Hvorn virker en styrdæmper ?
Fra : Morten Juel

Dato : 31-05-03 11:05

hehe jeg er med på at den dæmper vibrationer i styret, men hvordan er den
monteret ??
Den begrænser vel ikke ens mulighed for at dreje ?

Er der en der vil forklare ?

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Lasse

Dato : 31-05-03 11:17

jeg mener nu da at den modvirker vobbing på sportsmotorcykler, der er
opsat meget styrvillig. Hvis du skal have nedsat vibrationerne i styret
kan man hvist få nogte vægte som man kan sætte på styret.
Lasse

Fra : Tommy Fer

Dato : 31-05-03 11:24

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> hehe jeg er med på at den dæmper vibrationer i styret, men hvordan er den
> monteret ??

Kommer an poå hvordan du mener vibrationer. Den dæmper udslag der kommer.
F.eks. tankslappers som nok er det mest ekstreme den afhjælper
¨

> Den begrænser vel ikke ens mulighed for at dreje ?

Ja og nej, den gør styret tungere at dreje, dvs. den bliver sværere at dreje
med især ved langsom kørsel, men når man er over 40+ bruger man jo dårligt
styret mere end 1 cm.

DEns grundfuktion er faktisk det samme som en støddæmper.

mvh Tommy FEr

Fra : Morten Juel

Dato : 31-05-03 11:56

> Kommer an poå hvordan du mener vibrationer. Den dæmper udslag der kommer.
> F.eks. tankslappers som nok er det mest ekstreme den afhjælper

oki

> Ja og nej, den gør styret tungere at dreje, dvs. den bliver sværere at
dreje
> med især ved langsom kørsel, men når man er over 40+ bruger man jo dårligt
> styret mere end 1 cm.

Ok, ja jeg tænkte nok den begrænsede lidt

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 01-06-03 13:05

> Ja og nej, den gør styret tungere at dreje, dvs. den bliver sværere at
dreje
xxxxxxxx

Og er den sat til maximum dæmpning kan man godt glemme at dreje på styret
overhovedet, så man skal passe på hvor meget man drejer på "knappen"

MVH

Jon Larsen
Køretøjsløs for tiden ;-(