Benzin- og dieselstarter til test for utæt~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 30-05-03 18:05

Er der nogle der har erfaringer med at anvende "Benzin- og dieselstarter" på
spraydåse (fås på tankstationer) til at checke for utætheder i
luftindtagene?

Jeg har ladet mig fortælle at man varsomt, med maskinen i tomgang, kan
spraye lidt af dette ved de punkter, hvor man kan formode en utæthed kan
være. Hvis der er en utæthed, vil startersprayen blive suget ind og
omdrejningerne vil kortvarigt stige / give et "hop".

Hvad siger I? Er det en farbar vej?

Fra : Armand

Dato : 30-05-03 19:17

Henrik Olsen <ho_mapsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en
> [...]

> være. Hvis der er en utæthed, vil startersprayen blive suget ind og
> omdrejningerne vil kortvarigt stige / give et "hop".

Jup!
Det er efterhånden nærmest et klassisk trick her på gruppen!

Det skal lige pointeres at startgas = æter, som er endog meget
letantændelig, så det skal ikke være ukontrolleret brug på en motor med
gnistrende tændkabler =

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-05-03 19:19

> Er der nogle der har erfaringer med at anvende "Benzin- og
> dieselstarter" på spraydåse (fås på tankstationer) til at checke for
> utætheder i luftindtagene?
> Hvad siger I? Er det en farbar vej?

Jeps, du prøver dig bare frem.
På min egen kan jeg tydeligt høre at den stiger i omdrejninger når jeg
sprøjter lidt startspray ind i luftfilterkassen, men det kan heldigvis ikke
frembringes ved at sprøjte andre steder.

signing off.. Martin Sørensen