honda cbr600 f2 # honda cbr600 f3
Fra : S.G

Dato : 20-05-03 23:04

For tæl mig lige hvad år der adskilte f2 og f2, samt hvilken forskel der er
på de to modeller rent ydelsesmæssig og køreegenskabsmæssig

Fra : MKS - 74

Dato : 20-05-03 23:28

On Wed, 21 May 2003 00:03:33 +0200, "S.G"
<diller@NOSPAMmbox301.get2net.dk> wrote:

>For tæl mig lige hvad år der adskilte f2 og f2, samt hvilken forskel der er
>på de to modeller rent ydelsesmæssig og køreegenskabsmæssig

Øhhhh adskilte F2 og F2 ).

F2 kørte fra 1991-1994 (lille = ½-opgradering i 1993)
F3 kørte fra 1995-1998 (½-opgradering i 1997)

Der vil være størst forskel mellem yderpunkterne 1991 og 1998,men
denne er køreegenskabsmæssig dog alligevel ret begrænset,men den er
der - trods alt.Nominelt yder en 1991 100hk hvilket oversat er ca.
85-87 på hjulet og en 1998 105 hk hvilket er omkring 92 på hjulet,som
altid dog stærkt afhængig af hvilket felt den er målt på og ejerens
optimisme....

--
-Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 09:00

"S.G" <diller@NOSPAMmbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> For tæl mig lige hvad år der adskilte f2 og f2, samt hvilken forskel der
er
> på de to modeller rent ydelsesmæssig og køreegenskabsmæssig

Hej SG

CBR 600 F modellen kører 4 år pr F# model. Hver F# model bliver opdateret
efter to år. Derfor kan man finde to typer af hver F model. Vi kan kalde de
to typer i hver F model for A og B.

Der er lille forskel på F2 og F3 når man sider i sadlen. Jeg har prøvet
flere modeller af begge typer begge mange.
F3 har bedre gearkasse. Den er lidt kortere gearet, men kan tage 500rpm, så
i sidste end giver det det samme. F3 trækker lidt bedre mellem 6 og 8000rpm
samt har en bedre tophastighed p.g.a. Ram Air. Ram Air'en på de første F3
modeller var dog ikke særlig effektiv, og blev forbedre både i F3 B
modellerne og F4.

Læs mere om CBR 600 på www.dmcn.dk under anmeldelser.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 29-05-03 21:21

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
> "
> F3 har bedre gearkasse.

Bedre?
Mere solid, bedre i funktion eller bedre fordeling af gearene??

>.............. Den er lidt kortere gearet, men kan tage 500rpm, så
> i sidste end giver det det samme.

I forbindelse med at jeg lagde Eddike's F2'ers gearinger ind i regneark,
bemærkede jeg at F3'eren havde en utraditionel fordeling af de højeste gear:
Hvor gearene normalt falder degressivt i springene jo højere gear der lægges
ind, er springet imellem de to øverste gear nærmest á ét skridt tilbage!

Fordelingen er som følger (á procentielt laver omdrejninger), startende med
det første spring til 2.gear:
42%; 25%; 20%; 14%; 15%(!)

På Lillefrøen er der på samme måde 10% spring såvel til 5.gear som til
6.gear, og dét havde jeg studset over under brugen inden jeg regnede
gearkassen igennem, så ligefrem et spring "tilbage igen" på F3'eren, burde
man kunne opfatte i retning af overdrive :-/

Der findes forøvrigt et HRC gearkasse-kit til CBR600; men det er tydeligvis
til F3'eren, da det slagter F2'erens sekvens fuldstændig i mellemgearene!
Fordelingen dermed er som følger (á ovenfor) :
4%; 75%; 14%; 14%; 14%! (og der ér ingen regne/skrivefejl hér!)

--
Armand.