"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:mjaucvg6632fv3k3f1q49f5hhp2mv9tssq@4ax.com...
> On Sat, 24 May 2003 09:54:39 +0200, "SLP/JM"
> <susanne_lundp@hotmail.com> wrote:
>
>
> >UK er et bedre bud
>
> Jepper - den lave £ -kurs gør landet attraktivt p.t.
>
> > - listeprisen for en Honda CBR 900 RR 2003 i Sverige er
> >126 900 skr = ca. 103 000 dkr. I UK er listeprisen for samme model £ 7999
=
> >ca. 82 400 dkr.
>
> Jeg kan tilføje at prisen for samme MC,uden afgifter i DK er ca.
> 87.000 DKK incl moms men ex. reg. afgift,uden moms er prisen ca.
> 70.000 DKK for både UK og DK,så den med at DK får cyklerne specielt
> billigt holder ikke længere,ikke altid i hvert fald.Vi får derimod
> stadig lov til at betale højere reservedelspriser og høje
> værkstedsregninger
)
>
> > I UK er det for øvrigt muligt at forhandle prisen på en ny
> >mc ned.
>
> Ja ,foregår på den måde at man simpelthen ringer rundt og spiller
> forhandlerne ud mod hinanden
>
> > Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig i andre lande - og jeg ved
> >heller ikke, om der er andre EU-lande, der har lavere listepriser på nye
> >mc'er end UK.
>
> I Tyskland kan listeprisen på nogle modeller også være attraktiv
> derudover er der også mange spritnye eks. der sælges en god del under
> listeprisen...
>
> --
> -Michael
Ja og problemet med cyklerne i UK er jo så også at de viser i miles, og man
så skal bekoste en ombygning
til Km, - hvis det da ikke er en "Grey import" altså en cykel fra et andet
EU land der er snak om, men så ville
det jo også typisk ikke være årsmodellen, men fra året før, og disse er jo
også typisk billigere i donorlandene
året efter.
Næste problem er jo så også at det mig bekendt forholder sig sådan at en MC
skal have været indregistreret
min 6 mdr. i et andet land for at blive regnet for brugt i T+S regi, ellers
er jeg bange for at der også skal
afregnes momsdif. med skattefar..... men det kan helt bestemt læses på T+S
hjemmeside.
/ John