/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Geely
Fra : HM


Dato : 24-05-03 08:07

Nogen der har lyst til at dele deres erfaringer efter at have købt
en af de ny små geely motorcykler ? www.geely.dk

Jeg overvejer et kørekort og en "Grand Puma" som alternativ
til en EU-45´er eller CZ-185

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=263110

Min største bekymring er leverings-sikkerhed på stumper,
samt kvaltet på motor og lejer, selve konstruktionen, design
og data, passer mig perfekt

I øvrigt,.... ved fortrinsvis lange ture,... og fornuftigt brug, hvor
mange kilometer kører man så på et sådant køretøj før der skal
renoveres ? og i hvilken rækkefølge vil behovene typisk opstå ?

En mekaniker har fortalt mig små to-taktere typisk får motoren
renoveret ved 20-30.000 kilometer, oftest med renovering eller
udskiftning af både cylinder/stempel samt krumptap-lejer, han
havde dog erfaring for at der sjældent var problemer med gear-
kassen, jeg syntes det tyder på et realtivt stort vedligeholdelses
arbejde, i mit tilfælde sikkert hovedrenovering hvert andet år ?

Vil en lille 4-takter, som grand-puma, være mere "solid" hvis
ellers motoren er på højde med Japansk kvalitet,..... ?

På en CZ eller lignende kan jeg selv lave en del, er de små 4-
takts motorer uegnede til "gør det selv" opgaver ?

MVH

Henrik Mahler



 
 
Kim Olsen (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 24-05-03 11:00

Hej Henrik

jeg har selv en Geely Boss, der nu har rullet ca 1700 km.

det er derfor ikke de helt store erfaringer jeg kan bidrage med omkring
holbarhed, men jeg har da indtil videre ikke haft problemer.

Boss - som jo er en scooter har en motor med overliggende knast, mens de
"rigtige" cykler har en gammeldags stødstangsmotor.

Jeg har selv stillet ventiler på min, og motoren virker forholdsvis
servicevenlig.

Der kører en del Geelyer i østen, og jeg har læst, at de anses for
pålidelige køretøjer.

Der hvor det halter lidt, er forarbejdningskvalitet og samlekvalitet af stel
og kåbedele mv.

Men jeg synes at man får meget motorcykel for ingen penge. Hvis du er bange
for en dele kan skaffes, kan du jo bare bestille en extra motor med det
samme.
De koster omkring kr. 5000 incl. gearkasse og det hele.

Du kan se min på www.dk.fritid.motorcykel (vestsjælland)

Hilsen

Kim Olsen

"HM" <henrik-mahler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ecf2935$0$32532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nogen der har lyst til at dele deres erfaringer efter at have købt
> en af de ny små geely motorcykler ? www.geely.dk
>
> Jeg overvejer et kørekort og en "Grand Puma" som alternativ
> til en EU-45´er eller CZ-185
>
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=263110
>
> Min største bekymring er leverings-sikkerhed på stumper,
> samt kvaltet på motor og lejer, selve konstruktionen, design
> og data, passer mig perfekt
>
> I øvrigt,.... ved fortrinsvis lange ture,... og fornuftigt brug, hvor
> mange kilometer kører man så på et sådant køretøj før der skal
> renoveres ? og i hvilken rækkefølge vil behovene typisk opstå ?
>
> En mekaniker har fortalt mig små to-taktere typisk får motoren
> renoveret ved 20-30.000 kilometer, oftest med renovering eller
> udskiftning af både cylinder/stempel samt krumptap-lejer, han
> havde dog erfaring for at der sjældent var problemer med gear-
> kassen, jeg syntes det tyder på et realtivt stort vedligeholdelses
> arbejde, i mit tilfælde sikkert hovedrenovering hvert andet år ?
>
> Vil en lille 4-takter, som grand-puma, være mere "solid" hvis
> ellers motoren er på højde med Japansk kvalitet,..... ?
>
> På en CZ eller lignende kan jeg selv lave en del, er de små 4-
> takts motorer uegnede til "gør det selv" opgaver ?
>
> MVH
>
> Henrik Mahler
>
>



Anders Majland \(Rep~ (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 24-05-03 13:55

> det er derfor ikke de helt store erfaringer jeg kan bidrage med
> omkring holbarhed

Min lille østriske 4takter (151ccm rotax) står nu omkring 56000km selvom
den også altid køres med "mange" omdrejninger (~8500 da det er der maks
effekt er - jeg kunne næsten nøjes med en on/off knap istedet for et
gashåndtag).

Hvor langt en kineser kan køre er der nok ikke nogen her i landet der
kan svare på endnu ... Men sålænge Ove holder reservelspriserne nede
burde den jo ikke blive så dyr ennda selvom nogle ting skal skiftes
undervejs.

/A



HM (25-05-2003)
Kommentar
Fra : HM


Dato : 25-05-03 14:24

Tak for svarende, (andre skal ikke holde sig tilbage), ,... Det med
extra-
motor havde jeg faktisk tænkt mig, en hel motorcykel extra kunne også være
en ide, det ville så blive 4-5000 for "en extra af alt", ud over motoren,

Dæk, slanger, hjul / lejer, kabler, kontakter, benzinhane, saddel,
fodhvilere,
styrfittings, instrumenter, alle disse ting kommer jo på et tidspunkt
alligevel

Angående motoren, til 5000 Kr...... så kan det vel ikke engang betale sig
at få lavet en større renovering med frisk kobling, krumtaplejer, samt evt.
cylinder / stempel,. da slet ikke på et værksted,. men hvis motoren holder
f.eks. 40.000 så ville en ny være en fin "gør det selv" metode,

MVH

Henrik




Jens Blaabjerg \(rep~ (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 25-05-03 19:17

HM wrote:
> Tak for svarende, (andre skal ikke holde sig tilbage), ,... Det
> med extra-
> motor havde jeg faktisk tænkt mig, en hel motorcykel extra kunne også
> være en ide, det ville så blive 4-5000 for "en extra af alt", ud over
> motoren,

Ja og den kan du jo købe uden afgift...

Jens
RD



Hekto (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-05-03 22:08

In article <QM7Aa.736$bz1.529@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg
\(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> Ja og den kan du jo købe uden afgift...
>
Nu er der ikke ret meget afgift på en 'knallert' til 10000.
Der er et eller andet minimumsbeløb, før de beregner afgift.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Kim Olsen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 26-05-03 21:16

Hej Henrik

Jeg tror altså ikke på at det skulle være nø'dvendigt at dublere med en hel
extra cykel for at holde sig kørende!

Brug hellere pengene på et extra topstykke og evt. en cylender og et
stempel, så tror jeg faktisk at du er kørende i mange år.

Jeg så lige at du også havde overvejet en CZ 180.

Det var sådan en jeg skiftede ud til en Geely.

Min grund var dog mest, at jeg savnede at sidde i læ på scootermodellen, men
....... der er ingen sammenligning. en CZ er en traktor - driftsikker og
billig, men nogen fornøjelse bliver det altså aldrig.
En Geelymotor er en fornøjelse af høre på. og firtaktsmotoren er altså meget
billigere at fodre på¨, end CZ'erens totakter.

hilsen
Kim Olsen
"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.193b4f3331dbaa849896e7@news.tele.dk...
> In article <QM7Aa.736$bz1.529@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg
> \(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> > Ja og den kan du jo købe uden afgift...
> >
> Nu er der ikke ret meget afgift på en 'knallert' til 10000.
> Der er et eller andet minimumsbeløb, før de beregner afgift.
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
> http://dfm.nathue.dk/Hekto
>
>
> ... What about www.mc-portalen.com ?



Anders Majland \(Rep~ (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 27-05-03 07:17

> Jeg tror altså ikke på at det skulle være nø'dvendigt at dublere med
> en hel extra cykel for at holde sig kørende!

Man ved aldrig hvilke stumper man kan få brug for ....

Jeg købte en donor i efteråret og har skiftet startermekanismen (incl
svinghjul) og varioen over indtil nu. Støttefoden kommer over en af
dagene (afventer nye bolte) og så er der et sæt næste frisk plastik (som
man jo også nemt kan få brug for ...)

PS Der er en dansk "MaxiScooter" mailingliste (Startet af jansteendk AT
hotmail.com) og incl Kim's er der to geely'er på listen.

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 56000km
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/anders_majland



Anders Majland \(Rep~ (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 25-05-03 21:52

> Ja og den kan du jo købe uden afgift...

Ideen med geelyen er at den er så billig at der der ikke er noget at
betale afgift af. De første ~8kkr er fri for registreringsafgift...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste