Kørekort for at forsikre?
Fra : Lars Christensen

Dato : 03-06-03 13:37

Hej!

Jeg har lige købt en motorcykel!

Et gammelt lig godt nok, men hvad.... (Suzuki 250 gsx ´84)
Skal man have motorcykelkort for at forsikre den?

Venlig hilsen
Lars Christensen

Fra : Thorstein

Dato : 03-06-03 13:44

Niks

/ Thorstein

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 03-06-03 14:04

"Thorstein" wrote:
> Niks

Tja, de skulle ellers bruge mit kørekortnummer, og da jeg ikke kunne
fremskaffe et sådant, så ville de have et kopi af mit midlertige kørekort.
Men det kan da godt være at jeg kunne have snakket for min syge moster...

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Thorstein

Dato : 03-06-03 14:35

Jeg kan ikke helt se, hvad de skal bruge det til ?

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 03-06-03 16:37

"Thorstein" wrote:
> Jeg kan ikke helt se, hvad de skal bruge det til ?

Nej det kan jeg heller ikke. Men kan heller ikke se hvorfor de ikke kunne få
dét, nu hvor de så gerne vil have det.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-06-03 14:45

> [...]
> Men det kan da godt være at jeg kunne have snakket for min syge moster...

Da jeg fik bilforsikring ville Tryg ikke se mit kørekort, blot registrerings
attesten på bilen.

Det med at forsikre uden et kørekort kan være en smart ting at gøre.. F.eks.
man er 10 år og forsikrer (eller ens forældre forsikre i ens navn) en lille
kværn til 1111 om året, så sparer man ancinitet op, og når poden bliver 18
er han/hun næsten elitebillist.. Ved ikke om trikket stadig fungere, eller
om det blot er en røverhistorie jeg har hørt.. Men det må jo kunne lade sig
gøre når man er over 18 år......

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 03-06-03 15:47

Det var smuk og solrig dag da Anders Houmark skrev
news:%A1Da.2832$Jp3.84509@news010.worldonline.dk i dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> navn) en lille kværn til 1111 om året, så sparer man ancinitet op, og
> når poden bliver 18 er han/hun næsten elitebillist..

Måske er det bare mig, men tror du ikke forsikringsselskabet ville undrer
sig lidt påstod at have 8 års ancinitet som 18 årig?
Anyway, jeg mener faktisk at der er nogle forsikringsselskaber der kræver
at man har kørekort til køretøjet. Lige som de også kræver at en person der
ofte låner køretøjet(din søn) er registreret som bruger.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Emil Gundersen

Dato : 03-06-03 17:30

Hejsa

Rasmus Neckelmann wrote:
> Tja, de skulle ellers bruge mit kørekortnummer, og da jeg ikke kunne
> fremskaffe et sådant, så ville de have et kopi af mit midlertige kørekort.
> Men det kan da godt være at jeg kunne have snakket for min syge moster...

Jeg har haft forsikring på både en bil og en 45'er scooter uden
problemer som 17 årig!
Da jeg købte min første MC, (Priller RS125) havde jeg da heller ingen
problmer med den. Lige så med Bandit'en som jeg købte før at jeg havde
fået MC papet!

Mvh Emil

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-06-03 14:49

Nej, det behøver du ikke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tommy Hasen

Dato : 04-06-03 00:17

> Jeg har lige købt en motorcykel!

Tillykke

> Skal man have motorcykelkort for at forsikre den?

Jeg omregitrerede for en kammerat der havde kørt i Topdanmark fra han var 16
år, Codan ville ikke godtage hans ancinitet, efter en længere snak, hvor jeg
pænt forklarede, at om han kørte med eller uden kørekort var en politisag og
ikke vedkom dem, da han havde kørt i 2 år havde han 2 år ancinitet, som de
accepterede til sidst.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk