/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billigste land?
Fra : Olie


Dato : 24-05-03 06:09

Davs
Er der nogen her i gruppen, der har en ide om hvilket EU-land,der har de
billigste priser på nye MC.

Hilsen Olie



 
 
Tommy Fer (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 24-05-03 07:59


"Olie" <olie@helsinge-mc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ecefe6d$0$76154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Davs
> Er der nogen her i gruppen, der har en ide om hvilket EU-land,der har de
> billigste priser på nye MC.

Tjae tidligere var det vel danmark???? før afgiften.


nu burde priserne vel være harmoniseret? Derfor steg vil priserne da for et
års tid siden..

mvh Tommy Fer




Veset (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 24-05-03 08:11

On Sat, 24 May 2003 07:09:02 +0200, "Olie" <olie@helsinge-mc.dk>
wrote:

>Davs
>Er der nogen her i gruppen, der har en ide om hvilket EU-land,der har de
>billigste priser på nye MC.
>
>Hilsen Olie


Hej

Jeg ved det ikke, men et godt bud ville være Sverige......

Mvh
Veset

SLP/JM (24-05-2003)
Kommentar
Fra : SLP/JM


Dato : 24-05-03 08:55


"Veset" <vesetdk@REMOVEhotmail.com> skrev > >
> Jeg ved det ikke, men et godt bud ville være Sverige......

UK er et bedre bud - listeprisen for en Honda CBR 900 RR 2003 i Sverige er
126 900 skr = ca. 103 000 dkr. I UK er listeprisen for samme model £ 7999 =
ca. 82 400 dkr. I UK er det for øvrigt muligt at forhandle prisen på en ny
mc ned. Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig i andre lande - og jeg ved
heller ikke, om der er andre EU-lande, der har lavere listepriser på nye
mc'er end UK.

--
Mvh Susanne



MKS - 74 (24-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 24-05-03 09:26

On Sat, 24 May 2003 09:54:39 +0200, "SLP/JM"
<susanne_lundp@hotmail.com> wrote:


>UK er et bedre bud

Jepper - den lave £ -kurs gør landet attraktivt p.t.

> - listeprisen for en Honda CBR 900 RR 2003 i Sverige er
>126 900 skr = ca. 103 000 dkr. I UK er listeprisen for samme model £ 7999 =
>ca. 82 400 dkr.

Jeg kan tilføje at prisen for samme MC,uden afgifter i DK er ca.
87.000 DKK incl moms men ex. reg. afgift,uden moms er prisen ca.
70.000 DKK for både UK og DK,så den med at DK får cyklerne specielt
billigt holder ikke længere,ikke altid i hvert fald.Vi får derimod
stadig lov til at betale højere reservedelspriser og høje
værkstedsregninger )

> I UK er det for øvrigt muligt at forhandle prisen på en ny
>mc ned.

Ja ,foregår på den måde at man simpelthen ringer rundt og spiller
forhandlerne ud mod hinanden

> Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig i andre lande - og jeg ved
>heller ikke, om der er andre EU-lande, der har lavere listepriser på nye
>mc'er end UK.

I Tyskland kan listeprisen på nogle modeller også være attraktiv
derudover er der også mange spritnye eks. der sælges en god del under
listeprisen...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 24-05-2003)

John Jensen (24-05-2003)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 24-05-03 10:10


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:mjaucvg6632fv3k3f1q49f5hhp2mv9tssq@4ax.com...
> On Sat, 24 May 2003 09:54:39 +0200, "SLP/JM"
> <susanne_lundp@hotmail.com> wrote:
>
>
> >UK er et bedre bud
>
> Jepper - den lave £ -kurs gør landet attraktivt p.t.
>
> > - listeprisen for en Honda CBR 900 RR 2003 i Sverige er
> >126 900 skr = ca. 103 000 dkr. I UK er listeprisen for samme model £ 7999
=
> >ca. 82 400 dkr.
>
> Jeg kan tilføje at prisen for samme MC,uden afgifter i DK er ca.
> 87.000 DKK incl moms men ex. reg. afgift,uden moms er prisen ca.
> 70.000 DKK for både UK og DK,så den med at DK får cyklerne specielt
> billigt holder ikke længere,ikke altid i hvert fald.Vi får derimod
> stadig lov til at betale højere reservedelspriser og høje
> værkstedsregninger )
>
> > I UK er det for øvrigt muligt at forhandle prisen på en ny
> >mc ned.
>
> Ja ,foregår på den måde at man simpelthen ringer rundt og spiller
> forhandlerne ud mod hinanden
>
> > Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig i andre lande - og jeg ved
> >heller ikke, om der er andre EU-lande, der har lavere listepriser på nye
> >mc'er end UK.
>
> I Tyskland kan listeprisen på nogle modeller også være attraktiv
> derudover er der også mange spritnye eks. der sælges en god del under
> listeprisen...
>
> --
> -Michael

Ja og problemet med cyklerne i UK er jo så også at de viser i miles, og man
så skal bekoste en ombygning
til Km, - hvis det da ikke er en "Grey import" altså en cykel fra et andet
EU land der er snak om, men så ville
det jo også typisk ikke være årsmodellen, men fra året før, og disse er jo
også typisk billigere i donorlandene
året efter.

Næste problem er jo så også at det mig bekendt forholder sig sådan at en MC
skal have været indregistreret
min 6 mdr. i et andet land for at blive regnet for brugt i T+S regi, ellers
er jeg bange for at der også skal
afregnes momsdif. med skattefar..... men det kan helt bestemt læses på T+S
hjemmeside.

/ John



MKS - 74 (24-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 24-05-03 10:31

On Sat, 24 May 2003 11:10:18 +0200, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:


>Ja og problemet med cyklerne i UK er jo så også at de viser i miles, og man
>så skal bekoste en ombygning

Rigtigt - men generelt ikke noget stort problem for englænderne har jo
det modsatte problem og vil ha' miles-speedo'er og "venstre-lygter" -
flere breakers (der hugger helt nye cykler op) laver således en
fri/billig - ombytning af UK-spec. til f.eks Euro-spec.

>til Km, - hvis det da ikke er en "Grey import" altså en cykel fra et andet
>EU land der er snak om, men så ville
>det jo også typisk ikke være årsmodellen

Det kan det dog godt være - "grey import" er dog slet ikke så stort
mere som det har været idet de officielle priser er faldet gevaldigt
de sidste år,og hvorfor bøvle med at lave en non-UK spec til en
UK-spec hvis ikke der er en væsentlig prisforskel

>afregnes momsdif. med skattefar..... men det kan helt bestemt læses på T+S
>hjemmeside.

Reglerne er :

Nye MC'err (dvs. MC'er, der er mindre end seks måneder gamle eller har
kørt under 6.000 km), købt i et andet medlemsland, underlægges
momsreglerne i indregistreringslandet, normalt det land, du bor i.
Sælgeren skal skrive en faktura uden moms, hvorefter du skal betale
moms i det land, du bor i.

Men igen MC'erne kan i UK forhandles ned fra listeprisen,der som
angivet er ca. den samme ex. for det eks der er nævnt ).

Meeen - Sikkert ikke det store der er at hente,det koster jo også
noget at hente cyklen f.eks.



--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 24-05-2003)

MKS - 74 (24-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 24-05-03 10:38

On Sat, 24 May 2003 11:30:53 +0200, MKS - 74 <Priller@tiscali.dk>
wrote:


>Nye MC'err (dvs. MC'er, der er mindre end seks måneder gamle eller har
>kørt under 6.000 km), købt i et andet medlemsland, underlægges
>momsreglerne i indregistreringslandet, normalt det land, du bor i.
>Sælgeren skal skrive en faktura uden moms, hvorefter du skal betale
>moms i det land, du bor i.

Jeg kan lige tilføje - hvad nogle sikkert allerede har indset - at
disse regler er rimelig nemme at omgå og snyde med ),og jeg har da
også hørt om nogle der har gjort det - hvordan vil jeg lade være op
til den enkeltes fantasi....)

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 24-05-2003)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste