Afgift på CBR600 PC31 (1995) fra Tyskland
Fra : TheHobbit

Dato : 03-06-03 11:11

Er der nogen der har erfaring med at importere MC fra Tyskland.

Nærmere betegnet en Honda CBR 600 fra 1995:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2417734790&category=23037
Den koster (lige nu) omkring 23.500 kr.

På Toldskat står der en vurdering på en PC31 fra '95 til 28.000 kr det giver
en samlet pris lidt over 76.000 kr. Den pris synes jeg ligger lige omkring
hvad man skal gi' for en lignene MC herhjemme (måske lidt lavere).

Er der noget man kan gøre selv for at dette beløb påvirkes i negativ
retning?? Ville de hjælpe noget at afmontere køben/skjoldene sætte et
gammelt speedometer på el. lign?? ...smadre tanken med en kølle - ridse den
med en stålbørste....

Jeg kan læse mig til at man ikke skal betale extra moms og told når det er
et EU land men er der noget man skal være særligt opmærksom på når man selv
importere MC??

Skal man regne med at der kommer det andet oven i prisen end afgiften??

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

Fra : MKS - 74

Dato : 03-06-03 11:30

On Tue, 3 Jun 2003 12:10:35 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
wrote:

>Er der nogen der har erfaring med at importere MC fra Tyskland.

Ja - det er meget forskelligt hvilke cykler det kan betale sig at
hente,nogle kan der spares en del på,andre nærmest ingenting.

>Nærmere betegnet en Honda CBR 600 fra 1995:
>http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2417734790&category=23037
>Den koster (lige nu) omkring 23.500 kr.

Vær opmærkosm på at den pris givetvis vil stige en del,de allerfleste
(mest interesserede) byder i sidste øjeblik evt. via et agentprogram -
bare så du ikke for dine forhåbninger op til en billig cykel lige
netop der ,men der er masser af andre.Ebay kan være godt,problemet
er jo bare at cyklen købes ubeset og har man købt hænger man
(principielt på den),ikke at det skal afholde en fra Ebay,men der er
grund til at være lidt mere varsom,.den cykel du har kig på er iøvrigt
afmeldt hvilket betyder at der skal tyske prøveplader på (forsikringen
er ikke helt billig) eller den skal hentes i kassevogn/trailer - der
mangler vist også nogle stafferinger på den cykel - hvorfor kan man
spørge sig

>På Toldskat står der en vurdering på en PC31 fra '95 til 28.000 kr det giver
>en samlet pris lidt over 76.000 kr. Den pris synes jeg ligger lige omkring
>hvad man skal gi' for en lignene MC herhjemme (måske lidt lavere).

Det er meget godt med de vurderinger de har lagt ud,men i
virkeligheden hjælper det ikke så meget,det svinger stadig en hel del
hvad de vurderer tilsyneladende ret ens cykler til,det magiske ord her
er "standen" der kan gradbøjes i det uendelige

> [...]
>retning?? Ville de hjælpe noget at afmontere køben/skjoldene sætte et
>gammelt speedometer på el. lign?? ...smadre tanken med en kølle - ridse den

Tjah - det kan det godt,man kan altid bruge en skade i en
forhandlingssituation om afgiften,men de går mest efter den generelle
stand og ikke en enkelt ting,andet speedo vil jeg fraråde,hvis du
derefter skifter speedo'et tilbage til et med færre km og cyklen på en
eller anden måde kommer i kontakt med myndighederne efterflg.
(specielt i forbindelse med videresalg) så _kan_ det give
problemer.Der er mange små "numre" man kan lave hvis man virkelig vil
svindle....Og nogle gør det da også.

>Jeg kan læse mig til at man ikke skal betale extra moms og told når det er
>et EU land men er der noget man skal være særligt opmærksom på når man selv
>importere MC??

Egentlig ikke særlig meget næh,sålænge man holder sig til EU er alt
sædvanligvis ret simpelt,der kan være lidt med drosling og evt. lidt
specielle ting hvis det er en cykel der ikke kendes herhjemmefra,men
ellers er det faktisk rimelig nemt,det svære er at finde lidt præcis
det rigtige tilbud

>Skal man regne med at der kommer det andet oven i prisen end afgiften??

Omkostningerne ved at hente den og syne den,købe plade og den slags -
ikke noget større.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på: