Tur beretning
Fra : Maria & Anders

Dato : 31-05-03 07:39

Hej NG. Her er lige en lille tur beretning fra i Torsdags, jeg synes lige
jeg vil dele den lidt med jer andre. Om i så kan have gavne eller fornøjelse
eller hvad nu af den, det er op til jer selv at bedømme det.

Vi startede ud ved mig, lidt syd for Ålborg, og kørte nordpå mod blokhus. Da
vi kom til blokhus tog vi den på stranden og i klitterne hele vejen forbi
Løkken, og endte ved Kærsgårds strand, hvor vi fandt ud af at der er en
FUC.. Å der løber ud i havet, dvs der var det umuligt at komme over. Det
skal dertil nævnes at søren efter de første 5 minutter i strandsand lavede
et rimelig godt styrt, men det skete heldigvis ikke noget. Nå, så fræste vi
lidt ind i landet igen, fandt lidt at spise på en Mac vi kørte forbi, og
kørte derefter sydover igen.
Da vi kom i nærheden af hvor jeg bor, sagde vi til hinanden, "det er sgu kun
piger, bøsser, og balletdansere der stopper efter 50 km strand!" Så vi kørte
til Øster hurup, på den anden side af jylland. Tankede i Ø hurup, og var
klar til at tage en bid strand mere. Ud på stranden, og den var sgu noget
vildere end ved blokhus. Den bestod hovedsagligt af tuer fra sandorme, og så
rust farvet pladder. Vi have kørt små 5 km og passeret et par vandløb, da
jeg fandt mig selv i vand til knæene, nå men der var jo ikke andet at gøre
end at vride svindet i øret og så håbe på man kom igennem. Det lykkes skam
også ganske fint. Da vi så nåede til Dokkedal skulle vi til at ind til fast
land igen, der gik det så op for os at vi havde kørt på 1. revle hele vejen,
mere eller mindre. Fint nok, vi stoppede og drøftede lidt kort hvordan
fanden det nu skulle lade sig gøre. For der er ikke noget der hedder at køre
tilbage og finde noget nemmere, det er jo ikke sjovt. Foran os var ca 70
meter til land, på de 70 meter var der ca 50 cm vand over det hele, en masse
tang, og meget løst underlag. Jeg var den første til at tage springet. 2.
gear, op og stå vægten tilbage, og så bare vride på svinet. Hvad jeg så
fandt ud af var at vandet varierede meget i dybden på de 70 meter, så jeg
fandt et par hjulspor, under vandet, der havde været brugt til at slæbe en
båd ud med. Godt så tænkte jeg, men det var sgu ikke lige sagen for de blev
sgu meget dybe!!! Ud af dem igen, styre lidt efter de små øer af tang der
var, for der var nemlig lidt mere lavvandet end de andre steder. Endelig kom
jeg op på fast jord, og så gik XT'eren død, en masse vand i ledningsnettet.
Nå pyt skidt tænkte jeg og stod af, så gloede jeg ud på hvor jeg var kommet
fra og så Søren holde derude endnu. Så var det blevet hans tur, men han var
sgu noget bedre til at finde steder hvor der var knap så meget vand. Så hans
tur til fastlandet gik sgu egentligt helt godt. Og hans transalp arbejde
bare igennem hel møget. Han kom hen til mig og så begyndte vi bare at
skraldgrine! På det tidspunkt var det at det gik op for os hvad fanden det
lige var vi havde lavet! Var vi væltet var maskinerne temlig sikkert døde,
vi var gennemblødt og smurt ind i pladder, men det var vildt fedt. Søren var
ved at brække sig af grin da han fortalte om hvor lam jeg så ud da jeg zig
zaggede igennem vandet i et desperat forsøg på at finde lidt lavere vand.
Nå, vi lod XT'eren tøre lidt og fik liv i svinet igen, så gik det ellers
hjemad, vaske kværnene og så have noget at æde.

En SKØN dag på de nordjyske strande, som der helt sikkert kommer flere af.

Så hvis nogen af jer fra tkd en dag skulle komme forbi nordjylland, eller
østjylland hvor søren bor, så slå lige på tråden, så finder vi noget pladder
at fræse i.

Med Venlig Hilsen

Anders Ziegler

Yamaha XT600E

Fra : Lasse

Dato : 31-05-03 10:30

kanon historie, det ender med at skal købe en påhængsmotor og sætte den
bag på mcen, så i kan lave en amfimotorcykel...
Lasse

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 02-06-03 21:59

"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote:

>Hej NG. Her er lige en lille tur beretning fra i Torsdags

PÅNG!

Så kort kan dét siges

--
..: Kåre Nejmann :.