice på det område.
Personligt tror jeg at alt det 'superbenzin' benzinselskaberne kommer med fra tid til anden
er rent fup for at stjæle naive kunder fra hinanden. Min erfaring er at en motor hverken kører
værre eller bedre med den ene eller anden type. Men troen kan jo som bekendt flytte bjerge.

/Jens (der køber benzin hvor han tilfældigvis kommer forbi)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-06-03 22:14

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
bekendt flytte bjerge.

> /Jens (der køber benzin hvor han tilfældigvis kommer forbi)

Et medlem af min famillie har arbejdet for et af de store selskaber i
branchen - netop i deres afdeling for additiver.
Efter den "insider-viden", jeg fik der, har jeg brugt billigeste selskab
lige siden. Og det er Jet - jeg gider ikke stå i kø en ½ time for at betale
hos en blandet landhandel af pølser, uspiselige "frisk-bagte" kager og andet
gøgl !
Det er nu blevet til en del år hvor den billige benzin er brugt i diverse
biler, 2 mc'ere, påhængsmotorer, plæneklippere og andet sjov. Uden
problemer.
"Hvis det virker, så la' vær med at skille det ad - så undgår du at få
skruer i overskud "

Forresten sælger (bl.a.) Jet pt 95 oktan til 6,22 ! Fede tider !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-03 22:21

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men troen kan jo som bekendt flytte bjerge.

Mens sund fornuft får folk til at gå udenom...

Rittig

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-06-03 22:32

Pwh wrote:
> [...]
> Men troen kan jo som bekendt flytte bjerge.
>
> /Jens (der køber benzin hvor han tilfældigvis kommer forbi)

Nu ville jeg egentlig ha' sendt nedenstående til din mail, men da din
opgivede adresse virker temmelig opdigtet, vælger jeg nu alligevel at poste
den her i gruppen. Ved godt, det er noget være OT-shit, men synes nu, jeg
ville skrive det alligevel... Sorry alle jer andre! :o/
Jeg er ked af din måde at anskue mine (i dine øjne) latterlige erfaringer
på, og jeg mener da ikke, jeg har sat spørgsmålstegn ved din viden, og om
den nu kan bruges til noget? ...Plat, hvis alle gjorde det! :o/
Nu vil jeg sådan set ikke opremse min motor-livshistorie, da det er komplet
underordnet for mig, om du vil tage mine erfaringer seriøst. Dog vil jeg
lige påpege, at jeg har rodet med motore selv, siden jeg var 4, og det meste
af min familie og deres omgangskreds enten er mekanikkere, eller
Ole-opfindere, så jeg mener selv jeg kan klare mig, og har lige så meget
viden på de områder jeg svarer på, som alle andre har.
Læs evt. Orla's indlæg (han kan bekræfte min teori om benzin i olien) og lær
noget nyt! Måske har Orla en alder og en erfaring som er bedre end min, og
måske kan du derfor lære noget af ham...
Jeg hader f****** sådan nogle gamle rotter som dig, der ved alt og kan alt,
og bestemt ikke vil lytte til, hvad yngre mennesker har at sige! :oO

Lige et surt opstød herfra, og så koger jeg ikke mere på den debat!

--
Psycho Cowboy - Komplet U-erfaren hvis alderen tæller!

Fra : Pwh

Dato : 05-06-03 09:01

Psycho Cowboy wrote:

> Lige et surt opstød herfra, og så koger jeg ikke mere på den debat!

Rolig nu, det var slet ikke så hårdt ment som det var skrevet.
Jeg burde selvfølgelig have afsluttet det med en stor
Det er da fulstændigt rigtigt at jeg ikke ved hvad du har af baggrund
for at udtale dig om motorer, så hermed en undskyldning.
Dit indlæg mindede mig bare lidt om de lærlinge jeg til tider har og
som går hen og bliver 'eksperter' efter 1/2 år.

Grunden til at jeg skriver under en anonym E-mail adresse er for at undgå
personlige angreb på min private mail.
Det lægger ligesom en dæmper på de fleste når der skal svares i NG.

/Jens

Fra : Benz...

Dato : 04-06-03 09:34

> Nogen gode forslag ?

Gør det ikke igen!!?? ;)

benz R6 (som ville tappe skidet af og surmule over de spildte penge!)

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 04-06-03 09:43

Uffe Bundgaard wrote:
> [...]
> liters tank - så den var ikke engang tom.
> Jeg har ikke checket Millenium flasken, men det var en ny flaske jeg

Jeg har kørt på V-Power med min Bandit600 i snart 2 år uden der har været
noget...
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Moller

Dato : 04-06-03 10:47

> Jeg har kørt på V-Power med min Bandit600 i snart 2 år uden der har været
> noget...

Det er da penge ud af vinduet... der ingen documenteret mere effect på
banditterne ved at bruge over 92 oktan, og derved ingen anden grund end
støre benzin udgifter.

VH
Lars Molnit

Fra : Bjørn S

Dato : 04-06-03 10:25

Uffe Bundgaard wrote:

> Hej

> Efter jeg tankede på Shell igår, har jeg haft problemer...
> Den vil ikke tage gassen - det virker lidt som en kold morgen, hvor der skal
> noget choker til.. !

Hvis problemet opstod umiddelbart efter tanking kunne man jo tro der måske
var et problem med udluftingen på tanken ? Jeg tror ikke en anden slags
bensin får sådanne promte konsekvenser. Du kunne jo forsøge at køre lidt
med tanklåget på klæm, eller køre en tur til den sætter ud, åbne
tankdækselet og høre om du hører et gisp.
Det forklarer dog ikke helt behovet for at køre med choker....

Jeg ville starte med at tømme svømmehusene for bensin. Var du over på
reservetank inden optankingen (- og har du husket at stille hanen tilbage)
? Så husk at den i så fald suger fra det som ligger i bunden af tanken,
det er her eventuelle urenheder og vand samler sig.

--
/Bjørn

Fra : Boye Wildt

Dato : 04-06-03 12:15

Det lyder mere som om dit benzinfilter er ved at stoppe til, derfor kan du
regulere med chokeren (=mindre luft). BELL ADD som har et produkt, som
minder om aditivet i V-Power, anbefaler at skifte eller rense benzinfilter
efter første gang du kører med aditivet.
mvh
Boye

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 04-06-03 19:26

jeg har også haft problemer med additiver, dette var Nitro 3000, den kørte
ad røven til i lidt tid, og kørte derefter tilsyneladende normalt. Der er
stadig små problemer bla. at den er nede at køre 14 km/L nu, hvor den kørte
19 km/L før. Det er et faktum, men svær at bevise.

Den har været på værksted, hvor den er set på og der er ikke noget at finde
i kaburatorne som andre har forslået.

Hold fingrene fra det dyre lort.

--
Charlotte Petersson
Lykkelig ejer af en lortebrun guldvirago.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-06-03 11:13

"Tilbud ang. smukkesering ønskes"

Så slem ser du nu heller ikke ud

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-06-03 16:09

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Tilbud ang. smukkesering ønskes"
>
> Så slem ser du nu heller ikke ud

LOL!

Rittig

Fra : Uffe Bundgaard

Dato : 08-06-03 19:52

Hej

Tak for svarene

Jeg har tømt tanken, kaburatorerne, samt skiftet benzinfiltrene.
Derefter hældt noget godt gammeldags benzin på....

Jeg har ikke været ude at køre, den har kun stået og snurret i tomgang - men
det lyder umiddelbart til at problemet er løst....

Mht. til tankdækslet - Jeg kan ligesom når jeg skruer tankdækslet på, lige
give det et ekstra "hak".
Er der nogen der ved hvad forskellen er på at skrue dækslet til kontra "helt
til" - lukker man for udluftningen ?

mvh
Uffe
MG Lario