sverige - camping??
Fra : Thajs Aspeklint

Dato : 22-05-03 22:26

hvordan er det med at slå telt op i sverige?? kan man gøre det
"hvor man vil" a la en resteplads mv??
Da jeg har planer om en tur op i det norlige sverige
til sommer ( ca. 2200 km oppe ).

Fra : Biker Mike

Dato : 23-05-03 17:01

Thajs Aspeklint wrote:
> [...]
> "hvor man vil" a la en resteplads mv??
> Da jeg har planer om en tur op i det norlige sverige

Hmmm, Jae, jeg mener at der gælder "allemandsret" i Sverige, det betyder at
du gerne må slå dit telt op i naturen og overnatte, du må også gerne samle
kvas og nedfaldne grene til et lille ildsted, denne ret gælder i alle skove
også de private, Men du må ikke begynde en egentlig campering med flere
overnatninger, og du må heller ikke save i træerne eller tage afsavet brænde
til dit ildsted, ligesom at der skal holdes passende afstand til
beboelse,( mener at det er et par hundrede meter), Alt under hensyntagen til
at du efterlader området i samme stand som du fandt det og ikke skader
naturen eller laver bål i tørke perioder.

Hvodden det lige er med rastepladserne ved jeg ikke, men mon ikke det er det
samme ? ellers kan man jo altid spørge sig for, Svenskerne er generelt
meget åbne og venlige folk som er nemme at komme i snak med.

--
Hilsen Michael

Fra : Bjørn K Nilssen

Dato : 23-05-03 18:15

On Fri, 23 May 2003 09:00:49 -0700, "Biker Mike" <xxxdko12134@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>samme ? ellers kan man jo altid spørge sig for, Svenskerne er generelt
>meget åbne og venlige folk som er nemme at komme i snak med.

Se på
http://www.naturvardsverket.se/index.php3?main=/dokument/friluft/alleman/camping/camping.htm
for info om dette.
Hvordan er dette i Danmark?
Og i andre land nedover, som Tyskland, Sveits osv?
I Norge er det lov å campe i all utmark, i god avstand fra hus, og hvis det ikke
uttrykkelig er forbudt på dette området. Det står f.eks. skilt på en del parkeringsplasser
langs sjøen at campingbiler ikke har lov til å "parkere" over natten. Men det er sjelden
med skilt om at telting er forbudt.

-- Bjørn K. Nilssen --

Fra : Anet

Dato : 23-05-03 23:22

(klip)

Ja, du må slå telt op de allerfleste steder. Der er faktisk flere steder
hvor man kan se at der tit bliver holdt teltnat og på vores kørsel i skovene
så vi flere der lå med telte. Det så meget idyllisk ud lige ned til
skovsøerne.

--
~Hilsen
Annette~