Forsikring
Fra : Lars

Dato : 23-05-03 15:03

Hej.

Jeg er 28 og nystartet som mc ejer af en ZX9R Ninja 94'

Hvad er det billigste man kan få sådan en forsikret for?

Evt. et link .

Håber der er nogle der vil hjælpe.

God weekend.

Mvh Lars

Fra : Tobias Rathje

Dato : 23-05-03 15:07

On Fri, 23 May 2003 16:03:12 +0200, Lars wrote:

> Jeg er 28 og nystartet som mc ejer af en ZX9R Ninja 94'
>
> Hvad er det billigste man kan få sådan en forsikret for?

Hej Lars

Det finder du kun ud af ved at prøve at ringe rundt til de forskellige
forsikringsselskaber og få nogle tilbud.

--
Tobbe (Bandit 600)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=257

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-05-03 15:09

"Lars" <l-poulsen@mail.dk> wrote in message news:bal9mu$5eo$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg er 28 og nystartet som mc ejer af en ZX9R Ninja 94'
>
> Hvad er det billigste man kan få sådan en forsikret for?

Du skal vel have kasko på den, så vi snakker vel omkring 18000-20000 med den
alder du har, og uden anciennietet. Prøv hos TopDanmark, det er vist det
billigste for nye mc-ejere, der vil have kasko på cyklen...

Uden kasko kan du vist få det til under 3000,- hos gf-forsikring (men tør du
det??)

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Armand

Dato : 25-05-03 01:09

Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en

> Du skal vel have kasko på den, så vi snakker vel omkring 18000-20000 med
den
> alder du har, og uden anciennietet.

Det svarer kun(!) til ca. 1/5 af værdien og 1/10 af nyprisen, så det tror
jeg desværre ikke engang holder

Faktisk frygter jeg at Lars på dette sene tidspunkt erfarer at det nærmest
er (økonomisk) praktisk umuligt at kasko-forsikre dén model

--
Armand.

Fra : Lars

Dato : 25-05-03 15:54

> Faktisk frygter jeg at Lars på dette sene tidspunkt erfarer at det nærmest
> er (økonomisk) praktisk umuligt at kasko-forsikre dén model
>
> --
> Armand.

Ikke fedt, måske man skal nøjes med ansvar, bare ærgeligt hvis den bliver
stjålet

Mvh Lars

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-05-03 15:34

Lars wrote:

> Jeg er 28 og nystartet som mc ejer af en ZX9R Ninja 94'

Nøøj - heftig cykel at starte MC-karrieren op på! Kør nu forsigtigt!

> Hvad er det billigste man kan få sådan en forsikret for?

Godt spørgsmål. Ring rundt og få tilsendt nogle tilbud.

Og - selvom det lyder underligt - så prøv lige at ringe til Tryg også. De
har fornyligt ændret praksis og er tilsyneladende interesseret i at forsikre
motorcykler igen.

--
Tony

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 23-05-03 17:05

Hejsa
"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Og - selvom det lyder underligt - så prøv lige at ringe til Tryg også. De
> har fornyligt ændret praksis og er tilsyneladende interesseret i at
forsikre
> motorcykler igen.

Ja, det fandt jeg også ud af.. fik tilbud på min SV'er til kun 5.300 med
selvrisiko på 3000 kr..
ganske vist med gruppeordning igennem firmaet (som de ikke ville høre efter
første gang da jeg ringede til dem i marts inden jeg fandt min mc)..
At jeg så har et tilbud fra TopDK som jeg nu forsøger at komme ud af er så
en anden historie..

-steffen

Fra : Lars

Dato : 23-05-03 18:00

> Nøøj - heftig cykel at starte MC-karrieren op på! Kør nu forsigtigt!

Ja skal nok Har kørt på sådan én en del gange inden jeg fik kørekort så
derfor faldt valget
på sådan en.

> [...]
>
> Og - selvom det lyder underligt - så prøv lige at ringe til Tryg også. De
> har fornyligt ændret praksis og er tilsyneladende interesseret i at

Okay det vil jeg prøve, mange tak for svarene.

Håber der kommer meget solskin i år.

Mvh Lars