En god telefonsamtale...
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 22-05-03 18:39

I middags skrev jeg til mc.dba.dk´s redaktør Peter Rahbæk, for at hører om
de ikke havde nogle online anmeldelser af Honda CB 500. Han svarede 15 min
efter at han gerne ville have at jeg ringede til ham.
Og det gjorde jeg så snart jeg fik fri. Hans 7 årige søn var desværrer lige
kommet galt afsted og slået tænderne, så jeg måtte ringe lidt senerer.
Jeg tog bussen hjem, og ringede til ham igen.

Jeg fortalte ham om mine overvejelser omkring køb af min første mc, og
hvordan jeg gik og overvejede henholdsvis GSx 600-f og CB 500. Så kan det
ellers være den gode Rahbæk fik lukket op for posen, og vi fik en god lang
samtale om hvordan og hvorledes. Han anbefalde meget stærkt Honda´en, den
havde de bedste kører egenskaber, var meget mere anvendelig og var en meget
nyerer maskine .Han lød så overbevisende, at jeg nu har besluttet mig til at
det skal værer sådan en. Ydermere rådede han mig stærkt til at ofre de
15-20.000 mere og købe en ny fremfo en med 3-4 år og 20.000KM på klokken.
Som han sagde, med en ny ved du præcis at servise er overholdt, og at der
ikke kommer nogen dele der skal skiftes lige med det samme.

Under hele samtalen gjorde han meget ud af at fortælle om hvordan det hele
hang sammen med kvalitet på masiknerne, køre egenskaberne og så hvor vigtigt
det var med det rette udstyr.

Jeg er simpelthen så inponeret over den gode behandling jeg har fået, at
manden beder mig ringe og bruger en lille time af sin tid på at snakke med
sådan en "ung knægt". For som han selv sagde, han får ikke penge for at
fremhæve en model frem for en anden.

SÅ, nu har jeg besluttet mig på at det bliver en Honda CB 500 jeg skal
starte mit liv som MC´ist sammen med.

Tobias

Fra : MKS - 74

Dato : 22-05-03 19:17

On Thu, 22 May 2003 19:38:32 +0200, "Tobias Møller Larsen"
<tobber@wanadoo.dk> wrote:

>SÅ, nu har jeg besluttet mig på at det bliver en Honda CB 500 jeg skal
>starte mit liv som MC´ist sammen med.

Jamen det var dejligt at kunne komme til en afklaring.Som helt grøn er
det jo helt enormt svært vælge - so many bitches - so little time,og
man springer fra snart den ene,snart den anden og i sidste ende bliver
det tit lidt af et tilfælde hvad man nu ryger på,men dog noget som
oftest vil præge resten af ens MC-karriere i ikke ubetydelig grad -
Som tiden går bliver man dog mere og mere målrettet,nogle vil sikkert
sige ensporet,idag er mit problem nærmest det omvendte,jeg ved lige
præcis hvad det er jeg vil ha',nu mangler jeg bare at overtale Honda
til at lave den

Held og lykke med din CB - <hviskemode - hvis det bliver den>.

--
-Michael

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-05-03 20:39

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> I middags skrev jeg til mc.dba.dk´s redaktør Peter Rahbæk,

<SNIP>

Jamen det var da vældig pænt af ham!

Nu kan jeg se at du har startet en del tråde her i gruppen om forskellige
mulige begyndercykler. Så sidder jeg lidt og tænker over hvad der er årsag
til at Peter Rahbæk i løbet af 30 minutter kan overbevise dig om hvilken
cykel der er den rette for dig?

Har du prøvet de respektive cykler?

Asger
ZX-10

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 22-05-03 20:49

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at Peter Rahbæk i løbet af 30 minutter kan overbevise dig om hvilken

Jeg er begyndt at tænke lidt med hjernen også. En 15 år gamml cbr 600, er
måske ikke lige sagen at starte på. Og gsx 600-f er nok heller ikke sagen.
Og så er der jo næsten kun de tre "begynder" cykler tilbage. GS 500 er imo
en lidt for bedaget konstruktion. ER-5 ligger også tæt på, men den virker
lidt mere gammeldags, med sin tromelbremse bag, og de forchromede ure. Så
jeg søgte vel egentlig bare en bekræftelse i at CB 500 var en godt valg. Men
hvis der er andre der mener noget andet vil jeg da gerne hører det.

Tobias

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 22-05-03 20:52

> [...]
Men
> hvis der er andre der mener noget andet vil jeg da gerne hører det.

P.S. Jeg har endnu ikke prøvet nogen af dem da jeg først kan komme til
teoriprøve den 6/6. Men jeg regner da med at trille mig en tur på et par
stykker inden jeg beslutter mig 110%

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-05-03 21:36

> [...]

> P.S. Jeg har endnu ikke prøvet nogen af dem da jeg først kan komme til
> teoriprøve den 6/6. Men jeg regner da med at trille mig en tur på et par

Der er ingen tvivl om at CB500 er en udmærket MC. Honda er også kendt for at
lave god kvalitet. Jeg er ikke enig i Rahbæks udtalelse om at det
nødvendigvis er bedre at købe en ny fremfor en let brugt. Det er rigtigt at
du ved hvad du får med en ny, men hvis du har en kyndig ven med ud at købe
en 3-4 år gammel MC med mindre en 20 kkm på klokken burde du ikke få nogen
grimme overraskelser. En moderne og korrekt vedligeholdt MC med 20 kkm på
uret er praktisk taget ny.

Men find et par forhandlere er har brugte til at stå, så kan du sagtens få
en prøvetur.

Asger
ZX-10

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 22-05-03 21:46

> [...]
> uret er praktisk taget ny.
>
> Men find et par forhandlere er har brugte til at stå, så kan du sagtens få

Har allerede kig på et par forhandlerer i området, den ene med en 98,
16000km og kåbe til 59Kkr, og så en 99 med 26 på klokken med bagagebærer
topboks scotoiler og vindskærm, samt 1 års 100% garanti på motog og
gearkasse til 53kilo.
Det triste er bare at jeg jo ikke engang må prøvekører dem med mit "lille A
kort".

Tobias

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-05-03 22:05

Tobias Møller Larsen wrote:

> [...]
> 16000km og kåbe til 59Kkr, og så en 99 med 26 på klokken med
> bagagebærer topboks scotoiler og vindskærm, samt 1 års 100% garanti

Var det ikke noget med en XJ600S fra 2001 og med 17kkm på klokken til 63kkr
i stedet?

> Det triste er bare at jeg jo ikke engang må prøvekører dem med mit
> "lille A kort".

Ahh... Ja ok så er en XJ 600 nok lige i overkanten. Jeg er ikke klar over om
der findes nogle umiddelbare måde at drosle sådan en på.

--
Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-05-03 22:09

> [...]

valg. Men
> hvis der er andre der mener noget andet vil jeg da gerne hører det.

Næhh !, du vil ej

Hold du bare fast i den beslutning, Rahbæk har altid skrevet meget
pænt om den CB 500, som han/DBA har brugt , i et pænt stykke tid,
til alm. transport.
Den var vist ikke helt standart, med hensyn til affjedring, og måske
et par andre småting, men ros har den så absolut fået.

Held og lykke til med valget

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Sune Bille Jepsen

Dato : 22-05-03 21:49

Tobias Møller Larsen wrote:

<snip>

> SÅ, nu har jeg besluttet mig på at det bliver en Honda CB 500 jeg skal
> starte mit liv som MC´ist sammen med.

<snip>

Jeg kan godt støtte dig i den beslutning. Jeg har selv haft en de sidste 4
år - uden problemer af nogen art.

Den er meget tilgivende og letkørt. Ingen racer, men en god ud-og-hjem
cykel, hvilket er perfekt for en begynder.

Selv med to voksne er der rimeligt med kræfter, og den har aldrig virket
anstrengt på mig.

Held og lykke med kortet og din kommende MC !

Sune

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-03 07:38

Godt valg.