TRANSALP!!!!! IGEN
Fra : Søren Dahl

Dato : 23-05-03 18:43

Hej NG

Så er jeg tilbage - det er godt nok længe siden jeg sidst har skrevet
på nyhedsgruppen, men nu har jeg endelig fået min nyhedslæser til at
virke på min nye computer

- og

det er ikke det eneste nye jeg har fået. Banditten er solgt, og jeg
har fået købt mig en TransAlp igen - og holdt kæft jeg er glad nu -
det dur bare!!!

Dette xtra udstyr er allerede købt og monteret:

Alu-bundskjold
Scottoiler
WP-forfjedre
Öhlin bagdæmper
Stålarmeret bremseslanger
LASER-Produro potte
H&B alu-tasker
Styrtbøjer

Jeg har allerede været nede og ligge på den, det kostede en lille bule
i tanken, og et lettere ridset sideskjold, men styrtbøjlerne tog
virkelig meget. Styrtet skete på en strand, hvor jeg bleve kastet af
med 50 i timen, jeg blev slynget over styret, og landede lige på
hovedet. Heldigvis fik jeg bare et mindre knæ-problem i et par uger,
og lidt hovedpine dagen efter, men eller skete der ikke noget:)

MVH Søren
- TransAlp 600

Fra : Maria & Anders

Dato : 23-05-03 20:09

"Søren Dahl" <tn000729@tcnmail.dk> wrote in message
> [...]
> hovedet. Heldigvis fik jeg bare et mindre knæ-problem i et par uger,
> og lidt hovedpine dagen efter, men eller skete der ikke noget:)

Og jeg vil gerne tilføje, det styrt på stranden så sygt ud! Jeg kørte
bagved, og tænkte, fuck mand, nu er det ambulance og alt muligt!
Men det var det heldigvis ikke!
Men alt i alt, ed fed tur, og isære da vi fik rettet Sørens styr op igen

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Lasse

Dato : 23-05-03 20:13

jeg misunder dig sku lidt med den Transalp... Men hvad måtte du slippe af
med for den??? da jeg selv går og tænker på at anskaffe mig sådan en...
Lasse

Fra : Søren Dahl

Dato : 23-05-03 21:29

>jeg misunder dig sku lidt med den Transalp... Men hvad måtte du slippe af
>med for den??? da jeg selv går og tænker på at anskaffe mig sådan en...
>Lasse

Hej Lasse

Jeg gav 64k for den men nu står den i ca 74K med alt extraudstyr, nyt
kædekit etc. men den er hver en krone hver. Denne TA er fra 91, men er
i xtrem god stand (20.500 da jeg købte den), nå ja, nu kan man se, den
har været med i krigen, med de få skrammer den har fået, men det er
egentelig kun fedt, nu har jeg fået taget hul på "bylden" og nu tør
jeg bruge den for alvor, da en TransAlp er en cykel som kan tåle
eventyrets strabasser - også når man vil ud og opleve noget endet end
det, som dem, der mest er til højt styr og lædertasker oplever. (ingen
fornærmelse)

Især hvis du opgrader cyklen som jeg har gjort, så får du en langt
mere brugbar cykel ud af det. Når man kører TA så betyder udseenet
ikke så meget, skulle den få en ridse eller en lille bule, så trækker
man blot på smilebåndet, og kører videre..... endnu et smukt minde om
et af de mange eventur ens trofaste følgesvend har fulgt en
gennem......

MVH Søren
- TransAlp

Fra : Mogens Dammand

Dato : 24-05-03 01:25

> [...]
> det dur bare!!!
>
> Dette xtra udstyr er allerede købt og monteret:

Hej Søren

Rigtig hjertelig tillykke med TA'eren, og jeg kan se du har opgraderet den,
så den er næsten identisk med den gamle du havde.
Go' fornøjelse med den.

Mogens
'89 US-TA

Fra : Søren Dahl

Dato : 24-05-03 16:55

Hej Mogens

Ja, nu er den stort set identisk med den gamle, denne har blot
skivebremse bag på, og så har den ca 60K mindre på klokken.

Jeg aner simpelthen ikke hvad det var jeg havde gang i, da jeg solgte
min gamle TA og anskaffede mig en bandit - det er da en fed maskine,
men passer bare slet ikke til mine behov. Men nu har jeg lært det, og
så må jeg bare videre. Den næste cykel bliver i hvert fald ikke en
regulær gadecykel. Det bliver en af disse: BMW R 1150 GS, Africa Twin,
Varadero, Super Tenere, Tiger eller en anden eventyrmaskine.

Mvh Søren
- TransAlp 600

Fra : kristian budde

Dato : 25-05-03 16:30

> [...]
> regulær gadecykel. Det bliver en af disse: BMW R 1150 GS, Africa Twin,
> Varadero, Super Tenere, Tiger eller en anden eventyrmaskine.

Jer og de "eventyrs-maskiner"
Jeg skulle nu mene at det ikke er nødvendigt med en af disse maskiner I
nævner og en bule fra en tur ved en strand for at det er eventyr prøv lige
at se denne gut fra Holland:
http://www.sjaaklucassen.nl

Det er sku et eventyr LOL

Kristian budde
XTZ660......må min også komme på listen over eventyrs maskiner eller er jeg
for lille