/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forsikring / budget + en bunke andre spørg~
Fra : Anders Houmark


Dato : 30-05-03 16:57

Hejsa..
Nu er jeg godt nok snart ved at gå til over at høre alle de mc'ere trille
rundt på vejene...... MÅ bare have mig en, og der kan nærmest ikke gå
hurtigt nok ...
Er snart færdig med skolen, så jeg regner med at finde mig et arbejde og
spare sammen til kort og mc så jeg kan være klar til næste sæson...
Jeg har læst på DMCN siden, men fandt ikke noget med priser osv. og det er
derfor jeg spørger her..

Forsikring, hvad koster det? Jeg går ikke ud fra at jeg som ny-mc'ist kan
forsikre noget til andet end himmelhøje priser.. Dækker trin fra
bilforsikring over på mc forsikring? Tror nok at jeg er på trin 7 (med 10-1
hvor 1 er lavest pris) hos Tryg.. Men man kan ikke beregne priser på nettet,
kun til biler.. Og hvis man ringer til dem vil de jo have et mc navn.. og
det har jeg ikke lige fundet endnu :)

Jeg går sådan lidt ud fra at min start cykel vil ligge på ca. 250-500ccm,
overvejede Suzuki GSX250 indtil jeg fandt ud af den var 2takter .. og det
knallert agtige forbrændingssystem er jeg ikke meget vild med... men stinker
jo af afbrændt olie efter kort tid :(..
Overvejede så lidt en GS500, men de er alligevel rimelig dyre.. ved ikke
lige om det er det bedste at starte med en mc til 50000 brugt.. det kan vel
godt blive dyrt i forsikring?
Kan i komme på andre motorcykler som er billige at forsikre som ny-mc'ist?
Det må meget gerne være med udseende som GSX250'eren..

Hvad koster det ellers at have MC?
Kædespray.. hvor meget koster det / hvor meget får man brugt?
Jeg har læst folk skriver kæden holder længere med en ScottOiler.. Dette er
vel fordi man ikke selv får givet den olie præcis når den har brug for det.
Hvordan ved man at maskinen skal have "stillet kæde" (går ud fra det er en
opstramning af kæden der menes) ?
Dæk får man vel også brugt et par af på en sæson? Læste i en anden tråd at
Pilot dækkan fås for omkring 500 pr. stk. det lyder ikke så galt igen..

Hvor tit bør man få kværnen efterset? Det er nok smart at få en professionel
til at gøre de de første par gange.. når jeg nu ikke aner en fis om det :)

På forhånd tak, mvh

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



 
 
Martin Sørensen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 30-05-03 17:28

> Nu er jeg godt nok snart ved at gå til over at høre alle de mc'ere
> trille rundt på vejene...... MÅ bare have mig en, og der kan nærmest
> ikke gå hurtigt nok ...

Jeg har lige været ude at trille små 30km. Det var også lækkert i det vejr.


> Forsikring, hvad koster det? Jeg går ikke ud fra at jeg som ny-mc'ist
> kan forsikre noget til andet end himmelhøje priser.. Dækker trin fra
> bilforsikring over på mc forsikring? Tror nok at jeg er på trin 7
> (med 10-1 hvor 1 er lavest pris) hos Tryg.. Men man kan ikke beregne
> priser på nettet, kun til biler.. Og hvis man ringer til dem vil de
> jo have et mc navn.. og det har jeg ikke lige fundet endnu :)

Prøv at spørge efter priser til de forskellige modeller du tænker på, det
kan ske at det kan få dig til at udelukke nogle modeller.

Du skal også beslutte dig for om du skal have kasko eller kan nøjes med
ansvar. Kan du nøjes med ansvar er GF nok blandt de billigste alt afhængig
af hvor du bor. Du kan udregne priser på deres hjemmeside
www.gf-forsikring.dk.

> Jeg går sådan lidt ud fra at min start cykel vil ligge på ca.
> 250-500ccm, overvejede Suzuki GSX250 indtil jeg fandt ud af den var
> 2takter .. og det knallert agtige forbrændingssystem er jeg ikke
> meget vild med... men stinker jo af afbrændt olie efter kort tid :(..

Jeg ved ikke hvilken GSX250 du har kigget på, for alle dem jeg kender til
har absolut været 4-taktere. Ikke nogle særligt spændende motorcykler, men
nu ved jeg ikke om det var GSXR250 du tænkte på? Den er også 4-takter, men
en del mere fiks at se på.

> Overvejede så lidt en GS500, men de er alligevel rimelig dyre.. ved
> ikke lige om det er det bedste at starte med en mc til 50000 brugt..
> det kan vel godt blive dyrt i forsikring?

Kommer igen an på om du tænker kasko eller ansvar. GS500 har ikke kåbe (som
std.), mens GSXR-250 har fuldkåbe. Det kan godt spille en betydelig rolle i
prisen på en kaskoforsikring.

> Kan i komme på andre motorcykler som er billige at forsikre som
> ny-mc'ist? Det må meget gerne være med udseende som GSX250'eren..

Det må være GSXR-250 du tænker på, for GSX250 er der forhåbentligt ingen der
synes ser vildt godt ud.
Du finder nok ikke andre ligeså sporty MC'er i samme prisklasse som
GSXR-250'eren.

> Hvad koster det ellers at have MC?

Tænk ikke over det. Min motorcykel kostede kun 17500,-, men jeg har brugt
over 50.000,- på eventyret indtil videre. Det er inkl. kørekort, tøj, benzin
osv.

> Kædespray.. hvor meget koster det / hvor meget får man brugt?

Jeg købte 3 store dåser ved Louis på tilbud til 70-80,- Der er til meget
længe. Alt afhængig af hvor meget du kører og om du kører med O-rings kæde
eller ej, så vil jeg skyde på 1-3 måneder/dåse.

> Jeg har læst folk skriver kæden holder længere med en ScottOiler..
> Dette er vel fordi man ikke selv får givet den olie præcis når den
> har brug for det.

Scott-oiler giver konstant kæden olie, men når man selv gør det vil den til
tider have for meget fedt og andre tider for lidt fedt. Det kan man udligne
ved at give kæden fedt lidt oftere, men så til gengæld give den lidt mindre.

> Hvordan ved man at maskinen skal have "stillet
> kæde" (går ud fra det er en opstramning af kæden der menes) ?

Det kontrollerer man engang imellem.

> Dæk får man vel også brugt et par af på en sæson? Læste i en anden
> tråd at Pilot dækkan fås for omkring 500 pr. stk. det lyder ikke så
> galt igen..

Næh, men det afhænger også meget af hvilken cykel du får købt dig. Sådan en
gammel sag som min XS400 fra 1983, der er dækudvalget ikke så voldsomt.
Pilot-modellen kan heller ikke fås i 'min' størrelse.

> Hvor tit bør man få kværnen efterset? Det er nok smart at få en
> professionel til at gøre de de første par gange.. når jeg nu ikke
> aner en fis om det :)

Hvis du kender en der ved noget om motorcykler så få hellere ham til at
hjælpe dig i starten. Du kan lige så godt lære noget selv. Tro mig, det er
meget billigere i længden.

Problemet ved at smide den til en mekaniker er at når den skal til service
for 2. gang, så aner du lige så lidt om hvad der skal ordnes, og er nødt til
at sende den til mekanikeren igen. Du kan lige så godt bruge den onde cirkel
og lære noget selv fra starten. De elementære ting som kontrol af bremser,
justering af kæde, smøring af kabler osv. er også nemme at ordne selv.
Indstilling af ventiler er nok ikke det første du skal give dig i kast med,
hvis du får dig en GSXR-250.

signing off.. Martin Sørensen



Martin Sørensen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 30-05-03 17:50

>> Hvor tit bør man få kværnen efterset? Det er nok smart at få en
>> professionel til at gøre de de første par gange.. når jeg nu ikke
>> aner en fis om det :)
> Du kan lige så godt bruge den onde cirkel og lære noget selv fra starten.

Bryde, ikke bruge.

signing off.. Martin Sørensen



Anders Houmark (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 30-05-03 17:58


"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed7869f$0$4349$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Nu er jeg godt nok snart ved at gå til over at høre alle de mc'ere
> > trille rundt på vejene...... MÅ bare have mig en, og der kan nærmest
> > ikke gå hurtigt nok ...
>
> Jeg har lige været ude at trille små 30km. Det var også lækkert i det
vejr.
>

Ah.. Jeg er misundelig


> Prøv at spørge efter priser til de forskellige modeller du tænker på, det
> kan ske at det kan få dig til at udelukke nogle modeller.

Det er svært når man ikke aner hvilken model man leder efter :).. Men ok,
vil ikke have chopper og krom osv :)..

> Du skal også beslutte dig for om du skal have kasko eller kan nøjes med
> ansvar. Kan du nøjes med ansvar er GF nok blandt de billigste alt afhængig
> af hvor du bor. Du kan udregne priser på deres hjemmeside
> www.gf-forsikring.dk.

Hmmm Den side er vist ikke for spids, eller er forsikringer bare så billige
til MC?
Ved 0-175ccm skal jeg betale 1103 og 176-999ccm er det 2204.... Det er da
ikke meget, eller er det fordi jeg kommer fra en bilforsikring til 8000
årligt?

> > Jeg går sådan lidt ud fra at min start cykel vil ligge på ca.
> > 250-500ccm, overvejede Suzuki GSX250 indtil jeg fandt ud af den var
> > 2takter .. og det knallert agtige forbrændingssystem er jeg ikke
> > meget vild med... men stinker jo af afbrændt olie efter kort tid :(..
>
> Jeg ved ikke hvilken GSX250 du har kigget på, for alle dem jeg kender til
> har absolut været 4-taktere. Ikke nogle særligt spændende motorcykler, men
> nu ved jeg ikke om det var GSXR250 du tænkte på? Den er også 4-takter, men
> en del mere fiks at se på.

Ah jeg forvekslede den med en Aprilia RS250 .. Ups.. Og jov, det er nok
model R jeg tænkte på.. Der er et par stykker herinde som kører rundt på
sådan nogle svjv.


> Kommer igen an på om du tænker kasko eller ansvar. GS500 har ikke kåbe
(som
> std.), mens GSXR-250 har fuldkåbe. Det kan godt spille en betydelig rolle
i
> prisen på en kaskoforsikring.

Jeg regner ikke med kaskoforsikring det første stykke tid.. det er sikkert
noget dyere og ikke til at betale :-/... Det dyreste er vel fuldkåbe.

> > Kan i komme på andre motorcykler som er billige at forsikre som
> > ny-mc'ist? Det må meget gerne være med udseende som GSX250'eren..
>
> Det må være GSXR-250 du tænker på, for GSX250 er der forhåbentligt ingen
der
> synes ser vildt godt ud.

hehe enig... modellen uden R ligner jo en Suzuki Samurai knallert


> Du finder nok ikke andre ligeså sporty MC'er i samme prisklasse som
> GSXR-250'eren.

OK så må jeg jo prøve at kigge lidt på brugtpriser på sådan nogen.

> Hvis du kender en der ved noget om motorcykler så få hellere ham til at
> hjælpe dig i starten. Du kan lige så godt lære noget selv. Tro mig, det er
> meget billigere i længden.

Jeg kender en der restaurere gamle motorcykler + kører veteran løb i England
og sådan noget.. Kan være han vil hjælpe når den tid kommer :)


> signing off.. Martin Sørensen

Mange tak for svaret :)
Mvh,

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



MKS - 74 (30-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-03 18:07

On Fri, 30 May 2003 18:58:14 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:

>Ah jeg forvekslede den med en Aprilia RS250

Ja og den gør du da også klogt i at frasortere

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Anders Houmark (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 30-05-03 18:22


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:mo3fdv4ok322avdqmhmoab0emi4cvkveq0@4ax.com...
> On Fri, 30 May 2003 18:58:14 +0200, "Anders Houmark"
> <anders@andersh.dk> wrote:
>
> >Ah jeg forvekslede den med en Aprilia RS250
>
> Ja og den gør du da også klogt i at frasortere

Det kan godt være den er sporty og kører rigtig godt, men jeg har ikke megen
lyst til 2takts maskineri, de lugter og forurender meget :(


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



MKS - 74 (30-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-03 18:23

On Fri, 30 May 2003 19:21:44 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:


>Det kan godt være den er sporty og kører rigtig godt, men jeg har ikke megen
>lyst til 2takts maskineri, de lugter og forurender meget :(

Hvilket er meget heldigt for en begynder på en RS250 er en særdeles
uheldig cocktail ,selv for folk med erfaring lidt af en håndfuld...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Jon Larsen (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 03-06-03 14:27


> >
> > Jeg har lige været ude at trille små 30km. Det var også lækkert i det
> vejr.
> >
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det der gider jeg slet ikke høre på !!! ;-D

Venter stadig på at de skal få fingrene ud og få honet min cylinderblok,
inden jeg kan bestille de reservedele jeg skal bruge...
Er ved at få så lange boller, at det ender med jeg falder i dem...


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport ( i koma )
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "






MKS - 74 (30-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-05-03 18:04

On Fri, 30 May 2003 18:28:15 +0200, "Martin Sørensen"
<mos@FJERNlaxity.dk> wrote:


>Du finder nok ikke andre ligeså sporty MC'er i samme prisklasse som
>GSXR-250'eren.

Ahem - jeg kender ellers godt een

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Jacob Bunk Nielsen (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 31-05-03 00:15

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Hvilket er meget heldigt for en begynder på en RS250 er en særdeles
> uheldig cocktail ,selv for folk med erfaring lidt af en håndfuld...

Jeg var ude og prøve en kort tur på en her for en måneds tid
siden. Jeg må bestemt betegnes som begynder (har kørt ca. 4,5 kkm på min
Bandit 600).

Nøj, hvor var den død ved lave omdrejninger. Koblede man til i 1. gear
ved under 4-5000 RPM var den ved at gå i stå. Men så ved 8-9000 RPM var
det som om der kom en og sparkede een hårdt i røven, for så tog den
godt nok ved.

Absolut et rigtig sjovt stykke legetøj, men ikke ret sikkert ikke
specielt fed som transportmiddel.

--
Jacob - www.bunk.cc
Life is difficult because it is non-linear.

MKS - 74 (31-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-03 00:21

On Sat, 31 May 2003 01:14:53 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:


>Nøj, hvor var den død ved lave omdrejninger. Koblede man til i 1. gear
>ved under 4-5000 RPM var den ved at gå i stå. Men så ved 8-9000 RPM var
>det som om der kom en og sparkede een hårdt i røven, for så tog den
>godt nok ved.

Akkurat,men også det der gør at den ikke er specielt egnet til en
begynder,den er ikke for fem flade øre tilgivende,den gør nøjagtig
hvad man beder den om,uanset om det er fornuftigt eller ej - der
findes kun en måde at køre den på hvis det bare skal give lidt mening
og det er ikke specielt sundt udenfor en racerbane

>Absolut et rigtig sjovt stykke legetøj,

Meget-meget sjovt

> men ikke ret sikkert ikke specielt fed som transportmiddel.

Temmelig elendig faktisk....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Hekto (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-05-03 00:14

In article <3ed7869f$0$4349$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Martin
Sørensen says...
> Jeg ved ikke hvilken GSX250 du har kigget på, for alle dem jeg kender til
> har absolut været 4-taktere. Ikke nogle særligt spændende motorcykler, men
> nu ved jeg ikke om det var GSXR250 du tænkte på? Den er også 4-takter, men
> en del mere fiks at se på.
>
>
GSX'ere er fireventilede (X'et) firtaktere.
RG og RGV er 2-T'ere.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Freddy Lang (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 31-05-03 00:16

Anders Houmark wrote:

[snip]

> Forsikring, hvad koster det? Jeg går ikke ud fra at jeg som ny-mc'ist
> kan forsikre noget til andet end himmelhøje priser.. Dækker trin fra
> bilforsikring over på mc forsikring? Tror nok at jeg er på trin 7
> (med 10-1 hvor 1 er lavest pris) hos Tryg.


Både ja og nej, til det med de himmelhøje priser... Jeg er selv kunde hos
Tryg, og dem kan jeg kun anbefalde til andre. Ved Tryg mener jeg at du
direkte kan overføre anciennitet mellem bil og MC, da de blot regner MC'en
som køretøj nummer to. Naturligvis har MC'en sin helt egen pris, ligesom du
også ville være nødt til at betale forskellige præmier for hhv. en Skoda 105
og en Golf GTI.
Tryg har forøvrigt lige lavet deres forsikringssystem om... førhen betalte
man et givet, fast beløb (pr. halvår), og så fik man penge tilbage for de
måneder hvor man indleverede pladerne, minus et lille symbolsk beløb for
stilstand. Jeg betalte således 2727,- halvårligt (dette er højeste
(billigste) trin, Trin 10, hos Tryg) for fuld kasko på min SV 650 S, og fik
omkring 1500,- tilbage for at indlevere pladerne fra ca. oktober til ca.
marts.
Deres nye system er ligesom TopDK's, hvor man betaler for et helt år, men så
bare ikke må køre i december, januar og februar. Da jeg ydermere har kørt
skadefrit i en periode (jeg kan ikke huske om det er to eller fem år, da jeg
aldrig har haft en skade), er jeg rykket op i en slags Super Elite MC'ist
klasse... så nu giver jeg 2457,- HEL-årligt for min SV'er... med fuld kasko.
Og så er min selvrisiko forøvrigt faldet fra 9300,- til nu omkring 6400,-
Det skal jo så lige siges, at jeg har alle mine forsikringer hos Tryg, både
bil, MC, indbo, og vist også noget ulykke.

Når du engang når så langt, at det begynder at blive aktuelt, så synes jeg
du skulle lave en lille liste over de motorcykler, du godt kunne tænke dig.
Så skal du, med listen i hånden, ringe rundt til de forskellige
forsikringsselskaber, og så simpelthen spørge dem, hvad de skal have for
hver enkelt model. Eller endnu bedre, inviter en konsulent fra hvert
selskab, hjem til dig, så I kan få en sludder. Ofte kan du lave små
studehandler med "din personlige" forsikringsmand, som du ikke kan lave med
en eller anden (undskyld udtrykket) dum gås inde på hovedkontoret.


Hmm... just my five cents... håber, du kan bruge det.


Mvh
Freddy
SV 650 S-K1



Henrik Nielsen - Rap~ (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 31-05-03 10:50

Du kan sagtens overføre anciennitet fra bil til MC. Har ikke hørt om nogen
der ikke kan, ellers er det bare at finde et andet selskab.

Priser afhænger meget af model.

Vi ses derude

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Anders Houmark (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 31-05-03 17:33


"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:59LBa.22342$YZ6.996223@news010.worldonline.dk...
> Hejsa..

[SNIP]
Mange tak for jeres svar .. Det gav jo anledning til lidt nye spørgsmål
..
Jeg ved godt i ikke kan give en præcis vurdering af hvad forsikring vil
koste mig, og at det er bedst at ringe til forsikringsfolkene, men de åbner
først på mandag såeh..

Hvad tror i det vil koste at forsikre en Suzuki GSX-R 250 ?
Hvordan har ovennævnte cykel det sammen med (forholdsvis) høje mennesker?
Jeg er 188CM høj og render rundt og vejer 0.1 Ton... Så jeg er ikke i
flueklassen.. Kan jeg passe sådan en MC ?

Kan det også passe at den ikke er til at finde i Mc Revyen? Jeg har kigget
utallige årgang igennem, 89-94 vist nok.. og der var den ikke at finde.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Daniel Alstrup (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Alstrup


Dato : 31-05-03 18:05

"Anders Houmark" skrev i en meddelelse
news:lM4Ca.23151$YZ6.1079311@news010.worldonline.dk...
> Hvad tror i det vil koste at forsikre en Suzuki GSX-R 250 ?

Hos GF koster den ikke ret meget med kun ansvar! Ifølge deres brochure og
hjemmeside (www.gf-forsikring.dk) koster det ml. 1.376 og 4.571 kr alt efter
bopæl og ancinnitet (sikkert forkert stavet . Jeg er 23 år og har aldrig
haft egen forsikring før, jeg skal give 2.308 kr. om året for kun ansvar....
det syn's jeg er ok billigt. De kigger kun på om motoren er højest 175 ccm
eller højest 999 ccm...


Hygge...
Daniel



MKS - 74 (31-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-03 18:21

On Sat, 31 May 2003 18:32:54 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:

>Hvad tror i det vil koste at forsikre en Suzuki GSX-R 250 ?

Da det ville være omtrent hul i hovedet at kaskoforsikre sådan en sag
,der yderst sjældent er mere end max 22-25 kkr værd,kan du vel klare
dig med ansvarsforsikring og der kan du nøjes med omkring 2.000 pr. år

>Hvordan har ovennævnte cykel det sammen med (forholdsvis) høje mennesker?
>Jeg er 188CM høj og render rundt og vejer 0.1 Ton... Så jeg er ikke i
>flueklassen.. Kan jeg passe sådan en MC ?

Hmmmmm,det lyder ikke sådan hulens godt for det _er_ en lille cykel
lavet til små japanere (hjemmemarkedscykel),på den anden side så er
folk meget forskelligt proportioneret og måske alligevel du kan sidde
komfortabelt og naturligt på den....det må komme an på en prøvetur,mon
ikke du når du har kortet kan tiltuske dig en lille tur...

>Kan det også passe at den ikke er til at finde i Mc Revyen?

Ja det kan det vist godt,men gå på biblioteket og find de gamle numre
af "motorcyklen" hvor den på et tidspunkt er anmeldt - kigger du
google igennem for gamle indlæg vil du iøvrigt se at det ikke er en
helt uproblematisk cykel at have med at gøre...Det er cykler der har
stået på lager et par år før de blev sendt til DK i et større parti
(de officielt hjemtagne),så de er efterhånden temmelig gamle og en del
af dem har været gennem et utal af ejere,der er virkelig meget crap
imellem,så det vil nok være en god ide at tage en MC-kyndig med når
sådan en cykel skal beses...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Anders Houmark (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 31-05-03 21:49


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:33phdvgejhqc0mlvg9teauc3vufvbhla4d@4ax.com...
> On Sat, 31 May 2003 18:32:54 +0200, "Anders Houmark"
> <anders@andersh.dk> wrote:
>
> >Hvad tror i det vil koste at forsikre en Suzuki GSX-R 250 ?


Mange tak for svarende.

> Da det ville være omtrent hul i hovedet at kaskoforsikre sådan en sag
> ,der yderst sjældent er mere end max 22-25 kkr værd,kan du vel klare
> dig med ansvarsforsikring og der kan du nøjes med omkring 2.000 pr. år

Ja, den skal ikke kasko forsikres..
Men for pokker da.. 2000 kroner lyder helt sindssygt i mine ører ... Den
er både hurtigere end de fleste biler, og så er den langt billigere.. men ja
ok, mc'ere laver nok ikke specielt stor skade når de crasher (set i forhold
til en bil som vejer 5x så meget)

> >Hvordan har ovennævnte cykel det sammen med (forholdsvis) høje mennesker?
> >Jeg er 188CM høj og render rundt og vejer 0.1 Ton... Så jeg er ikke i
> >flueklassen.. Kan jeg passe sådan en MC ?
>
> Hmmmmm,det lyder ikke sådan hulens godt for det _er_ en lille cykel
> lavet til små japanere (hjemmemarkedscykel),på den anden side så er
> folk meget forskelligt proportioneret og måske alligevel du kan sidde
> komfortabelt og naturligt på den....det må komme an på en prøvetur,mon
> ikke du når du har kortet kan tiltuske dig en lille tur...

Det må jeg bare gøre.. Eller også må jeg prøve at finde en større cykel.. Er
der nogen af jer der har nogen anelse om prisen for ansvarsforsikring på en
600ccm GSX-R f.eks.?

> >Kan det også passe at den ikke er til at finde i Mc Revyen?
>
> Ja det kan det vist godt,men gå på biblioteket og find de gamle numre
> af "motorcyklen" hvor den på et tidspunkt er anmeldt - kigger du
> google igennem for gamle indlæg vil du iøvrigt se at det ikke er en
> helt uproblematisk cykel at have med at gøre...Det er cykler der har
> stået på lager et par år før de blev sendt til DK i et større parti
> (de officielt hjemtagne),så de er efterhånden temmelig gamle og en del
> af dem har været gennem et utal af ejere,der er virkelig meget crap
> imellem,så det vil nok være en god ide at tage en MC-kyndig med når
> sådan en cykel skal beses...

Ok tak får rådet.. det vil jeg gøre..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Daniel Alstrup (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Alstrup


Dato : 31-05-03 22:15

"Anders Houmark" skrev i en meddelelse
news:Tw8Ca.23209$YZ6.1094541@news010.worldonline.dk...
[klip]
> Det må jeg bare gøre.. Eller også må jeg prøve at finde en større cykel..
Er
> der nogen af jer der har nogen anelse om prisen for ansvarsforsikring på
en
> 600ccm GSX-R f.eks.?

Tja, hvis det igen kun er ansvar, vil prisen hos GF være præcis den samme
som med 250'eren!! Sygt, ikk'? Sådan en fætter rykker godt nok for
vildt.... Efter jeg har prøvet en sådan er det min drøm, men jeg må nok
nøjes med babyen til økonomien bliver bedre.


Hygge...
Daniel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste