xj 900 tomgangsproblem
Fra : viffer8811

Dato : 29-05-03 20:54

Min xj 900 (4bb) har periodevis problemer med at "slippe"
omdrejningerne, det er kun fra ca 1800-2000 omd. og ned til tomgang,
1100 omd. der er problemer, den er længe om at komme ned og ofte bliver
den på ca. 1500 omd. indtil man har gasset lidt op et par gange.
Speederkablet hænger ikke, jeg har sovset hele karburator/indsugning ind
i startgas for at finde evt. falsk luft, uden held. Det er altså kun
periodisk og altid på varm motor. Den har i samme forbindelse fået lidt
sværere ved at starte hvis man ikke lige får ramt rigtig med choker/gas
i første forsøg.

Nicolai

http://www.kandu.dk/

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-05-03 01:19

"viffer8811" <viffer8811.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> periodisk og altid på varm motor. Den har i samme forbindelse fået lidt
> sværere ved at starte hvis man ikke lige får ramt rigtig med choker/gas

Har prøvet det samme på en xj900.Der var kommet slidmærker på
gasspjælne så de blev hængene.Prøv at tage toppen af og mærk om de glider
ellers
poler med grit 3000 og autosol til det kører.
Hej palle.