Hurtig motor assistance ønskes !!
Fra : anders

Dato : 27-05-03 08:56

Hej
Min 4 år gamle yanmar turbo diesel (56 HK) vil ikke starte.
Batterierne skulle være ok.
Min sjette sans siger mig at der er noget galt med tændingen da den opfører
sig lidt "besynderligt" !

Hvad jeg søger:
Da alle motor kyndige mekanikere har travlt de næste 14 dag, (KKE motor og
alle de andre autoriserede Yanmar værksteder) søger jeg en privatperson med
forstand på Yanmar diesel motorer/tændings mekanismer.
Sagen er at jeg helst skal have både klar inden weekenden.
Så kender du en kyndig person eller er det dig selv så giv mig et kald.
Båden ligger lidt nord for københavn.
Anders

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 27-05-03 09:34

Der er jo ikke så meget tænding at rode med når det er diesel....

Mon ikke det er luft i brændstoftilførslen ?

Hvis du løsner røret der går op til dysserne og så prøver at starte kommer
der så diesel ud - det skal der, ellers er der luft i.

man KAN evt. prøve at sprøjte lidt dieselstart ind i indsugningen og se om
den kan køre på det.

/HHA

Fra : anders

Dato : 27-05-03 09:43

Hej HH

Jeg burde måske have beskrevet problemet lidt mere i detaljer.
Har nu talt med en yanmar mand som telefonisk har konkluderet at det er en
defekt tændingskontakt. Den bliver skiftet i eftermiddag.
Jeg vender tilbage senere med resultaten.
Tak for din hurtige reaktion

Anders