GSF600 vs. XJ600Diversion
Fra : Jacob Lind

Dato : 25-05-03 16:14

Hej!

Jeg står for at skulle have mig en ny mc. Valget står mellem en GSF600
(1998) og en XJ600 Diversion (1998).
MC'en skal bruges til/fra arbejde (30km/dag), "hobby"-kørsel samt lidt
touring med 2 personer og bagage.

Hvilken MC er efter Jeres mening at foretrække?

Og hvad skal man være opmærksom på, hvis man påtænker at købe en af
ovennævnte?

Jeg håber at høre fra folk, som har erfaringer med ovenstående.

Mvh
Jacob

Fra : Brian W.

Dato : 25-05-03 17:32

Jacob Lind wrote:
> [...]
> ovennævnte?
>
> Jeg håber at høre fra folk, som har erfaringer med ovenstående.

Hej Jacob.

Begge cykler er fine og gode til pendling frem og tilbage til arbejde, og
hobby kørsel, men ligefrem touring med 2 mand 0g bagage, vil jeg ikke
anbefale dem til. Dertil er motor nok en kende for lille. Jeg har et par
kammerater der har en gsxf 600 og motor kommer da godt lidt på arbejde hvis
den skal laste 2 mand og bagage. Der skal nok være nogen der mener at det
sagtens kan lade sig gøre og det kan det da oxo, men min personlige mening
er at du skal nok ikke satse på det store touring med fuld oppakning og 2
mand, på de 2 du har valgt .

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 27-05-03 14:44

> [...]
> kan det da oxo, men min personlige mening er at du skal nok ikke
> satse på det store touring med fuld oppakning og 2 mand, på de 2 du

Det er ikke noget problem jeg har kørt til Trondheim i Norge og tilbage med
kærresten bag på, og givirack med 3 tætpakkede tasker, det gik fint
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-03 18:06

> Jeg står for at skulle have mig en ny mc. Valget står mellem en GSF600
> (1998) og en XJ600 Diversion (1998).
> MC'en skal bruges til/fra arbejde (30km/dag), "hobby"-kørsel samt lidt
> touring med 2 personer og bagage.

Touringkørsel? På en 600 ccm'er?? Det kan man ikke... Umuligt...
Du skal op og have mindst en 1100 ccm'er... Alt derunder er ubrugeligt til
touring...

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa 350
Honda CB 1100

ha!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-05-03 18:39

Allan wrote:

> Touringkørsel? På en 600 ccm'er?? Det kan man ikke... Umuligt...

Vrøvl. Selfølgelig kan man det - men det er selvfølgeligt rart med en større
maskine og bedre plads til baggage og bedre komfort for passageren.

Jeg har kørt i et stræk til Paris på min XJ 600 og det gik fint - omend vi
var noget "medtagede" efter 15 timers kørsel.

--
Tony

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 08:32

> [...]
>
> Jeg har kørt i et stræk til Paris på min XJ 600 og det gik fint - omend vi
> var noget "medtagede" efter 15 timers kørsel.

Det er da klart. På en XJ600... Den er jo på ingen måde bygget til touring.
En sådan cykel jo egentligt tænkt som "køre ned til bageren efter brød,
søndag morgen"-cykel.

Mvh
Allan Rasmussen

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarhhhh HA HA HA HA HA....

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-05-03 14:37

Allan wrote:

> Det er da klart. På en XJ600... Den er jo på ingen måde bygget til
> touring. En sådan cykel jo egentligt tænkt som "køre ned til bageren
> efter brød, søndag morgen"-cykel.

Kommer du ikke på malerklemmen næste søndag? Så får du tæsk

Hilsner,

Tony
(der lagde mærke til smileyen i bunden - men først anden gang)

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 16:59

> Kommer du ikke på malerklemmen næste søndag? Så får du tæsk

Nope - Jeg skal ikke over til de voldlige sjællændere...

Allan Rasmussen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-05-03 17:35

Allan wrote:

> Nope - Jeg skal ikke over til de voldlige sjællændere...

Haha!

Tony

Fra : Armand

Dato : 27-05-03 21:44

Allan <NotAvailble> skrev i en

> Nope - Jeg skal ikke over til de voldlige sjællændere...

Bange for vold?
Så hold dig fra Fredericia: Volden breder sig roligt men sikkert omkring
byen

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 25-05-03 18:46

On Sun, 25 May 2003 19:05:36 +0200, "Allan" <NotAvailble> wrote:

>Touringkørsel? På en 600 ccm'er?? Det kan man ikke... Umuligt...
>Du skal op og have mindst en 1100 ccm'er... Alt derunder er ubrugeligt til
>touring...

Det vil altså sige at du enten ikke skal ud at toure eller ha' boret
den op ?? For den er da vist kun 1062 ccm - din "nye" kampvogn - ik'
).

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 08:30

> [...]
> ).

> Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Hey! Alt under 110 hk og 200 kg - er ikke værd at toure på... Du kan umuligt
få en ordentlig oplevelse ud af det...

KAMPVOGN!? Vi snakker mandfolke-maskine her... Ikke RS250-børnecykel - med
kosteskaft så far kan hjælpe med at holde balancen...
hø hø

Mvh
Allan

Fra : MKS - 74

Dato : 27-05-03 17:06

On Tue, 27 May 2003 09:30:18 +0200, "Allan" <NotAvailble> wrote:

>KAMPVOGN!?

Ok - første association var nu også mere .......pølsevogn

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 21:49

> Ok - første association var nu også mere .......pølsevogn

SÅ! Nu er det ikke sjovt mere...

Allan - bøv!

Fra : Moller

Dato : 25-05-03 20:18

"Allan" <NotAvailble> skrev i en meddelelse

> Touringkørsel? På en 600 ccm'er?? Det kan man ikke... Umuligt...
> Du skal op og have mindst en 1100 ccm'er... Alt derunder er ubrugeligt til
> touring...

Vrøvl...der er folk der tager på turing med både MZ'ere og Jawa'er med
fuld oppakning og bagpasager, er enda ved at hjælpe en med at få sin MZ med
sidenvogne klar til den store ferie med hans kærste, og han har da været i
en del andre lande med den uden problemer...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi,,
Suzuki GSF 1200 S , hvis vi er på den, så vil jeg da så sige at alt
under 1157cc, kan man ikke bruge til touring :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 08:50

> [...]
> sidenvogne klar til den store ferie med hans kærste, og han har da været i
> en del andre lande med den uden problemer...

Det er umuligt... På en Jawa/MZ? Fuld oppakning og passager? Seriøst?

Mvh
Allan Rasmussen

P.S. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=177&pid=1371

Fra : Moller

Dato : 27-05-03 12:22

> med
>
> Det er umuligt... På en Jawa/MZ? Fuld oppakning og passager? Seriøst?

helt seriøst .... ja, og enda med sidevogn på, så den er endnu
langsommere :)

Ellers er der artikler på nettet om tværs af rusland, ... norske fjelde,
og lignende ture på MZ'ere :) samt jawa og lignenden.

Du skal her huske at der er mange som går mere op i at nyde naturen
langsomt, og friheden til at bevæge sig rundt som man har lyst... uden den
store lyst til små snoet sving med 120+ ... som en del af os andre er mere
tilhænger af :) ellers ville der jo ikke være nogen der gad at købe
choppere osv. :) hæhæ... nå jeg skal være flink der, men som sagt lige som
alle mennesker er forskellige, såsom heller bil frem for MC og modsat, så er
der MC folk de heller vil køre en gammel veteran som ikke kommer en dag over
100, eller en crom maskine til at score ikke MC kyndig fisse på cafe'en,
eller hva folk nu mest interesere sig for :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 14:28

> [...]
>
> Du skal her huske at der er mange som går mere op i at nyde naturen
> langsomt, og friheden til at bevæge sig rundt ...snip...

Lars, se her: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=177&pid=1371

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Moller

Dato : 27-05-03 15:46

> Lars, se her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=177&pid=1371

aaaaaaaaaarrrrrrrrrggggggggggg, allan, jeg er ikke så kvik :)

VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 21:52

> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=177&pid=1371
>
> aaaaaaaaaarrrrrrrrrggggggggggg, allan, jeg er ikke så kvik :)

Ha! - Jeg har trillet 70.000 km på Jawa'en - heraf ca. 50% touring-km. med
en march-hastighed omkring de 90 km/t. Så det foregik primært på landeveje i
Danmark, Tyskland og Tjekkiet. Det har ofte foregået med passager og bagage,
så samlet vægt incl. fører og passager omkring de 200 kg..

Men nu har jeg endelig fået en noget størrere cykel, så nu skal i andre
moppes!

Mvh
Allan Rasmussen
CB1200
350 BlueStyle

Fra : Moller

Dato : 28-05-03 09:39

> [...]
> så samlet vægt incl. fører og passager omkring de 200 kg..
>
> Men nu har jeg endelig fået en noget størrere cykel, så nu skal i andre

ååååhhhh :) du mener den der lille CB1100 :) så er det godt nogen af os
har de extra cc, så vi kan moppe dig lidt tilbage igen :)

Spøg til side, så må du da indrømme der er ting du kan på den jawa som
den CB aldrig vil kunne :)

> Mvh
> Allan Rasmussen
> CB1200

er det ik en slå fejl :) hæhæ

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S ... hæ, den smed kun 115hk på baghjulet :( æv æv

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-03 23:14

> ååååhhhh :) du mener den der lille CB1100 :) så er det godt nogen af
os
> har de extra cc, så vi kan moppe dig lidt tilbage igen :)

Nu snakker vi vægt... Der skal nogle ordentlige nosser til at "honda"tere
250 kg. råt stål mellem benene... Heste... Tjaa - så længe vi snakker flere
end 100, så kan du da godt kalde det for en motorcykel...
Forøvrigt har jeg da trillet en pæn sjat kilometer på sådan en GSF1200'er...
Den er da helt okay... Men Suzuki er nu engang noget værre bøttejern... Det
er tydeligt at mærke at Honda producere en noget bedre kvalitet også selvom
du sammenligner en CB1100 fra 82 - med en GSF1200 fra 2000 (som jeg gør)

> Spøg til side

Jeg spøger aldrig...

>, så må du da indrømme der er ting du kan på den jawa som
> den CB aldrig vil kunne :)

Den har givet mig mange dejlige oplevelser - og en del dårlige... (her
tænker jeg på motor-nedbrud og efterfølgende skift af hoved-leje (og dermed
følgende hovedrenovering) 3 gange på de 70.000 km.)

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 25-05-03 20:58

Allan <NotAvailble> skrev:
>Touringkørsel? På en 600 ccm'er??
>Det kan man ikke... Umuligt...
>Du skal op og have mindst en 1100
>ccm'er... Alt derunder er ubrugeligt til
>touring...

Hvad er det for noget fis! Man kan da tage på touring
på hvilken som helst mc, det handler kun om vilje og
hvilken komfort man ønsker! Jeg har kørt knap 4000km
på min gsf600 med tre tasker og passager bagpå med
fornuftig marchhastigheder! det var ikke noget
problem!

XJeren er også en fin mc, med en noget roligere
motorgang! Banditten er lidt hysterisk ang omdrejniger!
--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 25-05-03 21:56

"Allan" <NotAvailble> wrote in message
> Touringkørsel? På en 600 ccm'er?? Det kan man ikke... Umuligt...
> Du skal op og have mindst en 1100 ccm'er... Alt derunder er ubrugeligt til
> touring...
>
> ha!

*LOL*
og der var ingen der lagde mærke til den nederst i mailen

--
Allan(fzr600us)god til touring
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 08:28

> *LOL*
> og der var ingen der lagde mærke til den nederst i mailen

Hey!! Nu skal du ikke afsløre det hele !

Allan

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 27-05-03 14:42

> Hey!! Nu skal du ikke afsløre det hele !

tja jeg var selv ved at skrive det var noget forbandet sludder, men inden
jeg skrev slettede jeg det jeg ikke kunne bruge og så kom din smiley frem

har engang kørt med x-konen til rødvig på en virago 250 og det gik okay...
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-05-03 18:36

Jacob Lind wrote:

Hej Jacob!

> Jeg står for at skulle have mig en ny mc. Valget står mellem en GSF600
> (1998) og en XJ600 Diversion (1998).
> MC'en skal bruges til/fra arbejde (30km/dag), "hobby"-kørsel samt lidt
> touring med 2 personer og bagage.

Tjah det er jo et svært valg. Jeg kan kun udtale mig om XJ'eren som jeg har
haft gennem de sidste par år.

Jeg købte den fra ny som min første cykel og jeg har været rigtigt glad for
den. Det er en forholdsvist billig cykel - såvel i benzin, forsikring og
drift. Jeg har ikke haft nogle problemer med min - men har også fået
foretaget alle rutine-tjek efter bogen på et aut. værksted. Jeg har hørt om
folk, der har kørt over 70.000 km uden nævneværdige problemer.

Det er absolut ikke en racer men får den lidt omdrejninger så trækker den
fint fra 6000 o/m og opefter og klarede uden problemer at transportere mig
og min far til Paris med mach-hastigheder på ml. 150 og 160 km/t ned gennem
tyskland, holland og belgien.

> Og hvad skal man være opmærksom på, hvis man påtænker at købe en af
> ovennævnte?

Tjek de "normale" ting. Der er såvidt jeg ved ikke nogle umiddelbare
svagheder med XJ'eren som man skal være specielt opmærksomme på. Men sørg
for at få fat i en, der har fået foretaget sine tjek på et værksted.

Min står til 60.000 (ved salg inden 1. juni.) og det er en særdeles
fornuftig pris - specielt når man tænker på at det er en 2001er med kun
17kkm på bagen. Jeg sælger fordi jeg gerne vil have noget større da jeg tit
kører med min kæreste bagpå på længere ture.

Mange hilsner,

Tony

Fra : S.G

Dato : 25-05-03 19:50

jeg vil anbefale dig en bandit600. Der har du mest ydelse i motoren, og
klart bedre køreegenskaber

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 25-05-03 20:05

kig på www.mc.dba.dk under brevkasse. der er et brev om lige netop desse to
modeller.

Tobias

Fra : Anet

Dato : 26-05-03 08:16

> [...]
> ovennævnte?
>
> Jeg håber at høre fra folk, som har erfaringer med ovenstående.

Jeg har haft en xj600 N og en xj600 S. Begge cykler kørte jeg til udlandet
på og op i bjerge og to personer og oppakning og det hele. Jeg vil sige at
jeg foretrækker S´modellen fordi at den har kåbe på og det giver en mere
afslappet kørsel når man skal køre 1100 kilometer på en dag. Xj´en er en
billig motorcykel at forsikre også med kasko på. Den har en rigtig god
benzinøkonomi og den er bestemt ikke en cykel der holder på værksted. Jeg
vil betegne den som en god fornuftig cykel til lidt af det hele og så syntes
jeg også at den er pæn tillige. Jeg valgte dog at skifte mine pga. jeg ville
have større motor og mere rejsekomfort og det har jeg fået det hele.

--
~Hilsen
Annette~