Hvis du ikke har klar lak oven på de originale staferinger, vil jeg helt
klart advare mod denne metode!!!
Mange moderne motorcyklers lakering med metallik lak består af: 1.
grundlak, 2. ren metallik lak 3. indfarvet klarlak. og på tanken desuden en
ekstra klarlak. Denne indfarvede klarlak er så tynd at man får metallic
effekten p.g.a. gennemsigtigheden.
På en sådan lak er der absolut ingen mulighed for at bruge metoden, da man
er igennem farven i no time. Tro mig jeg har prøvet.
På klar lak - fin fin. På alm. lak (fave) også fin.
Venligst Ervin
"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ece075a$0$29511$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> Hvad gør man ved alle de små-ridser der uundgåeligt kommer i lakken på sit
> kæreste eje ??? Du prøver først med alverdens lakforsegler og voks og
ditten
> og datten, men du er ikke helt tilfreds ??? Du kan stadig se ridserne ???
> ok, here we go...
>
> 1. Find en velassorteret farvehandel og køb noget korn 2000 vådslibepapir.
> 2. Put et par dråber opvaskemiddel i noget noget vand, og sørg hele tiden
> for at området med ridserne er vådt.
> 3. Slib med meget let hånd på langs og på tværs (ingen cirkelbevægelser!)
> 4. Aftør området en gang imellem og check om ridserne er væk (lakken vil
> være ret mat nu, men det er ok!)
> 5. Når lakken har samme nuance over det hele og ridserne er væk tørres
> lakken.
> 6. Jeg bruger derefter kemisk lakrens fra Alaska (GT2000), på en blød
> bomuldsklud. Det tager tid, men efterhånden kommer den flotteste glans du
> længe har set !!!
> 7. Og så efterbehandles der med din yndlings lakforsegler/voks...
>
> PRØV DET
> --
> M V H
>
> Peter Jakobsen
> YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
> Join S.E.T.I@HOME today !
>
>