Hjælp søges- RD350 svært ved at starte
Fra : Rex

Dato : 28-03-01 06:17

Jeg har en RD 350 YPVS ´84.

Kører fint, lige untagen de 2 problemer den har.

Svært ved at starte og kan ikke holde tomgang.

Hvad skal jeg kigge efter??

Fra : Sand

Dato : 28-03-01 07:16

"Rex" <rex03@hotmail.com> wrote in message
> Svært ved at starte og kan ikke holde tomgang.
>
> Hvad skal jeg kigge efter??
Et langt lige stykke, hvor du kan stramme rullen, så har du ikke
tomgangsproblemer :0)

Nå tilbage til spg.: Er tomgangsproblemerne med kold/varm motor??

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Rex

Dato : 28-03-01 07:26

Ved kold motor, starter ok når den er varm.

Undskyld Hvad mener du med "rullen" Er det kabel justeringen du hentyder
til??

Fra : Sand

Dato : 28-03-01 09:49

> Undskyld Hvad mener du med "rullen" Er det kabel justeringen du
hentyder
> til??
Det var sg. egentlig bare ment som en lille joke - men jeg
fatter heller aldrig en ski'!
Undskyld forvirringen!!

Mvh . Sand

Fra : Armand

Dato : 29-03-01 02:38

Sand <a.pedersen@tricon.dk> skrev i en news:99s8k7$no7$1@sunsite.dk...
> "Rex" <rex03@hotmail.com> wrote in message
> Det var sg. egentlig bare ment som en lille joke - men jeg
> fatter heller aldrig en ski'! Undskyld forvirringen!!

Der er mere end et gran sandhed i din "joke"!
En godt tilsodet totakter, der har kørt alt for meget by-kørsel og med
forkert gasbrug (læs lige mit tip i strengen: "71 km/l ???" ), er ikke
værd
at justere på førend at den er blevet kørt godt igennem (KBH - Esbjerg
og retur i 3. eller 4.!?) !!!

Derudover kan jeg kun kommentere Rex's spørgsmål med klassiker-svaret
til
totakts-ejere: Prøv med et par nye tændrør
(og her er ND at anbefale frem for NGK!)

--
Armand.

Fra : Rex

Dato : 29-03-01 08:37

Har skiftet tændrør... Ingen forbedring..
-Rex

Fra : Michael Helsvig

Dato : 28-03-01 03:19

Rex wrote:

> Svært ved at starte og kan ikke holde tomgang.
>
> Hvad skal jeg kigge efter??

Det er typisk tegn på at karburator, tænding eller udstødning skal
efterses, i den rækkefølge. For at påvise at det er karburator, kan du
prøve at hælde lidt ren benzin direkte ned i karburatorspjældene, og
hurtigt starte bagefter. Hvis den springer igang, har du påvist at
dyserne eller karrene i karburtoren skal efterses. I sjældne tilfælde
skyldes det for lavt spændingsniveau, som gør at gnisten forsvinder.
Dette påvises med et voltmeter direkte henover batteripoler, mens
motoren kører. Spændingen skal naturligvis være over 12 V til hver en
tid.
Falder den under, er det tegn på at laderelæ skal efterses.

Fra : Rex

Dato : 28-03-01 07:42

Skal lige tilføjes:
Den kan ikke holde tomgang hverken kold eller varm.