Postnumre i tyskland
Fra : Henry

Dato : 28-03-01 11:18

Hej

Når man nu sidder og savler over de brugte MC'er på www.mobile.de så ville
det være rart at vide hvor langt man skal kører for at hente en eventuel
model der nede. Hvem ved hvordan postnumrene er opdelt i Tyskland? Jeg tror
selv at numrene starter fra nord mod syd, lavest nordligst... men det kan jo
være forkert??

Henry

Fra : pbe@danfoss.com

Dato : 28-03-01 11:31

Prøv f. eks

http://www.nads.de:82/WWW/PLZ.html

eller

http://www.bizlinx.de/laender/deutschland/facilities/facilities_kommunikation.phtml

Peter

Fra : Finn Rasmussen

Dato : 28-03-01 14:10

Henry skrev i meddelelsen ...
> [...]
Hvem ved hvordan postnumrene er opdelt i Tyskland? Jeg tror
>selv at numrene starter fra nord mod syd, lavest nordligst... men det kan

Hej Henry

Det er ikke helt forkert men der er dog lavet lidt om siden de gik over til
5 cifre. Men groft sagt er det opdelt nogenlunde sådan:

0xxxx = Det gamle Østtyskland
1xxxx = Berlin
2xxxx = Nordtyskland (Flensburg - Hamburg)
3xxxx = Hannover (Niedersachsen)
4-5xxxx = Køln og Ruhr området
6xxxx = Frankfurt
7xxxx = Stuttgart
8xxxx = München

Dvs at 0-1xxxx er i Øst, 2-3xxxx Nord, 4-5xxxx Vest, 6xxxx Midt og 7-8xxxx
Syd.

Håber det hjælper
Finn

Fra : Henry

Dato : 29-03-01 08:46

Aha, så må jeg hellere kikke i 2xxxx.

Takker
Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-03-01 14:22

Henry wrote:

> [...]
> model der nede. Hvem ved hvordan postnumrene er opdelt i Tyskland? Jeg
> tror selv at numrene starter fra nord mod syd, lavest nordligst... men det

Man kunne evt. prøve Shell Geostar: www.shellgeostar.dk eller noget i den
stil
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-03-01 16:56

Der er også en mulighed, at i stedet for selve postnummeret, så tager man
postbyen...

Og så går man ind på www.meinestadt.de og der kan man så indtaste byens
navn, og kort og det hele dukker frem..

Har selv prugt det flittigt, og er tilfreds med det

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup