Så er jeg uden MC ...
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 15:04

Hey,

Så blev Divvyen endeligt solgt og glad som jeg er tog jeg direkte ned til
Fisker MC for at bestille en FZS 1000 - MEN (!) det lader til at de har
forvekslet priserne og årgangene. Så man kan rent faktisk ikke få en 2002er
til 160k som de ellers har reklameret med på både website og i butikken. Det
er 2001eren man kan få til 160k men der er ikke flere tilbage af dem i
sølvgrå i DK - kun blå - og den synes jeg ikke er så pæn. Så nu ville de
ringe til Sverige og høre om der var flere sølvgrå 2001ere tilbage derovre
(den er 100% magen til 2003eren). Hvis ikke de har en så græder jeg snot -
og så ender jeg sgu nok med at jeg ser tiden an og vurderer om jeg kan leve
uden MC.

Aaaargh! Nemesis!

--
Tony
Ex. XJ 600 S ejer

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-06-03 15:18

Helt ærligt...

Hvis det hele skal stå eller falde på om du kan få en mc i blå eller sølv,
så har jeg ikke meget til overs for dit problem - eller din lyst til at køre
mc...

Just my 5 cent

Didrik

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-06-03 15:24

> Helt ærligt...
> Hvis det hele skal stå eller falde på om du kan få en mc i blå eller
> sølv, så har jeg ikke meget til overs for dit problem - eller din
> lyst til at køre mc...

Ja, helt ærligt, så synes jeg heller ikke det er ligegyldigt om man får den
man helst vil have. Det er en større investering, som man gerne skulle blive
glad for. Det øger altså glæden en del, hvis man selv synes motorcyklen er
den helt rigtige farve.

Helt undvære en motorcykel tvivler jeg også på holder ret lang tid, så det
drejer sig vel bare om at finde en sølvgrå 2002'er. Der må være nogen et
sted derude.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 15:34

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> gerne skulle blive glad for. Det øger altså glæden en del, hvis man
> selv synes motorcyklen er den helt rigtige farve.

Det er lige netop sådan jeg har det!

> Helt undvære en motorcykel tvivler jeg også på holder ret lang tid,
> så det drejer sig vel bare om at finde en sølvgrå 2002'er. Der må
> være nogen et sted derude.

Ja det håber jeg også Jeg vil nu heller ikke undvære MC - måske bare
resten af sæsonen. Men så køber jeg bare en nedsat 2003'er næste forår

Men lige nu venter jeg bare på Fiskers opringning i morgen og krydser
fingre, arme, ben, tæer (og alt andet der kan krydses)...

Tony

Fra : Armand

Dato : 03-06-03 22:21

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Men lige nu venter jeg bare på Fiskers opringning i morgen og krydser
> fingre, arme, ben, tæer (og alt andet der kan krydses)...

Skepsis er godt!
Fisker kan(!) være lidt ligeglad med at skulle rode rette model frem til
dig, og selvom de vitterligt(*) har forhørt sig ved Yamaha-DK, så kan det
sagtens hænde at der alligevel står en model derude et sted i landet:
De fleste modeller står hos forhandlerne på kredit, hvorved importøren har
overblik
over om de er solgt eller ej, ligesom a de har ret til at "tilbagekalde"
modellen til salg igenem en anden forhandler. Men det kan hænde at modellen
står købt(!) af/hos enkelte forhandlere der ønsker at holde på trækplasteret
til en kunde melder sig, og derved har du muligheden for at surfe markedet
rundt efter de "skjulte" modeller der måtte stå rundt omkring!

Derfor:
- Støvsug forhandler-annoncer i den blå avis (Både ØST og VEST!) efter
mulige tilbageværende modeller!
- Støvsug Yamaha-forhandleres net-sider, hhv. ring rundt, for
tilstedeværelsen af rette farve/årgang!
Vær opmærksom på fjerne forhandlere kan udvise uvilje til at sælge, da de
frygter at miste serviceringen (=$$) af modellen!

(*)
Start lige allerførst med at forhøre dig personligt ved Yamaha-DK, om de har
kendskab til hvor der måtte stå nogle

--
Armand.
(der godt kan følge både økonomi og forelskeses -argumenterne)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-06-03 22:56

Armand wrote:

> Skepsis er godt!

[grovsnip med gode tips]

Jeps. Nu er problemet bare at tilbagemeldingen fra Fisker var at den sølvgrå
slet ikke findes i en 2001er - og dermed i en prisnedsat udgave. Både Fisker
og Aagesen reklamerer på deres respektive websites for 2002ere til 160.000

Tjek: http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_fzs1000_fazer.html

og http://www.aagesen.dk/newmc2.asp?companyselected='Yamaha'

> Start lige allerførst med at forhøre dig personligt ved Yamaha-DK, om
> de har kendskab til hvor der måtte stå nogle

Jeg ringer til dem i morgen og beder dem om at forklare mig hvordan det kan
lade sig gøre at ovennævnte forhandlere reklamere med en ting men siger
noget andet når man står i forretningen. Det kan da ikke være godt for
Yamahas image!?

--
Tony

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 23:19

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> lade sig gøre at ovennævnte forhandlere reklamere med en ting men siger
> noget andet når man står i forretningen. Det kan da ikke være godt for

Næ, nærmest ødelæggende vil jeg sige

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-06-03 23:49

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> det kan lade sig gøre at ovennævnte forhandlere reklamere med en ting
> men siger noget andet når man står i forretningen. Det kan da ikke

Nu er vi tilbage ved jura og god/ond tro igen, men måske du lige skulle
gemme en kopi af siderne, så du har dem efter Yamaha får rettet fejlen i
morgen 5 min efter dit opkald...

Jens
RD

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-06-03 23:52

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

> Nu er vi tilbage ved jura og god/ond tro igen, men måske du lige
> skulle gemme en kopi af siderne, så du har dem efter Yamaha får
> rettet fejlen i morgen 5 min efter dit opkald...

Jeg har netop lavet screenshots af både Aagesens og Fiskers websites

--
Tony

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 04-06-03 17:31

"Tony Lorentzen" skrev i meddelelsen news:bbj5i7$181v$1@news.cybercity.dk...

[snip]

> Tjek: http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_fzs1000_fazer.html

Årgang og farve er ikke den eneste fejl på siden.
Citat: "og 55m længere akselafstand"

Den er nok svær at komme om hjørner med sådan en fazer

> [...]
> lade sig gøre at ovennævnte forhandlere reklamere med en ting men siger
> noget andet når man står i forretningen. Det kan da ikke være godt for

Næhh, det skulle man da ikke mene. Men jeg tror desværre ikke du får ret
meget held med det.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 15:26

Jens Didriksen wrote:

> Hvis det hele skal stå eller falde på om du kan få en mc i blå eller
> sølv, så har jeg ikke meget til overs for dit problem - eller din
> lyst til at køre mc...

Hvis jeg bruger så mange penge på en motorcykel så vil jeg ikke spises af
med en farve jeg ikke selv synes er pæn.

Lysten til at køre fejler skam ikke noget - men fornuften sejrer (desværre)
når sæsonen næsten er halvvejs og der er udsigt til at jeg enten skal lægge
10.000 mere på bordet eller vente op til en måned med at få en cykel hjem
fra sverige. Hvis jeg lægger de 10.000 mere så er der ikke penge til
sommerferien - og så bliver jeg nok næppe populær på hjemmefronten.

Ja gu er det et luksusproblem - men du har nok lidt svært ved at sætte dig
ind i hvor ærgeligt det er at stå i situationen.

Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-06-03 16:07

Tony Lorentzen wrote:

> Hvis jeg bruger så mange penge på en motorcykel så vil jeg ikke spises af
> med en farve jeg ikke selv synes er pæn.

Hvis alt andet kikser, så undersøg evt. hvad det vil koste at få målet en
blå sølvgrå. Hvis du kender en sort maler, så er det sikkert ikke så slemt
og samtidig kan den jo få 100 lag klarlak, hvis du har lyst
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Richard

Dato : 02-06-03 17:32

Tony Lorentzen wrote:

> Hvis jeg bruger så mange penge på en motorcykel så vil jeg ikke spises af
> med en farve jeg ikke selv synes er pæn.

Helt enig, VFS'en ville jeg helst have haft i sort/sølv/rød og ikke
ditto/blå; det irriterer mig endnu 6 år efter. Så Clubman'en VILLE jeg
have i grønsort metallic - og heldigvis blev den også kun lavet i den

Da jeg i sin tid købte min T500 fra ny - 12.500 kr i '72 - ville C.
Reinhardt udlevere mig en med giftiggrøn trim i stedet for den kække
bordeaux, jeg havde bestilt. Men de fik lov til at skifte tank og
sidedæksler. Og sagde faktisk undskyld.

Du kunne jo foreslå Chris Fisker at gøre det samme.

> Ja gu er det et luksusproblem - men du har nok lidt svært ved at
sætte dig
> ind i hvor ærgeligt det er at stå i situationen.

Det er da surt, når man har sat næsen op efter det. Du har min sympati,
Yamaha eller ej

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 20:58

Richard wrote:

> Det er da surt, når man har sat næsen op efter det. Du har min
> sympati, Yamaha eller ej

Tak for det! Det luner at der er nogen, der forstår problematikken.

Jeg ville ærgre mig, hvis jeg ikke fik den i den farve jeg ville have

Hilsner,

Tony

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-06-03 21:38

> Hvis jeg bruger så mange penge på en motorcykel så vil jeg ikke
> spises af med en farve jeg ikke selv synes er pæn.

Nej, selvfølgelig skal en mc da være pæn, men det er da ikke noget at gå i
spåner over...

Jeg mener: det er da kun en lakering. Ikke et spørgsmål om den mangler 2
eller 4 cylindrer fra eller eller til. eller om den mangler ekstra 1000cc
(som min gør...)

> Ja gu er det et luksusproblem - men du har nok lidt svært ved at
> sætte dig ind i hvor ærgeligt det er at stå i situationen.

Ja og nej.

Da jeg endelig (efter uendelig mange års opsparen, bøvl med konen og kikken
efter et hus med en stor garage) fik min første kørende HD, så afstod jeg da
ikke fra at købe den blot fordi den tidelige ejer mente at lysegrøn var en
fantastisk farve til en HD...!

Jeg viste at uanset hvilken farve som den blev leveret i, så var det ikke
100% den farve som JEG ville have - og derfor er en kikset farve det mindste
problem - IMHO.

Personligt har jeg lige smidt 120 kilo på bordet for en ny MC som er
sort/beige - og der kan du sgu' tale om kikset farve! Men selve mc'en er jeg
fuldt tilfreds med, og da jeg - som før nævnt - ikke gider køre rundt med en
farve som alle andre i hele verden har magen til (hvordan finder man den
overhovedet igen på en træfplads...?) så ville jeg da være endnu mere tosset
end jeg er hvis jeg ikke købte den blot fordi jeg er utilfreds med farven!?

Men gør som du vil - farvelir'en betyder åbenbart alt i det her tilfælde...
Didrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-03 14:26

Jens Didriksen wrote:
> Jeg mener: det er da kun en lakering. Ikke et spørgsmål om den mangler 2
> eller 4 cylindrer fra eller eller til. eller om den mangler ekstra 1000cc
> (som min gør...)

Så er det den helst skal ha' elstart, den lille HD 2200cc ? :)

// Hans, der engang har set en på en ca. 2,5l stor (ifølge hvad der
// stod på knastdækslet) HD hvor manden ikke havde elstarter... og
// det var han vist lidt ked af lige den dag
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Hekto

Dato : 03-06-03 14:35

In article <slrnbdp8ev.e8p.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Så er det den helst skal ha' elstart, den lille HD 2200cc ? :)

Hvis ikke indsugning og udstødning overlapper alt for meget, kan man
sikkert godt sparke den igang ... hvis man har kamp-vægten! ;0)
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 03-06-03 22:22

Hekto wrote:

<snip>

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)

Den der 'Geheime Motorrad Putzer Verein' finder jeg også at jeg bør være
medlem af
(en slags skabs-perversitet ?)

Jeg går ud fra at der ikke kræves nogen formel indmeldelse ?

Bent Erik Thomsen ('Geheime Motorrad Putzer Verein' prospect ?)
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses !!)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Hekto

Dato : 03-06-03 23:06

In article <3edd111f$0$13193$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Bent Erik
Thomsen says...
> [...]
> medlem af
> (en slags skabs-perversitet ?)
>
> Jeg går ud fra at der ikke kræves nogen formel indmeldelse ?

Det foregår skam i fuld offentlighed ... i en lille lukket kreds! ;0)

Kontrollerede lige billedet på
http://www.poet.dk/bmt/suzuki/AGF00001.JPG

Du er medlem!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein' Medlem #1
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jens Didriksen

Dato : 03-06-03 16:08

> [...]
> // stod på knastdækslet) HD hvor manden ikke havde elstarter... og
> // det var han vist lidt ked af lige den dag

Det forstår man jo slet ikke...

Så var det jo godt at han ikke havde smidt en MecTec/Dux 200 cui (ca, 3.2
liter) i stellet! Den siges at have et fornuftigt bundtræk, hvilket vel ikke
er så mærkeligt med 2 stempler hver på 1600cc og en diameter hver som en
tallerken...

Med sådan en svend i stellet (det som nu måtte være tilbage efter man har
fået knoklet den der ind...) har man med garanti omdøbt en Yamaha Wild Star
til en knallert 45

Didrik

Fra : Schlæger

Dato : 02-06-03 17:17

Jens Didriksen wrote:

> [...]

> så har jeg ikke meget til overs for dit problem - eller din lyst til at køre

...sagde ham, som seriøst overvejer at male sin helt nye Shadow, fordi den
er for ordinær i den originale farve..............

.........HHMMMM - (forsøger at forstå).

Schlæger

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-06-03 21:50

> ..sagde ham, som seriøst overvejer at male sin helt nye Shadow, fordi
> den er for ordinær i den originale farve..............
>
> ........HHMMMM - (forsøger at forstå).
>
> Schlæger

Gert: det handler jo om at forbedre det man har - ikke om IKKE at ville have
noget fordi man ikke kan få det hele på en gang - see?

Hvis jeg ikke ville købe en mc før at jeg kunne få lige præcis den jeg ville
have, så fik jeg aldrig nogen. Derfor har jeg valgt at købe en mc som jeg
finder lever op til de fleste af mine krav lige pt - også selv om den har en
afskyelig farve.

So what - det er jo blot lidt lak!

Det som jeg oponerede imod var at jeg forstod det sådan at han citat: "...
vurderer om jeg kan leve
uden MC." citat slut IKKE ville have en mc igen såfremt at den ikke var 100%
som han ville have den - og DET syntes jeg altså var for tøset en
holdning...

Gu' skal man da være tilfreds med alting (min forige HD var ombygget for
60.000,-) på sin mc - også farven. Men det er trods alt blot en skide
lakering vi snakker - ikke en ombygning til en jetmotor eller indbygning af
8 ekstra cylindre.

Desuden er de skodlakeringer som de fleste mc'er kommer med ab fabrik
alligevel ikke noget at skive hjem om - for slet ikke at tale om de såkaldte
"stafferinger" som ofte blot består af en gang farvet tape smidt uden på
lakken...suk.

Næh - må jeg så bede om en grundlæggende korrekt konstueret mc som lever op
til de behov som den enkelte stiller og så en personlig valgt lakering
udført af en fagmand der kan sit kram - inkl. RIGTIG pinstriping!

Yep - thats life...

Didrik

Fra : Peter Z

Dato : 03-06-03 10:28

Nu i tale om udsende så kik lige her www.ratbike.org

Nogen der ved om der findes en dansk underafdeling ?

mvh

Peter Z

Fra : Morten Dahl

Dato : 03-06-03 16:55

"Peter Z" <Peterz@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Nu i tale om udsende så kik lige her www.ratbike.org
>
> Nogen der ved om der findes en dansk underafdeling ?

tjae.. hvis vi skal dømme smagsløshed.. så starter jeg da gerne en dansk
afdeling..

http://dfm.nathue.dk/MortenDahl/Gixxer%20The%20Funky%20Style..

Og hvem snakkede så om at farven ikke passede..

-
Morten Dahl

Fra : Morten Juel

Dato : 02-06-03 18:27

> [...]
> så har jeg ikke meget til overs for dit problem - eller din lyst til at

WHAT !!!

skal man ligge 160 danske hårdt beskattede kilo, så skal tingen da også være
100% som man gerne vil ha det !!

Tony, jeg kan sq godt forstå dig

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Anet

Dato : 02-06-03 18:25

> køre
>
> WHAT !!!
>
> skal man ligge 160 danske hårdt beskattede kilo, så skal tingen da også
> [...]

jeg har nu den blå og kan godt lide den men jeg havde det på samme
måde....det skulle være den helt rigtige farve og den kom også hjem fra
Sverige og jeg var selv oppe i forretningen og pakke den ud af en enorm
papkasse.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Morten Juel

Dato : 02-06-03 18:37

> jeg har nu den blå og kan godt lide den men jeg havde det på samme
> måde....det skulle være den helt rigtige farve

Ja self skal den da det, når den er ny
Det er kun os fattigrøve der ikke kan stille krav når vi køber gamle brugte
cykler )

Fra : Moller

Dato : 02-06-03 18:58

> Ja self skal den da det, når den er ny
> Det er kun os fattigrøve der ikke kan stille krav når vi køber gamle
brugte
> cykler )

så så :) det ka vi da :) vi må bare vendte til den er der :)

VH
Lars Molnit
som eneste krav var til indkøb af Bandit 1200'eren var at den ikke
skulle være tyndskids brun *fyføj*

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-06-03 19:11

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> VH
> Lars Molnit
> som eneste krav var til indkøb af Bandit 1200'eren var at den

*lol*
Selvfølgelig skal den være i den smukke brune farve , så er den
også så dejlig billig at få fat på , da der ikke er så mange købere !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 21:03

Anet wrote:

> [...]
> måde....det skulle være den helt rigtige farve og den kom også hjem
> fra Sverige og jeg var selv oppe i forretningen og pakke den ud af en

Orv hvor fedt! Det gad jeg sgu godt! Var det nede hos Fisker?

Altså jeg synes ikke den blå er decideret grim - men heller ikke at den er
pæn. Det er som med så mange andre ting her i livet - en smagssag

Hvis jeg alligevel skal betale 170.000 så vil jeg sgu også have en 2003er -
måske en sølvgrå med sort motor ?

Tony

Fra : Anet

Dato : 03-06-03 08:20

> [...]
> pæn. Det er som med så mange andre ting her i livet - en smagssag
>
> Hvis jeg alligevel skal betale 170.000 så vil jeg sgu også have en

Jeg betalte jo også 170.000 for min 2002 model. Jeg købte min cykel i
Slagelse Mc.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 20:59

Morten Juel wrote:

> skal man ligge 160 danske hårdt beskattede kilo, så skal tingen da
> også være 100% som man gerne vil ha det !!

Yea!

> Tony, jeg kan sq godt forstå dig

Dejligt!

Tony

Fra : Morten Dahl

Dato : 03-06-03 16:51

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så har jeg ikke meget til overs for dit problem - eller din lyst til at

gu faen er det da et luksus problem, men har man valgt at bruge 150Kkr++ på
noget brandbeskattet luksus, så skal farven fandme også passe.

Det er noget andet hvis man går efter noget 15-20Kkr´s jern.. så må man tage
den i den (rustrøde) farve den nu en gang er.

Og tvivler på det er lysten til at køre det skorter på, men indkøb i den
klasse er ski ikke impulskøb.

-
Morten Dahl

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-06-03 07:40

"Morten Dahl" <Morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:

> Det er noget andet hvis man går efter noget 15-20Kkr´s jern.. så må man
> tage den i den (rustrøde) farve den nu en gang er.

Næh! Jeg vil f.eks. have det meget svært med at købe en *lilla* DT125R

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Anet

Dato : 02-06-03 15:19

.. Hvis ikke de har en så græder jeg snot -
> og så ender jeg sgu nok med at jeg ser tiden an og vurderer om jeg kan
> [...]

Det med at undvære mc er bare fordi du ikke har prøvet en Fazer 1000
endnu....for så er du solgt helt og aldeles.
Vi var ude at køre i det dejlige vejr i går først til Holbæk til kaffestedet
deroppe og så videre til Klemmen. Vi ankom dog rimeligt sent til Klemmen og
der var ikke så mange mennesker tilbage deroppe på det tidspunkt....dejligt
vejr, dejlig mc og ja....livet er skøøønnnttt..

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 15:31

Anet wrote:

> Det med at undvære mc er bare fordi du ikke har prøvet en Fazer 1000
> endnu....for så er du solgt helt og aldeles.

Jeg prøvede skam en sidste sommer ... Den kører fantastisk! Den trækker så
brutalt at jeg end ikke turde dreje håndtaget helt i bund

> [...]
> sent til Klemmen og der var ikke så mange mennesker tilbage deroppe
> på det tidspunkt....dejligt vejr, dejlig mc og ja....livet er

Ah! Så _var_ det altså dig! Jeg stod og lurede lidt på jer da I kom - det er
for det første ikke tit man ser en Fazer 1000 og slet ikke at der sidder en
pige på den synd vi ikke nåede at hilse på hinanden. Vi sad ellers med
vores DFM t-shirts på og spiste pølser.

Jeg har bestemt ikke tænkt mig at skulle undvære MC i al fremtid - måske
bare vente med at købe til næste forår. Men nu må vi se om der skulle være
en sølvgrå tilbage i Sverige - og hvor lang tid der går før de kan have den
hjemme.

Fik du i øvrigt min e-mail?

Mange hilsner,

Tony

Fra : Anet

Dato : 02-06-03 18:19

> [...]
en
> pige på den synd vi ikke nåede at hilse på hinanden. Vi sad ellers med

Ja, så kunne du da godt have kommet over og sagt hej og hvem du var...det
kunne da have været så hyggeligt...men vi kommer nok også næste gang at der
er åbent første søndag på Klemmen.

> Fik du i øvrigt min e-mail?

(klip)

nej...

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 21:05

Anet wrote:

> Ja, så kunne du da godt have kommet over og sagt hej og hvem du
> var...det kunne da have været så hyggeligt...men vi kommer nok også
> næste gang at der er åbent første søndag på Klemmen.

Super - så må vi ses dér! Så må jeg tage min fars XSer, hvis han stadig ikke
har kortet til den tid. Hans XSer står her hos mig så lidt mc kan jeg da i
det mindste få kørt.

Er din e-mail ikke anet49@hotmail.com ?

Tony

Fra : Anet

Dato : 03-06-03 13:39

> Fik du i øvrigt min e-mail?
>
> Mange hilsner,
>
> Tony

(klip)

Ja, og du skulle have modtaget svar og billeder.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-06-03 15:36

Damn. Man skal slå til når tilbuddet er der

Håber det lykkedes for dig.

Tillykke med salget i øvrigt

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 15:35

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Damn. Man skal slå til når tilbuddet er der

Ja det skal man åbenbart! :-/

> Håber det lykkedes for dig.

Mon ikke - på et tidspunkt.

> Tillykke med salget i øvrigt

Jow tak!

--
Tony

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-06-03 17:46

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
snot -
> og så ender jeg sgu nok med at jeg ser tiden an og vurderer om jeg

Hej Tony.

Tillykke med salget.

Pyt med den Fazer, køb nu den XJR 1300 !, så du får momentet ned hvor
det er anvendeligt, og ikke oppe ved 10000 rpm )

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 21:11

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Tillykke med salget.

Jow tak. Det var lidt med vemod at der blev sagt farvel til Frk. Divvy. Men
nu står hun jo ikke så langt væk (5 min. gåtur) så jeg kunne jo gå over og
kramme hende lidt i ly af mørket

> Pyt med den Fazer, køb nu den XJR 1300 !, så du får momentet ned hvor
> det er anvendeligt, og ikke oppe ved 10000 rpm )

Hehe... Arj - jeg er sgu mere til Fazeren. XJR'eren er skam fin nok - men
jeg vil have noget vandkølet med kåbe. Okay - man kan få nogle udmærket
kåber til den, men den fåes jo ikke i sølvgrå

Jeg må vente spændt på Fiskers opkald i morgen :-|

Tony

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 02-06-03 19:48

Tony Lorentzen wrote:
>Så man kan rent faktisk ikke
> få en 2002er til 160k som de ellers har reklameret med på både
> website og i butikken.

Nu går der godt nok lidt jura i den, men du kan faktisk holde Aagesen fat på
prisen hvis du vil.
Der er et par domme på området, det vigtige er at du ikke var i ond tro.
Altså at du ikke vidste, eller burde vide, at Aagesen havde lavet en fejl.
Det er dog ikke sikket de sådan bukker under, og så er det noget med at
trække dem i retten...

jens
RD

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 21:16

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

> Nu går der godt nok lidt jura i den, men du kan faktisk holde Aagesen
> fat på prisen hvis du vil.

Nu var det faktisk Fisker jeg var nede hos - men rygtet siger at Aagesen
nåede at sælge en til 160k som skulle have kostet 170k, så de mistede lige
10k på den regning.

> [...]
> tro. Altså at du ikke vidste, eller burde vide, at Aagesen havde
> lavet en fejl. Det er dog ikke sikket de sådan bukker under, og så er

Det er nok ikke det bedste forhold man får af at hive folk i retten, så det
vil jeg nok lade være med.

Yamaha (som vist nok også er skyld i fejlen) burde bare indse deres
fejltagelse og sælge dem til 160 alligevel

Så ka' de lære det - ka' de!

Tony

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-06-03 23:32

> [...]

> tro. Altså at du ikke vidste, eller burde vide, at Aagesen havde
> lavet en fejl. Det er dog ikke sikket de sådan bukker under, og så er

Nu har jeg undersøgt sagen og har fundet følgende på Forbrugerstyrelsens
hjemmeside:

"Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er dog det i strid med god
markedsføringsskik [at skilte med en pris og forlange en anden],
markedsføringslovens § 1, ikke at sælge varen til den pris, der er
annonceret med i prisannoncer.
Civilretligt, dvs. efter aftaleloven at pålægge sælgeren at sælge varen til
den annoncerede pris, kan vi oplyse, at Forbrugerklagenævnet har truffet
afgørelse om, at oplysninger, herunder prisoplysninger, i annoncer ikke er
et tilbud, men en opfordring til forbrugerne om at fremsætte tilbud om køb
ved en henvendelse til sælgeren. Sælgeren kan så afvise at acceptere
forbrugerens tilbud.
Isenkræmmeren er derfor ikke forpligtet til at sælge til den annoncerede
pris."

Så den går sgu nok ikke selv om jeg brokker mig noget så gevaldigt

--
Tony

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 04-06-03 00:20

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> annoncerede pris."
>
> Så den går sgu nok ikke selv om jeg brokker mig noget så gevaldigt

Nu kan der være sket meget siden jeg læste Jura, men jeg tror det du
henviser til gælder de omdelte reklamer der dumper ind af brevsprækken. Ikke
når der er tale om en pris i et udstillingsvindue. Når du så samtidig kan se
samme pris på hjemmesiden er der blot mere grund til at tro på tilbudet.
Det er en dom om netop dette hvor der blev taget billeder at
udstillingsvinduet i en TV-butik, hvor der stod en forkert pris, det var
vist 3 TV til 1kr eller noget helt tåbeligt.
Forbrugeren fik ikke medhold. Dommeren fandt at han/hun var i ond tro, da
det faktum at der blev taget billeder af vinduet før der blev gjort krav på
varen til den latterlige pris viste at man udemærket var klar over at der
var tale om en fejl. Juraundervisningen på KU i 96 sluttede modsat at havde
forbrugeren ikke være i ond tro ville bordet fange. Det er altså noget med
om du havde grund til at tro der var tale om en fejl, hvilket jeg ikke tror.
Der kan som sagt være sket en masse, men den med opfordring til at gøre
tilbud var kun for omdelte reklamer, dengang jeg var flittig. Det kan være
du lige skal checke op i juragruppen.

Fra : dots

Dato : 02-06-03 20:45

> [...]
Hvis ikke de har en så græder jeg snot -
> og så ender jeg sgu nok med at jeg ser tiden an og vurderer om jeg kan

Arghh - det kan du da ikke :-/
Blå er da osse pænt... og at tænke sig en hel laaaang sommer uden mc - hm!

dots - med rød/hvid mc, det var da heller ikke det fedeste jeg forestillede
mig, hellere KTM orange Nu har jeg så fået øje på en GasGas250(oh, den
er sød!), den er sgi osse rød, Rød er ok.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-06-03 16:28

Tony Lorentzen wrote:

[snip]

> [...]
> 2003eren). Hvis ikke de har en så græder jeg snot - og så ender jeg
> sgu nok med at jeg ser tiden an og vurderer om jeg kan leve uden MC.

Så fik jeg besked fra Fisker. 2001 modellen findes slet ikke i sølvgrå (!),
så enten må jeg punge 10k ekstra ud for at få den i den farve eller stille
mig tilfreds med den blå som jeg ikke synes er pæn. Ingen af delene er en
"option" for mig...

Så nu vil jeg undersøge mulighederne for at købe en brugt i tyskland. Der
kører ikke mange FZS1000ere rundt i danmark og at finde en lettere brugt er
endnu sværere.

--
Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-06-03 22:17

Tony Lorentzen wrote:

> [...]

> stille mig tilfreds med den blå som jeg ikke synes er pæn. Ingen af delene

Du har ikke overvejet muligheden for omlakering? Efter sigende er netop
denne mulighed blevet benyttet i stor stil af et større antal brunligt
farvet bandit1200 ejere

> Så nu vil jeg undersøge mulighederne for at købe en brugt i tyskland. Der
> kører ikke mange FZS1000ere rundt i danmark og at finde en lettere brugt
> er endnu sværere.

Det er nok nødvendigt :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-06-03 22:42

Jes Vestervang wrote:

> Du har ikke overvejet muligheden for omlakering? Efter sigende er
> netop denne mulighed blevet benyttet i stor stil af et større antal
> brunligt farvet bandit1200 ejere

Nej ikke seriøst. Selvom jeg ville kunne spare 5.000 på en omlakering så er
det ikke noget jeg gider rode mig ud i af flere forskellige årsager.

--
Tony

Fra : Richard

Dato : 03-06-03 23:03

Tony Lorentzen wrote:

> Nej ikke seriøst. Selvom jeg ville kunne spare 5.000 på en omlakering så er
> det ikke noget jeg gider rode mig ud i af flere forskellige årsager.

Jeg forstår bare slet ikke, at Fisker - eller Yamaha DK - tøver med at
skifte tank og andre indfarvede dele - de originale dele er da lige så
gode reservedele.

Tænk at de vil miste et salg på den smålighed; de må have for mange
kunder IMHO.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-06-03 23:07

Tony Lorentzen wrote:

> Nej ikke seriøst. Selvom jeg ville kunne spare 5.000 på en omlakering så
> er det ikke noget jeg gider rode mig ud i af flere forskellige årsager.

Ok. Jeg ville nok bare have gået efter modellen, der er et år nyere, men den
mulighed har du jo heller ikke :-/
Held og lykke med tyskerkøbet!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-06-03 23:18

Jes Vestervang wrote:

> Ok. Jeg ville nok bare have gået efter modellen, der er et år nyere,
> men den mulighed har du jo heller ikke :-/

Potentielt set kunne jeg godt gøre det - men _så_ får jeg sgu på puklen af
kæresten for det kommer til at gå ud over sommerferie-planerne! Hun har
ingen indvendinger overfor at jeg vil købe ny MC da det er mine penge - men
hvis det går ud over ferien så bliver jeg ikke tilgivet. Så nej - det er
ikke en mulighed. Desuden vil jeg heller ikke bare logre med halen og give
efter når det er dem, der har lavet en fejl.

> Held og lykke med tyskerkøbet!

Jow tak. Jeg undersøger i samme hug hvad en brugt FJR1300 ville koste at
indføre herhjemme

--
Tony

Fra : Anet

Dato : 04-06-03 08:54

> Jow tak. Jeg undersøger i samme hug hvad en brugt FJR1300 ville koste at
> indføre herhjemme
>
> --
> (klip)

Husk at høre forsikringspræmien på alle cykler før du køber. Man kan nemlig
godt blive en del overrasket. Vi har to 1000 kubikmaskiner og der er kun 2
hk til forskel på dem men den ene går ind under sport og den anden under
supersport og prisforskellen på de to cykler ligger på 2000 kroner.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Jake

Dato : 04-06-03 11:00

> [...]
> (den er 100% magen til 2003eren). Hvis ikke de har en så græder jeg snot -
> og så ender jeg sgu nok med at jeg ser tiden an og vurderer om jeg kan

Jeg forstår så udemærket din frustration, men har du overvejet alternative
maskiner som f.eks den nye SV 1000. Den ligner fazeren lidt og så er den
oven i købet billigere (144 kilo) og kan fås i sølvgrå. Det er da værd at
overveje, med mindre det skal være en rækkefirer fra Yamaha (ikke at jeg
kan fortænke dig det)

/Jake

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-06-03 11:05

Jake wrote:

> [...]
> sølvgrå. Det er da værd at overveje, med mindre det skal være en
> rækkefirer fra Yamaha (ikke at jeg kan fortænke dig det)

Jeg har faktisk kigget på den, men der er et par ting, der stikker mig i
øjnene på den. Blandt andet synes jeg personligt at ploven er kikset, men
den kan vel pilles af. Bagsædet ser heller ikke så bekvemt ud (jeg skal
kunne køre længere ture med kæresten bagpå inkl. oppakning).

Tilgengæld har den en alt for vild lyd... Wauww...

--
Tony

Fra : Jake

Dato : 04-06-03 11:39

> [...]
> den kan vel pilles af. Bagsædet ser heller ikke så bekvemt ud (jeg skal
> kunne køre længere ture med kæresten bagpå inkl. oppakning).

Hmm! du er ikke nem at gøre tilfreds
Personligt synes jeg den er pænere med den plov. F.eks så synes jeg at sv650
ser ufuldstændig ud uden underkåbe, men det er jo en smagssag.

Hvad så med en lettere brugt super solsort! de er da til at få for den slags
penge.

> Tilgengæld har den en alt for vild lyd... Wauww...

Jup

/Jake

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-06-03 13:27

"Hvad så med en lettere brugt super solsort"

Go' idé
Den er faktisk rimelig at forsikre hos nogle selskaber, da den ikke går ind
under race og hovedsageligt sælges til det "modne publikum" som TopDK kalder
det
Til gengæld er den fremragende til langfart.

Den mangler heller ikke 2 cyl. som SV1000 gør