Tak for ingen hjælp... surt opstød
Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 28-05-03 16:36

Jeg syntes det er flot at man hilser og hilser på hinanden til armene er ved
at falde af. Men hvis man en dag holder i nødsporet med død mc og har brug
for hjælp, er der sgu ingen venlighed at hente. Så køre den ene mc efter den
anden bare forbi som om intet er hændt. DET syntes jeg virkeligt er flot!
Det skal lige siges at jeg altid selv holder ind for at høre om jeg kan
hjælpe.

Nå men efter 1/2 time i nødsporet på Holbækmotorvejen lige før ring 2, fik
jeg heldigvis lavet en nødløsning så motoren lige kunne klare de sidste
kilometer hjem. På dette tidspunkt havde mindst 15 motorcykler paseret mig
uden at stoppe op.
Resten af vejen hjem forsøgte jeg at bevare min surhed og lade være med at
hilse igen -det lykkedes -næsten.

Morten NX650

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-05-03 16:54

M. G. Nielsen. wrote:
> [...]
> Resten af vejen hjem forsøgte jeg at bevare min surhed og lade være
> med at hilse igen -det lykkedes -næsten.

______________________________________

Kan godt forstå din vrede, og min forklaring er, at der vist er for mange
"wannabe-motorcykelister" som bare synes om at køre, og så glemmer
fællesskabet og venligheden... Dem er der i hvert fald en hel del af her på
Vestsjælland, ved jeg! :o/
Hvis det er nogen trøst, så havde jeg skam stoppet og hjulpet, hvis jeg
havde mødt dig!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Armand

Dato : 28-05-03 19:29

Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> "wannabe-motorcykelister" som bare synes om at køre, og så glemmer
> fællesskabet og venligheden... Dem er der i hvert fald en hel del af her

Flyt til fastlandet!

Ved mit lille brændstof-kiks i Lørdags havde jeg egentlig "Kun-racerne" i
minibus med racer-motorcykler og masser af totakts-bensin nogle få km foran
mig, og med mulig telefonisk kontakt; men vanen tro afventede jeg istedet en
motorcyklist, der sikkert ville hjælpe mig med at hente bensin ved nærmeste
tank. Men 511'eren var helt mc-fri den eftermiddag, og den eneste tohjuler
jeg så, var en ØV'ert der kunne oplysen mig at der var mere end 10 km til
nærmeste tank!
Efter så at have købt ½ plæneklipperdunk ved nærmeste nabo, tankede jeg
senere i Sabro på Århus-Viborg vejen, Jeg købte mig en af de efterhånden
sjældne isbåde (samt et par 70cl's Hancock-bajere til den pizza jeg var på
vej hjem til) og gik over vejen for at beskue en traktor-handlers udvalg
imens jeg spiste løs af damperen!
Mens jeg står der der hører jeg en motorcykel nærme sig fra Århus, og en
Bandit kører forbi: Jeg står på fortovet i fuldt ornat og hilser på
motorcyklisten som jo burde genkende mig som en medsammensvoren. Han hilser
igen, men laver en 180° U-vending ved lyskrydset 100 meter derfra og vender
tilbage for at høre om jeg havde problemer
Da jeg forklarede ham at Lillefrøen holdt på tanken overfor og jeg blot var
ved at fouragere, svarede han at han havde genkendt isbåden i den hånd jeg
hilste med, som en mobilos og derfor tænkte at jeg måtte have problemer!!

Da jeg vendte tilbage til Lilefrøen kunne jeg ikke dy mig for at kommentere
situationen overfor en lokal bondeka'l der tankede sin Ford: "tænk sig at
blive antastet blot fordi man så ildestedt ud" forklarede jeg, hvorefter
borgerdyret lige tyggede på meningen og følgelig måtte indrømme at dét havde
hán ihvertfald aldrig oplevet!

Mit første forsøg på at tigge bensin på "åstedet", var forøvrigt ved en mand
der var ifærd med at save et fældet træ op: Han havde sikkert kun to-takts
bensin, mente han og bad mig om at følge med hen til hans baggård tre
parceller væk.
Ankommet konstanterede han at der kun var en mini-sjat i hver af de tre
dunke han havde stående, hvorefter han gik hen til garageporten og rodede
efter noget i lommen på sin ophængte jakke: Bilnøglerne! "Vi kan jo
ligesågodt få hentet noget" (= ~10km!), sagde han
Jeg afslog dog høfligt og foreslog at forsøge mig i naboskabet inden at det
skulle komme så langt!

Mit første forsøg derefter skulle så vise sig at være hos en motorcyklist
med en TRX'er bag garageporten, og så var min lykke gjort

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-03 20:38

Ellers ringer du bare til Raptor når du er i nærheden, så skal en af os nok
komme ud med lidt benz, hvis det skulle ske igen

Var det efter du havde besøgt os i lørdags??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 29-05-03 11:42

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Ellers ringer du bare til Raptor når du er i nærheden, så skal en af os
nok
> komme ud med lidt benz, hvis det skulle ske igen
>
> Var det efter du havde besøgt os i lørdags??

Sparsomt citeret, hva'?

Det var førend at jeg opdagede jeres skiltning og slog ind forbi!
Jeg løb tør i Haldum 50 meter før 511'eren, og tankede sidenhen i Sabro!

Ellers tak for tilbuddet; men jeg havde nok ulejliget mine medsammensvorne i
Racing-transporten før jer :-/ og det er jo ikke første gang at man står med
problemet, så det løser sig vel på en eller anden måde - Og det gjorde det
jo også hér!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 28-05-03 17:04

> [...]
> anden bare forbi som om intet er hændt. DET syntes jeg virkeligt er flot!
> Det skal lige siges at jeg altid selv holder ind for at høre om jeg kan

Hejsa Morten

Jeg har ikke været forbi, for jeg stopper konsekvent ALTID, også når jeg er
i bil
Og de gange jeg har været gået istykker har der altid være mindst 2 der har
stoppet og spurgt om de kunne hjælpe !

Havde jeg set dig idag var jeg også stoppet i bimmeren og der er alt værktøj
med så jeg kan reppe det meste

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-05-03 17:17

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message

<snip>

>Og de gange jeg har været gået istykker har der altid >være mindst 2 der
har stoppet og spurgt om de kunne >hjælpe !

<snip>

"være gået i stykker"

Jeg vil slet ikke vide hvordan du færdes på en motorvej siden du kan gå i
stykker, og så tilmed to gange :)

Mvh Anders Christensen

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 29-05-03 09:29

Hej Morten

Tak -så håber jeg du kommer forbi næste gang jeg kører i stykker
Jeg har stoppet op tre gange for at hjælpe andre nødstedte, men hver gang
har det været benzinen der har været problemet. To af gangene fik vi tappet
lidt benz. fra min, tredie gang var ejeren ikke klar over at der var en
reservetank på hans mc.
Mvh. Morten

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 28-05-03 17:02

M. G. Nielsen. wrote:

> [...]

> uden at stoppe op.
> Resten af vejen hjem forsøgte jeg at bevare min surhed og lade være med at

Hmmm... måske folk ikke ville risikere bøden for at holde ind??
Men surt er det jo alligevel.. :/

Oliver Bruchhaus.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-05-03 17:04

> [...]
> anden bare forbi som om intet er hændt. DET syntes jeg virkeligt er flot!
> Det skal lige siges at jeg altid selv holder ind for at høre om jeg kan

Er det egentlig ikke ulovligt at stoppe op for at hjælpe på motorvejen?
Jeg ville dog nok også stoppe, hvis jeg kunne nå det. Det er jo på
motorvejen

Jacob

Fra : John

Dato : 28-05-03 18:39

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk>

> Er det egentlig ikke ulovligt at stoppe op for at hjælpe på motorvejen?
> Jeg ville dog nok også stoppe, hvis jeg kunne nå det. Det er jo på
> motorvejen

Ja, jeg "tror" faktisk at det er ulovligt ...

Et skrækscenarie af værste skuffe ville være at man holder ind for at hjælpe
en holdene MC'ist på motorvejen, for bare at finde ud af at han er stået af
hans bike for at pisse, efter denne besked fra ham sætter han sig op og
kører igen ...og lige inden man selv skal til at køre, så holder politiet
ind for at høre hvorfor man holder der ....hvortil man svarer ham ærligt, at
man bare ville hjælpe ham der lige er kørt afsted, hvortil Hr. betjent så
responderer med en lille hilsen fra politimesteren ...UPS :-/

Ja ok ...det var måske en lidt søgt historie ( fiktion ), men alligevel

John

Fra : Armand

Dato : 28-05-03 19:47

John <kramsen@stofanet.dk> skrev i en

> "Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk>

> Ja, jeg "tror" faktisk at det er ulovligt ...

En af de få situationer hvor det i bil er tilladt at bugsere en anden bil,
er på motorvej og til nærmeste afkørsel!!
Jeg tolker dét som at man skønner et køretøj i nødsporet for at være til
større gene end en bugsering('s varighed). Derfor må dét at holde ind for at
hjælpe med værktøj/bensin/know-how være tilladt på samme måde :-/

--
Armand.

Fra : Niels S.

Dato : 28-05-03 20:05

Armand skrev

> En af de få situationer hvor det i bil er tilladt at bugsere en anden bil,
> er på motorvej og til nærmeste afkørsel!!

Ja sådan var det engang - men nu er det heller ikke tilladt længere. Idag må
kun Falck o.lign. foretage bugsering på motorvej. Man kunne næsten få den
tanke at redningsselskaberne har haft en finger med i spillet i forbindelse
med den ændring :-/

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : J.C.Kløve

Dato : 29-05-03 11:33

I tråden: hM7Ba.3229$By.1750@news.get2net.dk,
Skrev Niels S. :
> Armand skrev

[zax]
Well hvis en police vil give en bøde for at man er hjælpsom, så man
vel tage det med, jeg holder ALTID ind hvis jeg ser en MC i "nød", så
sent som onsdag holdt der en i nødsporet på A45s på den lange bakke i
Aalborg. Ingen Benz - men havde selv ringet efter ekstra dråber...
Jeg håber da oxo at når jeg engeng går kold så er der en der forbarmer
sig over mig. Det er da en del af MC kulturen - er det ikk´???

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 28-05-03 20:08

> En af de få situationer hvor det i bil er tilladt at bugsere en anden bil,
> er på motorvej og til nærmeste afkørsel!!
KLIP.
> --
> Armand.
Nu ved jeg ikke hvor længe det er siden du tog kørekort, men det er ikke
tillandt længere at bugsere/slæbe/skubbe et køretøj på motorvej. Men den mad
at stoppe for at hjælpe, tror jeg nu ikke nogen panser ville bonge en for.

Tobias, der bestod madkasse teori med en fejl idag, sjovt nok på et
spørgsmål om motorcyklers styrreevne.

Fra : Bjørn S

Dato : 28-05-03 20:38

"Tobias Møller Larsen" skrev
> [...]
mad
> at stoppe for at hjælpe, tror jeg nu ikke nogen panser ville bonge en for.

Nu tog jeg kortet til MC sidst år, men kan faktisk ikke huske at vi lærte
noget om det, jeg kænder kun den gamle rægel som Armand refererer til.
Noget helt andet er egenerfaring, som lige her er lidt OT, men aligevel, det
gør at jeg vil være lidt betænkelig i det hele taget med at opholde mig i
nødsporet, men så vidt muligt stopper jeg for at hjælpe andre steder hvis
der står en MC, men han skal enten se "nødlidende" ud, eller signalisere
behov for hjælp, alt for mange kører til siden for det ene elle andet, det
gør jeg også selv, for at få en smøger eller dryppe en tår.

For 2-3 år siden kørte jeg fra Københavns Lufthavn på vej hjem i firmaets
servicevogn. På et tidspunkt flætter vejen sammen med trafik fra
Tjøwenhavnstrup, højre spor (og tit langsomtgående trafik) fra lufthavnen
møder vænstrespor (de hurtige) fra byen.
Jeg lå i vænstre spor, i højre lå en mindre lastebil med en overdimentionert
aluminium-kasse på som pludselig ser et lyn som han så vælger at vige ud i
min bane for, med resultat, ind i min side af bilen.
Sum, sumarum, en choceret løsarbejder med nyt kort og mig holder i
nødsporet, hans sidespejl er knust, så han vælger at forlade bilen der i
nødsporet.
2 dager senere kører jeg forbi, bilen holder der stadig, kassen er nu slået
helt skæv, og 200 meter længere fremme står der en lastebil klæmt fast op
under en vejbro....
1 år sener kører jeg samme vej, men i modsat rætning, lige efter
Sjællandsbroen står en forladt hvid Mazda holdende i nødsporet (med Politi
eller Falck-bånd på, så den har nok stået der en tid) ,lidt længere fremme
holder en trailer med katastrofeblink (synderen) !

Moralen er, nødsporet er for nød, og et farligt sted at opholde sig !!

--
/Bjørn

Fra : Bjørn S

Dato : 28-05-03 21:54

"Bjørn S" skrev>
> [...]
> eller Falck-bånd på, så den har nok stået der en tid) ,lidt længere fremme
> holder en trailer med katastrofeblink (synderen) !

Ups, der smuttet noget med min manglende tilsatte insert knap...(fandens
kat...) Mazdaen manglet alle døre på vænstre side, og som man kunne se på
skidtet på bilen var det en "frisk" skade. Pointen var at den havde holdt
der et stykke tid inden der kom en og ramte den !

--
/Bjørn

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-03 20:08

> En af de få situationer hvor det i bil er tilladt at bugsere en anden
> bil, er på motorvej og til nærmeste afkørsel!!

Det tror jeg ikke er lovligt længere. Uden lige at kunen grave en kilde
frem mener jeg at kunne huske noget med at kun godkendte
redningskøretøjer må bjærge biler på motorveje.

/A

Fra : GRISEN

Dato : 28-05-03 18:55

On Wed, 28 May 2003 17:36:20 +0200, "M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:

> hvis man en dag holder i nødsporet med død mc og har brug for hjælp, er der sgu ingen venlighed at hente.

Jeg har lige oplevet det modsatte....
I søndags stoppede jeg på motorvejen, for at tjekke olie level og underlige lyde og manglende trækkraft.
Den første (og eneste) MC der kørte forbi stoppede, og manden løb (!!!) de 200 meter tilbage til mig.
Cyklen er dum, men manden var flink.

Personligt stopper jeg altid ved lignende situationer - medmindre jeg er i gang med en flyvende overhaling i ydersporet.....

*
Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-03 20:05

> Jeg syntes det er flot at man hilser og hilser på hinanden til armene
> er ved at falde af. Men hvis man en dag holder i nødsporet med død mc
> og har brug for hjælp, er der sgu ingen venlighed at hente.

Jeg er kørt forbi 2 de sidste par dage....

Så en mand gå i midtersporet, undrede mig over hvad han lavede der,
500meter senere stod mc'en så i nødsporet.

Næste - Der så jeg en mc stå parkeret i nødsporet. Da jeg kom tættere på
kunne jeg se føreren sidde og ryge en smøg i grøften.

Synes du jeg skulle være stoppet ?

Hvad meget gjorde du for at få hjælp ?

/A

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 29-05-03 09:39

Hej Anders.

Nej hvis man sidder i grøften og får sig en smøg, så kan man nok ikke
forvente at folk ved at der er problemer. Men hvis det sker i grøften ved
motorvejen og cyklen holder i nødsporet, så er der nok alligevel noget
galt...

Jeg sad i nødsporet med værktøjet fremme og rodede med cyklen. Hvis jeg
opgav at løse problemet, så havde jeg nok forsøgt at vinke motorcykel ind
til siden for at få hjælp. Men jeg fik det dog klaret selv. Det var et
dårligt multistik som cuttede tændingen. Jeg fik åbnet ind til det, masseret
det og bundet det sammen med en ledning fra blinklyset... I morgen kommer
der et nyt stik på.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-03 20:35

Det er sgu ufattelig læsning. Jeg holder også altid ind og har gjort det
flere gange. Eneste gang hvor jeg "afbrød" min hjælp var her i år. En Harley
havde problemer med alarmen og kunne ikke starte. Det var på en tankstation
og jeg gik hen og hilste på og ville hjælpe. Men jeg kørte jo japaner, så
hilse ville han ikke. Han kiggede bare op og ned ad mig. Hvor efter jeg
vendte rundt og kørte min vej. Han beholdte sin stolthed og jeg kunne starte
min MC.
Jeg holder altid ind uanset hvad folk køre på. Kan jeg ikke hjælpe kan de jo
låne min mobil.

Fra : Biker Mike

Dato : 28-05-03 23:11

M. G. Nielsen. wrote:
> [...]
> Resten af vejen hjem forsøgte jeg at bevare min surhed og lade være
> med at hilse igen -det lykkedes -næsten.

Håber sandelig ikke at det er den stil (eller mangel på samme) som hersker
nu Jeg stopper altid, men jeg kom jo heller ikke forbi dig idag.
--
Hilsen Michael

Fra : JOP

Dato : 28-05-03 23:22

Tja, en af årets første fine solskinsdage løb jeg tør for benzin på min
ældre benzinmålerløse Honda, ikke så langt fra Birkerød. Humøret var nu
alligevel ganske højt og balladen selvforskyldt, så jeg trak stille og rolig
mod byen, hvor jeg regnede med hurtigt at finde en tank. Det varede nu ikke
så længe, så holdt en bil som kørte i modsatte retning ind til siden for at
høre, om jeg havde brug for hjælp eller et lift. Meget venligt, men jeg
afslog smilende og trak videre, da forventede en skov af tankskilte lige
rundt om hjørnet. Lidt efter blev jeg så overhalet af bilen, som holdt ind
lidt længere nede af vejen. Fyren var nu stået ud af sin bil og stod og
ventede på mig, parat med en dunk benzin i hånden. Meget venligt og
hjælpsomt, og jeg var glad for den gode oplevelse!
mvh Jens
CB400F

Fra : Armand

Dato : 29-05-03 11:42

JOP <jensop@hotmail.com> skrev i en news:bb3crj$qd6$1@sunsite.dk...
> [...]
> af bilen, som holdt ind lidt længere nede af vejen. Fyren stod og ventede
> på mig, parat med en dunk benzin i hånden. Meget venligt og hjælpsomt,

Man skal ikke være blind for at der jo er mange af "os" der er på fire hjul
dagligt. Bilister behøver ikke at være nogle fastfrosne og hjernedøde
trafik-zombier!!

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 29-05-03 01:14

> [...]
> uden at stoppe op.
> Resten af vejen hjem forsøgte jeg at bevare min surhed og lade være med at

Jeg stopper altid hvis der motorcykler som holder ved siden på en motorvej,
og på en almindelig
vej hvis man kan se han/hun/de har problemer. Jeg stoppede selv for 3 år
siden på motorvejen
før Vordinborg for at undersøge et problem på BMWén som jeg havde bakset med
i måneder,
og havde værktøj med til. Inden jeg nåede at gøre noget stoppede der en
motorcykel om spurgte
om jeg behøvede hjælp, hvilket jeg altså ikke behøvede. Og der var den
eneste motorcykel der
kom forbi før jeg kørte videre igen. Og ved for 6½ år siden at vende på
Køgevejen for at kører
over at spørge en Kawa 600 og en MZér som baksede med sidstnævnte lærte jeg
af den vej at
kende en som nu er en af mine nærmeste bekendte.

Gert Thorgersen

Fra : svend

Dato : 29-05-03 11:42

Der er kommet en masse nye mc'ister - hvis man kan kalde dem det, som ikke
repekterer andre.

Jeg var selv ude for at nogle gutter på malerklemmen syntes min mc virkede
fint som bord, at da jeg bad dem fjerne deres kaffekopper fra mit
motorcykelsæde, så blev de fornærmede.

Så jeg tror jeg vil holde op med at hilse fremover og passe mig selv.

mvh SB

ps. vinkede du dem ind så man kunne se du havde problemer og ikke bare var
ved at ordne noget andet ?

Fra : Morten Juel

Dato : 29-05-03 11:49

> Der er kommet en masse nye mc'ister - hvis man kan kalde dem det, som ikke
> repekterer andre.

hvad definere du som ny ? jeg er 25, og jeg køre 100% efter det gamle
"codex"

Fra : Hekto

Dato : 29-05-03 11:50

In article <ZtlBa.20942$YZ6.845852@news010.worldonline.dk>, svend
says...
> Jeg var selv ude for at nogle gutter på malerklemmen syntes min mc virkede
> fint som bord, at da jeg bad dem fjerne deres kaffekopper fra mit
> motorcykelsæde, så blev de fornærmede.

Jeg ville sq også blive fornærmet! ... hvis det var min MC de havde
brugt! Total mangel på respekt for andres ejendom!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-05-03 09:11

M. G. Nielsen. wrote:
> [...]
> anden bare forbi som om intet er hændt. DET syntes jeg virkeligt er flot!

Undskyld, jeg har vist ikke lige været i nærheden den dag ...

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Futte & Co.

Dato : 31-05-03 20:40

"M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> uden at stoppe op.
> Resten af vejen hjem forsøgte jeg at bevare min surhed og lade være med at

Hej Morten !
Det må du sku undskylde, men jeg var i Koblenz og kunne ikke se at du stod
på mo'torvejen.
Jeg stopper ellers altid, uanset antallet af hjul. Den sidste jeg "mødte"
var Bo-gsxR , her fra gruppen. Han sad på hjelmen ved siden af en lettere
adskildt mc. Undertegnede var på vej hjem i Transitten. Jeg stoppede
naturligvis, og da vi ikke, i samlet flok, kunne løse problemet
(hovedsikring der sprang), heller ikke med de løse sikringer jeg havde
liggende i hanskerummet, smed vi gsxR'en ind bagi og Bo og gsxR blev fragtet
hjem under betryggende former. Den forrige der fik samme behandling , var en
der kørte på en Triumph , ca. årgang, 1938. Han havde også strømproblemer
som vi ikke i fællesskab kunne løse. Så, Morten, næste gang du er i
vanskeligheder, så "bare" vent på jeg kommer forbi

--
Jørgen , Brøndby, der os' har en gammel Transit, der har surrebeslag .
CB550F , den fine årgang 1975, der har en rampe i Transitten.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-05-03 22:35

> [...]
> sikringer jeg havde liggende i hanskerummet, smed vi gsxR'en ind bagi
> og Bo og gsxR blev fragtet hjem under betryggende former.

Det må jeg sige, det er ellers service. Måske du skulle sætte en streamer på
siden af Transit'en med 'Dansk MC-hjælp'.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-03 11:57

Martin Sørensen wrote:

> Det må jeg sige, det er ellers service.

Ja det må man sige!

Han gav også øller til DFMerne i Fredericia - han må være en flinker fyr,
ham Jørgen

--
Tony