Sjælland: Fin aftenstemning ved Munkh
Fra : Richard

Dato : 02-06-03 22:04

Netop hjemkommen fra en solnedsgangstur til Munkholmbroen - kan varmt
anbefales til en sommeraftentur for sjællændere. Aftenstemingen ved
fjorden er bare så fin - og iskiosken ved kroen på østsiden har
tilsyneladende lagt sig i selen for at hive kunderne over på den side.
Vaflerne er hjemmelavede og ispriserne er helt fine, næsten Lydolph'sk
lave (sorry ikke-Kø'struppere, den er måske for indforstået).

Hvor på Sjælland er isen ellers rimelig? - skulle vi have en lille rask
oversigt?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-06-03 22:10

On Mon, 02 Jun 2003 23:03:34 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

Hej Richard.

>Hvor på Sjælland er isen ellers rimelig? - skulle vi have en lille rask
>oversigt?

Hundested - Det er hjemmelavet is - kanon.
Dronningmølle - Hvis du kan fortære en af de store tager jeg "hatten"
af

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Richard

Dato : 02-06-03 23:03

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:

> Hundested - Det er hjemmelavet is - kanon.

På erhvervs-/lystbådehavnen / hvor?

> Dronningmølle - Hvis du kan fortære en af de store tager jeg "hatten"
> af

Er det sådan en som Holger Danske i lystbådehavnen i Roskilde? - ca. 25
kugler is, adskillige flødeboller foruden softice og løs pynt - sidste
år kostede den vist 150,- - den klarer jeg ihvertfald ikke...

For 3-4 år siden var kiosken på Tisvildeleje Strand fin, men så solgte
Lydolph den igen og koncentrerede sig om biksen i Hellerup, og siden er
isene blevet stadig mindre til prisen. Har end ikke gidet køre forbi i
år endnu - det kan vente til badesæsonen for alvor starter

Fra : Hekto

Dato : 02-06-03 23:14

In article <3EDBC9A9.1020601@mail.dk>, Richard says...
> [...]
> isene blevet stadig mindre til prisen. Har end ikke gidet køre forbi i
> år endnu - det kan vente til badesæsonen for alvor starter

Kommer der jævnligt - ikke for at spise is! ;0)
Sig til næste gang!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 02-06-03 23:20

Hekto wrote:

> Kommer der jævnligt - ikke for at spise is! ;0)
> Sig til næste gang!

Ja fint, gerne; turen i aften var en pludselig indskydelse efter at have
set den deprimerende vejrudsigt - og for at lufte fruen

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-06-03 23:16

On Tue, 03 Jun 2003 00:03:21 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

Hi Richard.

>På erhvervs-/lystbådehavnen / hvor?

Den ligger lige ved jernbanen på erhvervshavnen.

>Er det sådan en som Holger Danske i lystbådehavnen i Roskilde? - ca. 25
>kugler is, adskillige flødeboller foruden softice og løs pynt - sidste
>år kostede den vist 150,- - den klarer jeg ihvertfald ikke...

Den kender jeg ikke, men det lyder "heavy".
Den i Dronningmølle ligger på strandvejen og hedder vist noget med
"madam Rosa"

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Richard

Dato : 02-06-03 23:26

Steen Gruby wrote:

> Den ligger lige ved jernbanen på erhvervshavnen.

Udmærket - er Kulhus-færgen iøvrigt kommet ignag igen - vejen fra
Fr.værk er lidt ensformig, ikke?

> Den kender jeg ikke, men det lyder "heavy".

Kiosken ligger lige vest for den vestlige p-pladsen til
Vikingeskibsmuseet. Kig efter folk der holder sig på maven...

> Den i Dronningmølle ligger på strandvejen og hedder vist noget med
> "madam Rosa"

Den kigger jeg efter.

Hm, Tony burde vi ikke samle en oversigt på dfm.dk?
- jyderne og fynboerne vil sikkert også gerne bidrage.

Fra : Bjørn S

Dato : 03-06-03 07:06

Richard wrote:

> Udmærket - er Kulhus-færgen iøvrigt kommet ignag igen - vejen fra
> Fr.værk er lidt ensformig, ikke?

Ja, så heller vejen til Kulhusene, den er jo smuk, og med gode isdepoter i
Jægerspris hvis man skulle gå kold...øh varm
Desværre kommer man kun til kajen i Kulhusene, med mere man har god fart

--
/Bjørn

Fra : City-Trafik/Helsinge

Dato : 03-06-03 09:48

Hej !
Efter Lydolph solgte kiosken i Tisvildeleje flyttede han til Gilleleje - det
blev igen en enorm succes - så stor, at han af helbredsmæssige årsager måtte
give op.
Den er nu overtaget af nogle som vil drive den videre i hans ånd = megastore
is til små penge.
Butikken ligger midt i Gilleleje: En sidevej (Møllegade) til Vesterbrogade -
drej op lige overfor Nordea.
Der ligger iøvrigt en udmærket restaurant lige ved siden af isbutikken.

Mvh
Jørgen
XJ900 / Gilleleje

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 17:44

City-Trafik/Helsinge wrote:
> Efter Lydolph solgte kiosken i Tisvildeleje flyttede han til Gilleleje - det
> blev igen en enorm succes - så stor, at han af helbredsmæssige årsager måtte
> give op.

Det viste jeg ikke; troede han koncentrerede sig om biksen i Hellerup
dengang.

Det må vi prøve, tak for tippet.

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 17:43

Bjørn S wrote:

> Ja, så heller vejen til Kulhusene, den er jo smuk, og med gode isdepoter i
> Jægerspris hvis man skulle gå kold...øh varm

Det er rigtigt, Jeppesens iskiosk under egetræet, ikke?

> Desværre kommer man kun til kajen i Kulhusene, med mere man har god fart
> på

Næ, det kræver nok mere end en risraket; måske Evel Knievel kunne have
gjort det i sine velmagtsdage

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-06-03 05:46

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave (sorry ikke-Kø'struppere, den er måske for indforstået).
>
> Hvor på Sjælland er isen ellers rimelig? - skulle vi have en lille rask

Lidt kedeligt sted. Men i brøndby strand ligger der en Red & Yellow grill.
på gammel Køge landevej. Der laver de store is. og det er tæt på For mig
i hvertfald.

mvh Tommy Fer

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 17:46

Tommy Fer wrote:

> Lidt kedeligt sted. Men i brøndby strand ligger der en Red & Yellow grill.
> på gammel Køge landevej. Der laver de store is. og det er tæt på For mig
> i hvertfald.

Men det er da godt, at der er steder til hver en smag, ellers var det jo
ikke til at komme til nogetsteds Grillen i Brøndby Havn er noteret.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-06-03 09:35

Richard wrote:
> Hvor på Sjælland er isen ellers rimelig? - skulle vi have en lille
> rask oversigt?

Jaa, det er nok ikke den fede MC tur du får ud af det, men isen på Sankt
Hans Tov er bedre end du selv kan lave den.
Aldrig ældre end én dag(i hvert fald de gange jeg har været der), lavet på
øko ting med halm ud af ørene og det hele. Prøv det prøv det, bare gå efter
den time lange kø...

Jens

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-06-03 14:53

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

> Aldrig ældre end én dag(i hvert fald de gange jeg har været der),
> lavet på øko ting med halm ud af ørene og det hele. Prøv det prøv
> det, bare gå efter den time lange kø...

Om jeg fatter folk gider at stå i kø i halve timer for en skide is ... :-|

--
Tony

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-06-03 15:30

Tony Lorentzen wrote:
> Om jeg fatter folk gider at stå i kø i halve timer for en skide is
> ... :-|

Så må du hellere holde dig væk fra ishuset på Skt. Hans Tov, ellers kommer
du til at bruge et par timer i kø hver uge resten af sommeren...

Jens

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 17:48

Tony Lorentzen wrote:

> Om jeg fatter folk gider at stå i kø i halve timer for en skide is ... :-|

Skide is - er du vimmer. Men købygning er en kalkuleret risiko ved at
starte en tråd som denne

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 17:47

> Jaa, det er nok ikke den fede MC tur du får ud af det, men isen på Sankt
> Hans Tov er bedre end du selv kan lave den.

Ha, nej bykørsel med mc er ikke så sjov...

> Aldrig ældre end én dag(i hvert fald de gange jeg har været der), lavet på
> øko ting med halm ud af ørene og det hele. Prøv det prøv det, bare gå efter
> den time lange kø...

....men så må vi se at finde en anden måde at komme derind på. Det lyder
godt

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 03-06-03 19:01

> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

I isboden på Sletten havn ved Humlebæk fik man sidste år "dobbelt op". Dvs.
når du bestilte en vaffel med tre kugler, så fik du seks kugler til samme
pris.
Håber det er det samme igen i år.
Og så kan man parkere MC'en og strække benene på havnemolen, mens isen bli'r
fortæret )

Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 19:12

Jorgen Gerdorf wrote:
> [...]
> Håber det er det samme igen i år.
> Og så kan man parkere MC'en og strække benene på havnemolen, mens isen bli'r

Det lyder alt i alt fornuftigt, må efterprøves snarest.