forsikringer sverige?
Fra : Lars Vincent

Dato : 22-05-03 18:28

Hej NG

Det skulle jo være så herligt at flytte til Sverige. Billige huse, billige
kvinder men frem for alt billige kværne! Men hvordan er det lige det ser ud
med forsikringen?? Jeg har hørt noget om 100.000,- SEK for en årlig kawa
1000 forsikring. Det lyder helt ude i skoven for mig....

Kan man egentlig ikke forsikre en motorcykel med svenske plader i et dansk
selskab.

Pøs ud af jeres erfaringer, så vil jeg blive rigtigt glad!

Lars

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-05-03 19:16

"Lars Vincent" <fneffer@ofir.dk> writes:

> [...]
> med forsikringen?? Jeg har hørt noget om 100.000,- SEK for en årlig kawa
> 1000 forsikring. Det lyder helt ude i skoven for mig....

YZF-R1 2002: 18-20.000 om året for delkasko (tyveri, brand og ansvar).
Fuld kasko er ca.10.000 dyrere om året.

Højeste bud jeg fik var fra Länsförsäkringar: 50.000SEK for fuld kasko.

> Pøs ud af jeres erfaringer, så vil jeg blive rigtigt glad!

Hvad jeg hører er, at man skal holde sig væk fra forsikringsklasserne
6 og 7 (de højeste). Det skulle hjælpe meget kraftigt på præmien.

Sørg iøvrigt for at have den låst grumme godt inde så den ikke blvier
stjålet.

Kai, ex-R1 ejer
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) *STJÅLET* 07/05/03 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-05-03 12:15

NEJ NEJ klap liiiige hesten drenge det der passer SLET ikke.
Jeg har en Yamaha YZF R1 2001 i mit navn den koster 13 000 Skr om året for
fuld kasko og 6 000 Skr i selvrisiko som nybegynder (kunne ikke tage min
anciennitet med ??)
Jeg bor desuden i centrum af Malmø dvs det DYRESTE sted i HELE sverige
(Stockholm er nok det samme) Ydermere har jeg min Kawasaki Z1100 ST til
1208 Skr om ÅRET med fuldkasko og en selvrisiko på 1000 Skr hvis der sker
noget

Da jeg kørte Ducati kostede den 8 000 Skr om Året for en Fuldkasko,
Fuldforsakring som de kalder det herovre.

Hvis i render rundt og leger med ideen om at flytte, så smid en Mail og
jeg vil hjælpe alle der vil have det, så godt jeg kan med
lejligheder,Mc´ere, biler og forsikringer Osv Osv. Har selv været hele
møllen igennem og deler gerne mine erfaringer på det område.

MvH Eg
Http://medlem.jubii.dk/egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
egemarke@hotmail.com