Autoriseret forhandler?
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 26-05-03 21:31

Jeg har nu besluttet mig endeligt til at det skal være en Honda CB 500, der
skal bærer mig frem de første år af min mc karriere. Jeg har besluttet mig
for en ny maskine. Og så kommer spørgsmålet: Skal jeg købe ved en Honda
forhandler, eller er det lige meget så længe det er en forhandler man stoler
på, og har fået en god behandling ved. Problematikken er nemlig den, at ham
Honda forhandleren hvr jeg bor, syntes jeg ikke serligt godt om. Hvorimod
ham der ikke har nogle faste mærker, og Yamaha forhandleren(der faktisk har
en helt ny CB 500 til at stå) har givet mig en rigtig god behandling.
Men hvad betydder mest? Et skilt på døren, eller hvordan man har det med at
komme i forretningen/værksteddet?

Tobias

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-05-03 21:52

Personligt ville jeg vælge den forhandler som giver bedste service.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 28-05-03 07:13

Har det nogetat sige for garantien at det ikke er et honda værksted derlaver
service?

Tobias

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-03 09:49

Det havde det ikke for mig. Jeg skiftede til Rydberg før han blev
autoriseret Honda forhandler. Alligevel fik jeg skiftet mit laderelæ (flere
gange) på garanti. Men jeg ved ikke om det er normalt. Men spørg den
forhandler du overvejer at bruge. Han må kunne give dig svaret. Det var i
hvert fald hvad jeg gjorde.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-05-03 21:56

"Tobias Møller Larsen" skrev i en meddelelse
[klip]
> Men hvad betydder mest? Et skilt på døren, eller hvordan man har det med
at
> komme i forretningen/værksteddet?

Uden at have noget som helst at have det i (undtagen min sunde fornuft) ,
så ville jeg da helt klart vælge det sted hvor man føler sig godt tilpas!
Hvis der så efterfølgende skulle være problemer eller spørgsmål, så kan man
jo i godt humør gå tilbage og få en snak. Hvorimod man måske ellers trækker
det ud, undlader at spørge osv.

Hygge...
Daniel

Fra : Maria & Anders

Dato : 27-05-03 06:57

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> en helt ny CB 500 til at stå) har givet mig en rigtig god behandling.
> Men hvad betydder mest? Et skilt på døren, eller hvordan man har det med

Jeg plejer altid at tage den forhandler der giver mig den bedste behandling!
Og hvis han så er til at handle lidt med prisen om, er det jo kun endnu
bedre. Jeg plejer at sige det sådan her, jeg vil behandles lige godt, hvad
end jeg køber for 1 kr eller 10000 kr.
Held og lykke med det.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Spiff

Dato : 27-05-03 10:46

Supplerende spørgsmål

Skal man lade sin nye MC servicere hos et autoriseret værksted i
gariantiperioden eller er der frit valg lige som det blev for biler for
nyligt ??
Har selv en Zuki og har fået lavet alle eftersyn hos den autoriseret
forhandler jeg har købt den hos fra ny. Men kunne godt tænke mig at få lavet
eftersyn og trim hos Rydbergs MC fordi de bliver omtalt som lidt af nogle
troldmænd. Men Rydberg er ikke aut. Suzuki forhandler.

MVH
Jesper

Fra : RacerNiels

Dato : 27-05-03 15:12

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> wrote in message
> Men hvad betydder mest? Et skilt på døren, eller hvordan man har det med
at
> komme i forretningen/værksteddet?

Vælg den forhandler du bedst kan li'. Skidt med skiltet - en CB500 går
næppe i stykker lige med det samme.

Niels
S FAU

PS. En lille husker til alle (måske mest de grønne):
Hvis I får lavet noget på værkstedet og værkstedet laver en skade på din
cykel (ridser/buler) så få dem fikset på værkstedets regning.. og KUN den
skade der er lavet - ikke også noget andet smart nu de er igang med
cyklen...!!!
Et eksempel: Værkstedet buler tanken ved 1000km service og skal udbedre
skaden. Der bliver foreslået at hele cyklen samtidig får en gang klarlak og
der aftales en pris. Prisen holder absolut ikke og cyklen bliver ikke
leveret før kunden har betalt langt over det aftalte beløb (=staklen har
selv betalt for værkstedets kludren) :-/

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-05-03 18:20

> Prisen holder absolut ikke og
> cyklen bliver ikke leveret før kunden har betalt langt over det
> aftalte beløb (=staklen har selv betalt for værkstedets kludren) :-/

Indtil man har tillid til en forhandler/værksted kan det kun anbefales
at aftale skriftligt hvad der skal laves og til hvilken pris ...

Jeg begyndte på det med det skriftlige efter at et værksted skiftede
bremseklodser til et ordinært eftersyn selvom de selv havde skiftet dem
1100km tidligere - Jeg endte med at betale for :"Klodserne kan ikke
holde de 6000km indtil næste eftersyn. Nej gu ku de ej for de lorte
orignal klodser holdt kun 4-5000km ved bykørsel ....

Desuden beder jeg altid om at de gemmer udskiftede stumper. Oprindeligt
var det for at være sikker på at de blev skiftet - og siden af
nysgerrighed.

De sidste par år har jeg da heldigvis brugt et værksted som jeg har
været tilfreds* med - men alligevel skriver jeg nu ned hvad jeg vil have
lavet .... Dvs det sidste år har jeg stort set lavet alt selv, men så de
sidste par år inden da ....

* Alle laver fejl - Min tilfredshed afspejler hvordan de håndterer
fejlene

/Anders Majland